انواع روش های کسب درآمد در ایران

کسب درآمد در ایران

انواع روش های کسب درآمد در ایران

شاید جالب باشد بدانید با وجود تحریم های ایجاد شده و گرانی که در ارز به وجود آمد و نوسانات شدید در بازار که در بسیاری از کسب و کار ها ایجاد مساله نمود و باعث شد برخی از شرکت های قدیمی و بزرگ اقدام به تعدیل نیرو نمایند ، در شاخه ی فناوری اطلاعات ، کسب و کارهایی وجود دارد که نه تنها دچار بحران نشدند بلکه توانستند گامی بزرگ در جهت رشد و ارتقاء خود برای کسب درآمد در ایران بردارند. این درحالی است که آمارها نشان داده است که کسب و کارهای دیجیتال دارای رشد چهل و شش درصدی و متخصصان حوزه ی رایانه چهارده درصد افزایش تقاضای کار داشته اند.

ما در دوره کارآفرینی مفصل راجع انواع روش های کسب درآمد توی این اوضاع صحبت کردیم و میتونید بعد از خوندن این مقاله بهش سر بزنید.

 

بررسی شرایط کاری در ایران

تحقیقات انجام شده در ایران نشان از آن دارد که کسب و کارهای فعال در زمینه ی فناوری اطلاعات حجم استخدامی بیشتری در این شرایط خاص داشته اند و شغل هایی مانند مهندس کامپیوتر ، طراحی وب ، نرم افزار دارای رشد درآمدی بوده اند از طرفی مشاغلی که به طور معمول در شرکت ها همیشه کارآمد بودند در این دوران دچار افت شدند و بسیاری از شغل های فروش جای خود را به بازار یابی داده اند این موضوع نشان می دهد که بسیاری از شرکت ها اقدام به ساختارهای زیر بنایی در کسب و کار خود نمودند .

 

کسب درآمد در ایران

معرفی انواع کسب و کارهای پردرآمد در ایران

صنعت نوپای توریسم درمانی

این یکی از آن کسب و کارهایی است که با توجه به شناخت فرصت ها و تقاضاها شکل گرفته است و بازار بسیار خوبی دارد بسیاری از افراد به جهت ارزان بودن هزینه های درمان در ایران در شاخه های دندانپزشکی و جراحی های زیبایی ، اقدام به سفر می کنند . کسانی که با آگاهی و دانش به این صنعت وارد شده اند توانسته اند یکی از پر درآمدترین کسب و کارها را در ایران رقم بزنند.

 

گردشگری

در ایران جاذبه های بسیار زیادی به خصوص در بخش بوم گردی وجود دارد که با کمی برنامه ریزی و مطالعه ی کامل روی آن می توان کسب و کاری پر رونق ایجاد کرد امروزه کسب و کارهایی که در این زمینه فعالیت می کنند از جمله شرکت های پردرآمد در ایران هستند.

همچنین بخوانید:  مهارت های پردرآمد اینترنتی

 

تور لیدر

از آن جایی که آمار گردشگران به ایران و مناطق گردشگری افزایش یافته است تور لیدری بازار گرمی دارد این برای هر کسی لذت بخش است که بتواند سفری ارزان داشته باشد و برخی از شرکت های گردشگری این امکان را ایجاد کرده و توانسته اند کسب و کاری پر رونق را داشته باشند.

 

وکالت

یکی از شغل هایی است که همیشه جاذبه های خود را در میان افراد داشته و یکی از شغل های پردرآمد در ایران محسوب می شود .

حضور در بازار بورس

در گذشته ی نه چندان دور بسیاری از افراد به دلیل عدم شناخت از بازار های مالی ، تنها راهی که برای پول هایشان داشتند سپرده کردن در بانک و دریافت سود آن بودند اما امروزه و با توجه به رونق قابل توجه بورس در ایران بسیاری از افراد سرمایه ی خود را در این زمینه وارد کرده و درآمدهای خوبی را نیز کسب می کنند.

 

کشاورزی و دامپروی پیشرفته

وجود فناوری های جدید و افزایش تقاضا باعث شده است که کشاورزی و دامپروری به یکی از شغل های مهم در دنیا بدل شود وایران با داشتن منابع زیادی از زمین و دام می تواند بستر مناسبی برای این کار بوده و با راه اندازی کسب و کاری نوین می توان بهترین بهره را برد امروزه کسانی که با تکیه بر تکنولوژی دراین حوزه کار می کنند درآمد های خوبی را ایجاد کرده اند.

برنامه‌نویس وب

این یک حقیقت است که زندگی امروزی تکیه بر اینترنت دارد و با توجه به آن که راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی بیش از آن که نیاز به سرمایه داشته باشد استعداد و دانش کافی را می خواهد این شاخه از کسب وکار به یکی از پولسازترین مشاغل تبدیل شده است

داشتن مهارت های کدنویسی و طراحی سایت های قوی می تواند امروزه درآمد های زیادی را ایجاد نماید از طرفی طراحی وب سایت امروزه با توجه به رویکرد بازار کسب و کار ، رونق ویژه ای گرفته است که با تمرکز بر آن بسیاری از افراد توانسته اند کسب و کارهایی قدرتمند و پردرآمد خلق نمایند.

 

ساخت اپلیکیشن موبایل

این را باید گفت که اپلیکیشن موبایل در مقایسه با وب سایت ها بسیار کاربردی تر است زیرا به آسانی روی گوشی های هوشمند قابل نصب است و ساخت ایده ها در قالب اپلیکیشن موبایل برای بسیاری از افراد توانسته است درآمد زایی نماید .

همچنین بخوانید:  چگونه میلیاردر شویم

 

درآمد زایی از اینترنت

یکی از شغل هایی که به خوبی در فضای مجازی کسب درآمد در ایران می کنند فروش کالا و یا خدمات است برخی دیگر نیز در این میان از تبلیغات کسب درآمد می کنند نکته ی مهمی که در این میان مطرح است آن است که برای انجام این کار نیازی به تخصص خاصی نیست اما باید نظم خاص کسب و کارهای اینترنتی را داشته و به خوبی آن را توسعه داد امروزه کسب و کارهای انلاین موفقی در ایران فعال هستند که در حوزه های خرده فروشی بسیار قوی ظاهر شده و درآمدهایی عالی کسب می کنند.

 

تولید محتوا

این یک امر روشن است که تمامی کسب و کارها در وب سایت خود نیاز به تولید محتوا دارند و این امر به یکی از مشاغل مهم در فضای مجازی مبدل شده است و وجود نویسندگانی که با مهارت های کافی تولید محتوا می کنند برای کسب و کارها مهم و ضروری است و حاضرند برای این کار هزینه های خوبی را پرداخت نمایند تولید محتوا می تواند برای وب سایت یا پیج های اینستاگرام باشد.

 

فروش کالا در اینستاگرام

با وجود حجم بسیار بالای ایران در اینستاگرام ، به خوبی می توان دریافت که چه بازار بزرگ و در دسترسی برای فروش کالا و یا خدمات وجود دارد این کار نیز نیاز به مهارت های خاصی دارد و در صورتی که قواعد را رعایت کرده و استراتژی و تاکتیک های لازم را آموخته باشید به خوبی می توانید فروش بسیار خوبی را رقم بزنید امروزه در میان ایرانیان پیج های قوی و پولسازی در زمینه فروش کالا و خدمات و تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد.

 

پخش مواد غذایی

شاید شما هم قبول داشته باشید که به دلیل آن که خوراک از نیازهای اساسی انسان هاست ، مواد غذایی پیوسته از مشاغل سود ده بوده اند و فروش و پخش مواد غذایی در تمامی دوران از مشاغل پولساز به شمار می آمده است.

 

آشپزخانه

با توجه به شکل زندگی شهری ، بسیاری از افراد قسمتی از وعده های غذایی خود را از بیرون تهیه می کنند و وجود یک رستوران و اشپزخانه با کیفیت که سرویس دهی مناسبی داشته باشد می تواند به کسب و کاری پر رونق تبدیل شده و با جذب مشتریان خود در کوتاه ترین مدت به درامد عالی دست یابد .امروزه شاهد آشپزخانه هایی بزرگ و قدرتمند هستیم که شاید شروع کار آن ها در فضایی بسیار کوچک و با کمترین نیروی انسانی آغاز شده باشد.

همچنین بخوانید:  کسب درآمد در اینستاگرام

 

کسب درآمد در ایران

رشته های پولساز در آینده

خوب است بدانید مطابق آمار بدست آمده ، در آینده ای نه چندان دور ، رشته های دانشگاهی که در دسته مشاغل پولساز قرار می گیرند بشرح ذیل است :

 

فوق‌‌لیسانس مدیریت بازرگانی MBA

در میان رشته های پولسازی که در آینده می تواند از دیگر رشته ها پیشی بگیرید رشته ی مدیریت بازرگانی جایگاه ویژه ای در دنیا دارد درست است که هزینه ی تحصیلی این رشته کمی زیاد است اما در امدی که می توان از این رشته کسب نمود نیز بسیار جذاب است .

 

لیسانس علوم مهندسی

در میان رشته های مهندسی برخی از انها در دسته شغلی پر درآمد واقع شده اند این یک آمار جهانی است اما می توان گفت که یکی از آن رشته های پولساز می تواند مهندسی پتروشیمی باشد.

 

‌‌لیسانس پرستاری

در میان مشاغلی که بر اساس شرایط اقتصادی روز دچار رکود شده و شرایط کاری مناسبی ندارند شغل پرستاری به دلیل افزایش تقاضا ، بازار بسیار مناسبی داشته و به همین دلیل است که درآمدها در این حوزه افزایش یافته است .

 

دستیار وکالت

امروزه در تمامی دنیا دستیاران وکلا می توانند کارهایی را انجام دهند که وکلا خودشان آن را انجام می دادند این تقاضای بازار است که باعث شده است که وکلا برای انجام امور محوله ، نیاز به دستیارانی دارند که بازای خدماتی که انجام می دهند مبالغ خوبی را نیز پرداخت می نمایند.

 

فناوری اطلاعات

این رشته نیز امروزه از پولسازترین رشته های دانشگاهی در حوزه ی خود می باشد امروزه این شاخه از فن ، در اداره کشورها نیز وارد شده است و مشاغل کلیدی و کسب درآمد در ایران را به وجود آورده است. در کنار تمامی مطالب ارائه شده و با اشراف کامل بر روش های کسب درآمد در ایران ، آن چه که می تواند یک کسب و کار را موفق و قدرتمند سازد این است که بر مهارت و دانش خود تکیه کرده و با برنامه ریزی و نظم به سوی اهداف خود حرکت کرده و پیوسته به رشد و ارتقاء آن بیاندیشد.

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود