قوانین طلایی موفقیت در کسب و کار

موفقیت در کسب و کار

کارآفرینی شغل سخت و پرمسئولیتی است که هیجان زیادی به همراه دارد. اما ریسک پذیران باید یک کسب و کار جدید راه اندازی کنند، زیرا کارآفرینی اغلب با شکست مواجه می شود. شکست کارآفرینان در راه اندازی و توسعه یک کسب و کار اجتناب ناپذیر است. اما با چند نکته می توانید احتمال شکست را کاهش دهید. افرادی که به دنبال راه اندازی یک استارتاپ جدید هستند، اهداف و رویاهای زیادی دارند. آنها می خواهند محصولات اختصاصی تولید کنند و میلیون ها مشتری به دست آورند. اما همه کارآفرینان در این مسیر موفق نیستند. مسیر سختی برای رسیدن به اهداف و رویاها در پیش است و باید بر خطرات غلبه کنید پس باید موارد زیر را رعایت کنید. در این مقاله با چند مورد از مهم ترین موارد موفقیت در کسب و کار ها آشنا می شوید .

کمال گرا نباشید

برخی از کارآفرینان به دنبال بالاترین سطح کمال هستند و این رفتار باعث دور شدن آنها از مسیر رشد و توسعه می شود. بهتر است هر چه زودتر کار خود را شروع کنید و خدمات خود را ارائه دهید، قطعا در این مسیر فرصت بازاریابی و بهبود ایده های شما را فراهم می کند.

نظر دیگران را جویا شوید

نظر دیگران را جویا شوید

برای اینکه ببینید ایده شما چقدر برای مشتریانتان جذاب است، باید تحقیقات گسترده ای انجام دهید و بازخورد مخاطبان را بسنجید. اگر چیزی غیرعادی به ذهنتان خطور می‌کند، آن‌ها باید در موقعیت خود تجدید نظر کنند. از منطقه راحتی خود خارج شوید و از مردم و مشتریان خود نظرسنجی کنید.

پذیرای شکست باشید

شکست شغلی نباید شما را ناامید کند، شکست در کار به معنای از دست دادن زندگی و شخصیت شما نیست. به دنبال تجربیات جدید باشید، برخیزید، مشورت کنید و راه حل های جدید را امتحان کنید. ایده های زیادی ممکن است به کارتان بیاید و باعث پیشرفت شما شود، پس خودتان را گم نکنید و امیدوار باشید.

ریسک کنید

شما نباید انتظار داشته باشید که یک محصول یا خدمات باعث جذب مخاطب شود، زیرا مشتریان هر روز با تبلیغات و محصولات متنوعی مواجه می شوند. بنابراین به جای دور ماندن از بازار رقابتی، به دنبال نیازهای واقعی مشتریان خود باشید. ریسک گریز و خلاق باشید و محصولاتی را ارائه دهید که نیازهای واقعی مخاطبان شما را برآورده می کند.

متعادل باشید

ممکن است بخواهید از شر همه کسانی که با شما مخالف هستند خلاص شوید، بنابراین فقط افرادی هستند که هر کاری را که انجام می دهید تایید می کنند و این مانع پیشرفت و موفقیت شما می شود. گاهی لازم است به سخنان منتقدان گوش دهیم، زیرا آنها ما را وادار می کنند بیشتر تلاش کنیم.

همچنین بخوانید:  چگونه با تمرینات مغزی باهوش تر از قبل شویم

مقایسه نکنید

اگر مدام بخواهید خود را با همکاران و رقبای خود مقایسه کنید، از مسیر موفقیت دور خواهید ماند. باید باور داشته باشید که امکانات هر فرد و هر شغل متفاوت است. برخی خیلی سریع پیشرفت می کنند و برخی به کندی رشد می کنند. بنابراین مقایسه را متوقف کنید و بیشتر روی کار خود تمرکز کنید.

گاهی طنز لازم است

اگر کمی طنز و هیجان به کار خود اضافه کنید، خستگی و افسردگی را از خود دور می کنید، ذهنتان باز می شود و خلاقیت و نوآوری در کارتان نمایان می شود.

تک رو نباشید

بهتر است در مسیر کارآفرینی با افراد قابل اعتماد و حرفه ای در ارتباط باشید تا در مواقع لزوم از کمک آنها استفاده کنید. بودن با افرادی که صادقانه می توانند به شما کمک کنند بسیار مفید است و به شما کمک می کند کارهای دشوار را بهتر انجام دهید.

ساعت کاری مشخصی داشته باشید تا به موفقیت در کسب و کار خود برسید

کارآفرینان مسئولیت های زیادی دارند و باید بیشتر وقت خود را به کار اختصاص دهند. اما آنها باید مراقب زندگی شخصی خود نیز باشند. پس با تغذیه و خواب مناسب، استراحت و کمی تفریح، سلامت جسم و روح خود را تضمین کنید. به این ترتیب می توانید زندگی شادتر و پرانرژی تری داشته باشید و مسیر موفقیت برای شما هموارتر خواهد شد.

 

 

این مقاله را نیز مطالعه کنید : چگونگی تحقق موفقیت در کسب و کار

 

10 قانون طلایی برای موفقیت در کسب و کار شما

۱۰ قانون طلایی برای موفقیت در کسب و کار شما

پیش بینی آینده کار سخت و بیهوده است، اما این بدان معنا نیست که ما باید تسلیم شویم. در طول مدتی که در پپسی کو بودم، به این نتیجه رسیدم که در دنیای تجارت، انطباق سریع با تغییراتی که اتفاق می‌افتد، سودمندتر از داشتن درک واضح از وضعیت کسب‌وکار است. هر کسی ممکن است نظرات خود را داشته باشد، اما یک چیز مسلم است: ما در دنیایی از ارتباطات جهانی عمل می کنیم که بر همه جنبش های ما تأثیر می گذارد. ما در دنیای تجارت هستیم و می دانیم که این بر نحوه گسترش عملیات خود در بازارهای جدید، محصولاتی که ارائه می دهیم و مصرف کنندگانی که باید هدف قرار دهیم تأثیر می گذارد.

انقلاب ارتباطات دیجیتال در حال ابداع مجدد قوانین تعامل در اطراف ما است. پس در این شرایط چه کنیم که در بحبوحه تغییرات سریع و پرتنش یا بهتر است بگوییم در زمان ابهام موثرتر عمل کنیم؟

در اینجا شش قانون طلایی موفقیت که سلمان امین در طول دوران حرفه ای خود به آن دست یافته است آورده شده است:

۱. توانایی یادگیری سریع را بدست آورید

ابتدا بازاریاب شدم و سپس مدیر کسب و کار. من از تمام وظایفم درس گرفته ام و همیشه سعی کرده ام از هر مدیری که دارم حداقل یک چیز یاد بگیرم. من همیشه به کارم به عنوان یک ماراتن نگاه می کنم تا همه چیز را به خوبی یاد بگیرم. بنابراین حتی اگر به سمت بالا و در جهت مخالف باد بدوید، همچنان استقامت خود را حفظ کنید، تکنیک را یاد بگیرید و برای رسیدن به هدف خود مصمم باشید.

۲. با دقت گوش کنید

ما اغلب با افرادی صحبت می کنیم که در سلسله مراتب مدیریتی ما به ما نزدیکتر هستند. اما ما باید سعی کنیم به همه گوش کنیم. حتی سرسخت ترین حریفان نیز درس های ارزشمندی به ما خواهند آموخت. زمانی که من مدیر شعبه پپسی در بریتانیا بودم، تعدادی از گروه‌های حامی سلامت آگهی‌های زشتی را در انتقاد از محصولات ما منتشر کردند. ما به راحتی می توانستیم آنها را نادیده بگیریم، اما با این فعالان متعهد وقت گذراندیم، به صحبت های آنها گوش دادیم و در نهایت توانستیم به طور مؤثر در موضع خود تجدید نظر کنیم.

همچنین بخوانید:  مصاحبه با میلیاردر جوان نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران

۳. پذیرای تغییر باشید

می دانستم تنها گوش دادن به توصیه های فعالان حوزه سلامت کافی نیست، باید اقدام می کردیم. بنابراین، ما موفق به کاهش چربی اشباع شده در چیپس واکر شدیم و در نهایت از کمپین ضد چاقی “تغییر برای زندگی” (Change4life) حمایت کردیم.

ما پیوسته از تغییر استقبال کرده ایم و بسیاری از فعالان حوزه سلامت را به دست آورده ایم. ما به آنها نشان دادیم که برای نظرات آنها ارزش قائل هستیم و می خواهیم تغییر ایجاد کنیم و قصد داریم خواسته های آنها را رعایت کنیم. این تأثیر عمیقی بر روابط ما با مصرف کنندگان سلامت محور ما در بریتانیا داشته است.

۴. پذیرفتن شکست را بیاموزید

به گفته شاعر بزرگ انگلیسی آلفرد تنیسون، اگر تلاش کنی و شکست بخوری بهتر از تلاش نکردن است. اگر به دنبال موفقیت بزرگ و مقام بالا هستید، باید دست به اقدام و حرکت بزنید، بدون شک در این مسیر با شکست های زیادی مواجه خواهید شد. البته شکست شغلی با شکست شخصی متفاوت است و نباید این دو را یکسان دانست. ناکامی در رسیدن به یک هدف ارزشمند هرگز نباید شخصی تلقی شود. اگر اجازه دهید این اتفاق بیفتد، جامعه پر از ترسو می شود. شکست تجربه ارزشمندی است که باید از آن درس بگیریم. هر مرد بزرگی حداقل یک شکست بزرگ در حرفه خود داشته است و حتی بیش از یک شکست. اما انسان های بزرگ توانسته اند از شکست ها درس بگیرند و پیشرفت کنند.

۵. دارای پایه های فلسفی قوی باشید

اغلب، شرکت‌ها بیانیه مأموریت سازمان خود را نادیده می‌گیرند، و این بیانیه تنها چیزی است که باید در وب‌سایت‌ها یا حتی دیوار اتاق قرار دهند. هدف و مأموریت سازمان باید ابزاری قدرتمند باشد. نقشه راه برای آینده در PepsiCo، بیانیه هدف ما “عملکرد با هدف” بود، که ایجاد رشد پایدار با سرمایه گذاری در آینده ای بهتر برای مردم است. این ممکن است یک هدف بلندپروازانه به نظر برسد، اما دستورالعمل‌هایی را برای بحث‌های درون شرکتی و فهرستی از کارهایی که باید و نباید انجام دهیم ارائه می‌کند. زمانی که گیج و مردد هستید این امر حیاتی است. شرکت پپسی به ناچار در مسیرهای مختلف حرکت می کند، اما می دانیم که اگر به اصول اولیه خود توجه کنیم، خیلی از ما دور نخواهید شد.

۶. برای آنچه سازمان شما ارائه می دهد ارزش بیشتری قائل شوید

در مورد آنچه شما و سازمانتان می توانید ارائه دهید بینش بدهید. در حال حاضر مشتریان به دنبال ارزش پیشنهادی هستند. دوران مدیر، شرکت و محصول بدون شخصیت به پایان رسیده است. نگرانی اکنون فقط فروش محصول یا ارائه خدمات نیست، بلکه ایجاد و حفظ رابطه است. آن وقت است که ارزش ها و احساسات بیش از گذشته جدی گرفته می شود.

در دنیای امروز، ما باید به مشتریان خود نشان دهیم که جامعه ای را که در آن زندگی می کنند را درک می کنیم، که می دانیم چه چیزی مهمتر است، خواه اتخاذ سیاست های گسترده تر برای کاهش اثرات زیست محیطی پپسی یا همکاری با کشاورزان و گروه های محلی. جامعه از امکانات تولیدی ما برای بهبود بهداشت آب و تسهیل دسترسی به آن استفاده کند. اگر بتوانیم اهمیت خود را به این چالش ها نشان دهیم، برندهای ما به جایگاه بالایی خواهند رسید. در نتیجه اینکه ما را بپذیرند یا نپذیرند بستگی به این دارد که چقدر ما را به عنوان خودشان و مشکلاتشان ببینند. آنها باید احساس خوبی نسبت به ما داشته باشند.

همچنین بخوانید:  نکات طلایی برای سرمایه‌گذاری کارمندان

این نگرش ما را وادار می کند که به درون خود بنگریم و با آنچه می خواهیم به دست آوریم، هم از نظر شخصی و هم از نظر سازمانی هماهنگ تر شویم. اما اگر تعهد بدهید، مسلماً تعهد زیادی وجود دارد، شما و کسب‌وکارتان می‌توانید نیازها و خواسته‌های همه مشتریانتان را که به دنبال محصولاتی هستند که نیازهایشان را برآورده کند و به آنها اعتماد کنند، برآورده کنید. در دنیای پرابهام، جایی که هیچ تضمینی وجود ندارد، این بسیار ارزشمند است.

قانون عادت برای موفقیت در کسب و کار

شاید تعجب کنید که بدانید انسان ها حدود ۴۰ درصد از وظایف و رفتارهای روزانه خود را بر اساس عادت انجام می دهند! این بدان معناست که تقریباً نیمی از کار ما بر اساس عادت هایمان پیش می رود. پس قطعا باید عادات مثبت و قوی را در خود پرورش دهیم و همچنین عادت های بد قبلی خود را از بین ببریم تا هر چه زودتر به موفقیت برسیم.

قانون جذب برای موفقیت در کسب و کار

آیا تا به حال در مورد قانون جذب شنیده اید؟ اگر بخواهیم قانون را به زبان خیلی ساده تعریف کنیم، می‌توان گفت:

شما هر چیزی را که فکر کنید، چه خوب و چه بد، جذب خواهید کرد. به این ترتیب، اگر مدام به موفقیت فکر کنید، قطعا موفق خواهید شد. اگر به پول و ثروت فکر کنید، ثروتمند خواهید شد. و از طرفی اگر به بدبختی و نرسیدن به اهداف و موفق نشدن فکر کنید، قطعاً همه این اتفاقات بد برای شما رخ می دهد.

پس چاره ای ندارید جز اینکه مدام آن را با خودتان تصور کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید. قانون جذب که به قانون جهان هستی نیز معروف است، آنقدر قدرتمند است که به راحتی می تواند شما را به قله های موفقیت برساند یا به بالاترین درجه ممکن پایین بیاورد. پس حتما مراقب افکار و عقاید خود باشید.

قانون مسئولیت برای موفقیت در کسب و کار

آنتونی رابینز می گوید: شما ۱۰۰% مسئول زندگی خود هستید و تا زمانی که آن را نپذیرید موفق نخواهید شد. به این جمله فکر کنید؛ ببین واقعا تو اینطوری؟ آیا واقعاً مسئولیت اعمال خود را بر عهده می گیرید یا بعد از هر شکست به دنبال مقصر می گردید و می خواهید آن را به گردن دیگران بیندازید؟ شک نکنید که به موفقیت نخواهید رسید مگر اینکه فردی مسئولیت پذیر باشید و مسئولیت کامل شکست ها و موفقیت های خود را بپذیرید.

قانون خلاقیت برای موفقیت در کسب و کار

خلاقیت یکی از آن ویژگی هایی است که می تواند زندگی هر کسی را متحول کند. وقتی فردی خلاق باشید و تفکر خلاق داشته باشید راه حل های جدیدی برای انجام کاری پیدا خواهید کرد و در نتیجه موفقیت بیش از هر زمان دیگری به شما نزدیک خواهد شد. زیرا اگر بتوانید چندین راه مختلف برای انجام کاری پیدا کنید، مطمئناً قادر به انجام آن خواهید بود و این دقیقاً همان کاری است که افراد موفق انجام می دهند.

سخن پایانی

در این مقاله با چند مورد از مهم ترین موارد موفقیت در کسب و کار ها آشنا شدید. حالا نوبت شماست که با استفاده از این قوانین به موفقیت برسید یا اینکه اصلا همین روند فعلی خود را ادامه داده و زندگی عادی را پیش بگیرید. شک نداشته باشید که برای رسیدن به موفقیت باید همین نکات ساده را رعایت کنید و بدانید که موفقیت، اسرار بر انجام کارهای ساده است. پس به منظور اینکه گام های بلندتری در راه رسیدن به موفقیت بردارید، سعی کنید با سری مقالات موفقیت ما در سایت خودساخته همراه باشید.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود