کنترل احساسات منفی و تاثیر آن در مسائل مالی

کنترل احساسات منفی و تاثیر آن در مسائل مالی

ترنتهام ، سایت “The Simple Dollar” را در سال ۲۰۰۶ پس از دست و پنجه نرم کردن با یک بحران مالی راه اندازی کرد. ترنت پس از رویارویی با این بحران تصمیم گرفت ابتدا وضعیت مالی خود را سر و سامان دهد و بدهی های خود را بپردازد. او در مدت هشت ماه توانست تمام بدهی های کارت اعتباری و اقساط وسیله نقلیه خود را بپردازد و همچنین یک حساب اضطراری را راه اندازی کند. وی پس از آن تصمیم گرفت آموخته های خود را با دیگران به اشتراک بگذارد و به کسانی که در شرایط مشابه هستند کمک کند. در این مقاله از خودساخته او راجع به احساسات منفی و تاثیر آن بر مشکلات مالی را توضیح می دهد و راه های مقابله با این موضوع را با ما در میان می گذارد.

انجام کار در محیط خانه

انجام کار در محیط خانه

 

شناخت و کنترل احساسات

احساساتی مانند شرم، خجالت و گناه ما را به سمت رفتارهای خاصی در زندگی سوق می دهند که برخی از آنها مثبت و برخی منفی هستند.

ما به مادرمان زنگ می زنیم، زیرا احساس گناه می کنیم که برای مدت طولانی با او صحبت نکرده ایم یا وعده های غذایی خود را از دست می دهیم زیرا از پرخوری و شکل بدن خود احساس شرم می کنیم. ما هرگز کسی را به خانه خود دعوت نمی کنیم زیرا از بی نظمی در خانه احساس بدی داریم.

این احساسات ممکن است شخصیت ما را توصیف کنند، اما برای بسیاری از ما، گاهی اوقات، این احساس منفی بر نحوه استفاده از پول در زندگی هم تأثیر می گذارد. این موضوع برای خیلی ها بیش از یک بار در زندگیشان اتفاق می افتد. ترنتهام از اتفاقاتی که در زندگی ام افتاده احساس بدی دارم و به نوعی خود را متقاعد می کنم که خرج کردن پول راه حل این مشکل است.

من در باشگاه ثبت نام کردم زیرا از تناسب اندامم ناامید و شرمنده بودم، اما هرگز به اندازه پرداخت که داشتم از آن استفاده نکردم. من با دیگران بیرون می رفتم و غذا می خوردم چون نمی خواستم خانه نامرتبم را ببینند و خجالت زده شوم. برای رفع احساس غم و اندوه پول خرج می کردم و دیگر نمی خواستم این احساس را داشته باشم.

احساسات منفی هزینه های بالا و بی فایده زیادی در زندگی ما ایجاد کرده است که شاید ادامه دار هم باشد. ترنتهام می گوید حدود نیمی از عمرم طول کشید تا این مشکل را حل کنم.

آموخته های وی در مورد احساسات منفی و کنترل مالی:

اولاً، انتقال پول به سمت یک احساس منفی تقریباً هرگز به طور کامل آن را از بین نمی برد. ممکن است این احساس را برای مدتی متوقف کند، اما باز می گردد. خرید گناه را از بین نمی برد. شرم را از بین نمی برد. خجالت را از بین نمی برد. این اتفاقات ادامه خواهد داشت و گاهی اوقات بدتر می شود اگر به سادگی از پول برای حل مشکل استفاده کنید.

ثانیا، داشتن یک جعبه ابزار تاکتیکی واقعا به رفع احساسات منفی کمک می کند. اغلب وقتی موجی از احساسات منفی در شما وجود دارد، می خواهید کاری کنید تا قدرت خود را احساس کنید، آن را کنترل کنید. خرید چیزی برای خلاص شدن از شر آن به طور موقت قطعا یک راه است، اما، همانطور که در بالا ذکر شد، بهترین راه نیست و اغلب پیامدهای مالی دارد.

در عوض، من تعدادی تاکتیک مختلف دارم که وقتی ناامید، عصبانی یا ناراحت هستم از آنها استفاده می کنم.

من ترجیح می دهم در طبیعت قدم بزنم. به نظر می رسد حضور در طبیعت به سادگی روحیه من را تقویت می کند چرا که ترکیبی از طبیعت اطراف من و نور طبیعی خورشید روی پوست من است.

ورزش های سنگین انجام می دهم. واقعاً مهم نیست چه ورزشی انجام می دهم، تا زمانی که نفس می کشم و عرق می کنم. این برای آزادسازی موج بزرگی از هورمون اندورفین که یک تقویت کننده طبیعی خلق و خو است، کافی خواهد بود.

برای درست کردن چیزی وقت می گذارم. دریافتم که هدایت احساسات منفی برای ساختن یک چیز راهی عالی برای از بین بردن آن است. مثلا یک سوپ ساده یا نان خانگی درست می کنم؛ یک داستان کوتاه می نویسم یا یک ویدیو می سازم. عمل خلق کردن اغلب احساسات منفی را بدون هیچ هزینه ای از بین می برد.

به یک دوست قدیمی زنگ می زنم. من به سادگی چندین دوست قدیمی را پیدا می کنم و یک پیام مثبت برای آنها ارسال می کنم. چیزی در مورد این روند واقعاً احساسات منفی را برای من پاک می کند و احساس می کنم پیام مثبتی به دنیا فرستاده ام.

شما باید برای پیدا کردن چیزی که باعث ایجاد احساس منفی در شما می شود وقت بگذارید. از بین بردن آن یک هدف در زندگی شما ایجاد می کند. ممکن است یک هدف کوتاه مدت یا بلندمدت باشد، اما باید چیزی باشد که روزانه برای آن تلاش کنید.

به این ترتیب، هنگامی که تلاش برای رفع یک احساس منفی ایجاد می شود، می توانید به خود بگویید که بهتر شده اید و شواهد واقعی از آن دارید. با گذشت زمان، در واقع می توانید از شر این احساس منفی خلاص شوید.

به عنوان مثال، اگر خانه شما شلوغ و به هم ریخته است، از شر چیزهایی که در خانه دارید خلاص شوید. هر چیزی را که دارید ساماندهی کنید و کوهی از وسایلی را که می خواهید از آنها خلاص شوید ایجاد کنید و آنها را بفروشید. البته اگر ابزارهایی دارید که چندان به درد شما نمی خورد، می توانید آن را دور بیندازید یا به فردی که به آن نیاز دارد بدهید.

اگر از ظاهر خود راضی نیستید، رژیم بگیرید یا ورزش کنید. برای چند ماه روی این موضوع تمرکز کنید، کالری روزانه خود را کاهش دهید، یک برنامه روزانه تنظیم کنید و این تغییرات را هدف اصلی خود قرار دهید.

اگر از روابط زندگی خود راضی نیستید، روی آن روابط کار کنید. زمان بیشتری را با شریک زندگیتان بگذرانید یا راه های جدیدی برای حل مشکلات خود بیابید.

اگر چیزی در زندگی شما باعث ایجاد احساسات منفی می شود، آن را اولویت بندی کنید و راه حلی برای آن مشکل (هر چه که هست) پیدا کنید. این احساسات منفی نتیجه زندگی شماست که به شما می گوید این بخش از زندگی شما نیاز به توجه بیشتری دارد. پس بیشتر به آن قسمت از زندگی خود توجه کنید.

در نهایت، ایجاد یک جریان عادی از اقدامات پیشگیرانه به شما کمک می کند تا از احساسات منفی جلوگیری کنید. اینها ترکیبی از تکنیک‌هایی هستند که از بروز برخی احساسات منفی جلوگیری می‌کنند، و همچنین برخی از تاکتیک‌های کلی که می‌توانند به شما کمک کنند تا خیلی به خودتان سخت نگیرید.

چیزهای کوچک زیادی وجود دارد که می توانند نگرش مثبتی نسبت به دنیا برای ما ایجاد کند و چنین دیدگاهی می تواند تأثیر مشکلاتی را که بسیاری از ما با آن روبرو هستیم به میزان قابل توجهی کاهش دهد. چنین دیدگاهی مولدهای انرژی منفی را به مشکلات جزئی تبدیل می کند.

 

آزادی روحی رمز موفقیت مسائل مالی

آزادی روحی ، رمز موفقیت مسائل مالی

چگونه از حال منفی به حال مثبت برسیم ؟

در اینجا می‌خواهم برخی از کارهایی را که به صورت روزانه یا هفتگی انجام می‌دهم با شما در میان بگذارم که به نظر می‌رسد واقعاً به من کمک می‌کند تا مثبت‌تر باشم. من یک دفتر یادداشت قدردانی دارم. هر روز ۵ اتفاق خوبی که برایم افتاده است و از آنها سپاسگزارم را یادداشت می کنم. این جزوه یک یادآوری دائمی است که به من یادآوری می کند که چیزهای خوب زیادی در زندگی ام دارم. من همیشه می توانم به آن دفترچه نگاه کنم و چیزهای خوب زندگی ام را به خودم یادآوری کنم.

من هر روز برای مدت معینی برای انجام کار یا پیاده وری بیرون می روم. شاید به پارک بروم و روی نیمکت پارک بنشینم و کتاب بخوانم. در هر صورت بیرون می روم و کاری انجام می دهم، کاری در یک محیط متفاوت که آفتاب و هوای تازه باشد. مدیتیشن میکنم که این بسیار آسان است، اما هیچ چیز مانند مدیتیشن نمی تواند اضطراب شما را کاهش دهد. ده دقیقه چشمانم را می بندم و فقط به دم و بازدم فکر می کنم. اگر ذهنم به سمت چیز دیگری بیفتد، آرام آرام با نفس کشیدن حواسم را جمع می کنم.

زیاد آب میخورم. این فوق العاده موثر است و روحیه من را تغییر می دهد و من را بسیار مثبت تر می کند. به معنای واقعی کلمه کم آبی روی من تاثیر منفی می گذارد.

برای یک رویداد اجتماعی (مانند یک مهمانی) در خانه برنامه ریزی می کنم. من فردی درونگرا هستم، بنابراین رویدادهای اجتماعی برای من استرس زا هستند، اما برنامه ریزی برای یک رویداد اجتماعی که با افرادی که برای من مهم هستند تعامل داشته باشد، بسیار خوب است. علاوه بر این، مستقیماً به من انگیزه می دهد که مراقب چیزهایی باشم که ممکن است باعث ایجاد احساس منفی در من شود.

خیلی آسان است که احساسات منفی بر افکار ما کنترل داشته باشند و ما را به سمتی سوق دهند که نه تنها از نظر مالی، بلکه از هیچ جنبه دیگری برای زندگی ما مفید نیست.

داشتن یک جعبه ابزار از راه حل ها برای مقابله با این احساسات منفی که ناگهان در ذهن شما ظاهر می شوند بسیار موثر است و داشتن چند تکنیک منظم که شما را از افتادن در دام افکار منفی دور می کند بسیار ارزشمند است.

سخن آخر

اگر احساس می کنید به دلیل احساسات منفی می خواهید اشتباهات مالی و شخصی مرتکب شوید، از ابزارهای بالا استفاده کنید تا بتوانید راه بهتری برای حرکت به جلو بیابید. تنها در این صورت است که می توانید زندگی شخصی و کیف پول خود را سر و سامان دهید.

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.