۶ راه پرقدرت برای ساخت انضباط شخصی

۶ راه پرقدرت برای ساخت انضباط شخصی

۶ راه پرقدرت برای ساخت انضباط شخصی

نگاهی به زندگی الانتان بیندازید، چرا به اندازه‌ای که در این مرحله از زندگیتان می‌توانستید موفق، شاد و سلامت باشید نیستید؟ جدا از بسیاری از بهانه‌ها، فقط یک دلیل ساده وجود دارد: عدم انضباط شخصی. شما آنچه را که نیاز است انجام دهید تا بتوانید از موفقیت‌های دلخواهتان لذت ببرید را انجام نمی‌دهید. 

۶ راه پرقدرت برای ساخت انضباط شخصی
۶ راه پرقدرت برای ساخت انضباط شخصی

به این قضیه فکر کنید؛ برای موفقیت در همه حوزه‌های زندگی چه کاری باید انجام دهید؟ 

همه می‌دانند چگونه باید به فرم دلخواهشان رسید اما چند نفر واقعا در فرم دلخواهشان هستند؟ همه می‌دانند برای عملکرد بهتر در شغل چه باید کرد. اما چند نفر تمایل به آن دارند؟ همه می‌دانند چه غذایی باید خورد و از چه غذایی باید پرهیز کرد اما بسیاری همچنان شیرینی و  شکلات می‌خورند. بطور خلاصه اطلاعات و معلومات، بدون داشتن انضباط شخصی برای استفاده از آنها، ارزشی نخواهند داشت.

البرت هوبارد انضباط شخصی را اینگونه تعریف می‌کند: توانایی انجام کاری و زمانی که نیاز است آن‌ را انجام دهید. خواه از آن خوشتان بیاید یا نیاید. 

این مهارتی است که برای موفقیت در هر تلاشی در اولویت قرار دارد. موفقیت در زندگی از مجموعه واکنش‌ها و عکس‌العمل‌هایتان بر یک روال ثابت نتیجه می‌شود و تنها انضباط شخصی به شما این فرصت را می‌دهد. 

اینها ۶ راه پرقدرت برای ساخت انضباط شخصی است: 

۱. ویلیام جانسون: انجام شدن این کار به من بستگی دارد. 

صرف‌نظر از اهدافی که در زندگی دارید، یک قانون بزرگ وجود دارد که برای موفقیت باید از آن تبعیت کنید: هیچ کسی پله‌های موفقیت را برای شما طی نمی‌کند. 

همچنین بخوانید:  ۵ دلیل مهم عدم خرید مشتری+فیلم

هیچ کسی مسئول سلامتی، شادی و موفقیت شما نیست. از روزی که خانه والدینتان را ترک می‌کنید و شروع به تصمیم‌گیری انتخاب‌های خودتان می‌کنید، خودتان مسئول زندگی و تصمیم‌هایتان می‌شوید. شما شغلتان را انتخاب می‌کنید، کسی که می‌خواهید با او زندگی کنید را انتخاب می‌کنید، اینکه هر روز چقدر ورزش کنید را انتخاب می‌کنید. این تنها شما هستید که تصمیم می‌گیرید زمانتان را چگونه سپری کنید.

 این تصمیم‌ها زندگیتان را خواهد ساخت و یا از بین خواهد برد. اگر زندگی بهتری می‌خواهید، باید تصمیمات بهتری بگیرید. 

شما می‌توانید دیگران را برای نتایجتان مقصر بدانید اما این چیزی را تغییر نمی‌دهد. فقط خودتان هستید که می‌توانید زندگی‌تان را با تغییر انتخاب‌هایتان تغییر دهید. مسئولیت همه چیز در زندگی خود را بر عهده بگیرید حتی اگر تحت کنترل مستقیم شما نباشد. چرا که همواره می‌توانید واکنشتان را خودتان انتخاب کنید. 

۲. دشمن بزرگ موفقیت

سخنران انگیزشی، برایان تریسی می‌گوید: بزرگترین دشمن موفقیت مسیری است که کمترین سختی را دارد.

اگر آنچه که ساده و راحت است را به جای آنچه که نیاز است انتخاب کنید، هرگز به مراتب موفقیتی که ظرفیت آنها را دارید نخواهید رسید. چرا که هر پیروزی بزرگ، فداکاری‌های بزرگ می‌طلبد. 

اگر موفقیت آسان بود، در اینصورت همه موفق می‌شدند. اما به همین دلیل که موفقیت در هر زمینه‌ای تلاش و کار سخت می‌طلبد، بسیاری از افراد هرگز به پتانسیل کامل خود نخواهند رسید. 

وقتی آنچه که نباید انجام دهید، انجام می‌دهید نه تنها فرصت خود را برای رشد شخصیتی از دست می‌دهید، بلکه اعتماد به نفس خود را نیز از دست خواهید داد. شما خودتان را تنبل و ناموفق خواهید دید و این تصور، ضعیفتان خواهد کرد.

برای رسیدن به هر هدفی ۳ چیز لازم است: تصویری واضح از آنچه که می‌خواهید. برنامه‌ای برای رسیدن به آن. تلاش مداوم. دو قسمت اول بخش آسان هر هدفی است درحالیکه بسیاری با قسمت سوم دست و پنجه نرم می‌کنند: سخت تلاش کردن!

چیزی نیست که با تلاش سخت نتوان به آن رسید، پس لازم است عادتی در خود ایجاد کنید که راه سخت و لازم را به راه آسان ترجیح دهید. این راه، شاید مطمئن‌ترین راه برای ساخت انضباط شخصی است. 

همچنین بخوانید:  چگونه با استفاده از قوانین موفقیت در کوتاه ترین زمان ممکن لاغر شویم؟

۳. برای دراز‌مدت فکر کنید

آبراهام لینکلن می‌گوید: بهترین راه برای پیش‌بینی آینده این است که آن را بسازید. 

اگر تا بحال به این فکر کرده باشید که ۱۰ سال بعد در چه موقعیتی قرار خواهید داشت، به زندگی الان خود بنگرید. چه کارهایی برای به واقعیت تبدیل کردن اهدافتان انجام می‌دهید؟ چند کتاب می‌خوانید تا از نظر شخصیتی رشد کنید و چه چیزهای جدیدی را یاد می‌گیرید؟ با چه افرادی در ارتباط هستید؟ آیا به اندازه کافی برای اهدافتان تلاش می‌کنید؟ 

مردم اغلب فکر می‌کنند زندگی‌شان در آینده بطور ناگهانی با اتفاقاتی جادویی تغییر خواهد کرد. اما اینگونه نیست! زندگی‌تان فقط به اندازه‌ای که شما تغییر کنید، تغییر می‌کند. 

اگر با شرایط کنونی خوشحال نیستید، آیا اقدام به تغییر شرایط می‌کنید؟ در غیر اینصورت شما فقط رویا‌پردازی می‌کنید. 

تا زمانی که کارهای روزانه‌تان را تغییر ندهید، چیزی تغییر نخواهد کرد. ارسطو نزدیک به دو هزار سال پیش گفته است: ما آنچه که به طور مکرر انجام می‌دهیم هستیم. پس تعالی، نوعی عملکرد نیست بلکه یک عادت است.

یک راه بزرگ برای ساختن آینده پرسیدن این سوال از خود است: اگر الان به اهداف خود رسیده بودم، روزانه چه کارهایی انجام می‌دادم؟ چه کتابهایی می‌خواندم؟ چه مقدار ورزش می‌کردم و چه مقدار زمان را در دفترم سپری می‌کردم؟ 

وقتی به این سوالات جواب دهید، کارهایی که باید انجام دهید را درخواهید یافت. طوری عمل کنید که انگار موفق شده‌اید. 

۴. موانع، بخشی از موفقیت هستند.

هیچ‌چیزِ با ارزشی در زندگی به آسانی به دست نمی‌آید. شما باید در قالب زمان، تلاش، درد و کار سخت فداکاری کنید تا به موفقیت برسید. همیشه پس‌افت‌هایی خواهد بود و ممکن است هربار که نهایتاً به موفقیت نزدیک می‌شوید، یک آزمون در قالب بدشانسی، میزان ایمان و علاقه شما را ارزیابی کند. فقط درصورتیکه که از یک آزمون دیگر عبور کنید به موفقیت خواهید رسید. 

موضوع غم‌انگیز این است که بسیاری از افراد درست قبل از موفقیت، دست می‌کشند. آنها تا پنج قدمی آن می‌رسند و تمام آنچه که نیاز دارند یک حرکت نهایی است تا پیروزی شیرین را تجربه کنند. اما درست قبل از اینکه به آن برسند، یک مانع نهایی وجود دارد. یک شکست نهایی که نیاز دارند بر آن غلبه کنند. 

اگر قرار باشد از این مطالب فقط یک چیز را داشته باشید، بگذارید این جمله باشد: در رویارویی با موانع و شکست، همچنان به راه خود ادامه دهید. 

موفقیت باید سخت باشد و همین است که آن را خاص می‌کند. تنها راه برای رشد، به عنوان یک شخص این است که با بزرگترین چالش‌ زندگی‌تان رو در رو شوید. صرف‌نظر از اینکه چقدر زمان ببرد یا چقدر سخت باشد. همیشه جمله سخنران انگیزشی، لس براون را به یاد داشته باشید: تا زمانی که موفق نشوم، این کار تمام نشده است.

همچنین بخوانید:  پیشنهاد های طلایی برای پولدار شدن

۵. اهدافتان را هر روز بازنویسی کنید. 

برای اینکه ساخت انضباط شخصی خود را روزانه به حداکثر برسانید، لازم است اهداف خود را در ذهن داشته باشید. تنها با یادآوری دلیل اینکه چرا تلاش می‌کنید، عملکرد لازم را خواهید داشت و حتی اگر راهتان سخت شود ادامه خواهید داد. 

به هر حال شما کاری را بدون هیچ دلیلی انجام نمی‌دهید. اهداف مشخصی برای رسیدن، دارید که باعث می‌شود همه تلاش‌هایتان ارزشش را داشته باشد. 

نیچه می‌گوید: کسی که “چرا” یی برای زندگی دارد، می‌تواند هر “چگونه”ای را تحمل کند. 

اگر شما بدانید که چه کاری می‌خواهید انجام دهید و دلیل کافی برای آن داشته باشید، از هیچ تلاشی برای آن دریغ نخواهید کرد. 

مشکل اینجاست که ما آنقدر درگیر تلاش برای اهداف می‌شویم که خود اهداف را فراموش می‌کنیم و به جای آن با لیستی از کارها سرگرم می‌شویم. پس جای تعجبی نیست که اغلب افراد از آنچه انجام می‌دهند ناراضی بنظر می‌رسند و حتی خسته می‌شوند. آنها هدفی برای تلاش ندارند. 

آسان‌ترین راه برای مقابله با این مشکل این است که روزانه اهداف خود را بازنویسی کنیم و آینده را آنطور که می‌خواهیم تصور کنیم. هر صبح پس از بیدار شدن مهمترین اهداف زندگیتان را بنویسید. این کار نه تنها بلافاصله به شما انگیزه می‌دهد، بلکه آنچه برای رسیدن به هدف باید انجام دهید را مشخص خواهد کرد. 

۶. پیش‌بینی کنید که هرگز دست نخواهید کشید. 

برای اطمینان از اینکه در مواجهه با موانع ایستادگی خواهید کرد، واکنش خود را در برابر آنها پیش‌بینی کنید. شما نیاز به برنامه‌ای برای مواجهه با شکست‌هایتان دارید. 

هنگام نوشتن اهدافتان، عهد ببندید که آنها را به واقعیت تبدیل خواهید کرد، صرف نظر از اینکه چقدر می‌تواند سخت شود. 

واکنش خود در برابر شکست و پس‌افت‌ها را بسنجید تا بتوانید قویتر و بهتر از قبل ادامه دهید. 

این‌ها ۶ راه پرقدرت برای ساخت انضباط شخصی بود. اگر بر این ۶ راه پایبند باشید، به هر آنچه در ذهن دارید خواهید رسید. نه فوراً ولی حتماً! 

مقالات خواندنی:

موفقیت یک رمز مشترک دارد! 15 انسان بسیار موفقی که از هیچ شروع کردند

پولار شدن به روش دکتر کاویانی

آیا همهٔ کارآفرین‌های موفق ویژگی‌های مشابهی دارند؟

خلاقیت در کارآفرینی ضروری است؟ اصلاً کارآفرین خلاق چه کار می‌کند؟

چطور کارآفرین شویم و ایده‌ی کسب و کار خود را اجرایی کنیم؟

4 نفر از کارآفرینان قهرمان که از فرش به عرش رسیدند

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود