7 راه طلایی برای اینکه فردی با پشتکار باشید

پشتکار

شکست اکثریت افراد در دستیابی به یک هدف بلندپروازانه اغلب به دلیل فقدان یک ویژگی کلیدی است: پشتکار. پشتکار یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های موفقیتی است که یک فرد می‌تواند برای افزایش شانس خود برای دستیابی به موفقیت فردی که در زندگی به دنبال آن است، ایجاد کند. به همین دلیل است که ما به دنبال این هستیم که برخی از بینش‌های همیشگی را در اختیار شما قرار دهیم که هر کسی می‌تواند از آنها برای تبدیل شدن به یک فرد با پشتکار استفاده کند.

امید ما این است که با به اشتراک گذاشتن تعداد انگشت شماری از بهترین شیوه ها، بتوانید از آنها استفاده کنید و برای همیشه در برابر شکست برتری داشته باشید. بنابراین، اگر به دنبال این هستید که پشتکار لازم برای رسیدن به آن اهداف و رویاهای بزرگ فریبنده را بدست آورید، از راه‌های ساده زیر برای تبدیل شدن به یک فرد با پشتکار لذت ببرید:

چرایی وجود خود را کشف کنید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا توانایی خود را برای تداوم در مواجهه با شکست افزایش دهید، این است که چرایی خود را کشف کنید. دلیل شما چیست؟ شما چرا اساساً هدف شماست. این نیروی محرکه همه کارهایی است که انجام می دهید. این شفافیت کاری است که شما در اینجا روی این زمین قرار گرفته اید تا انجام دهید.

پیدا کردن «چرا» به تلاش‌هایتان انرژی می‌دهد و تمرکزتان را بهتر از هر راه دیگری بیشتر می‌کند. هنگامی که «چرا» خود را پیدا کردید، می‌توانید به خودتان انگیزه بدهید تا خیلی زودتر به اهدافتان دست پیدا کنید، همچنین انرژی لازم برای کار طولانی‌تر را پیدا خواهید کرد و مدت‌ها پس از از بین رفتن اشتیاق به تلاش‌هایتان متعهد خواهید ماند. بنابراین، اگر می‌خواهید پشتکار خود را به سرعت توسعه دهید، هیچ راهی سریع‌تر از یافتن چرایی زندگی وجود ندارد.

 

چرایی وجود خود را کشف کنید و پشتکار داشته باشید

نقشه زندگی خود را تهیه کنید

هنگامی که نیروی محرکه پشت اهداف و تمام تلاش های خود را کشف کردید، باید نقشه زندگی خود را ایجاد کنید. ایجاد برنامه زندگی شما اساساً به معنای قرار دادن قلم روی کاغذ است تا دقیقاً آنچه را که می خواهید به دست آورید. به طور خلاصه، ایجاد برنامه شما با نوشتن اهدافتان بهتر است. اگر اهداف خود را یادداشت نکنید، ممکن است آنها فقط در حد آرزو باقی بمانند.

بنابراین، یک ژورنال برای خود تهیه کنید و نام آن را دفتر اهداف بگذارید. سپس، دقیقاً بنویسید که چه چیزی می خواهید، چرا آن را می خواهید، چه زمانی آن را می خواهید، و چگونه برای دستیابی به آن برنامه ریزی می کنید.

بله، به همین سادگی است. البته، برای اینکه واقعاً پشتکار خود را در زمانی که شرایط سخت می شود، تقویت کنید، مطمئن شوید که برنامه خود را مرتباً مرور می کنید.

زمانی که با دست اندازها و حواس‌پرتی اجتناب‌ناپذیر جاده مواجه می‌شوید، یکی از بهترین راه‌ها برای حرکت به سمت اهدافتان است که سعی می‌کند شما را از انجام کارهایی که باید انجام دهید بازدارند، داشتن برنامه‌ای تازه در ذهنتان است.

همچنین بخوانید:  برای رسیدن به موفقیت باید بی‌خیال ایم موارد شوید

 

نقشه زندگی خود را تهیه کنید و پشتکار داشته باشید

از تأثیرات منفی جدا شوید

اگر واقعاً می‌خواهید تبدیل به فردی با پشتکار شوید، باید از تأثیرات منفی دوری کنید. تأثیرات منفی می‌تواند توسط هر شخص (یعنی خانواده، دوستان یا اطرافیان)، گروه یا پلتفرم‌های رسانه اجتماعی که پتانسیل شما را نادیده می‌گیرند و باعث می‌شوتد اعتماد به نفس شما کاهش یابد، صورت بگیرد.

افراد منفی و سمی نیز افرادی هستند که سعی می کنند شما را از انجام اقداماتی که برای رسیدن به اهداف خود متعهد شده اید منحرف کنند. حتی اگر تصادفی حواس شما را پرت می کنند، باز هم باید زمان با آنها را به حداقل برسانید.

اجرای این مرحله برای بسیاری از افراد یکی از سخت ترین مراحل است. با این حال، این مرحله ای است که به وضوح نشان می دهد که یک فرد واقعاً متعهد به رسیدن به اهداف خود شده است یا خیر.

هنگامی که در نهایت شروع به حذف آن دسته از تأثیرات سمی می‌کنید که شما را به کارهایی چون ترک سیگار تشویق کرده و یا شما را واقع بین می کند، یا حتی باعث می شود به خودتان شک کنید، توانایی شما برای پافشاری در مواجهه با شکست به طور تصاعدی افزایش می یابد.

 

از تأثیرات منفی جدا شوید و پشتکار داشته باشید

 

روی نکات مثبت تمرکز کنید

یک فرد پیگیر و با پشتکار تقریبا همیشه نگرش “من می توانم” خود را حفظ کنند. تفکر منفی به هر شکلی که باشد می‌تواند به طرز ماهرانه‌ای به یاس، دلسردی و در نهایت انگیزه کمتر منجر شود. بنابراین اگر می‌خواهید فردی با انگیزه باشید، بسیار مهم است که مطمئن شوید ذهنتان در بیشتر مواقع مثبت است.

چگونه آن را مثبت نگه می دارید؟

برای اینکه ذهن خود را در برابر افکار غیرمولد و منفی، مثبت و قوی نگه دارید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که عمداً روی چیزی که تمرکز می کنید کنترل داشته باشید. به عنوان مثال، هنگامی که یک خبر منفی در موبایل شما ظاهر می شود، آن را نادیده بگیرید. وقتی دوستی به شما پیامک منفی یا شوخی می دهد، آن را نادیده بگیرید. هنگامی که از سوء استفاده جدیدی مطلع شدید که در آن شخص/شرکت/دولت و غیره امروز تخلف کرده است، آن را نادیده بگیرید. چرا؟ زیرا ذهن مثبت، ذهنی کنش گرا است و یک ذهن کنش‌گرا بهتر می‌تواند در مواجهه با شکست‌ها و دلسردی‌هایی که همه ما باید در سفر موفقیت خود با آن مواجه شویم، پافشاری کند.

 

روی نکات مثبت تمرکز کنید و پشتکار داشته باشید

 

به یک گروه پاسخگو باشید

داشتن یک گروه پاسخگویی در انجام وظیفه بسیار موثر است. وقتی افرادی دارید که مراقب کارهای شما هستند و اطمینان می‌دهند که آنچه را که گفته‌اید انجام خواهید داد، انحراف از آن وعده‌هایی که داده‌اید یا دست کشیدن از آن بسیار دشوار می‌شود. اما این دشواری و ناراحتی است که گروه در زمانی که شما را مسئول می‌دانند ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که شما صادقانه به سمت اهدافتان زمزمه کنید. بنابراین، برای خود یک شریک پاسخگویی یا یک گروه پاسخگویی انتخاب کنید. بدون شک آنها به شما کمک می کنند تا فردی پایدارتر شوید.

همچنین بخوانید:  چگونه اعتماد به نفس واقعی داشته باشیم

 

به یک گروه پاسخگو باشید و پشتکار داشته باشید

 

خود را منظم و منضبط بسازید

تبدیل شدن به یک فرد با پشتکار مستلزم آن است که روی توسعه پایداری کار کنید و هیچ راهی بهتر از توسعه انضباط شخصی برای توسعه پشتکار وجود ندارد. در اینجا دلیلی وجود دارد. وقتی آگاهانه برای ایجاد نظم و انضباط خود تلاش می کنید، قدرت اراده خود را تقویت می کنید. هنگامی که قدرت اراده خود را تقویت می کنید، اساساً ظرفیت خود را افزایش می دهید تا خود را به انجام کاری که ممکن است نخواهید انجام دهید، اما بدانید که باید انجامش دهید، ترغیب کنید.

به این ترتیب، هنگامی که خود انضباطی شما توسعه یافته و تقویت شده است، به طور همزمان توانایی خود را برای تداوم توسعه می‌دهید. بنابراین، روی ایجاد نظم و انضباط خود کار کنید، و همزمان روی توانایی خود برای تداوم کار خواهید کرد.

 

خود را منظم و منضبط بسازید و پشتکار داشته باشید

فقط ادامه دهید، مهم نیست چه پیش بیاید

اکثریت مردم در حالی که به دنبال اهداف خود هستند، در برخورد با اولین مانع یا شکست خیلی سریع تسلیم می شوند. آنها برای دستیابی به اهداف خود خیلی سفت و سخت شروع می کنند، اما به محض اینکه کمی مانع ایجاد ایجاد شود، همه تلاش های آنها متوقف می شوند. به همین دلیل است که اگر واقعاً می‌خواهید به فردی با پشتکار تبدیل شوید، باید ذهن خود را تغییر دهید. شما باید متعهد شوید که به فردی تبدیل خواهید شد که بدون توجه به هر اتفاقی هدف را دنبال خواهد کرد.

صرفاً با تصمیم گیری برای اینکه فردی باشید که تا زمانی که موفق شود ادامه خواهد داد، به احتمال زیاد تلاش مستمری را که برای رسیدن به اهدافتان ضروری است را انجام می دهید. بنابراین، پشتکار را انتخاب کنید و متعهد شوید که بدون توجه به هر اتفاقی همیشه آن را دنبال کنید و در راه تبدیل شدن به یک فرد با پشتکار قرار خواهید گرفت.

نکته مهم: در مورد افراد با پشتکار مطالعه کنید

در اینجا آخرین نکته وجود دارد که می توان از آن برای تبدیل شدن به فردی با اراده استفاده کرد و آن هم مطالعه زندگی افراد با پشتکار است.

اگر می خواهید فردی با پشتکار باشید، باید مطالعه کنید و افراد پیگیر دیگر را مشاهده کنید. یادگیری در مورد اینکه چگونه دیگران در مواجهه با مشکلات به ظاهر غیرممکن پافشاری کردند، می تواند شما را تشویق کند که ادامه دهید. علاوه بر این، مطالعه در مورد افرادی که به موفقیت دست یافته‌اند، می‌تواند وضعیت شما را روشن کند و نشان دهد که آیا به اندازه کافی پیگیر بوده‌اید یا خیر.

بنابراین، از خواندن چند داستان موفقیت الهام‌بخش آن هم هر از گاهی نترسید تا به شما کمک کند در تلاش‌های خود پایدارتر شوید.

 

فقط ادامه دهید، مهم نیست چه پیش بیاید

 

خصلت‌های افراد با پشتکار و موفق

خصلت‌های افراد با پشتکار و موفق را می توان به شرح زیر توصیف کرد:

تفاوت بین بهترین یا بی نقص ترین

به طور عمومی افراد سختکوش و سمج به دنبال بی نقص بودن نیستند اما همه تلاش شان را به خرج می دهند که بهترین باشند. بهترین بودن یک خصلت است نه یک هدف و امکان خطا را مد نظر قرار می دهد. اما افراد کمالگرا از قدرت انعطاف لازم برخوردار نمی شوند خطا را غیرقابل گذشت می دانند و با دقتی متعصبانه درگیر جزئیات می گردند.برای یک ورزشکار یا ژیمناست بی نقص بودن معنی دارد ولی در حالت عمومی، کمال مطلوب، برداشت و ایده ایی است که از طرف دیگران تعیین می شود و تلاش برای دست یافتن به کمال دیگران نوعی توهم است. به همین خاطر، اضطراب، عدم اعتمادبهنفس، خودکم بینی، وسواس بیش از حد، اعتیاد و افسردگی از مشخصات اصلی کمال گرایان است.

همچنین بخوانید:  چگونگی برخورداری از یک ذهن رشد محور

افزایش شهامت

افرادی که خطا را بخشی از مسیر دستیابی به هدف می دانند نه تنها واهمه ایی از شکست ندارند بلکه آن را با آغوش باز می پذیرند چون پذیرفتن احتمال شکست، اجازه ریسک کردن را به اینگونه افراد می دهد. همه افراد قادر نیستند به این خصلت دست یابند چون شکست خوردن می تواند باعث اضطراب و محافظه کاری شود. ترس از شکست، اعتقاد به بهترین بودن و جسارتِ برای رسیدن به اهداف بزرگ را در وجودمان سرکوب می کند. برای همین باید مدام برای افزایش شهامت تلاش کنیم. شجاعت شبیه تمرین بدن سازی است که اگر هر روز تمرین و تکرار نشود بدن را از بهترین حالت بودن دور می سازد.

تشخیصِ انجام یک کار به شکل درست

داشتن یک شعور ذاتی برای انجام کارهای محول شده آن هم به بهترین شکل ممکن یکی دیگر از ۵ خصلت افراد بسیار موفق است خصلتی که با دنباله روی از دیگران فرق دارد.

از دید محقق دانشگاه پنسیلوانیا خانم  Angela Duckworth تشخیصِ انجام یک کار به شکل درست، شبیه شرکت در یک مسابقه است با نیت گرفتن مدال طلا… برای همین انسان هدفمند به طور خستگی ناپذیر کار می کند و واهمه ای از خطا ندارد در صورتی که آدم دنباله رو با چنگ و دندان سعی می کنند که فقط اشتباه نکند.

پیگیری اهداف درازمدت

دستیابی به یک هدف بدون همت و استعداد میسر نیست. بی شک شانس می تواند نقش کلیدی داشته باشد اما شانس در خانه خیلی هارا می زند. برای سرآمدِ دیگران بودن تلاش و تمرین بدون وقفه و تمرکز بر اهداف درازمدت حرف اصلی را می زند.

تلاش و از خودگذشتگی در صورتی ابعاد وسیع پیدا می کند که افراد بتوانند ضمن داشتن اهداف مشخص، برای پشتکار خود معنا و مفهوم بیافرینند. درکِ رابطه بین تلاش و استعداد و درهم آمیزی آنها با یک هدف مشخص، ایجاد انگیزه، شوق و شجاعت خواهد کرد.

تحمل سختی ها

تحمل و مدارا توانایی است که به بعضی از افراد اجازه می دهد از موانع بازدارندهِ هدف عبور کنند و سلامت منطقی شان را بعد از هر شوک و حملهِ پیش بینی نشده حفظ کنند. خوشبینی، خلاقیت و اعتمادبهنفس بر تحمل دشواری ها خواهد افزود. تحملی که به فراد اجازه می دهند با دلبازی تمام به خودش بقبولاند که: «در پایان همه چیز درست خواهد شد و اگر هنوز درست نشده است پس هنوز به پایان مسیر نرسیده ام».

 

خصلت‌های افراد با پشتکار و موفق

 

سخن پایانی

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، عدم برخورداری از پشتکار یکی از دلایل اصلی شکست اکثر افراد است. اما خوشبختانه با تلاش و تعهد می توان آن را برطرف کرد. هر چه برای غلبه بر اهمال کاری خود متعهدتر باشید، سریعتر به فردی متعهد و پیگیر تبدیل خواهید شد که همیشه تصور می‌کردید. ما امیدواریم که این مراحل را برای توسعه پشتکار خود به کار ببرید و به سمت اهداف مورد نظر خود ادامه دهید. پافشاری کنید و موفق خواهید شد.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود