چگونه خوب پول در‌بیاوریم؟

چگونه پول در‌بیاوریم؟

قبل از پرداختن به این موضوع که چگونه پول درآوریم، بهتر است راجع به این موضوع صحبت کنیم که چرا برخی از افراد پول دارند و برخی ندارند؟ چرا برخی از تمام توان فیزیکی خود استفاده می‌کنند و پول اندکی بدست می‌آورند ولی برخی بدون هیچ زحمتی پول زیادی در می‌آورند و پولدار می‌شوند؟ جواب آن در یک کلمه است “باور”.

چگونه پول در‌بیاوریم؟

نقش باور در جذب پول

باور ما نقش بسیار اساسی در بر‌آورده شدن اهداف و آرزوهایمان دارد.

شما چه چیز را باور می‌کنید؟ اینکه محکوم به سرنوشت هستید یا اینکه سرنوشتتان را خودتان  می‌سازید؟ اینکه پول در خدمت شماست یا اینکه شما در خدمت پولید؟ باور دارید که قادر به انجام هر کاری هستید یا اینکه از پس کارها برنمی‌آیید؟ اگر باورتون این باشه که با فلان شغل نمیشه پولدار شد، قطعا با این شغل پولدار نخواهید شد. چیزی که جلوی باور درست را میبنده، ذهنیت خودتان است.اینگونه است که باورها، زندگی ما را می‌سازند؛ و اما نکته خوشآیند اینست که باورها گرچه قوی هستند ولی شما و ذهنتان، از باورهایتان قوی‌تر هستید و به مرور زمان می‌توانید باورهای منفی را در‌هم بشکنید و با باورهای مثبت زندگیتان را به سوی خوشبختی هدایت کنید. 

همچنین بخوانید:  چطور با فرمولی سه مرحله ای به هر هدفی که در زندگی داریم برسیم؟

دومین چیزی که باعث میشه که پول را جذب کنید، “حس خوب” است.

 اگر کارتان را با بی‌میلی انجام دهید، درآمد ناچیزی برای شما فراهم می‌آورد و شما را به پول زیاد نمی‌رساند، بنابراین “شغل پول نمی‌سازه، حس شما به اون شغل، پولسازه‌”.

پس با رعایت این دو نکته مهم فرقی نمی‌کند که از چه راهی پول در بیاورید، کارتان آزاد باشد یا دولتی، سنتی باشد یا آنلاین و مدرن، فرقی ندارد. درست است که جهان داره به سمت تکنولوژی پیش میره و تا جایی ادامه خواهد داشت که دیگر هیچ‌کس از توان فیزیکی خودش استفاده نخواهد کرد. ولی شما می‌توانید با داشتن این دو جوهر گرانبها‌ (باور و حس خوب) پول درآورید تا در آینده‌ای نه چندان دور به پول بیشتر و موفقیت‌های چشمگیری دست‌یابید.

معرفی برخی از راه‌ها و کارهایی که می‌توانند شما را به پول برسانند

 برای پول درآوردن نیاز به استفاده از توان فیزیکی و خستگی نیست حتی بدون استفاده از توان فیزیکی می‌توان به پول رسید. اما چگونه؟ معرفی برخی از راه‌هایی که به کمک آنها می‌توانید پول در آورید عبارتند از:

۱- کشف استعداد درونی خود و بکار‌گیری آن

 اغلب ما استعدادهای ذاتی زیادی داریم، بسیاری از شما هنوز استعداد درونی خود را کشف نکرده‌اید.

باید بدانید که ممکن است بسیاری از پولها در استعداد شما پنهان شده باشند و شما می‌توانید با شناخت استعداد خود، به پول و درآمد عالی برسید.

این استعداد ذاتی می‌تواند هر چیزی باشد! مانند: مراقبت از گیاهان، برقراری ارتباط با دیگران، یا اینکه عکس گرفتن شما نسبت به دیگران برتر است یا بهتر از دیگران نقاشی می‌کشید و یا هر چیز دیگری، همه‌ی اینها استعداد محسوب می‌شوند و گام اول به سمت پول درآوردن شماست.

همچنین بخوانید:  7 تکنیک برای ده برابر کردن عملکرد روزانه !

۲- طراحی وبلاگ

این کار گر‌چه نیازمند تلاش زیاد، صبر و بردباری است اما وقتی یک سایت برای خود یا دیگران طراحی کردید و آن سایت پر از ایده‌های هیجان‌انگیز، سرگرم‌کننده، اطلاعات مفید و … باشد تعداد بازدید‌کنندگان شما نیز افزایش می‌یابد و شما به پول و سود خواهید رسید.

۳- فروش کالای با ارزش و هنرهای دستی خود

اگر شما جزء افرادی هستید که به تکنولوژی علاقه‌ای ندارید و عاشق کار هنرهای دستی هستید باید بدانید از این کار هم می‌شود پول زیادی بدست درآورد، امروزه هنرهای دستی طرفداران زیادی پیدا کرده‌ است؛ حتی توریست‌ها برای خرید آن‌ مبالغ زیادی را می‌پردازند، کارهای هنری چون نشان‌دهنده اصالت مردم یک کشورند، معمولا به دل هر بیننده‌ای  می‌نشینند. علاوه بر این خیلی از افراد بخاطر کیفیتش آن را می‌خرند. چرا که کارهای دست‌ساز خیلی بهتر و با کیفیت‌تر از کارهای ماشینی است.

۴- پرورش کرم زباله‌خوار

همانطور که از اسمش مشخص است، کار اصلی کرم زباله، خوردن تمام زباله‌های خانگی و تر است و آنها را به کود کمپوست تبدیل می‌کند، سود خالص این کار (پرورش کرم زباله‌خوار) به ۳۰ میلیون تومان در ماه نیز می‌رسد. پرورش کرم زباله فواید زیادی دارد از جمله این که:

  • در‌آمد عالی و بی‌نظیر 
  • باعث پاکسازی هوا و محیط می‌شود چرا که از سوزاندن زباله‌ها در سایت‌های زباله جلوگیری می‌‌کنند.
  • باعث تولید کود گیاهی کمپوست می‌شود و گیاهان و درختان بهتر و سالمتر رشد خواهند کرد.
  • و ……. 

اما این کار نیازمند سرمایه‌گذاری زیادی است و نیازمند حجم عظیمی از زباله‌هاست. 

موارد دم دستی افزایش درآمد در یک نگاه 

کارهای دیگری هم هستند که شما می‌توانید از آن‌ها پول درآورید. مثلا: کشاورزی و پرورش گیاهان دارویی، پرستاری، گرافیک، ساخت اپلیکیشن، هنرهای‌خانگی، پرورش زالو، سفالگری، مجسمه‌سازی، معماری، بازیافت مواد ضایعاتی و تبدیل آنها به دکورهای تزئینی، ماساژ درمانی، مشاوره آنلاین، معرق‌کاری، نجاری، طراحی دکوراسیون منازل و ادارات، سراجی (ساخت کیف و کمربند چرم…) و خیلی کارهای دیگه که می‌توان از آن‌ها پول در بیاورید. ولی یادتان باشد که وارد هر کدوم از این کارها شدید ایده و نبوغ خود را به کار گیرید تا نسبت به همکاران خود برتر جلوه کنید، اینگونه، کارهای بیشتری به شما پیشنهاد خواهد شد و درآمدتان روز به روز افزایش خواهد یافت.

همچنین بخوانید:  پرسش های متداول در مورد موفقیت در مدیریت کسب و کار و پول

سخن پایانی

یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که در مدرسه و دانشگاه یادمان نمی‌دهند و در مسیر زندگی باید یاد بگیریم این است که با پولی که داریم چه کار کنیم تا مجبور نباشیم همه‌ی عمرمان کار کنیم؟ 

به قول رابرت کیوساکی در کتاب «پدر پولدار، پدر بی‌پول»، بگذاریم پول برایمان کار کند، نه ما برای پول. 

همانطور که متوجه شدید شما از هر کاری می‌توانید پول درآورید ولی بهتر است مقداری از آن پول را پس‌انداز کنید و وقتی به مبلغ مشخصی رسید آن را سرمایه‌گذاری کنید و از آن به بعد دیگه اصل پولتان را خرج نکنید و از سود آن استفاده کنید.

اینگونه است که میگن پول، پولو میاره. افرادی که ذهن ثروتمندی دارن هیچگاه اصل پول را خرج نمی‌کنند بلکه سرمایه‌گذاری می‌کنند و از سود آن استفاده می‌کنند.

بنابراین برای شروع سرمایه‌گذاری به دو چیز احتیاج دارید: اول اینکه مفهوم پایه‌ای تجارت را درک کنید، و دوم اینکه به خودتان اعتماد کنید و برای باقی عمرتان نقشه بکشید. آنقدر هم کار سختی نیست. نه به سواد دانشگاهی نیاز دارد و نه نبوغ انیشتین می‌خواهد. 

 

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود