موانعی که موفقیت شما را منحرف می کنند

موانعی که موفقیت شما را منحرف می کند

ما در عصر موفقیت زندگی می کنیم، زمانی که نیاز به موفقیت و جستجوی ثروت به جریان اصلی زندگی ما بدل شده و گفتگو درباره موفقیت در هر کجا که می رویم، هر کجا که نگاه می کنیم، در تلویزیون و رسانه های اجتماعی، در کتاب های مختلف ادامه دارد. اما بزرگترین تهدید برای دستاوردهای ما در درون ما نهفته است و اینها همان عادات خودزنی است که منتظرند ما را به مسیر اشتباهی هدایت کنند. افراد کارآفرین موفق، افکار و عاداتی را که تهدید کننده بوده و ما را از موفقیت باز می دارند، به خوبی می شناسند. در این مقاله از خودساخته به معرفی موانعی پرداخته ایم که ما را از رسیدن به مقصد نهایی یعنی موفقیت باز می دارد. خوب، آیا برای عبور از این موانع بزرگ آماده اید؟ شما می توانید کارهایی را انجام دهید و با مشکلات دست و پنجه نرم کنید و هوشیار باشید. موفقیت در انتظار شماست و در همین نزدیکی است.

ادراک

ادراک روزنه ای به بیرون است که می توانید از آن بنگرید. اداراک نحوه درک شما از خود و پتانسیل، توانایی شما برای موفقیت بوده و این سؤالات مهم را در بر می گیرد: تو کیستی؟ مقصودت چیست؟ برای چه کاری خلق شده ای؟

آیا چشم انداز شما به اندازه کافی بزرگ است که از اهداف شما حمایت کند؟ آیا نگاه شما به پتانسیل درونی با برنامه کاری شما مطابقت دارد؟ به یاد داشته باشید، وقتی دیدگاه شما ناقص است، موفقیت شما نیز وجود دارد. درک خود را بالا ببرید. بگذارید یک دارایی باشد، نه سد راه.

سردرگمی

سردرگمی در مورد درک واضح آنچه می خواهید و چگونگی به دست آوردن آن است. زیرا دانستن آنچه واقعاً می خواهید تنها راه رسیدن به آن است. موفقیت پایدار هرگز بدون GPS مخصوصش اتفاق نمی افتد. شما باید بدانید که چگونه به جایی که می‌روید، برسید وگرنه جاه‌طلبی‌هایتان گم خواهند شد.

در واقع این فقدان وضوح اهداف است که هرج و مرج و ناامیدی ایجاد می کند. دکتر استیو مارابولی، نویسنده کتاب های پرفروش و سخنران انگیزشی، می گوید که این احساسات سمی برای هر هدف زنده ای هستند. بنابراین، آیا شما مشخص کرده اید که به کجا می روید؟ آیا میدانید که چطور به مقصد برسید؟

همچنین بخوانید:  8 قدم برای تعیین هدف سال جدید و پایبندی به آن

 عواطف

احساسات می توانند شربتی شیرین و فوق العاده زیبا باشند، اما همچنین می توانند آشفته و کاملاً مخرب باشند. این خیلی زیاد و پایین نیست. این بین این دو است که می تواند موفقیت شما را ویران کند. چرا؟ داشتن آرزوها همیشه به این معنا نیست که شما واقعاً می خواهید برای رسیدن به آنها تلاش کنید. چند بار به احساسات اجازه داده اید که چه کاری را انجام دهید و چه کاری را انجام ندهید؟ چند وقت یکبار انجام کاری را به تعویق انداخته اید یا فقط به این دلیل که تمایلی به آن نداشته اید، اقدامی انجام نداده اید؟

خواه ناخواه هر روز اقدام کنید. عمل گرا باشید و به هر قیمتی شده، دائماً از احساسات خود آگاه باشید، آنها را کنترل کنید تا شما را کنترل نکنند.

آزادی

آزادی چیزهای زیادی را در بر می گیرد، اما در هسته خود، توانایی انتخاب را نشان می دهد. این یکی از گرانبهاترین دارایی های شماست، اگرچه اغلب به طور نامناسب و ضعیف استفاده می شود. اکثر مردم نمی توانند آزادی را تحمل کنند زیرا به سطح بالایی از انضباط نیاز دارد.

وقتی آزادی را به دست یک فرد بی انضباط می سپارید، اختلال در کار به وجود می آید. ناتوانی در مدیریت آزادی می تواند منجر به تصمیم گیری های نابخردانه، تفکر ضعیف و عادت های مرگ بر موفقیت شود. این نوع رفتار سرکوبگرانه، آزادی را به زندانی میانسالی تبدیل خواهد کرد.

برای غلبه بر این موانع آماده شوید تا در برابر این عادت خودباختگی دفاع کنید و زره کامل خود را بپوشید. اگر هیچ چیز دیگری نیست، آماده باشید تا دید خود را بزرگتر کنید و تفکر خود را متحول کنید.

ترس

ترس یکی از بدترین دشمنان موفقیت است. وقتی ترس ریشه های حساس خود را به دور شما می پیچد و شما را به بردگی می گیرد، هرگز نمی توانید رویاهای خود را محقق کنید. ما باید با ترس هایمان روبرو شویم. بیایید ببینیم چرا آنها وجود دارند، آنها را به گوشه ای بیندازیم و با اشتیاق شکست ناپذیر رویاهای خود را دنبال کنیم.

موانع جدی موفقیت چیست؟ غلبه بر ترس و گام برداشتن برای رسیدن به سرزمین های جدید و ایده های جدید چیزی است که موفقیت را ممکن می کند. امروز از چه می ترسی؟ برای اینکه بتوانید رویای خود را محقق کنید باید بر کدام ترس غلبه کنید؟

هنگامی که آن را شناختید، کاری را انجام دهید که به شدت با ترس شما در تضاد است. این اولین قدم را در مسیر درست، مقابله و غلبه بر ترس برمی دارد.

همچنین بخوانید:  قانون جذب چیست و چطور می توانیم از آن به سود خود استفاده کنیم؟

پشت گوش انداختن

یکی از موانع اصلی ممکن است عامل نابودی شما در تحصیل و زندگی کاری، طفره رفتن و تعلل بوده باشد. افرادی که علائم مزمن این “بیماری” را دارند، می خواهند کار خود را با این بهانه انجام دهند که “این بیماری تمام نمی شود” یا “نگران نباشید، زمان زیادی برای انجام آن وجود دارد.” اگر در حد توانتان اتفاقی برایتان بیفتد، اما به دلیل بهانه های ذکر شده از انجام آن جلوگیری کنید، قطعاً مشکل اصلی پشت گوش دادن خواهد بود و باید برطرف شود.

بهانه آوردن

دائماً دیگران را به خاطر شکست های خود سرزنش نکنید. مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرید. شما در انتخاب خود اشتباه کرده اید. انتخاب های اشتباه خود را توجیه نکنید. افراد موفق تقریباً هر موقعیتی را کنترل می کنند. همه اشتباه می کنند و گاهی شکست می خورند. اما انسان موفق کسی است که از اشتباهات خود درس گرفته و آنها را اصلاح کند.

عدم پشتکار

اغلب اوقات مسابقه با شکست روبرو می شود زیرا مسابقه تمام نشده است. موفقیت در تیزترین کنج یا شیبدارترین تپه است. پشتکار داشته باشید. ادامه دهید. یک تپه دیگر. یک کنج دیگر! در صنف املاک می گویند سه نکته مهم وجود دارد: «موقعیت، موقعیت، موقعیت». در موفقیت، آن سه نکته مهم عبارتند از: «پشتکار، پشتکار، پشتکار».

تمرکز روی موارد منفی

بیشتر اوقات، موقعیت ها و مسائل منفی در زندگی وجود دارد که کنترلی بر آنها ندارید. تجربیات مثبت زیادی نیز وجود دارد و حتی می توان گفت که این تجربیات مثبت بیشتر از تجربیات منفی است. اگر می‌خواهید زندگی موفقی داشته باشید، روی چیزهای منفی تمرکز نکنید، زیرا باعث می‌شود هرگز احساس رضایت نکنید و در نهایت مانند یک فرد شکست خورده به نظر برسید.

ناامنی

افراد ضعیف به دلیل احساس ناامنی در کارشان پیشرفت نمی کنند. شاید یکی از دلایل شکست چنین افرادی در عدم تمایل آنها به نشان دادن برشی از خود باشد. دلیل ترس نیست. عدم اعتماد و اعتماد باعث عقب ماندن آنها می شود. به عنوان مثال، نداشتن تجربه در یک بخش خاص می تواند باعث شود فرد احساس ناامنی کند. بحث هزینه فرصت های از دست رفته نیز وجود دارد. برخی از افراد تمایلی به تجارت برای پیشبرد موقعیت شغلی خود در مدت زمان محدودی ندارند، اما این گونه گزینه ها و پیشنهادات شغلی بخشی از زندگی محسوب می شوند. پس ببینید چه چیزی برایتان اهمیت دارد و با اطمینان تصمیم درست را بگیرید.

 

موانعی که موفقیت شما را منحرف می کند

دنبال کردن راه های آسان

البته قبل از هر چیز باید بدانیم که موفقیت به این معنا نیست که حتماً سختی و فراز و نشیب را پشت سر گذاشته باشید. اما باید گفت که افراد موفق همیشه به دنبال راه های آسان نیستند. گاهی اوقات باید از برخی موانع عبور کرد. یاد بگیرید که محدودیت های خود را کنار بگذارید و ادامه دهید. زمانی که بتوانید به پتانسیل کامل خود برسید، این خود یک موفقیت است.

همچنین بخوانید:  10 مهارتی که در مسیر موفقیت ، تا ابد از آن‌ها نفع خواهید برد

بدبینی

نکته این است که شما می توانید به هر چیزی که به آن اعتقاد دارید برسید. از خود بپرسید که چه نوع افکاری را با خود حمل می کنید. آیا شما خوش بین هستید یا بدبین؟ اگر باور نداشته باشید که می توانید به آن برسید، پس نمی توانید.

بدبینی شما هر لحظه شما را به حرکت در می آورد. متوجه خواهید شد که در حال نابودی ناخودآگاه خود هستید. خوش بینی را توسعه دهید. به دنبال راه هایی باشید که باور کنید می توانید موفق شوید.

عدم قبول مسئولیت

من یک دستیار پلیس منطقه هستم و چند روز پیش یک افسر پلیس را برای بردن دو زندانی به دادگاه همراهی کردم. با گذشت زمان، زندانیان برای انجام ندادن آنچه که قاضی دستور داده بود بهانه می‌آوردند. پس از بازگرداندن زندانیان به زندان، به افسر پلیس گفتم که افراد ناموفق و زندانیان هر دو عادات بدی مشابه دارند. آنها مسئولیت زندگی خود را بر عهده نمی گیرند. نکته پایانی این است: شما مسئول هستید، چه بخواهید آن را بپذیرید یا نه، اما وقتی آن را می پذیرید (و این زمانی است که قوی می شوید)، در مسیر موفقیت هستید.

کمبود منابع

هیچ چیز غیرطبیعی تر از این نیست که انسان علیرغم برخورداری از همه قابلیت های لازم برای رسیدن به موفقیت، تنها به دلیل عواملی که خارج از کنترل او بود، از پیشرفت باز ماند. کمبود منابع مالی یا کمبود وقت به دلیل مراقبت از خانواده یا سایر مسئولیت ها می تواند یک قاتل واقعی باشد. بزرگ شدن در زیر خط فقر یا تامین نزدیکانتان که به شما نیاز دارند آینده بسیار متفاوتی را برای آنچه تصور می کردید ترسیم می کند. اندازه گیری می شود. باید اذعان داشت که زندگی و اهداف انسان ممکن است تغییر کند که در این صورت توانایی شما در سازگاری با این تغییرات معیار بزرگی برای موفقیت است.

خودتان را سرزنش کنید

گاهی به دلایلی خودمان را سرزنش می کنیم. یاد بگیرید چگونه با افکار و احساسات بد در مورد خود در یک بحران مقابله کنید. این برای موفقیت ضروری است. چیزهایی ممکن است شما را ناراحت کند. بیاموزید که احساسات خود را به شیوه ای مناسب بیان کنید و هرگز خود را در مورد چیزی اذیت نکنید و اجازه ندهید افکار ناراحت کننده وارد مغز شما شود. چنین افکاری زمان و انرژی زیادی از شما می گیرد.

سخن پایانی

فراموش نکنید که موفقیت لذت مسیر است، یعنی باید یاد بگیرید که چگونه از مسیر زندگی لذت ببرید. ما باید زندگی را برای خودمان بسازیم، به عبارت دیگر، تنها راه موفقیت ما این است که خودتان را موفق کنید. هیچ کس جز خودتان نمی تواند کاری برای موفقیت شما انجام دهد. اگر دوست دارید موفق شوید و از آن لذت می برید قطعا موفق خواهید شد اما اگر هدف از موفقیت خودنمایی در مقابل اطرافیانتان باشد باید بگویم که با این هدف می توانید خیلی خیلی سخت به موفقیت دست پیدا کنید.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود