فریلنسری چیست و چطور فریلنسر پولسازی باشیم

فریلنسر پولساز

فریلنسری چیست و چطور فریلنسر پولسازی باشیم ؟

معنای لغوی فریلنسینگ آزاد کاری می باشد و فریلنسر نیز فردی است که بدون آن که قرارداد طولانی مدتی با مجموعه و یا شرکتی داشته باشد برای خود کار می کند. البته برخی از فریلنسرها از طریق شرکت ها معرفی می شوند اما بسیاری از آنان به شکلی مستقل و با استفاده از وب سایت های دارای اعتبار فعالیت می نمایند.از همین روست که نوع همکاری فریلنسرها شکل متفاوتی داشته و با شرایط ارتباط مستقیمی دارد برخی از آنها برای فعالیت خود قرارداد داشته و برخی دیگر به شکلی رایگان و برای داشتن رزومه ای قوی فعالیت می کنند.

دریافت اجرت های فریلنسرها نیز مطابق با مهارت هایی که دارند و حوزه کاری و روش هایشان متفاوت است . روش های پرداخت می تواند روزانه ، ساعتی و یا حتی به صورت پروژه ای باشد . به طور معمول برای پروژه هایی که زمان بر هستند قرارداد تنظیم شده و بیعانه دریافت می کنند و بدین ترتیب با پیشرفت هر مرحله از موفقیت در کسب و کار ، برای همان قسمت اجرت و دستمزد پرداخت می شود.

 

فریلنسری چیست و چطور فریلنسر پولسازی باشیم ؟

فریلنسر کیست ؟

از اصطلاح فریلنسر اغلب در زمینه های علمی و ادبی استفاده می شود این اصطلاح به دانش و فرهنگ وابسته است زمینه هایی مانند موسیقی ، نویسندگی ، هنرپیشگی ، ویراستاری ، برنامه نویسی ، مترجمی ، طراحی وب ، تصویرگری ، تولید محتوا و فیلم ، بازاریابی و … تمامی حرفه هایی هستند که به فریلنسینگ مرتبط می شوند و در میان این موارد نویسندگی ، مترجمی ، طراحی و تبلیغات از جمله مواردی هستند که بیشتر مورد توجه واقع شده اند.

شاید این گونه تصور شود که فریلنسر ها نوعی کار پیمانکاری دارند اما باید گفت که این گونه نیست روش کار در پیمانکاری این گونه است که باید ابتدا مطابق و تحت نظر سازمانی قرار گیرد و در پایان همکاری با آن سازمان حق ادامه ی فعالیت ندارد اما این موضوع در خصوص فریلنسر ها صدق نمی کند .

 

فریلنسر پولساز

چگونه می توان فریلنسر شد؟

پیش از این اشاره کردیم که فریلنسینگ یکی از راه های محبوب برای کسانی است که می خواهند مستقل کار کنند . آن ها می توانند همزمان چندین کارفرما داشته و از توانایی های متفاوت خود کسب درآمد نمایند ایشان به خوبی می تواند زمان خود را مدیریت کرده و تایم کاری و زمان استراحت خود را برنامه ریزی کنند.شاید بتوان گفت که این موضوع برای بسیاری ایده آل است به خصوص افرادی که از شلوغی های محیط های کاری می خواهند دور باشند ، می توانند درمحیط دلخواهشان فعالیت نمایند و با خلاقیت و ابتکارعمل خود به کارها پرداخته و کسب وکاری پر رونق را ایجاد نمایند.دراین ویدیو ۵ راهکار برای موفقیت فردی رو براتون توضیح دادیم. برای آشنایی با دکتر کاویانی و دیدن ویدیو های بیشتر به پیج اینستاگرام خودساخته مراجعه کنید.

چطور فریلنسر پولسازی باشیم؟

اکنون راه و چگونگی ورود به فریلنسری را بررسی کنیم و روش هایی که می توان با کمک آن ها فریلنسری موفق بود را بیابیم .

1-به عنوان اولین قدم در این خصوص بهتر است به کارهایی که توانایی انجام آن را دارید فکر نمایید به عنوان یک عکاس یا نویسنده ، طراح وب یا بازاریاب ، تصویرساز و یا هر توانمندی که دارید به خوبی فکر کنید و ببینید از چه کاری لذت می برید و مهارت کافی در ان دارید خوب است لیستی از توانایی های خود تهیه کنید توانمندی هایی که می توانید از آن ها درآمدزایی نمایید. به این دقت کنید که در این لیست اولویت توانایی های فردی و مهارت های شماست سپس علاقه مندی ها را در نظر بگیرید و این کار را بدون کوچکترین محدودیتی انجام دهید .

 

چطور فریلنسر پولسازی باشیم؟

بازار را بررسی کنید

2-خوب است که بازار را بررسی کنید مهم است که بدانید مهارت هایی که امروزه بازار طالب آن است چیست و در این میان نکته ی بسیار مهمی که مطرح است آن است که مهارتی را پیگیر باشید که افراد حاضرن به خاطرش به شما پول خوبی بپردازند تا بدین ترتیب بتوانید کارتان را توسعه داده و کسب درآمد بیشتری داشته باشید . بنابر این لازم است در خصوص بازار کار مهارت هایی که در اطراف علاقه مندی و توانمندی شماست نیز بررسی هایی را داشته باشید.

شاید بتوان این گونه گفت که امروزه نویسنده ای که مهارت بسیاری دارد به آسانی می تواند رشد کسب و کار خود را ایجاد نماید و شغلی بیابد . به این نکته دقت کنید که تعداد افرادی که حاضر هستند برای مهارت و تخصص شما هزینه بپردازند چه میزان است و آیا وارد کاری شده اید که بتوانید آن را به مرور گسترش و رشد دهید .

3-دقت داشته باشید که ابتدا هرچه را که برای شروع کار لازم است مهیا کنید این مهم است که گام اول را قوی بردارید به عنوان مثال در صورتی که می خواهید به عنوان کارشناس تولید محتوا مشغول به کار شوید ، اینترنت پرسرعت و رایانه ای سالم را نیاز دارید و یا یک عکاس به دوربینی مجهز نیاز دارد بررسی تجهیزات و لوازم کار یکی از مهم ترین موارد می باشد و به یاد داشته باشید در ابتدای کار ، در صورتی که آمادگی کاری های فورس را ندارید آن ها را نپذیرید زیرا در صورت عدم موفقیت ،می تواند اعتبار کاری شما را از بین ببرد .

به خاطر داشته باشید که باید بر روی مهارت های خود سرمایه گذاری نمایید و بدانید که می توانید هر روزه آن را رشد دهید.

 

بازار را بررسی کنید

برنامه ریزی

4- یکی از قواعد مهم در این خصوص برنامه ریزی است . یک فریلنسر می بایست برای خود برنامه داشته باشد و برای ساعات کاری خود نرخ مشخصی را تعیین نماید در این میان اطلاع از قیمت های رقبا نیز مهم است . با داشتن تجربه ی بالا می توانید اجرت های بیشتری را تعیین کنیدشما باید بتوانید مشخص نمایید که برای پیش برد هر کاری چه میزان زمان نیاز دارید و اینکه چطور می توانید چند پروژه را هم زمان پیش ببرید و در زمان مقرر به پایان برسانید . این می تواند در زمانی موثر باشد که با قبول پروژه ی جدید زمان کافی برای انجام آن ها خواهید داشت و برنامه ی کاری برایتان خسته کننده نمی شود و از نظر مالی نیز شما را تامین خواهد نمود.

همچنین بخوانید:  هوش تجاری (BI) چیست؟

 

داشتن برنامه ریزی

5- خوب است که یک مشاور و معلم داشته باشید یکی از روش های آموختن مهارت جدید این است که با فردی که در آن کار مهارت و تخصص دارد صحبت کرده و کمک دریافت کنید این کار را می توانید با کمک دوستان و خانواده ی خود انجام دهید و از آنان بخواهید فریلنسرهای موفقی را که می شناسند معرفی نمایند.از طرفی خودتان نیز می توانید با استفاده از اینترنت این افراد را بیابید در کنار این کار خوب است که در حوزه ی کاری خود به خوبی به اتفاقات و فناوری های به روز شده توجه کرده و آن ها را دائما دنبال نمایید این نکته را مد نظر داشته باشیدکه برای موفق بودن نیاز است که دیده شوید.حضور یک مربی در این حوزه به شما کمک می کند تا بتوانید مهارت ها و استعدادهای خود را کشف کنید او می تواند ایده پردازی های جذابی را برای شما داشته و یا آن که از ارتباطات خود برای شما نیز راه باز نماید در صورتی که نشان دهید پرتلاش هستید راه های زیادی برایتان باز می شود اما دقت داشته باشید و قبل از قرارداد بستن به خوبی تمامی جوانب کار را بسنجید و شرایط خود را به خوبی بررسی نمایید.

 

فریلنسر پولساز

تخصص و مهارت

تخصص و مهارت‌ها نقش بسیار مهمی در موفقیت یک فریلنسر ایفا می‌کنند. در زیر، نقش این تخصص و مهارت‌ها را توضیح می‌دهیم:

1. تمایز از سایرین: داشتن تخصص و مهارت‌های منحصر به فرد در یک حوزه مشخص، شما را از رقبا و سایر فریلنسرها متمایز می‌کند. مشتریان بیشتر نسبت به فردی که در یک حوزه خاص تخصص دارد، علاقه‌مند می‌شوند. ارتباط ارزشمندی که بر این اساس با مشتری برقرار می‌کنید، موجب جذب بیشترین پروژه‌ها و مشتریان می‌شوند.

2. کیفیت خدمات: تخصص و مهارت‌های شما تاثیر مستقیمی بر کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهید دارند. اگر ایده‌آل بتوانید نیازها و خواسته‌های مشتریان را درک کنید و خدماتی با کیفیت بر اساس این نیازها ارائه دهید، مشتریان شما تجربه رضایت‌بخشی خواهند داشت و به عنوان یک فریلنسر حرفه‌ای شناخته می‌شوید.

3. سرعت و بهبود: توانایی فریلنسر در انجام پروژه‌ها با سرعت و دقت بالا، یکی از عوامل تاثیرگذار در موفقیت آنها است. تخصص و مهارت‌های خوب شما شما را قادر می سازد تا بازدهی بالایی از زمان بگیرید و به مشتریان خود از دید رقابتی برتر دهید. همچنین، قدرت بهبود و توسعه همیشه مورد نیاز است تا با تغییرات و نیازهای بازار همراه شوید.

4. قابلیت برقراری ارتباط: تخصص و مهارت‌های شما در برقراری ارتباط موثر با مشتریان نقش بسزایی دارند. بودن یک فریلنسر خوب شامل توانایی درک نیازها و اهداف مشتریان، ارتباط برقرار کردن بر این اساس، راهنمایی و مشاوره درست کردن است. این تخصص و مهارت‌ها میتواند اعتماد مشتریان را کسب و به دست آوردن پروژه‌های بیشتر را تسهیل می‌کند.

 

Expertise and skill

شبکه سازی

شبکه‌سازی یکی از ابزارهای حیاتی برای موفقیت یک فریلنسر است. در این بخش، نقش و اهمیت شبکه‌سازی در موفقیت یک فریلنسر را تشریح خواهم کرد:

۱. ایجاد فرصت‌های کسب و کار: شبکه‌سازی با سایر فریلنسرها، کشف فرصت‌های جدید کسب و کار را فراهم می‌کند. ارتباط با دیگران در صنعت شما، می‌تواند به شما اطلاعات قابل اعتماد درباره پروژه‌های جدید و فرصت‌های کسب و کار را از منابع موثری فراهم کند.

۲. توصیه شدن به مشتری: شبکه‌سازی با ارتباط برقرار کردن با مشتریان و سایر فریلنسرها می‌تواند به شما منجر به دریافت توصیه‌ها و بازخوردهای مثبت از سوی آنها شود. توصیه‌های مثبت مشتریان نه تنها می‌تواند بر روی شهرت شما اثر مثبتی داشته باشد بلکه به شما کمک می‌کند تا بهترین شرایط کاری را داشته باشید.

۳. اشتراک دانش و تجربه: شبکه‌سازی با دستیابی به یک جامعه حرفه‌ای از فریلنسرها، امکان اشتراک دانش و تجربه را به ارمغان می‌آورد. این امکان می‌تواند به شما کمک کند تا از منابع آموزشی، راهنماها، نکات و ترفندهای صنعت خود بهره ببرید و بهبود روزافزون مهارت‌ها و تجربه‌هایتان را تسهیل کنید.

۴. رشد شخصی و حرفه‌ای: شبکه‌سازی با دیگران می‌تواند به شما کمک کند تا به مشاوره، توجیه و انگیزه از طرف افراد با تجربه از جمله فریلنسرهای موفق دست یابید. این نوع ارتباط می‌تواند موجب رشد شخصی و حرفه‌ایتان شود و به شما راهنمایی کند تا در مسیر صحیح خود باقی بمانید.

در نهایت، شبکه‌سازی به فریلنسرها کمک می‌کند تا به فرصت‌های کسب و کار جدید دسترسی پیدا کنند، از توصیه مشتریان و فریلنسرهای دیگر بهره‌مند شوند، اطلاعات و تجربیات را به اشتراک بگذارند.

 

networking

قیمت گذاری مناسب خدمات

قیمت‌گذاری مناسب خدمات یکی از عوامل مهم در موفقیت یک فریلنسر است. در زیر، نقش و اهمیت قیمت‌گذاری مناسب را تشریح خواهم کرد:

1. جذب مشتریان: قیمت‌گذاری مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا مشتریان بیشتری جذب کنید. اگر قیمت خدمات شما بسیار بالا باشد، ممکن است مشتریان علاقه نداشته باشند و به جستجوی رقبا بروند. به علاوه، اگر قیمت شما بسیار پایین باشد، مشتریان ممکن است کیفیت خدمات شما را مورد شک و تردید قرار دهند. بنابراین، قیمت‌گذاری مناسب بر اساس ارزش ارائه شده توسط شما، می‌تواند به شما کمک کند تا یک تعادل مناسب بین علاقه مشتریان و درآمد حاصل از خدمات خود داشته باشید.

2. اعتبار و شهرت: قیمت‌گذاری مناسب می‌تواند تأثیر مستقیمی بر اعتبار و ریپوتیشن شما داشته باشد. اگر قیمت خدمات شما را با ارزش کاری که ارائه می‌دهید هماهنگ نکنید، مشتریان ممکن است به شما اعتماد نداشته و با دیگران کار کنند. با قیمت‌گذاری مناسب، مشتریان اعتماد بیشتری به شما خواهند داشت و این می‌تواند منجر به رشد و توسعه کسب و کار شما شود.

3. پوشش هزینه‌ها و سودآوری: قیمت‌گذاری مناسب بر اساس هزینه‌ها و زمانی که صرف ارائه خدمات می‌کنید، می‌تواند کمک کند تا پوشش هزینه‌ها و سودآوری مناسبی داشته باشید. در نظر گرفتن هزینه‌ها شامل زمان، منابع، دانش و تجربه شما، هزینه‌های به روزرسانی و هزینه‌های عملکردی، می‌تواند به شما در تنظیم یک قیمت مناسب کمک کند تا به علاوه از کار خود لذت ببرید.

همچنین بخوانید:  استارتاپ چیست؟

 

Appropriate pricing of services

چطور می توان فریلنسر معروفی شد؟

می توانید نام خود را همچون یک برند دارای ارزش و اعتبار نمایید به خاطر داشته باشید که یک فریلنسر هستید و برای خود کسب و کاری دارید بدین ترتیب با معرفی خود در حال ارائه خدمات خود هستید . به قسمت هایی از کار خود فکر کنید که می تواند شما را از دیگر رقبا متمایز کند سعی کنید ویژگی های خاص خود را پر رنگ نشان دهید.به خاطر داشته باشید که با نام خود به تنهایی نمی توانید رزومه ی فعالیت خود را بیان کنید . میزان فعالیت هایی که در فضای مجازی دارید و ارتباطاتی که با مشتریان می گیرید همگی می تواند در معرفی شما موثر باشد.با گوش کردن به این صوت و انجام این کار ساده تو کسب و کارتون پیشرفت کنید !

 

 

نیاز است که از هر فرصتی استفاده کنید در ابتدای کار این طبیعی است که نمونه ی کار چندانی برای معرفی به مشتریان نداشته باشید اما خوب است که یک رزومه ی قوی تهیه کنید و از هر موقعیتی برای ارائه ی آن استفاده کنید شاید نیاز باشد که در ابتدای کار هزینه های کمتری را به مشتریان اعلام کنید . در ابتدای کار خوب است که به تجربیاتی که بدست می آورید متمرکز شوید این تجربیات می تواند در آینده بسیار کاربردی باشد به خاطر داشته باشید که اکثر فریلنسرها از هیچ شروع کرده اند و در این مسیر تنها افراد قوی هستند که باقی می مانند.

 

چطور می توان فریلنسر معروفی شد؟

ساختن برند شخصی

ساختن برند یکی از عوامل کلیدی در تبدیل شدن به یک فریلنسر معروف است. در زیر، روند ساختن برند شخصی را به طور مفصل توضیح می‌دهیم:

  1. تعریف ارزش‌های شخصی: اوایل، باید ارزش‌های شخصی خود را تعریف کنید. ارزش‌های شخصی شما نشانگر اصول و ایدئولوژی‌هایی است که بر اساس آنها عمل می‌کنید و خدمات خود را ارائه می‌دهید. برای مثال، اگر ارزش برای شما نوآوری، کیفیت و یا بهترین خدمات مشتری می‌باشد، باید این ارزش‌ها را در همه جنبه‌های کاری خود بیان کنید.
  2. تعیین نیچه بازار: یکی از جوانب مهم در ساختن برند شخصی، تعیین نیچه بازار است. در نیچه بازار، شما به دنبال راه اندازی خدمات و متمایزسازی از رقبا هستید. برای مثال، می‌توانید در یک حوزه خاص و تخصصی فعالیت کنید و خدمات خود را متمایز کنید.
  3. ساختن هویت بصری: هویت بصری شما شامل لگو، رنگ‌ها، فونت‌ها و طرح‌بندی است که بر روی مواد بازاریابی برند خود استفاده می‌کنید. ایجاد یک هویت بصری منحصر به فرد و اصالتی که با شما و کسب و کار شما مرتبط است، می‌تواند شناسایی و به خاطر سپرده شدن در ذهن مخاطبان کمک کند.
  4. ارتباط با مخاطبان: به شما نیاز است تا ارتباط مؤثر با مخاطبان خود برقرار کرده و رابطه ای قوی با آنها ایجاد کنید. از رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط بیشتر استفاده کنید، محتواهای خود را منتشر کنید و بازخورد مخاطبان را به توجه بگیرید.Communication with the audience
  5. ایجاد محتوا ارزشمند: ساختن برند شخصی شامل ایجاد محتوای ارزشمند برای جذب مخاطبان است. این محتوا می‌تواند شامل مقالات، ویدیوها، پست‌های اجتماعی و مطالب آموزشی باشد که نشان دهنده تخصص شما و ارزشی که می‌توانید به مخاطبان ارائه کنید است.
  1. حضور در صنعت: برای ساختن برند شخصی، باید حضور قوی در صنعت خود بسازید. مشارکت در کنفرانس‌ها، سمینارها، وبینارها و رویدادهای معتبر مرتبط به حوزه فعالیتتان می‌تواند به شما کمک کند تا به عنوان یک متخصص معتبر شناخته شوید و با سایر حرفه‌ای‌ها و افراد موفق در ارتباط باشید.
  2. ارائه نمونه کارهای برتر: ترجیحاً نمونه کارهایی که بتوانید برتری، استعداد و تخصص خود را در آن‌ها نشان دهید، به عنوان بخشی از برند شخصی خود به نمایش بگذارید. این می‌تواند شامل نمونه‌های پروژه‌های قبلی، گواهی‌های تحصیلی، افتخارات و شهرت‌هایی باشد که تا به حال کسب کرده‌اید.
  3. تعامل با مخاطبان: ایجاد تعامل با مخاطبان و جامعه خود می‌تواند به شما کمک کند تا برند شخصی قوی و پایداری را بسازید. با پاسخگویی به سوالات و نیازهای مخاطبان خود، ارتباط بیشتری برقرار کنید و از بازخوردهای آنان استفاده کنید تا خدمات و محصولاتتان را بهبود بخشید.
  4. افزایش دیده شدن آنلاین: حضور قوی در فضای آنلاین اهمیت فراوانی در ساختن برند شخصی دارد. استفاده از وبسایت شخصی، وبلاگ نویسی، مدیریت رسانه‌های اجتماعی، به‌روزرسانی محتوا و شرکت در برنامه‌های پادکست و ویدیوها می‌توانند به شما کمک کنند تا به عنوان یک منبع معتبر در صنعت خود شناخته شوید.
  5. نظارت بر برند شخصی: یک برند شخصی مستمراً نیازمند نظارت است. بررسی بازخوردها، مراقبت از ارتباطات و همچنین بهبود مداوم خدمات و تجربه کاربری می‌توانند کمک کننده باشند تا برند شخصی شما پایدار و موفق باقی بماند.

اگر این مراحل را به صورت همراه با کیفیت و کارآمدی دنبال کنید، می‌توانید برند شخصی قوی و معروفی را در حوزه فریلنسینگ و برندینگ ایجاد کنید. توجه داشته باشید که این فرایند زمانی طولانی و پیچیده است و نیاز به پشتکار، تحقیق و کار سخت دارد.

 

Building a personal brand

ارائه خدمات با کیفیت بالا

ارائه خدمات با کیفیت بالا یکی از عوامل اساسی در تبدیل شدن به یک فریلنسر معروف و موفق است. در زیر، نقش ارائه خدمات با کیفیت بالا به تفصیل آورده ایم:

  1. بازخورد مثبت: ارائه خدمات با کیفیت بالا می‌تواند باعث تولید بازخورد مثبت از سوی مشتریان شود. بازخوردهای مثبت نه تنها به شما کمک می‌کند تا بازخورد خوب را در پروفایل خود نشان دهید، بلکه همچنین به نمونه کارهای بیشتری را به دست می‌دهند.
  2. اعتماد مشتری: ارائه خدمات با کیفیت بالا می‌تواند به شما کمک کند تا اعتماد مشتری را کسب کنید. وقتی مشتریان بازخورد خوبی از تجربه خود با شما داشته باشند، احتمال بالاتری وجود دارد که در آینده درخواستهای بیشتری از شما داشته باشند و به دیگران ارجاع دهند.
  3. گسترش شبکه مشتریان: با ارائه خدمات با کیفیت بالا، مشتریان شما به احتمال زیاد به دیگران در مورد شما صحبت می‌کنند و شما را به دیگران معرفی می‌کنند. این کمک می‌کند تا شبکه مشتریان شما به طور طبیعی رشد کند و به شکل یک زنجیره معرفی، بیشترین تأثیر را برای جذب مشتریان جدید داشته باشد.
  4. ایجاد تمایز رقابتی: با ارائه خدمات با کیفیت بالا، شما می‌توانید بر تمیز رقابتی خود نسبت به سایر فریلنسرها تأکید کنید. با کسب شهرت به عنوان یک فریلنسر حرفه‌ای و با تخصص در کیفیت خدمات، می‌توانید مشتریان را از رقبا جلب کنید و بازار را به خود اختصاص دهید.Create competitive differentiation
  5. افزایش ارزش مشتری: خدماتی با کیفیت بالا می‌تواند به مشتریان شما ارزش افزوده بیشتری بدهد. با ارائه راه‌حل‌های موثر و کارآمد به مشتریان خود، می‌توانید به آنها کمک کنید مشکلات و نیازهایشان را حل کنند و به بهبود کسب و کار یا زندگی شخصیشان برسند.
  1. تعامل مداوم با مشتریان: ارائه خدمات با کیفیت بالا نیازمند تعامل مداوم و مستمر با مشتریان است. این بدان معناست که باید به درخواست‌ها و نیازهای مشتریان با حساسیت و دقت پاسخ دهید. برای این منظور، می‌توانید از روش‌هایی مانند گفتگوهای مستقیم، ایمیل‌ها، ویدئوهای آموزشی و دوره‌های آموزشی آنلاین استفاده کنید. این ارتباطات مستقیم با مشتریان نشان می‌دهد که شما به اهمیت آنها اهمیت می‌دهید و آماده همکاری برای رفع نیازهایشان هستید.
  2. رشد حرفه‌ای: با ارائه خدمات با کیفیت بالا، می‌توانید در حرفه خود به بهترین شکل ممکن پیشرفت کنید. تسلط بر مهارت‌های جدید، انجام آموزش‌های پیشرفته، حضور در کارگاه‌ها و همکاری با حرفه‌ای‌های دیگر می‌تواند شما را به عنوان یک فریلنسر معروف و متخصص در حوزه خود تشخیص دهد.
  3. داشتن شاخص‌های عملکرد: برای ارائه خدمات با کیفیت بالا، لازم است شاخص‌های عملکرد و میزان موفقیت را مداوماً پایش کنید. این شاخص‌ها می‌توانند شامل نرخ مشتریان راضی، بازخورد مثبت، نسبت مشتریان تکراری و موارد دیگر باشند. با کاربردن این شاخص‌ها می‌توانید عملکرد خود را اندازه‌گیری کرده و بهبودهای لازم را اعمال کنید.
  4. اصالت و اعتماد‌پذیری: یکی از جنبه‌های مهم ارائه خدمات با کیفیت بالا، اصالت و اعتماد‌پذیری است. با نشان دادن صداقت و اصالت در کارهایتان، مشتریان به شم شتاب و احتمال بالایی وجود دارد که با شما همکاری کنند. عملکرد صادق و متعهدانه می‌تواند در بهبود اعتماد مشتریان به شما تاثیر داشته باشد و آنها را ترغیب کند که شما را به دیگران توصیه کنند.
همچنین بخوانید:  بهترین شغل های اینترنتی که برای شروع هیچ سرمایه ای نمی خواهند!

Create competitive differentiation

وب سایت مناسب

سعی کنید کسب و کار خود را در فضای مجازی معرفی کنید داشتن یک وب سایت مناسب و تبلیغات در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر می تواند بسیار موثر باشد دسترسی افراد به شما مهم است که سریع باشد هنگام ارسال رزومه از لینک های بسیاری استفاده کنید تا به خوبی بتوانید خود را معرفی نمایید این کار باعث می شود که رزومه ی شما را به خوبی کنترل کنند.این کارها باعث می شود که بتوانید فرصت های شغلی زیادی را در مسیر خود بیابید این کار بسیار با ارزش است حتی اگر درآمد اولیه ی آن بالا نباشد می تواند تجربیات زیادی را ایجاد کند که دارای ارزش زیادی است .

اگر دنیای فریلنسری را انتخاب کرده اید این را  بدانید که بایستی مصمم ، رقابت طلب و زرنگ باشید . این که یک وب سایت راه بیندازید ، اسم و برندی برای خود ایجاد کنید باعث نمی شود که کارفرمایان به سراغتان بیایند برای این مسیر بارها و بارها پیشنهاد دهید پیشنهاد بیشتر می تواند امکان پذیرفتن بالاتری را ایجاد نماید برای کسب کارهایی که دوست دارید تلاش کنید .

 

وب سایت مناسب

مزیت های فریلنسینگ

اگر بخواهیم مزایایی که برای فریلنسری وجود دارد را بر شماریم می توان گفت:

  • یک فریلنسر خود اشتغال است و کارفرما و رئیس ندارد .
  • می تواند در خصوص بهترین روش برای جلب رضایت مشتری شخصا تصمیم گیری نماید .
  • حق انتخاب بین پیشنهادات ارائه شده از سوی مشتریان متفاوت با خود فرد فریلنسر است.
  • به دلیل رقابتی بودن بازار فریلنسری ، نیاز است که فریلنسرها فعالیتی با کیفیت داشته و قابل اعتماد باشند تنها این گروه هستند که می توانند در این چرخه باقی بمانند.
  • زمان اجرای کار و مدت زمانی که برای آن نیاز است را می تواند تعیین کرده و مدیریت زمان خود را داشته باشد.
  • یکی از بهترین مزیت های این است که برای کسب درآمد حدو مرزی نیست و با دریافت پروژه های بیشتر والبته تخصصی تر ، کسب درآمد بیشتری داشته باشد به شکلی که از درآمدهای کارمندی همتایان خود بسیار پیشی بگیرد.

 

فریلنسر پولساز

ایرادات فریلنسینگ

  1. اولین نکته و مهم ترین نکته این استکه برای زمینه ای که در آن فعالیت می کنند بایستی مهارت کافی را داشته باشند تا بتوانند به بهترین کیفیت ممکن کار را انجام دهند نبودن شخص کنترل کننده در این خصوص می تواند در اجرای کار ایراداتی را ایجاد نماید.
  2. برای انجام کارها نیاز است که کلیه امور مربوط به فروش ، بازاریابی و ارتباط با مشتریان را در کنار انجام پروژه توسط خود فریلنسر انجام شود.
  3. در این میان داشتن مشتریان به حد کفایتی که بتوان زندگی را تامین نمود ممکن است زمان بر باشد اما با کمی صبوری و ایجاد سابقه و رزومه ای قوی می توان آن را حل کرده و با برنامه ریزی و اجرای استراتژی های تعیین شده در زمان اندکی مشتریان بیشتری را جذب کرده و درآمدزایی بیشتری را ایجاد نمود.
  4. شاید یکی از مواردی که در خصوص تمامی فریلنسرها مشترک است این است که در روند کار پست و بلندی هایی ایجاد می شود برخی از زمان ها کار دچار کسادی است که با برنامه ریزی های مشخص می توان آن ها را گذراند و در زمان هایی که تعداد پروژه ها بالا می رود نیز داشتن برنامه های منظم برای تحویل مهم است.
  5. در این نوع از کار خبری از دریافتی های بازنشستگی نیست فریلنسرها تا زمانی درآمد دارند که پروژه های با کیفیت و قدرتمندی را ارائه نمایند.

 

ایرادات فریلنسینگ

میتونید برای کسب اطلاعات بیشتر برای راه اندازی کسب و کار خودتون در دوره کارآفرینی ما شرکت کنید.

سخن پایانی

در کل، فریلنسری یک راه برای ایجاد کسب و کار و کسب درآمد در قالب یک حرفه مستقل است. این مدل کاری به افراد امکان می‌دهد تا به صورت خلاقانه و استقلالی به تجارت خود بپردازند و به طور جهانی در بازار کار عمل کنند.  برای تبدیل شدن به یک فریلنسر پولساز، باید جنبه‌های مالی و مدیریت پول را بیاموزید. برنامه‌ریزی و راه های تامین منابع مالی مناسب، نظارت بر هزینه‌ها و درآمدها و تهیه پایش مداوم درآمد شما را در مسیر مناسب و پایداری قرار می‌دهد.

با رعایت این اصول و توسعه تخصص، ارتباطات موثر و مدیریت مالی، شما می‌توانید به عنوان یک فریلنسر پولساز موفق و پرکار باشید و به دنبال رشد و پیشرفت حرفه‌ی خود بروید. موفقیت شغلی در فریلنسری به طور مستقیم با تلاش شخصی، مدیریت موفق زمان و تعهد به بهبود مداوم کیفیت خدمات شما مرتبط است.

سوالات متداول

1. فریلنسری چیست؟

فریلنسری به معنای کار کردن به صورت مستقل و بدون ارتباط مستقیم و استخدام توسط شرکت است.

2. چطور می‌توان فریلنسر پولسازی شد؟

برای تبدیل شده به یک فریلنسر پولساز، باید به توسعه تخصص و مهارت خود اهمیت بدهید، ارتباطات موثر با مشتریان و همکاران ایجاد کنید، ارزش خدمات خود را به خوبی ارائه کنید و مدیریت مالی موثر را یاد بگیرید.

3. چگونه می‌توانم تخصص و مهارتم را به عنوان یک فریلنسر توسعه دهم؟

شما می‌توانید از طریق تحصیل، دوره‌های آموزشی، مشارکت در پروژه‌های مختلف و تمرین مداوم، تخصص و مهارت خود را توسعه دهید.

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید
به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود