چگونه راندمان کاری خود را افزایش دهیم ؟

چگونه راندمان کاری خود را افزایش دهیم؟

برای افزایش کارایی و بهره وری فردی در کارها نیاز است که مواردی را انجام دهیم. در این مقاله از خودساخته به معرفی برخی از این موارد خواهیم پرداخت به امید اینکه برای خوانندگان این مقاله مفید واقع گردد.

 

نظم و انظباط و راندمان کاری

شروع همیشه مشکل ترین بخش هر کاریست

 

شروع کردن هر بخش از کاری که سرگرم کننده نیست سخت ترین بخش آن است. به همین دلیل است که بسیاری از ترفندهای کوچک وجود دارند تا افراد را برای شروع این نوع کارها ترغیب کنند. مهم ترین چیزی که در مورد کار یا وظایف خسته کننده می توان گفت این است که این کار در ذهن ما پروژه بزرگی به نظر می‌رسد. به همین خاطر است که ما این کار را انجام نمی‌دهیم زیرا کلیت آن را طاقت فرسا می‌بینیم؛ اما وقتی پروژه عظیمی را به قطعات کوچک‌تر تبدیل می‌کنیم، همه چیز برای ما آسان تر می شود.

پس تا جایی که می توانید کارتان را به لقمه های کوچک‌تر تقسیم کنید. از سخت ترین لقمه روز شروع کرده و این کار را روال کار خود قرار دهید تا این که آن را به ساده ترین بخش روز خود تبدیل کنید.

 

به صورت بخش بخش پیش بروید

برخی از مردم احساس می‌کنند که در همواره در حال کار هستند اما هنوز مولد نیستند. این افراد معمولاً فقط از کاری به کار دیگر پریده و به طور مرتب تمرکز خود را از موضوعی به موضوع دیگر تغییر می دهند. آن‌ها حتی وقتی در حال مطالعه اخبار زرد هستند نیز احساس می‌کنند که دارند کار می‌کنند در حالی که واقعا این طور نیست. تقسیم بندی کارها یک راه حل متحول کننده برای این مشکل است.

این یک استراتژی مدیریت زمان ساده است. برای دسته بندی موثر، کارهای مشابه را با هم گروه بندی کنید. هر چیزی که به منابع یکسانی نیاز دارد در یک گروه قرار می گیرد. با این کار می‌توانید هر مورد را در یک گروه به صورت سیستماتیک انجام دهید. از آنجایی که دسته بندی کارهای مشابه به منابع یکسانی نیاز دارند تا زمانی که به گروه بعدی خود نروید، نیازی به تصمیم و کار جدیدی نخواهید داشت.

تکنیک‌های دسته‌بندی مانند این به شما کمک می‌کنند کار خود را به بخش‌های قابل مدیریت تقسیم کنید. حتی می توانید زمان استراحت خود را برنامه ریزی کنید. با اطلاع از شروع و پایان یک کار می توانید تمرکز خود را افزایش داده و انرژی خود را روی کارها معطوف کنید.

 

شش عادت مفید برای دستیابی به سبک زندگی سازنده

اکنون که در مورد بهره وری آموختیم، بیایید ۶ عادت اساسی برای یک سبک زندگی مولد را مرور کنیم.

 

خواب و استراحت را اولویت شماره یک خود قرار دهید

فرهنگ زندگی امروزی یک اشتباه را پایه گذاری کرده است. وقتی فردی سازنده را به تصویر می‌کشیم، کسی را به تصویر می‌کشیم که دائماً خواب، رژیم غذایی و ورزش را فدای انجام کارها می‌کند در حالی که این کار غلط است. همانطور که مشخص است، خواب نا مناسب یکی از بزرگترین راه هایی است که می توانید از طریق آن بهره وری خود را افزایش دهید. خواب بر هر جنبه ای از زندگی روزمره ما تأثیر می گذارد.

 

خوب خوابیدن فواید زیر را دارد:

  1. طول عمر را افزایش می دهد.
  2. حافظه را تقویت می کند.
  3. هوس خوردن غذا را کاهش می دهد.
  4. از بدن شما در برابر سرطان محافظت می کند.
  5. از بیماری های مسری جلوگیری می کند.
  6. خطر حملات قلبی، سکته مغزی و دیابت را کاهش می دهد.
  7. غم و اندوه، افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد.

 

خواب بر یادگیری شما تأثیر می گذارد. خوب خوابیدن انرژی مغز شما را برای فرآیند بررسی اطلاعات تامین می کند. خوب خوابیدن پس از یادگیری چیزی است که این اطلاعات را به حافظه بلند مدت می سپارد. مهم نیست که چقدر در طول روز مطالعه کرده اید اگر بد بخوابید، بعداً آن را به خاطر نمی آورید.

متیو واکر (Matthew Walker) در کتاب چرا می خوابیم خود می گویند:

تمرین یک فن یا یک فرمول ریاضی هرچه هم که با کیفیت باشد، بدون خوب خوابیدن در ذهن ما نمی ماند.

 

تمرین بعد از یک خواب خوب موثرتر است. عادات با تبدیل به یک عمل عمدی به حافظه عضلانی منتقل می شوند؛ اما اگر تمرین‌کننده نخوابد، اقدامات مکرر کمتر به عادت تبدیل می‌شوند. مغز شما برای ایجاد عادات در سیستم عصبی شما به خواب کافی نیاز دارد. متیو واکر در کتاب اخیر خود از چرت زدن در دفتر و مزایای کارکنان برای خواب مناسب بسیار حمایت می کند. او فکر می‌کند که همه شرکت‌ها باید مانند نایک و گوگل از اتاق های مخصوص چرت زدن استفاده کنند و شرکت‌ها باید به کارکنان برای خواب در محل کار هم حقوق پرداخت کنند.

 

هر روز را با نظم و انضباط شروع کنید

هر روز را با نظم و انضباط شروع کنید

 

بسیاری از دانشمندان علم روانشناسی بر این باورند که کلید منظم ماندن این است که هر روز را بدون استثنا زود از خواب بیدار شوید. او معتقد است که بیدار شدن با زنگ ساعت یک عمل مهم انضباطی است که برنامه آن روز شما را تنظیم می کند. نظم و انضباط و بهره وری شتاب زیادی به همراه دارد. ادامه دادن آن نیز از سپس شروع و توقف های مکرر هم آسان تر است.

دریاسالار بازنشسته نیروی دریایی ایالات متحده ویلیام اچ. مک ریون در کتاب تخت خود را مرتب کنید، این ایده را مطرح می کند که مرتب کردن تختخواب اولین و مهمترین کاری است که هر روز انجام می دهید. چرا ؟ زیرا شما را در مسیر انضباط برای بقیه روز قرار می دهد.

این استراتژی ها هر دو از اهمیت شروع روزتان با نظم و انضباط حمایت می کنند. وقتی تصمیم می‌گیرید منظم باشید، سوار شدن بر آن موج در طول روز آسان‌تر است.

 

با مقاومت درونی خود در برابر انجام کارها مبارزه کنید

اگر شغل شما به درجه بالایی از خلاقیت نیاز دارد با مجموعه ای منحصر به فرد از چالش ها دست و پنجه نرم می کنید. به طور مثال تولید محتوای خلاقانه از کارهایی این چنین است و نیاز دارد که هر روز کارهای جدیدی را انجام دهید. انسان همیشه در حال جنگ با بخش خاصی از درون خود است که آن را بخش مقاومت می نامد. مقاومت بخشی از وجود شماست که وقتی کار دارید فیس بوک یا اینستاگرام را باز می کند. این بخشی از درون شماست که می گوید به دلیل خستگی زیاد به باشگاه نروید. این بخشی از درون همه ماست که به ما برای اجتناب از چیزهایی که از آنها می ترسیم پاداش می دهد.

برای افراد خلاق، بهره وری ۱۰۰٪ همان مبارزه با مقاومت درونی آنها است. راه حل این مشکل هم ساده است، اینکه فقط حرفه ای باشید. در هر کاری که انجام می دهید، حرفه ای رفتار کنید.

هر روز، مهم نیست که چه اتفاقی بیفتد، حاضر شوید و تمام روز را سر کار بمانید. صرف نظر از اینکه کجا و چگونه کار می کنید، مطابق با آن لباس بپوشید و رفتار کنید. آماده سر کار بیایید. جزئیات کوچک یادآور خوبی هستند که شما اینجا هستید تا کار کنید و به مقاومت درونی خود اجازه کنترل رفتار خود را ندهید.

رویای خود را با سرگرمی خود اشتباه نگیرید. سرگرمی ها شما را سرگرم می کند، اما رویاها نیاز به فداکاری بی امان دارند. اگر کاری را برای انجام دادن انتخاب کرده اید، آن را طوری انجام دهید که انگار زندگی شما به آن بستگی دارد. در کار خود ثابت قدم باشید. با برنامه کار کنید و صبور باشید. منتظر الهام از کسی نباشید و هیچ بهانه ای را نپذیرید.

 

برای مشکلات فرعی که انباشته می شوند برنامه داشته باشید.

دیوید آلن می گوید هنر فعالیت بدون استرس رویکرد عالی دیگری برای بهبود بهره وری خواهد بود. همانطور که او در کتابش توضیح می دهد، زمانی که مشکلات حاشیه ای شروع به انباشته شدن می کنند، یک مکان نگهدار برای یادداشت آنها ایجاد کنید. سپس، زمانی که وقت دارید، روی آنها کار کنید.

به عنوان مثال، اگر ایمیل های شما شروع به انباشته شدن می کنند، به سادگی یک فولدر تهیه کنید و هر ایمیلی را که در صندوق پستی شما قرار می گیرد در آنجا بریزید. سپس، تمام ایمیل هایی را که راحت هستند مرور کنید و تصمیم بگیرید چه چیزی را نگه دارید و چه چیزی را دور بیاندازید.

ایمیل های مهم در یک فولدر جداگانه قرار می گیرند تا باز و بررسی شوند و بقیه دور ریخته می شوند یا بازیافت می شوند. این کار به ‌اندازه کافی ساده به نظر می‌رسد، اما راهکار بسیار مناسبی برای حل استرس ناشی از پاسخ های در لحظه است. بسته های پستی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. هر بار که بسته پستی به دستمان می‌رسد فکر می‌کنیم که باید همان لحظه آن را باز کنیم وگرنه اتفاق خاصی می افتد اما این واقعی نیست. بیشتر کارها می توانند برای حوصله شما صبر کنند و با دانستن اینکه کارهای جزئی شما سازماندهی شده اند، استرس کمتری خواهید داشت.

 

ورزش را در برنامه خود بگنجانید

کمتر از یک نفر از هر چهار نفر در دنیا مقدار توصیه شده برای ورزش روزانه را به طور مرتب انجام می دهند. این یک مشکل بزرگ برای بدن، سلامت و بهره وری انسان است. فعالیت بدنی باعث تقویت نظم و انضباط می شود. وقتی تمرین می‌کنیم، تمرکز بیشتر و انرژی بیشتری داریم. دریافت اطلاعات ما بهتر بوده و در حفظ آنها موفق تر خواهیم بود. ورزش کردن ارزش کار سخت و لذت همراه با پیشرفت را به ما می آموزد.

 

مدیتیشن روزانه

مانند ورزش، مدیتیشن هم به شما کمک می کند تا تمرکز خود را کنترل کنید. تفکر انعکاسی بدون منیت باعث ترویج عینیت به افکار می شود. این کار کنترل احساسات را برای ما ممکن می کند و به شما امکان می دهد موفقیت های خود را از دریچه ای مؤثرتر مشاهده کنید.

سخن پایانی

بهره‌ورترین افراد همیشه به دنبال بهتر شدن هستند. مطالعات می گویند که این بهتر شدن سقف دارد پس زیاد به خودتان فشار وارد نکنید. مهم این است که رشد ما موقتی نبوده و هرچند اندک، ادامه دار باشد.

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت لینک دانلود