چگونگی داشتن انتخاب های هوشمندانه تر

انتخاب های هوشمندانه تر

بخش بزرگی از زندگی ما توسط انتخاب های ما شکل می گیرد، بنابراین بسیار مهم است که یاد بگیریم انتخاب کنیم و در اسرع وقت این کار را کرده و سریع و آسان از آن نگذریم. اگر هنر و دانش لازم برای انتخاب را نداشته باشیم، دست به انتخاب های اشتباه یا نامناسب می زنیم و زندگی را برای خود سخت می کنیم. ما اغلب انتخاب های نه چندان هوشمندانه را انجام می دهیم و می دانیم که این به نفع ما نیست. ما گاهی اوقات فقط به یک یادآوری کوچک نیاز داریم. در در این مقاله از خودساخته لیستی از انتخاب هایی است که می تواند زندگی ما را بهبود بخشد.

انجام کاری که سخت‌تر است

یک قسمت عالی از سریال The Office وجود دارد، جایی که مایکل اسکات، مدیر یک شرکت تولید کاغذ باید تا پایان روز یکی از اعضای تیمش را اخراج کند. او همه نوع کارها را امتحان می کند تا از این انتخاب سخت خارج شود.

او حاضر است هر کاری انجام دهد تا بتواند از گفتگوی دشوار در مورد اخراج یک نفر پرهیز کند. من هرگز رهبری را ندیده ام که از اخراج کسی لذت ببرد. به همین دلیل است که بسیاری از رهبران افراد را در تیم خود نگه می دارند. وقتی با موقعیتی مواجه می شوید که باعث می شود مانند مایکل اسکات بخواهید از آن فرار کنید، به یاد داشته باشید که کار سخت را انجام دهید. باید کاری را انجام دهید که درد دارد ولی برای همه بهتر است.

همین امر در مورد روابطی که دیگر جواب نمی دهند، اما روی یک رشته باریک زنده می مانند، صادق است. به همین ترتیب، اگر از شغل خود ناراحت هستید، شغل دیگری پیدا کنید چون این انتخاب هوشمندانه‌تری در بلندمدت است.

بالا رفتن از پله ها

منظور از این جمله یک استعاره نیست. منظور این است که به معنای واقعی کلمه از پله ها بالا بروید. بر اساس یک تجربه بسیاری از افرادی که هفته های اول که بحران کرونا شروع شد، از آسانسور در ساختمان خود استفاده نکردند به این حرکت واکنش مثبتی داشته و همچنان از پله ها به جای آسانسور برای بالا رفتن استفاده می کنند.

همچنین بخوانید:  هنر پس‌انداز کردن پول را یاد بگیرید!

وقتی فرصت می‌کنیم کمی بیشتر راه برویم، باید از این فرصت استقبال کنیم. برای مثال، من عادت کرده ام که ماشینم را در انتهای پارکینگ ها پارک کنم تا بتوانم چند قدم اضافی بردارم. فعال ماندن انتخاب هوشمندانه تری است.

 

احمق به نظر رسیدن

دلیل اینکه ما وسواس داریم که باهوش به نظر برسیم چیست؟ گاهی اوقات انتخاب هوشمندانه تر این است که احمق به نظر برسید. وقتی سر کلاس هستید و سوالی دارید اما دستتان را بالا نمی‌برید، باهوش نیستید. شما می ترسید احمق به نظر برسید، بنابراین فقط خودتان را عقب نگه می دارید.

این موضوع در محیط های کاری نیز اتفاق می افتد. ما از پرسیدن سؤالات «احمقانه» می ترسیم، زیرا باعث می شود که بد به نظر برسیم. این درست نیست. نپرسیدن عیب نیست ندانستن عیب است. روشن کردن موضوعات به این معنی است که شما دقیق هستید.

حقیقت این است که بیشتر مردم ارتباطات خوبی ندارند. بنابراین از دریافت ایمیل یا پیامی که بی معنی است تعجب نکنید. فقط بپرسید منظور آن شخص چیست؟ این انتخاب هوشمندانه تر است.

 

کتاب خواندن

اپلیکیشن ها و سرویس های زیادی وجود دارند که می خواهند یادگیری را برای شما آسان کنند سایت هایی وجود دارد که خلاصه یک کتاب را به شما ارائه می دهد. قبلا دوستش داشتم اما پس از مدتی، فکر کردم: “چرا نمی توانم چیزی را که در آن برنامه ها مصرف کرده ام به خاطر بیاورم؟” زیرا این کار مانند خوردن آب نبات است. در لحظه احساس خوبی دارد، اما ارزش غذایی آن صفر است.

همه ما می خواهیم در زمان خود صرفه جویی کنیم برای همین دنبال خلاصه یک کتاب در یک جمله هستیم در حالی که بداند بدانیم یادگیری سطحی فایده ای نداشته و باید عمقی باشد. پس هیچ چیز جای فعالیت کتابخوانی را نمی گیرد. وقتی یک ساعت کتاب می خوانید، در حال مراقبه هستید. شما فکر می کنید، یاد می گیرید و نقاط را به هم وصل می کنید. این انتخاب هوشمندانه تر است.

 

به ارزش های خود پایبند باشید

احترام به ارزش هایمان از والاترین کارهایی است که می توانیم انجام دهیم. ما اغلب در موقعیت‌هایی قرار می‌گیریم که نیاز به کنار گذاشتن ارزش‌هایمان دارد. و شاید فکر کنیم که یک بار اشکالی ندارد. وقتی یک تکه شکلات دیگر می‌خورید ضرری ندارد، اما وقتی صحبت از چیزهای مهم می‌شود، حتما اشکال ایجاد می شود. اگر برای دوستی ارزش قائل هستید، هرگز نباید در مورد مردم بدگویی کنید حتی یک بار. اگر برای راستگویی ارزش قائل باشید، هر چقدر هم که موقعیت ناچیز باشد، دروغ نخواهید گفت.

همچنین بخوانید:  اگر با این ۶ عامل مهم آشنا نباشید به احتمال زیاد کسب و کار جدید شما شکست میخورد !

 

گزینه ای را انتخاب کنید که بازدهی مثبت دارد

هنگامی که شما حق انتخاب دارید کاری را انجام می دهید که بازدهی را در بر دارد. آیا هک یا ترفندی وجود دارد که به شما کمک کند همیشه کار مثبت را انجام دهید؟ خیر. پس دست از جستجوی این نوع چیزها بردارید. چیزهای سخت حتما به دلیلی سخت هستند. گاهی اوقات به 1000 تلاش نیاز دارید تا در نهایت با انتخاب هوشمندانه‌تری پیش بروید و این بدان معنا نیست که تسلیم شوید.

وقتی به سراغ انتخاب نه چندان هوشمندانه خوردن یک کیسه چیپس می روم، هدفم این است که دفعه بعد دوباره این کار هوشمندانه را انجام دهم. همه ما گهگاهی به هم می ریزیم. فقط ربات ها هستند که از این کارها انجام نمی دهند. بنابراین همیشه سعی کنید آنچه را که برای شما خوب است انجام دهید، حتی اگر همه چیز همیشه مطابق میل شما نباشد. این نیز انتخاب هوشمندانه تری است.

 

کمال نگری دشمن شماست

کمال نگری از نظر بسیاری از افراد موفق دشمن پیشرفت است. متأسفانه مردم اغلب پیشرفت را با کمال نگری اشتباه می گیرند. ما زمان بیشتری را صرف خیره شدن به علف های هرز می کنیم تا ارزیابی جنگل. ما به جای اینکه بپرسیم آیا کارمان ما را به جلو می برد در جزئیات گم شده ایم. کفنسیوس می گوید:

“الماس با عیب بهتر از سنگریزه بدون نقص است.”

وقتی تصمیم می گیریم چیز جدیدی را امتحان کنیم، ترس از شکست و طرد شدن ممکن است بر ما غلبه کند. حقیقت این است که ایده فردا همیشه بهتر خواهد بود. هر روز، پیشرفت خواهید کرد و خواهید دید که چه چیزی را می توانید ویرایش کنید و بهتر کنید. بنابراین انتظار نمی‌رود که قبل از اجرای، اشتراک‌گذاری یا انتشار آن، آن را کامل کنید. در عوض، این در مورد بیرون آوردن یک نسخه کارآمد و سپس اصلاح آن در طول زمان است.

همچنین بخوانید:  چطور شغل مناسب خودمو پیدا کنم؟

 

مشورت گرفتن

مشاوره یکی از مهم ترین مراحل انتخاب است که به ما امکان می دهد گزینه های انتخاب شده را از زاویه خود ببینیم. دیگران می توانند به ما کمک کنند آنچه را که در دیدگاه ما نیست ببینیم. اما بسیار مهم است که با چه کسی یا چه کسی مشورت کنید.

 

تقویت مسوولیت‌پذیری

شما هر انتخابی که بکنید، چیز‌هایی را به‌دست می‌آورید و چیز‌هایی را از دست می‌دهی. اگر این واقعیت را نپذیرید، قدرت انتخاب شما کاهش می یابد. از سوی دیگر، اگر به خوبی و بدی انتخاب های خود را چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی به دقت در نظر نگیرید، احتمال اینکه انتخاب های ضعیفی داشته باشید بیشتر است. بنابراین قبل از هر انتخابی باید عواقب انتخاب خود را نسبت به سایر انتخاب های خوب در نظر بگیریم، اما در این مرحله مراقب باشید که زیاد وسواس نداشته باشید، زیرا این وسواس واکنش روانی شما نشان دهنده بی میلی به پذیرش مسئولیت انتخاب است. . پس از بررسی، باید بدانید که هر انتخابی که بکنید، در نهایت مسئولیت با شماست. آیا می توانید عواقب آن را تحمل کنید؟ پذیرفتن پیامدهای انتخاب ها و حرکت رو به جلو را مسئولیت می گویند. مسئولیت پذیری یکی از مهمترین ارکان انتخاب است. رای دهندگان ماهر افرادی مسئولیت پذیر هستند.

 

تقویت قاطعیت درونی

تقویت قاطعیت درونی

تقویت قاطعیت درونی

 آیا تا به‌حال افرادی را دیده‌اید که سخت انتخاب کرده و تصمیم می‌گیرند یا اصلا نمی‌توانند انتخاب کنند و تصمیم بگیرند؟ ممکن است که خود شما هم یکی از آن افراد باشید، اگر پاسخ شما بله است، پس تقویت قاطعیت در شما بسیار می‌تواند کمک‌کننده باشد. قاطعیت یکی از ویژگی‌های انتخاب‌گران ماهر است. قاطعیت باعث می‌شود شما از حالت هیجان‌زدگی یا از حالت انفعال به تعادل برسید و از روی تفکر و مسوولیت‌پذیری دست به اقدام بزنید. حالت هیجان‌زدگی باعث بروز رفتار‌های هیجانی در شما می‌شود و حالت انفعال باعث می‌شود که فرار کنید و اقدامی نکنید. قاطعیت به شما قدرت انتخاب و عمل از روی تعادل فکری و احساسی را می‌دهد و از نقش بال درون شما به‌وجود می‌آید.

 

سخن آخر

انتخاب های هوشمندانه تر همیشه انسان را یک گام به جلو می برند و یکی از تفاوت های بسیار میان بزرگ افراد موفق و معمولی هستند. به همین دلیل است که تاکید می شود همیشه قبل از هر انتخابی به خوبی به عواقب آن بیاندیشید.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود