واقعیت‌های پولی که قبل از 30 سالگی باید بدانید تا در 50 سالگی پشیمان نشوید

واقعیت‌های پولی که قبل از ۳۰ سالگی باید بدانید تا در ۵۰ سالگی پشیمان نشوید

برخی از افراد تا 30 سالگی صاحب خانه می‌شوند و کسب و کاری پرسود راه می‌اندازند، در حالی‌که برخی‌ها تا سنین بالاتر هنوز برای بدست آوردن پول تلاش می‌کنند اما با این حال بدهی زیادی دارند و نمی‌توانند به رفاه و آسایش برسند.  حقایق مشخصی در این زمینه وجود دارد که می تواند به رفاه منجر شود، در حالی که برخی دیگر می تواند منجر به فاجعه مالی شود. برای درک این موضوع با این مقاله یعنی ” واقعیت پولی که قبل از 30 سالگی باید بدانید تا در 50 سالگی پشیمان نشوید ”  از خودساخته همراه باشید.

 

بزرگ کردن بچه هزینه زیادی در بر دارد

یک تصور کلیشه ای بسیار پیچیده وجود دارد که ما باید تا سن 20، 25 یا 30 سالگی بچه دار شویم. اما اگر بخواهیم که واقع گرایانه صحبت کنیم، باید گفت تربیت فرزندان بسیار پرهزینه است. به همین دلیل بسیار بهتر است که زمانی که به لحاظ مالی کاملا آماده هستید بچه دار شوید و قبل از این‌که بچه‌هایتان را بزرگ کنید از تمام لحظات زندگی‌تان لذت ببرید. از این طریق، به جای اینکه هر دقیقه به پول فکر کنید، از لحظات فوق العاده لذت خواهید برد.

همچنین بخوانید:  دلیل ثروتمند نشدن افراد چیه ؟!

 

از درخواست ارتقای شغلی واهمه نداشته باشید

اگر بیش از 3 سال در یک موقعیت شغلی کار کرده اید، زمان آن فرا رسیده است که از نردبان شغلی خود بالا بروید. درخواست ترفیع گامی مناسب برای بهبود وضعیت مالی شماست. به همین دلیل است که نباید از درخواست ترفیع و افزایش حقوق خجالت بکشید. در عین حال، از مسئولیت های بزرگتر و افزایش حجم کاری نترسید. اگر چندین بار از ارتقای شغلی خودداری کردید، وقت آن است که به فکر تغییر شغل یا بهبود مهارت های حرفه ای خود باشید.

 

اجاره خانه سود بیشتری نسبت به خرید آن دارد

اگر شما هم همانند خیلی‌ها فکر می‌کنید سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات سوددهی خوبی دارد باید بدانید اجاره کردن خانه از خرید خانه با وام به صرفه‌تر است. برای مثال تصور کنید برای خرید خانه باید 100 هزار دلار بپردازید، اجاره همان خانه 550 دلار در ماه است و اجاره سالانه آن در حدود 6 هزار و 600 دلار می‌شود.

حالا اگر 6,600 دلار را از هزینه خرید خانه کسر کنید و پول باقی‌مانده را با سود 20 درصد در بانک پس انداز کنید درآمد سالانه شما 6,752 دلار می‌شود یعنی بیشتر از آن‌چه برای اجاره‌ یک ساله پرداخت کرده‌اید. اگر همین پول را در جای بهتری سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید سالیانه در حدود 9,764 دلار سود دریافت نمایید.

به علاوه با اجاره کردن منزل، نیازی نیست که هزینه‌ای را برای مالیات و تعمیر خانه پرداخت نمایید. پس قبل از این‌که تصمیم بگیرید خانه بخرید یا اجاره کنید حساب و کتاب‌ها را انجام دهید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

 

روی سلامتی و آموزش سرمایه‌گذاری نمایید

زمانی که سلامتی نداشته باشید رسیدن به موفقیت بسیار سخت است. به همین دلیل مهم است که مراقب خود باشید، حداقل سالی یک بار تعطیلات داشته باشید، خوب بخوابید و غذای سالم بخورید. یک آموزش خوب به نوبه خود می تواند درهای زیادی را گشوده و مرزهای دور شما را از بین ببرد.

همچنین بخوانید:  چطوری از فضای مجازی پول در بیاریم؟

 

در زمینه ای که در آن تخصصی ندارید سرمایه‌گذاری نکنید

حتی اگر می خواهید هر چه زودتر ثروتمند شوید، باید ذهنی سرد، هوشیار و آرام در مورد مسائل مالی داشته باشید. با دنبال کردن احساسات خود و سرمایه گذاری در پروژه های مشکوک، می توانید مقدار زیادی (اگر نه همه) پول خود را از دست بدهید. همیشه بهتر است از قبل با کارشناسان مشورت کنید تا ارزیابی معقولی از پروژه و شانس موفقیت آن داشته باشید.

 

برای پرداخت بدهی های قدیمی وام نگیرید

یک مفهوم بسیار رایج برای گرفتن وام جدید برای بازپرداخت وام قدیمی یا پرداخت بدهی به شخص با وام گرفتن از شخص دیگری وجود دارد. این یک دور باطل است. خیلی بهتر است که اصلاً بدهی نداشته باشید. اما اگر اتفاقی افتاد که وام داشتید، بهتر است از خرید چیزی جلوگیری کنید و پول را پس انداز کنید تا وام را بدون استقراض بیشتر بازپرداخت کنید.

 

با دوستان خود در ارتباط باشید و با افراد جدید آشنا شوید.

ضرب‌المثل معروفی وجود دارد که می‌گوید: «یک دوست در دادگاه خیلی بهتر از یک پنی در کیف پول است.»؛ پس گاهی داشتن دوستان خوب از پول داشتن بهتر است. شاید شما با موقعیت هایی روبرو شده اید که این گفته را ثابت می کند.

 

خرید کفش و لباس با کیفیت بهتر کارآمدتر است

لباس‌های باکیفیت خیلی بیشتر از لباس‌های ارزان به درد شما می‌خورند. بنابراین، خرج کردن پول برای چیزهای بادوام موثرتر است و اگر در حین حراج آن ها را بخرید بهتر است. سعی کنید لیستی از اقلام ضروری تهیه کنید و در حین حراج آنها را خریداری کنید. این طور می توانید برای تعطیلات آینده پول پس انداز کنید.

همچنین بخوانید:  سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی در ایران

 

خرید های غیر ضروری را کنار بگذاریم

خریدهای غیرضروری نکنید

شاید خریدهای احساسی و غیر ضروری باعث شادی شما شود اما پول شما را هدر می‌دهد. اگر در حال حاضر درآمد پایینی دارید و با خرید کردن احساس خوبی پیدا می‌کنید به شما توصیه می‌کنیم برای خوشحالی در زندگی کارهای دیگری انجام دهید تا جایگزین خرید گردند.

 

برای دوران بازنشستگی‌ خود پس‌انداز کنید

زمان به سرعت می‌گذرد و تا چشم برهم بزنید عمرتان رفته و به دوران پیری رسیده‌اید. در هر سنی که هستید ماهیانه مقداری از درآمد خود را برای دوران پیری پس‌انداز کنید، این کار هم آینده‌تان را تامین می‌کند و هم اعتماد به نفس بیشتری به شما می‌دهد.

 

بیشتر در خانه غذا بخورید

بسیاری از ما ترجیح می دهیم در کافه ها و رستوران ها غذا بخوریم. شاید ما برای آشپزی در خانه تنبل هستیم، یا شاید به اشتباه فکر می کنیم که غذا خوردن در بیرون آنقدر گران نیست. از خواربار فروشی ها دیدن کنید و حساب کنید که چقدر برای غذای خود هزینه می کنید. خواهید دید که آشپزی در خانه بسیار به صرفه‌تر است.

 

مقداری از درآمد ماهیانه‌تان را برای اتفاقات ناگهانی کنار بگذارید

زندگی غیر قابل پیش بینی است. هر اتفاقی ممکن است بیفتد که هزینه زیادی برایتان داشته باشد. اگر هر ماه پول پس انداز کنید و آن را به حساب پس انداز بگذارید، در سختی ها وحشت نخواهید کرد زیرا از آن حمایت مالی برخوردار هستید.

 

وقتی صحبت از هزینه های مالی می شود، طرز فکری مشابه با شریک زندگی خود داشته باشید

اگر شما به فکر پس‌انداز هستید اما همسرتان در حال پول خرج کردن است، مطمئن باشید هیچ وقت پولدار نخواهید شد. با همسر خود صحبت کنید و به راه حل مشترکی برسید تا بهتر پیشرفت کنید، اگر می‌خواهید انگیزه لازم را در او ایجاد کنید مقداری از پول خود را برای سفرهای دونفره پس‌انداز کنید.

 

بیشتر از یک منبع درآمدی برای خود ایجاد کنید

اگر تنها یک شغل دارید و پول کافی برای تامین هزینه‌های زندگی را در اختیارتان قرار می‌دهد خوش ‌بخت هستید اما شاید بهتر باشد بیش یک از منبع درآمد داشته باشید.

 

گذر عمر و پس انداز دوران میانسالی و پیری

سخن آخر

در این مقاله از خودساخته سعی کردیم تا واقعیت‌های پولی که قبل از 30 سالگی باید بدانید تا در 50 سالگی پشیمان نشوید را برایتان شرح دهیم. امیدواریم مورد پسند و استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود