مهارت های پردرآمد اینترنتی

آشنایی با مهارت های پر درآمد مرتبط با فضای اینترنت می ‌تواند به طور قابل توجهی باعث افزایش درآمد، افزایش تولید و کاهش رکود اقتصادی در جامعه شود. امروزه بسیاری از جوانان با مشکل بیکاری سر و کار دارند؛ آشنایی و یادگیری این مهارت ها می تواند باعث رفع مشکل بیکاری بسیاری از جوانان شود. در این مطلب بسیاری از مهارت های پر درآمد معرفی می شود؛ معرفی این مهارت ها می‌تواند باعث ایجاد جرقه در ذهن بسیاری از افراد شود و به خیلی از افراد برای شروع کسب و کار اینترنتی انگیزه ببخشد.

دلایل مهم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

مهارت های پردرآمد کسب و کار اینترنتی

شاید برای خیلی از افراد سوال باشد که چرا باید به مهارت های پر درآمد اینترنتی رفت؟ جهان امروزی به دلیل گسترش راه های ارتباطی به یک دهکده جهانی تبدیل شده است. برای اینکه بتوان در این دهکده جهانی به خوبی تعامل داشت و موفقیت های بزرگ در حوزه های مختلف اعم از حوزه ‌های اقتصادی به دست آورد؛ باید در حوزه مهارت های پر درآمد مرتبط با فضای اینترنت حضور پر رنگی داشت. البته دلایل دیگری نیز می تواند باعث شود که افراد به فکر یاد گرفتن مهارت های پر درآمد مرتبط با فضای اینترنت باشند؛ برخی از این دلایل عبارتند از:

  • پیش رفتن کسب و کارهای سنتی به سمت مدرن: پیش بینی می شود که تا چند دهه آینده کسب و کارهای سنتی به شدت رو به افول بروند؛ به همین سبب کسب و کارهای مدرن و اینترنتی رونق زیادی می گیرند. طبیعی است افرادی که می خواهند پیشرفت کنند و از قافله عقب نمانند؛ باید سریع تر خود را وارد این فضا کنند و تعامل با این فضا را یاد بگیرند.
  • نیاز به سرمایه کم: امروزه جوانان ایرانی در حوزه پیدا کردن کار و شغل مناسب با مشکلات زیادی روبرو هستند؛ یکی از این مشکلات نبود سرمایه لازم برای راه اندازی کار و شغل مناسب است. اگر جوانان با مهارت های پر درآمد مرتبط با فضای اینترنت آشنا باشند؛ نیازی نیست تا برای راه اندازی شغل مناسب هزینه کلان و سرمایه زیادی صرف کنند. گاهی اوقات با داشتن یک گوشی موبایل نیز می توان یک شغل پردرآمد داشت.
  • داشتن آزادی بیشتر: مهارت های پر درآمد مرتبط با فضای اینترنت مزیت ‌های زیادی دارند که یکی از آنها داشتن آزادی زمان بیشتری است. این افراد می ‌توانند هر طور که مایل باشند تایم‌کاری خود را تنظیم کنند و کسی نمی تواند آنها را مجبور کند که در یک زمان خاص تایم کاری خود را شروع کنند و به آن پایان دهند.

مهارت ‌های پر درآمد متناسب با فضای اینترنت کدام اند؟

تقریبا امروزه تمامی کسب و کار ها می ‌توانند جزو مهارت های پر درآمد اینترنتی باشند. با گسترده شدن شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، گسترش طراحی سایت و وب سایت ها، گسترش فروشگاه های اینترنتی مانند آمازون و دیجی کالا تقریباً تمامی کسب و کارها از شکلی سنتی به شکل مدرنیته تغییر پیدا کرده اند. به سبب همین امر کسب و کارهای نوظهور دیگری مانند تولید محتوا به وجود آمده است؛ زیرا کسانی که در دنیای اینترنت تجارت می کنند برای دیده شدن و گسترش پیدا کردن تجارت خود به ابزارها و تاکتیک هایی نیازمند هستند که همین امر موجب پدید آمدن شغل های جدید شده است. برخی از مهارت های پر درآمد مرتبط با فضای اینترنت عبارتند از:

مهارت های پردرآمد -بلاگریبلاگری :

بلاگر به افرادی می گویند که از طریق بلاگ کردن یا تبلیغ کردن به شهرت می رسند. با ظهور شبکه اجتماعی اینستاگرام تعداد این افراد چند ده یا شاید چند صد برابر شد و بسیاری از افراد از مهارت های پر درآمد مربوط به بلاگری به درآمد های کلان رسیدند. بلاگر ها می ‌توانند در زمینه‌ های مختلف فعالیت کنند. برخی از آن‌ها یک حوزه اختصاصی مانند مد و لباس، دکوراسیون، مواد غذایی، مواد آرایشی و غیره انتخاب می کنند و در این حوزه‌ برند ها و محصولات مختلف را به دیگران معرفی می کنند. برای بلاگر شدن در قدم اول افراد  باید صبر و حوصله زیادی داشته باشند؛ اگر افراد‌ به این نتیجه رسیدند که می توانند بلاگر خوبی باشند باید صفحه اینستاگرام یا وبلاگ خود را هدف­دار کنند. یعنی به یک موضوع مشخص و جذاب بپردازند.‌ اگر صفحه اختصاصی بلاگر در اینستاگرام باشد در صورت داشتن تعداد فالوور های بالا می تواند برای دیگران تبلیغ کند و در ازای تبلیغ از آنها هزینه دریافت کند.

همچنین بخوانید:  شغل‌های پردرآمد خانگی

مهارت های پردرآمد -طراحی سایتطراحی سایت:

تقریبا هیچ کمپانی، موسسه، اداره، واحد آموزشی و تجاری در دنیا وجود ندارد که بدون سایت یا وب سایت فعالیت کند. صاحبان کسب و کارها برای ورود به دنیای تجارت الکترونیک نیازمند یک سایت یا وب سایت هستند؛ به خاطر همین شغل طراحی سایت در دنیای تجارت الکترونیک کلید ورود به بازار است. کسانی که فعالانه در حوزه طراحی سایت مشغول به کار هستند می ‌توانند درآمد های بسیار بالایی داشته باشند به طوری که در کشورهای پیشرفته طراحی سایت در صدر پر درآمد ترین شغل ها محسوب می شود.

برای یادگیری طراحی سایت نیاز نیست که افراد حتماً در رشته مهندسی کامپیوتر تحصیل کرده باشند؛ با گذراندن دوره مهارت های پر درآمد مربوط به طراحی سایت در مراکز آموزشی مانند فنی و حرفه ای می توان به یک طراح سایت حرفه ای بدل شد و درآمدهای سرشار کسب کرد.

مهارت های پردرآمد - نویسندگینویسندگی:

هدف اول و مهم ترین هدف سایت ها جذب مشتری و دیده شدن است. برای جذب مشتری سایت ها باید بتوانند با انجام راهکارهایی، رتبه سایت خود را در گوگل ارتقا دهند. هر سایت در هر موضوعی که فعالیت می کند میلیون ها رقیب دارد. تولید محتوا مهم ترین استراتژی است که می توان از طریق آن آمار بازدید سایت را بالا برد. در میان محتواهای مختلف، محتوای متنی به طور قابل ملاحظه ای می تواند باعث بهبود سئو سایت شود. محتواهای متنی که در سایت بارگذاری می شوند؛ باید کاملاً یونیک، منحصر به فرد، بدون کپی و در عین حال جذاب باشند تا علاوه بر اینکه باعث جذب مخاطبان می شوند؛ باعث می شوند ربات های هوشمند گوگل رتبه سایت را به دلیل محتوای یونیک بالا ببرند. نوشتن محتوای متنی خصوصاً محتوای متنی جذاب و روان بدون غلط املایی و نگارشی مهارت می خواهد. داشتن قدرت نویسندگی و آشنایی با اصول سئو از مهارت های پر درآمد اینترنتی است؛ افراد ماهر می توانند در این حوزه فعالیت کنند و به استقلال مالی برسند. امروزه برای نویسنده ‌های ماهر محتواهای متنی فرصت های شغلی زیادی وجود دارد. این افراد می ‌توانند به صورت مستقیم و غیر مستقیم با صاحبان کسب و کار ها ارتباط بگیرند و برای آنها محتوا تولید کنند.

مهارت های پردرآمد-تولید محتوای صوتیتولید محتوای صوتی:

در گذشته کسانی که توانایی گویندگی و دوبله داشتند؛ فقط می توانستند در رادیو و تلویزیون مشغول کار شوند. استعداد اکثر افراد خوش صدا به دلیل کمبود فرصت های شغلی در حوزه گویندگی به هدر می رفت. با روی کار آمدن مهارت های پر درآمد مرتبط با فضای اینترنت فرصت های شغلی زیادی برای افراد خوش صدا به وجود آمده است زیرا بسیاری از صاحبان کسب و کار برای ارتقای سایت و کسب و کار خود به تولید محتوا های صوتی روی آورده اند. همچنین این افراد می ‌توانند علاوه بر تولید محتوای صوتی در زمینه تولید پادکست و کتاب ‌های گویا فعالیت کنند. افرادی که به رادیو علاقه‌مند هستند می ‌توانند از طریق نرم افزارهایی مانند هلیکس یک ایستگاه اختصاصی برای خود راه اندازی کنند و یک شبکه اینترنتی داشته باشند و از سراسر جهان برای خود مخاطب جذب کنند. تولید پادکست های صوتی ارزشمند و آموزشی می ‌تواند یکی از راه ‌های درآمد باشد. با تولید محتواهای صوتی و پادکست می توان از طریق روش های مختلف به درآمد رسید. کافی است افراد ماهر و علاقه مند در این زمینه مطالعاتی انجام دهند تا با راه‌ های کسب درآمد از این طریق آشنا شوند. نحوه تولید پادکست کار زیاد پیچیده ای نیست کافی است به چند اپلیکیشن کاربردی مانند کست باکس مسلط شوید. نحوه کار با نرم افزارهای قوی ضبط و ویرایش صدا نیز یکی از ابزارهای لازم برای تولید پادکست است.

مهارت های پردرآمد-ادمین شبکه های اجتماعیادمین شبکه های اجتماعی:

با گسترش شبکه های اجتماعی کسب و کار دیگری تحت عنوان ادمین شبکه های اجتماعی شکل گرفت. ادمین های شبکه اجتماعی برای مدیریت پیج هایی با تعداد فالوور بالا یا مدیریت کانال های تلگرام با تعداد زیاد اعضا انتخاب می شوند. این افراد وظایفی مانند پاسخ به سوالات دایرکت، کپشن نویسی، گذاشتن پست و استوری در ساعات مشخص، بررسی کامنت ها، بالا بردن تعداد فالوور های پیج و غیره را برعهده دارند. پیج های فروش بیشتر از سایرین به ادمین نیاز دارند چون ادمین ها باید مرتباً به سوالات مشتریان پاسخ دهند. ادمین هایی که با ترفند های هک کردن آشنا باشند می توانند به عنوان مسئول امنیت پیج نیز فعالیت کنند. برخی از پیج ها با تعداد فالوور بالا علاوه بر استخدام ادمین ها، افرادی را به عنوان مسئول امنیت پیج استخدام می کنند. اکثر این افراد از بین مهندسان کامپیوتر انتخاب می شوند. ادمین شبکه های اجتماعی می ‌تواند یکی از مهارت های پر درآمد برای افراد باشد.

همچنین بخوانید:  سبک زندگی ثروتمندان

مهارت های پردرآمد-برنامه نویسیبرنامه نویسی:

برنامه نویسی یکی از مهارت های پر درآمد مرتبط با فضای اینترنت است. برنامه نویسان می توانند به صورت گروهی و به صورت فردی در خانه یعنی به صورت فریلنسری مشغول کار شوند. برنامه نویسی در کشورهای پیشرفته اروپایی در صدر مهارت های پر درآمد قرار دارد. برنامه نویسی یا کدر شخصی است که با زبان های مختلف برنامه نویسی آشنایی دارد و توانایی طراحی و تولید نرم افزار های جدید با استفاده از زبان برنامه نویسی را دارد. افرادی که به دنبال گسترش کسب و کار خود در زمینه نرم‌افزار هستند؛ برای به روز رسانی و گسترش نرم افزارها به برنامه نویسی نیاز دارند. طراحان نرم افزار نیز ارتباط تنگاتنگی با برنامه نویسان دارند و با همکاری آنها می توانند اپلیکیشن ها و نرم افزار های مختلف را طراحی کنند. برخی از شرکت ها ممکن است پس از تولید برنامه یا اپلیکیشن خاصی در مراحل مختلف با مشکل مواجه شوند؛ در این گونه مواقع برنامه نویسان می توانند به آنها کمک کنند و اشکال نرم افزار ها را رفع کنند. تعداد زیادی از برنامه نویسان از طریق طراحی اپلیکیشن و نرم افزار و فروش آن درآمد زیادی به دست می آورند‌. برنامه نویسی شغل سختی است که نیاز به مهارت های زیادی دارد. افرادی که وارد این حوزه می‌شوند باید دانش و مهارت سطح بالایی در زمینه کامپیوتر، ریاضی، زبان و نرم افزار داشته باشند.

- محصول آموزشی کسب و کار اینترنتیتولید محصولات آموزشی:

گسترش شبکه های آموزشی مجازی و اینترنتی راه را برای کسانی که عاشق تدریس هستند؛ بسیار هموار کرد. این افراد می ‌توانند از طریق نرم افزارهای آموزش مجازی مانند ادوبی کانکت و اسکای روم مهارت هایی را که دارند آموزش دهند. همچنین از طریق این نرم افزارها می توان وبینار های مختلف برگزار کرد و از طریق برگزاری وبینار به درآمد رسید. افرادی که می ‌خواهند از طریق آموزش دادن به مهارت برسند باید در ابتدا لیستی از مهارت های خود را تهیه کنند. با فوکوس روی مهارت های خود و گسترش سطح اطلاعات می توان از طریق آموزش در شبکه های مجازی و اجتماعی به درآمد مطلوب رسید. برخی از سایت‌ ها مانند فرادرس در زمینه آموزش مجازی فعالیت می کنند؛ افرادی که دارای مهارت هستند؛ می توانند از طریق همکاری با این سایت ها به سطح درآمد مطلوبی برسند. مهارت هایی که آموزش داده می شود؛ می تواند در زمینه های مختلف باشد. آموزش انواع نرم افزار های کاربردی مانند اتوکد و فتوشاپ، آموزش کار با کامپیوتر، آموزش کار با وردپرس، آموزش تولید محتوای صوتی و تصویری، آموزش ساخت کلیپ با نرم افزارهای مختلف، آموزش صداگذاری روی کلیپ، آموزش نرم افزارهای مربوط به ویرایش صدا برخی از موضوعات پرطرفدار است که می ‌توان با یادگیری، آنها را آموزش داد.

افرادی که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و به دنبال کسب مهارت های پر درآمد هستند؛ می ‌توانند از طریق تدریس و آموزش مجازی فعالیت خود را شروع کنند؛ این افراد کافی است نگاهی به واحد های عملی دانشگاهی خود بیندازند آنگاه تعداد زیادی ایده برای تدریس به ذهن آنها خطور می‌کند؛ مثلا افرادی که فارغ التحصیل رشته زیست شناسی هستند می توانند به صورت مجازی اقدام به تدریس زیست شناسی کنکور، زیست شناسی دبیرستان، مبانی میکروبیولوژی مقدماتی کنند. یا افرادی که فارغ التحصیل مهندسی ژنتیک هستند؛ می توانند مهارت های عملی رشته خود مانند کشت سلولی، تکنیک الایزا، تکنیک های انتقال ژن، تکنیک pcr و الکتروفورز را آموزش دهند. محصولات آموزشی را می توان در قالب های مختلف مانند ویدئو، پاورپوینت، کتاب الکترونیک و پی دی اف تهیه کرد و به فروش رساند.

مهارت های پردرآمد-خرید و فروش دامنهخرید و فروش دامنه:

وب مسترها، طراحان سایت و صاحبان کسب و کارها بعد از راه اندازی یک سایت باید به سراغ ثبت دامنه بروند. دامنه در واقع همان آدرسی هست که با وارد کردن آن در مرورگر افراد به سایت هدایت می شوند؛ دامنه هر چقدر کوتاه تر، جذاب تر، رندتر و خاص تر باشد در افزایش بازدید سایت و برندینگ تاثیر بیشتری دارد. بسیاری از افراد در زمینه خرید و فروش دامنه فعالیت می‌ کنند و از این راه به درآمد های مطلوب می‌ رسند. خرید و فروش دامنه یکی از مهارت های پر درآمد اینترنتی است؛ زیرا افراد کمی به تکنیک های آن تسلط دارند.

همچنین بخوانید:  کسب درآمد از طریق تبلیغات

مهارت های پردرآمد-راه اندازی فروشگاه اینترنتیراه اندازی فروشگاه اینترنتی:

راه اندازی فروشگاه های اینترنتی می ‌تواند در کمترین زمان ممکن باعث ارتقای کسب و کارها شود. تغییر سبک زندگی افراد، پرمشغله شدن افراد، افزایش ترافیک های شهری، افزایش منع تردد و قرنطینه در روزهای کرونا، استقبال افراد از خرید آنلاین و اینترنتی، کاهش هزینه های اجاره برای صاحبان کسب و کار و دلایل بسیار متنوع دیگر باعث شده است تا فروشگاه های اینترنتی نسبت به فروشگاه های سنتی رونق دو چندانی بگیرند. صاحبان کسب و کارها می توانند با ورود به این فضا و آوزش دیدن مهارت های پر درآمد به سود های زیادی برسند. برای ساخت فروشگاه اینترنتی می توان به چند روش عمل کرد. برخی از سایت ها و فروشگاه های اینترنتی معروف مانند دیجی کالا، باسلام و ایسام امکان ایجاد غرفه برای صاحبان کسب و کارها و افرادی که محصولات متنوعی را تولید می‌کنند؛ فراهم کرده اند. اپلیکیشن های زیادی نیز وجود دارند که امکان ایجاد فروشگاه اینترنتی را برای مشاغل ایجاد کرده اند. علاوه بر این از طریق نرم افزارهای مختلف افراد می توانند اقدام به ساخت اپلیکیشن و فروشگاه اینترنتی اختصاصی خود کنند. گذاشتن کمی وقت و هزینه می تواند در مدت زمان کوتاهی تحول عظیمی در کسب و کار افراد ایجاد کند.

مهارت های پردرآمد- همکاری در فروشهمکاری در فروش:

همکاری در فروش از دیگر مهارت های پر درآمد مرتبط با فضای اینترنت است. بسیاری از سایت ها و فروشگاه های اینترنتی معروف مانند دیجی کالا این امکان را فراهم کرده‌اند که افراد ‌بتوانند از طریق معرفی محصولات سایت ها و فروشگاه های اینترنتی به دیگران کسب درآمد کنند. افیلیت مارکتینگ امروزه به یکی از مهارت های پر درآمد در کشورهای پیشرفته تبدیل شده است. این روش در ایران نیز در حال گسترش است. فروشگاه های اینترنتی از طریق اختصاص دادن لینک یا کد معرف خاص به افراد راه را برای کسب درآمد از طریق اخذ پورسانت فراهم کرده اند.

مهارت های پردرآمد-سئو سایت

بهبود دهنده سئو سایت:

تکنیک های بهبود دهنده سئو سایت امروزه به  یکی از مهم ترین مهارت های پر درآمد در حوزه اینترنت تبدیل شده‌اند. بهبود دهنده سئو سایت پا به پای برنامه نویسان فعالیت می کنند و میزان درآمد آنها با برنامه نویسان در یک سطح قرار دارد. بهبود دهنده سئو سایت به افرادی گفته می‌شود که از طریق بررسی ساختار سایت، باعث افزایش رتبه سایت در گوگل و موتورهای جستجو می شوند. این افراد با اصلاح کد، بررسی موقعیت سایت در کنسول جستجوی گوگل و بررسی پایداری هاست رتبه سایت را در موتورهای جستجو افزایش می دهند. بهبود دهنده سایت از نرم افزارها و ابزارهای مختلف برای کار خود بهره می گیرد. ابزارهای مربوط به یافتن کلمات کلیدی، ابزارهای مربوط به بررسی رقابت کی ورد، ابزارهای مربوط به بررسی بک لینک ها، بررسی لینک های داخلی و خارجی یک سایت، ابزارهای مربوط به بهینه سازی محتوا، ابزار های مربوط به بالا بردن سرعت سایت از جمله پر کاربردترین ابزارهای سئو است. گوگل آنالیتیکس یکی از این ابزار های قدرتمند است که سئو کاران با آن آشنایی دارند.

 

مهارت های پر درآمد مرتبط با فضای اینترنت امروزه گسترش زیادی پیدا کرده اند به طوری که بسیاری از افراد در سطح جهان از طریق این روش ها به درآمدهای کلان رسیده‌اند. بلاگری، بهبود دهنده سئو سایت، برنامه نویسی، طراحی گرافیک، تدریس و آموزش از طریق فضای مجازی، تولید کننده محتوای صوتی و متنی، مهارت های مربوط به دیجیتال مارکتینگ و افیلیت مارکتینگ از جمله این مهارت ها هستند. این مهارت ها به دلیل اینکه به صورت فریلنسری قابل انجام هستند؛ برای راه اندازی به هزینه و زمان کمتری نیازمند هستند و جذابیت زیادی دارند مورد استقبال واقع شده‌اند.

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود