ناگفته هایی از آمازون که نمی دانستید

فروشگاه آمازون

وبسایت آمازونسایت آمازون از سایت هایی می باشد که در حیطه فروش محصولات مختلف به مشتریان خود خدمات ارائه می دهد. اما این سایت مانند همه ارگان ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی دارای رازها و اطلاعاتی است که اگر بدانید تعجب خواهید کرد. ما در این مقاله به چندین اطلاعات کمتر گفته شده در خصوص این شرکت اشاره خواهیم کرد.

ربات های آمازون

۱) استفاده از ربات به جای نیروی کار انسانی

در آمازون حدود ۱۰۰هزار ربات ( البته تا تاریخ جولای۲۰۱۸ ) مشغول به فعالیت هستند. مسئولیت این ربات ها، در انبارهای آمازون، جهت انتخاب و بسته بندی سفارشات محدود می شود. جف بزوس در سال ۲۰۱۲ سرمایه گذاری عظیمی را برای تولید کردن ربات کیوا انجام داد. این اقدام وی اگر چه برای کارگران انبارها گران تمام شد اما کاهش ۲۰درصدی هزینه را برای آمازون بهمراه داشته است.

سهام آمازون۲) ارزش سهم آمازون

فرض کنید که فردی در سال ۱۹۹۷ فقط ۲ عدد برگه ی سهام از آمازون را که قیمت حدود ۱۸ دلار داشته است را خریداری می کرد، در این صورت تا تاریخ آگوست سال ۲۰۱۸ سرمایه اش حدود ۲۲۷۷۰ لار می شده است. در حال حاضر هر برگه سهام در آمازون حدود ۱۸۹۰ دلار است.

جف بزوس۳) حقوق جف بزوس

قطعا می دانید که ایشان جزو ثروتمندترین افراد دنیا به حساب می آید. آقای جف ۱۷ درصد از سهام آمازون را داراست. مبلغی که حدود ۱۵۵ میلیارد دلار است. جالب است بدانید که در طول یک سال (۲۰۱۸) حقوق دریافتی وی ۸۱هزار دلار بوه است که معادل حقوق یک مدیر در رشته تکنولوژی است.

همچنین بخوانید:  شغل 20 تا از ثروتمندان مشهور ایرانی

وبسایت آمازون۴) آنلاین بودن همیشگی سایت آمازون

برای سایت هایی مانند آمازون، عدم دسترسی کاربر به سایت میلیون ها دلار ضرر به آن می رساند. جالب است بدانید در سال ۲۰۱۳ و فقط در مدت ۴۰ دقیقه که سایت آمازون قطع بوده است ضرری بالغ بر ۴.۸ میلیون دلاری کرده بود. این قطعی در یکی از روزهای سال ۲۰۱۸ هم اتفاق افتاده بود.

آمازون۵) نهایتا صرفه جویی

شاید فکر کنید که چون شرکت آمازون مشتری سود زیادی بدست می آورد، حتما برای کارمندان خود هزینه های جانبی هم می کند، اما باید بدانید که نهایت صرفه جویی در این شرکت اجرا می شود، تا جایی که لامپ های دستگاه های فروش غذا باز شده اند که مصرف برق کمتری متوجه شرکت شود.

کارآفرینی جف بزوس۶) نرم افزار های مربوط به آفیس ممنوع!

در جلسات این شرکت و بنا به خواست جف بزوس، هر کس موظف است در ابتدای جلسه محتوای جلسه را بخواند و خبری از اجرای محتوا با پاورپوینت نیست. به این ترتیب مهارت کار کردن با این گونه نرم افزارها در این شرکت در اولویت قرار ندارد.

فروشگاه کتاب آمازون۷) فروش کتاب

جالب است بدانید که اولین مواردی که برای فروش در این سایت قرار گرفت، کتاب بوده است. اما حالا حدودا ۲۰ دسته اصلی و ۱۵۰ زیردسته برای عرضه وجود دارد. ناگفته نماند که فروش کتاب هنوز هم درصد بالایی از فروش را در آمازون به خود اختصاص داده است.

مشتری مداری آمازون۷) سازمان CIA مشتری آمازون

جالب است بدانید که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا قراردادی را به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار با بخش خدمات ابری وب سرویس آمازوی امضا کرده است. البته از جف بزوس خواسته شده است که اطلاعات مشتری را به این سازمان ارائه نکند.

همچنین بخوانید:  نکات مهم در فروش موفق از دیدگاه ریچارد دنی

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود