
نوشتن کپشن خوب برای اینستاگرام چندان ساده نیست. در واقع کپشن متنی است که در زیر یک پست اینستاگرامی مینویسید و درباره پست خود به مخاطبان توضیحات بیشتری میدهید. کپشن میتواند تا ۲۲۰۰ کاراکتر (حرف) طول داشته باشد و از شکلکهای مختلف استفاده کنید. شما به راحتی میتوانید عنوانهای خندهدار برای حساب شخصی خود بنویسید. گذشته از این، دوستان و خانواده شما به آنچه مینویسید، زیاد اهمیت نمیدهند. اما هنگامی که شروع به نوشتن کپشن برای حساب تجارت خود میکنید، اوضاع فرق میکند. از انواع کپشنهایی که به اشتراک میگذارید تا ایموجیها، هشتگها، همه و همه مهمند و باید با دقت استفاده شوند.
همچنین میتوانید تا ۳۰ هشتگ مختلف را درون کپشن بنویسید. اگرچه این به این معنا نیست که تا میتوانید از شکلک و هشتگ در کپشن خود قرار دهید. کپشن را باید طوری بنویسید که بتواند توجه مخاطب را جلب کند، خواندن آن آسان باشد و مخاطب را به تعامل تشویق نماید. در ادامه با ما همراه شوید تا در رابطه با نوشتن کپشن خوب برای اینستاگرام آشنا شوید.
در این مطلب میخوانید
چرا کپشنهای اینستاگرام مهم هستند؟
همانگونه که میدانید، اینستاگرام جایی برای به اشتراکگذاری تصاویر زیبا است و سرشار از جلوههای بصری است. کیفیت و زیبایی عکسها در افزایش فالوئر و محبوبیت یک برند، نقش مهمی ایفا میکند. اما فکر نکنید که نوشتهها بیتاثیر هستند. امکان دارد شما عکسهای بسیار زیبایی را در صفحه اینستاگرام خود قرار دهید. اما وقتی که کپشن خوبی برای تصاویر خود ننویسید، یک فرصت طلایی را از دست خواهید داد. نوشتن کپشن خوب در اینستاگرام، بسیار مهم است. چرا که زمینه تصاویر را نشان میدهد، به افراد این امکان را میدهد، تا برند خود را معرفی کرده و با مخاطبان خود در ارتباط باشند. یک کپشن خوب در اینستاگرام، فالوئرها را وادار به اقدام میکند.
اینستاگرام پستهای دیگران را بر اساس محبوبیت به شما نمایش میدهد. به همین جهت اگر شما به این پستها بیشتر توجه کنید، متوجه خواهید شد که معمولاً پستهایی که دارای کپشنهای بهتر هستند، محبوبیت بیشتری خواهند داشت و در صفحه شما در جایگاه بالاتری قرار میگیرند. این بدان معناست که پست هایی با کپشن بهتر، بیشتر برای سایر کاربران نشان داده می شوند. در واقع مردم به همان اندازه که به محتوای تصویری علاقه دارند به محتوای متنی زیر تصویر نیز علاقه مند هستند.
علاوه بر این کپشن به شما امکان می دهد، هشتگ های مختلف را به پست خود پیوند دهید. همانطور که احتمالا میدانید، هشتگها بازدید پستهای شما را بالا میبرد و کار کاربران را برای پیدا کردن شما راحت تر می کنند. بنابراین تاثیر مستقیمی بر تعداد فالوورهای شما در دراز مدت دارند.
نحوه نوشتن کپشن خوب برای اینستاگرام
برای نوشتن کپشن خوب در اینستاگرام نیازی به داشتن نبوغ ادبی نیست. هیچ فرمول یا الگوی مخفی وجود ندارد که هر بار جواب دهد. موفقیتآمیز بودن کپشنهای شما به این بستگی دارد که چقدر مخاطبانتان را میشناسید. باید بدانید که آنها چه کسانی هستند، چه چیزی را دوست دارند و از چه نوع محتوایی استقبال میکنند.
گاهی اوقات نمیدانید چه باید بنویسید. باید بامزه باشید؟ یا جدی؟ یک ویژگی از برند خود را تبلیغ کنید؟ اصلاً کپشن ندارید؟ هیچ راهحل طلایی وجود ندارد. آنچه برای مخاطبان شما مؤثر است امتحان کردن و مشاهده نتیجه است. توصیه میکنم وقت بیشتری را برای نوشتن کپشن صرف کنید. به جای نوشتن شرح سریع در ۱۰ ثانیه، کپشنهای خود را دوباره و دوباره بنویسید.
قصهگویی کنید
در نوشتن کپشن میتوانید از داستانگویی شروع کنید. قصهگویی قدرت زیادی دارد. داستانها افراد را به خود جذب کرده و به کاربران کمک میکند، برندها و محصولاتی که معرفی میکنید را بشناسند.
با فالوئرها ارتباط برقرار کنید
چرا ارتباط با فالوئرها اینقدر مهم است؟ ارتباط با فالوئرها به تعامل دوطرفه کمک میکند. الگوریتم اینستاگرام، پستهایی را انتخاب و نمایش میدهد که لایک و کامنتهای زیادی را به دست آورده است. این پستهای پرطرفدار، یک سیگنال قوی به اینستاگرام میفرستد که شما محتوای با کیفیت دارید، طرفداران شما آن را دوست دارند و سایر کاربران نیز ممکن است بخواهند آن را ببینند. بنابراین اینستاگرام تصمیم میگیرد این پست پرطرفدار را بیشتر نمایش دهد.
استفاده از شعار برند
شعار برند خود را به گوش مخاطبانتان برسانید. این کار بسیار مهم است زیرا این مسئله نه تنها در نحوه نوشتن شرح تصاویر، بلکه بر انواع و تصاویر و ویدیوهایی که به اشتراک میگذارید تأثیر خواهد گذاشت. بهتر است، لحن شعار خود را سبک و دوستانه نگه دارید. غالباً از نوشتن شرح تصاویر رسمی یا جدی دراینستاگرام پرهیز کنید.
استفاده از احساسات
احساسات همیشه بر آنچه میگویید تأثیر میگذارد. اگر از زبانی مناسب در کپشن استفاده کنید، احساسات فالوئرها را بر میانگیزید. نوشتن کپشن خوب برای اینستاگرام، باعث افزایش فروش شما میشود. در سطرهای زیر، این کار را توضیح میدهیم.
۱. ترس
ترس ازدستدادن، با نام مستعارFOMO ، میتواند فالوئرها را به سمت خرید محصول شما سوق دهد. با نوشتن کپشن خوب برای اینستاگرام، میتوانید فالوئرها را به تصمیم برای خرید و از دست ندادن محصول سوق دهید.
۲. تعلق
مردم تمایل به ارتباط دارند و احساس تعلق میخواهند. استفاده از زبانی که به طور مستقیم با فالوئرهای شما صحبت کند، مانند این خواهد بود که بخشی از جامعه شما هستند. نوشتن کپشن خوب برای اینستاگرام میتواند با بخشیدن حس تعلق به فالوئرهایتان، برند شما را محبوبتر کند. این کار به تقویت روابطی کمک کند که به فروش محصولات شما بیانجامد.
۳. الهام
با نوشتن کپشن خوب برای اینستاگرام میتوانید الهامبخش باشید. کپشنهای تحلیلی که نشان میدهد چگونه از محصول شما استفاده کنند، میتواند به طرفداران الهام دهد، تا محصولات شما را بخرند.
۴. دعوت به همکاری
از فالوئرها بخواهید کار خاصی انجام دهند. به عنوان مثال، میتوانید از طرفداران خود بخواهید به یک سؤال پاسخ دهند، یک دوست را منشن کنند، روی پیوند موجود در بیو کلیک کنند یا از هشتگ برند تجاری استفاده کنند.
کپشنها را تا ۲۲۰۰ کاراکتر میتوانید بنویسید. بنابراین امکان خلاقانه نوشتن را دارید. اما تا سه سطر اول قابل مشاهده هستند. بعد از آن باید روی توضیحات بیشتر کلیک کنید. پس باید نکته اصلی خود را در ابتدا بیان کنید. یا در دهمان ابتدای نوشته، به انجام عملی فراخوانی کنید. کلماتی مثل “جایزه” یا “رایگان” یا “اکنون” و “عجله” در کپشن استفاده کنید تا جلب توجه کند.
استفاده از هشتگ در زیرنویسها
استفاده از هشتگ در زیرنویسها، یک روش ساده برای برجسته کردن کلمات مهم و کمک به فالوئرها در کشف موضوع محتوا است. هشتگ در تمام کپشنها میتواند به خوانایی آن کمک کند. امکان قرار دادن تا ۳۰ هشتگ وجود دارد، اما قرار دادن بیش از ۱۱ هشتگ توصیه نمیشود. برای قراردادن هشتگ مناسب به صفحه همتایان بروید و ببینید کدام هشتگها فعال هستند. فعالترینها را زیر پست خود بیاورید.
حسابهای دیگررا در اینستاگرام فعال کنید
گنجاندن سایر حسابهای اینستاگرام در زیرنویسها، یک راه عالی برای ارتباط با سایر کاربران و ایجاد فالوئرهای جدید از طریق تبلیغات متقابل است.
استفاده از ایموجیها
استفاده از آنها ایده خوبی است، زیرا میتواند به اطلاعات مهم در کپشنهای شما اشاره کنند.
با استفاده از هشتگ مارکدار
هشتگهای مارکشده یک راه عالی برای ترویج محصولات، تبلیغات، مسابقات و رویدادهای حمایت شده است. جالب اینجاست که ۷۰٪ از هشتگها در اینستاگرام، مارک شده هستند.
استفاده از هدیه و برگزاری مسابقه
برخی پیجها، مسابقه برگزار میکنند تا فالوئرهایشان را ترغیب کنند، عکسهای پیج خود را به اشتراک بگذارند.
پشت صحنه
یک آژانس خلاق عکاسی، عکسهایی از دفتر مرکزی زیبای استرالیا را به اشتراک میگذارد. این تصاویر در پشت صحنه به کاربران اجازه میدهد ببینند آن شرکت چگونه با مشتری کار میکند.
قرار دادن لینک در بیو
اگر میخواهید ترافیک را به یک پست وبلاگ جدید در سایت خود هدایت کنید، به مردم بگویید روی لینک بیو کلیک کنند.
انواع کپشنها در اینستاگرام
اجازه دهید نگاهی به برخی از انواع مختلف عنوانها که میتوانید استفاده کنید، بیاندازیم.
۱– مینیمالیستی
شرح تصاویر شرکت تسلا معمولاً کوتاه است، معمولاً فقط مدل یک ماشین خاص و گاهاً فقط ایموجی را نشان میدهد.
۲ – آموزنده
پیج نشنالجغرافیا شامل کپشن طولانی با اطلاعات دقیق و آموزنده، به همراه یک عکس خیرهکننده است.
۳–سوالی بپرسید
برای مثال، پیجی پرطرفدار در اینستاگرام، از فالوئرهایش خواسته، بهترین توصیه خود را با او به اشتراک بگذارند.
۴ – نقل قول
استفاده از تصاویر با نقل قول در اینستاگرام محبوب است .اما استفاده از نقل قول در کپشنها نیز میتواند بسیار قدرتمند باشد ، به خصوص وقتی شخص یا گروهی در تصویر شما حرف خاصی برای گفتن دارد.
۵ –داستان
شرح تصاویر نیویورک تایمز، معمولاً دارای اطلاعات و واقعیتهایی است برگرفته از داستانهای اخیراً منتشر شده. این نوع کپشن، به فالوئرها امکان میدهد، در یک مقاله، تمام آنچه را که میخواهند، بخوانند.
۶ –آموزش
مثال ساده آن پیجهای آشپزی است که شما علاوه بر دیدن یک غذا، دستورالعمل آن را نیز یاد میگیرید.
سخن پایانی
در این مقاله به بررسی نکات و نحوی قرار دادن کپشن خوب برای اینستاگرام پرداختیم. مهم نیست که چه چیزی را در اینستاگرام تبلیغ میکنید، پیروی از نکات موجود در این پست به شما کمک میکند تا کپشن خوب برای اینستاگرام درج کنید. نوشتن کپشنهای خوب در اینستاگرام، کمی تمرین میخواهد. کمی وقت بگذارید تا دریابید که چه نوع عنوان را میخواهید منتشر کنید و بهتر است کپشنها را چندین بار بازنویسی کنید.