چگونه کپشن خوب در اینستاگرام بنویسیم؟

کپشن خوب در اینستاگرام

چگونه کپشن‌ خوب در اینستاگرام بنویسیم

نوشتن کپشن خوب در اینستاگرام چندان ساده نیست. شما به راحتی می‌توانید عنوان‌های خنده‌دار برای حساب شخصی خود بنویسید. گذشته از این، دوستان و خانواده شما به آنچه می‌نویسید، زیاد اهمیت نمی‌دهند. اما هنگامی که شروع به نوشتن کپشن برای حساب تجارت خود می‌کنید، اوضاع فرق می‌کند. از انواع کپشن‌هایی که به اشتراک می‌گذارید تا ایموجی‌ها، هشتگ‌ها، همه و همه مهمند و باید با دقت استفاده شوند.

چگونه کپشن‌ خوب در اینستاگرام بنویسیم
چگونه کپشن‌ خوب در اینستاگرام بنویسیم

 

چرا کپشن‌های اینستاگرام مهم هستند؟

 همان‌گونه که می‌دانید، اینستاگرام جایی برای به اشتراک‌گذاری تصاویر زیبا است و سرشار از جلوه‌های بصری است. کیفیت و زیبایی عکس‌ها در افزایش فالوئر و محبوبیت یک برند، نقش مهمی ایفا می‌کند. اما فکر نکنید که نوشته‌‌ها بی‌تاثیر هستند. نوشتن کپشن خوب در اینستاگرام، بسیار مهم است. چرا که زمینه تصاویر را نشان می‌دهد، به افراد این امکان را می‌دهد، تا برند خود را معرفی کرده و با مخاطبان خود در ارتباط باشند. یک کپشن خوب در اینستاگرام، فالوئرها را وادار به اقدام می‌کند.

این راهنمای مفید را برای نوشتن کپشن‌ خوب در اینستاگرام، جمع‌آوری کرده‌ایم.

 

نحوه نوشتن کپشن خوب در اینستاگرام

برای نوشتن کپشن خوب در اینستاگرام نیازی به داشتن نبوغ ادبی نیست. هیچ فرمول یا الگوی مخفی وجود ندارد که هر بار جواب دهد. موفقیت‌آمیز بودن کپشن‌های شما به این بستگی دارد که چقدر مخاطبانتان را می‌شناسید. باید بدانید که آن‌ها چه کسانی هستند، چه چیزی را دوست دارند و از چه نوع محتوایی استقبال می‌کنند.

گاهی اوقات نمی‌دانید چه باید بنویسید. باید بامزه باشید؟ یا جدی؟ یک ویژگی از برند خود را تبلیغ کنید؟ اصلاً کپشن ندارید؟ هیچ راه‌حل طلایی وجود ندارد. آنچه برای مخاطبان شما مؤثر است امتحان کردن و مشاهده نتیجه است. توصیه می‌کنم وقت بیشتری را برای نوشتن کپشن صرف کنید. به جای نوشتن شرح سریع در ۱۰ ثانیه، کپشن‌های خود را دوباره و دوباره بنویسید.

 

قصه‌گویی کنید

در نوشتن کپشن می‌توانید از داستان‌گویی شروع کنید. قصه‌گویی قدرت زیادی دارد. داستان‌ها افراد را به خود جذب ‌کرده و به کاربران کمک می‌کند، برندها و محصولاتی‌ که معرفی می‌کنید، را بشناسند.

با فالوئرها ارتباط برقرار کنید

چرا ارتباط با فالوئرها این‌قدر مهم است؟ ارتباط با فالوئرها به تعامل دوطرفه کمک می‌کند. الگوریتم اینستاگرام، پست‌هایی را انتخاب و نمایش می‌دهد که لایک و کامنت‌های زیادی را به دست‌آورده است. این پست‌های پرطرفدار، یک سیگنال قوی به اینستاگرام می‌فرستد که شما محتوای با کیفیت دارید، طرفداران شما آن را دوست دارند و سایر کاربران نیز ممکن است بخواهند آن را ببینند. بنابراین اینستاگرام تصمیم می‌گیرد این پست پرطرفدار را بیشتر نمایش دهد.

 استفاده از شعار برند

 شعار برند خود را به گوش مخاطبانتان برسانید. این‌کار بسیار مهم است زیرا این مسئله نه تنها در نحوه نوشتن شرح تصاویر، بلکه بر انواع و تصاویر و ویدیوهایی که به اشتراک می‌گذارید تأثیر خواهد گذاشت. بهتر است، لحن شعار خود را سبک و دوستانه نگه دارید. غالباً از نوشتن شرح تصاویر رسمی یا جدی دراینستاگرام دوری کنید

 استفاده از احساسات

احساسات همیشه بر آن‌چه می‌خرید تأثیر می‌گذارد. اگر از زبانی مناسب در کپشن استفاده کنید، احساسات فالوئرها را برمی‌انگیزید. نوشتن کپشن خوب در اینستاگرام، باعث افزایش فروش شما می‌شود. در سطرهای زیر، این کار را توضیح می‌دهیم.

 ترس

ترس ازدست‌دادن، با نام مستعارFOMO ، می‌تواند فالوئرها را به سمت خرید محصول شما سوق دهد. با نوشتن کپشن خوب در اینستاگرام، می‌توانید فالوئرها را به تصمیم برای خرید و از دست ندادن محصول سوق دهید.

تعلق

مردم تمایل به ارتباط دارند و احساس تعلق می‌خواهند. استفاده از زبانی که به طور مستقیم با فالوئرهای شما صحبت کند، مانند این که بخشی از جامعه شما هستند. نوشتن کپشن خوب در اینستاگرام می‌تواند با بخشیدن حس تعلق به فالوئرهایتان، برند شما را محبوب‌تر کند. این کار به تقویت روابطی کمک کند که به فروش محصولات شما بیانجامد.

 الهام

با نوشتن کپشن خوب در اینستاگرام می‌توانید الهام‌بخش باشید. کپشن‌های تحلیلی که نشان می‌دهد چگونه از محصول شما استفاده کنند، می‌تواند به طرفداران الهام دهد، تا محصولات شما را خرید کنند..

دعوت به عمل

از فالوئرها بخواهید کار خاصی انجام دهند. به عنوان مثال، می‌توانید از طرفداران خود بخواهید به یک سؤال پاسخ دهند، یک دوست را منشن کنند، روی پیوند موجود در بیو کلیک کنند یا از هشتگ برند تجاری استفاده کنند.

 کپشن‌ها را تا ۲۲۰۰ کاراکتر می‌توانید بنویسید. بنابراین امکان خلاقانه نوشتن را دارید. اما تا سه سطر اول قابل مشاهده هستند. بعد از آن باید روی توضیحات بیشتر کلیک کنید. پس باید نکته اصلی خود را در ابتدا بیان کنید. یا در دهمان ابتدای نوشته، به انجام عملی فراخوانی کنید. کلماتی مثل “جایزه” یا “رایگان” یا “اکنون” و “عجله” در کپشن استفاده کنید تا جلب توجه کند.

استفاده از هشتگ در زیرنویس‌ها

استفاده از هشتگ در زیرنویس‌ها، یک روش ساده برای برجسته کردن کلمات مهم وکمک به فالوئرها در کشف موضوع محتوا است. هشتگ در تمام کپشن‌ها می‌تواند به خوانایی کمک کند. امکان قراردادن تا ۳۰ هشتگ وجود دارد، اما قرار دادن بیش از ۱۱ هشتگ توصیه نمی‌شود. برای قراردادن هشتگ مناسب به صفحه همتایان بروید و ببینید کدام هشتگ‌ها فعال هستند. فعال‌ترین‌ها را زیر پست خود بیاورید.

حساب‌های دیگر اینستاگرام خود را بیاورید.

گنجاندن سایر حساب‌های اینستاگرام در زیرنویس‌ها، یک راه عالی برای ارتباط با سایر کاربران و ایجاد فالوئرهای جدید از طریق تبلیغات متقابل است.

استفاده از ایموجی‌ها

 استفاده از آن‌ها ایده خوبی است، زیرا می‌تواند به اطلاعات مهم در کپشن‌های شما اشاره کنند.

با استفاده از هشتگ مارک‌دار

هشتگ‌های مارک‌شده یک راه عالی برای ترویج محصولات، تبلیغات، مسابقات و رویدادهای حمایت شده است. جالب اینجاست که ۷۰٪ از هشتگ‌ها در اینستاگرام، مارک‌شده هستند.

انواع کپشن‌ها در اینستاگرام

اجازه دهید نگاهی به برخی از انواع مختلف عنوان‌ها که می‌توانید استفاده کنید ، بیاندازیم.

 

۱- مینیمالیستی

شرح تصاویر شرکت تسلا معمولاً کوتاه است، معمولاً فقط مدل یک ماشین خاص و گاهاً فقط ایموجی را نشان می‌دهد.

۲ – آموزنده

پیج نشنال‌جغرافیا شامل کپشن طولانی با اطلاعات دقیق و آموزنده، به همراه یک عکس خیره‌کننده است.

۳-سوالی بپرسید

برای مثال، پیجی پرطرفدار در اینستاگرام، از فالوئرهایش خواسته، بهترین توصیه خود را با او به اشتراک بگذارند.

 ۴ – نقل قول

استفاده از تصاویر با نقل قول در اینستاگرام محبوب است .اما استفاده از نقل قول در کپشن‌ها نیز می‌تواند بسیار قدرتمند باشد ، به‌خصوص وقتی شخص یا گروهی در تصویر شما حرف خاصی برای گفتن دارد.

۵ -داستان

شرح تصاویر نیویورک‌تایمز، معمولاً دارای اطلاعات و واقعیت‌هایی است برگرفته از داستان‌های اخیراً منتشر شده.  این نوع کپشن، به فالوئرها امکان می‌دهد، در یک مقاله، تمام آن‌چه را که می‌خواهند، بخوانند

۶ -آموزش

مثال ساده آن پیج‌های آشپزی است که شما علاوه بر دیدن یک غذا، دستورالعمل آن را نیز یاد می‌گیرید.

هدیه دادن / مسابقه                                    

برخی پیج‌ها، مسابقه برگزار می‌کنند تا فالوئرهایشان را ترغیب کنند، عکس‌های پیج خود را به اشتراک بگذارند.

   پشت صحنه 

یک آژانس خلاق عکاسی، عکس‌هایی از دفتر مرکزی زیبای استرالیا را به اشتراک می‌گذارد. این تصاویر در پشت صحنه به کاربران اجازه می‌دهد ببینند آن شرکت چگونه با مشتری کار می‌کند.

قرار دادن لینک در بیو

اگر می‌خواهید ترافیک را به یک پست وبلاگ جدید در سایت خود هدایت کنید، به مردم بگویید روی لینک بیو کلیک کنند.

سخن آخر

مهم نیست که چه چیزی را در اینستاگرام تبلیغ می‌کنید، پیروی از نکات موجود در این پست به شما کمک می‌کند تا کپشن خوب در اینستاگرام درج کنید. نوشتن کپشن‌های خوب در اینستاگرام، کمی تمرین می‌خواهد. کمی وقت بگذارید تا دریابید که چه نوع عنوان را می‌خواهید منتشر کنید و بهتر است کپشن‌ها را چندین بار بازنویسی کنید.

 

مقالات خواندنی:

پولار شدن به روش دکتر کاویانی

  پس‌انداز کردن: ۵ مرحله برای شروع پس‌انداز

بهبودی بعد از یک شکست: توصیه‌هایی برای سربلند کردن پس از فرو افتادن

دلایل شکست کسب و کار ها و راه حل های نوین برای موفقیت یک کسب و کار

پس از رسیدن به موفقیت مالی چه می شود؟

چرا بیشتر مردم به سراغ سرمایه‌ گذاری در بورس می روند؟ آیا وارد بورس بشم؟

هفت نشانه برای اینکه ترک تحصیل کنید!

 

 

 

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت لینک دانلود