آموزش فروش از طریق فروشگاه آنلاین

آموزش فروش از طریق فروشگاه آنلاین

در این مطلب می‌خوانید

آموزش فروش از طریق فروشگاه آنلاین

 فروش از طریق فروشگاه‌های آنلاین به آن سادگی که عموم تصور می‌کنند نیست، حتی سخت‌تر نیز هست.

بسیاری از مردم از لحاظ فنی به‌یک‌باره تصمیم می‌گیرند که فروشگاه آنلاین تأسیس کنند؛ البته این کار به‌راحتی و با حداقل سرمایه انجام می‌شود؛ ولی متأسفانه داشتن یک فروشگاه آنلاین و یک طرح فریبنده به معنی خوب فروش داشتن نیست.

اگر بدانید کجای کار اشتباه است، آن‌وقت می‌توانید آن را اصلاح کرده و در مسیر صحیح به کار ادامه دهید.

امروز ما می‌خواهیم بزرگ‌ترین اشتباهات در فروش آنلاین را بررسی کنیم و راه‌حل‌هایی را در این زمینه به شما ارائه دهیم.

آموزش فروش از طریق فروشگاه آنلاین
آموزش فروش از طریق فروشگاه آنلاین

1- آیا مردم تمایل به خرید محصولات فروشگاه آنلاین شما دارند یا خیر؟

رایج‌ترین اشتباه هنگام فروش آنلاین این است که قبلاً تحقیق نکرده‌اید که آیا این محصولی که شما پیشنهاد کرده‌اید در بازار تقاضا دارد یا خیر. درعین‌حال تجارت الکترونیک بسیار خوبی از کل محصولات در اختیار دارید و فروشگاه آنلاین شما هم آماده است؛ ولی توجهی به نیاز بازار ندارید.

همچنین بخوانید:  حلقه گمشده موفقیت

راه‌حل این مشکل چیست؟

برای اینکه از این سردرگمی بیرون بیایید، باید بدانید که افراد در چه زمینه‌ای خرید می‌کنند. بدین منظور مراحل زیر را در نظر بگیرید:

1- فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با خرید محصولات تهیه کنید.

این نوع کلمات کلیدی شامل محصولاتی می‌شود که مردم می‌خرند و استفاده می‌کنند. مثل خریدن کفش ورزشی Nike.

2- حجم جستجویی که هر کلمه کلیدی دارد را در نظر بگیرید.

برای این منظور از سرویس تبلیغاتی برنامه‌ریزی کلیدی Adwords  استفاده کنید.

حالا که متوجه شدید واقعاً چه چیزی به فروش می‌رسد یک پیشنهاد جذاب برای این محصولات طرح کنید و آن‌ها را در صفحه اصلی فروشگاه خانگی خود نشان دهید؛ آن‌وقت خواهید دید تا به خودتان بیایید فروش شما راه افتاده است.

Adwords  یک سرویس تبلیغاتی برای مشاغلی است که مایل به نمایش Google توسط این شبکه تبلیغاتی می‌باشد.

3-عدم قابلیت بازدید

برخلاف آنچه بسیاری از مردم فکر می‌کنند، دشوارترین بخش فروش در یک فروشگاه آنلاین بخش فنی نیستبلکه مشکل‌ترین بخش، جذب مشتری است.

فراموش نکنید اولین هدف شما از راه‌اندازی تجارت الکترونیک، دیده شدن محصولاتتان توسط مخاطبین است.

 

چگونه برای فروشگاه آنلاین شما جذب ترافیک ایجاد شود؟

هرگونه استراتژی دیده شدن برای یک کسب‌وکار آنلاین بر اساس نکات زیر می‌باشد:

1- استراتژی محتوا: برای خودتان تعریف کنید که خریدار یا خریداران شما چه کسانی هستند. یک تقویم محتوا برای خودتان طراحی کنید و سطح پست‌هایی را که می‌گذارید پیشرفته کنید تا ترافیک مناسب را به دست بیاورید. محتوا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند فروش شما را متحول کند.

همچنین بخوانید:  چگونگی تحقق موفقیت در کسب و کار

2- سئو یا SEO: تنها تثبیت موقعیت نباید خواسته شما باشد در اینجا شما را راهنمایی می‌کنیم تا بتوانید استراتژی خود را تعریف کنید. آیا اطلاعات پایه دارید؟ در این صورت پست‌های مربوط را جستجو و مطالعه نمایید.

3- شبکه‌های اجتماعی: حضور در شبکه‌های اجتماعی وقت تلف کردن است؛ اما وقتی آسان‌ترین راه را برای فروش شروع کنید، بازدیدکنندگان جدیدی به دست می‌آورید. از Buffer  و Hootsuite استفاده نمایید.

Buffer حافظه میانی است که انتقال اطلاعات به‌صورت مستقیم به مقصد انجام می‌گیرد.

Hootsuite اپلیکیشنی است که کنترل چند حساب کاربری را در شبکه‌های اجتماعی تسهیل می‌کند.

4- تبلیغات ppc

یک مدل تبلیغات اینترنتی است که با ایجاد یک کمپین در adwords و تبلیغ facebook به‌طور مؤثرتری به مخاطبان موردنظرتان می‌رسید.

اگر هنوز یکی از این استراتژی‌ها را به کار نگرفته اید، فقط یک‌چیز می‌توانیم به شما بگوییم آن‌هم هدر دادن زمانتان است.

3- شما معامله را از نزدیک انجام نمی‌دهید.

هر روز Analytics google یا ابزار آنالیز گوگل (که از قدرتمندترین ابزارهای گوگل است و جهت کنترل ترافیک وب‌سایت استفاده می‌شود) را بررسی کنید. کسانی هستند که از سایت شما بازدید می‌کنند؛ ولی خرید نمی‌کنند.

اگر نقاط 1 و 2 را بررسی کرده باشید مشکل شما به هنگام فروش این است که خرید آنلاین شما برای تبدیل شدن بهینه نشده است.

بهینه کردن میزان تبدیل بازدید به مشتری یک فرایند سیستماتیک برای افزایش درصد بازدیدکنندگان وب‌سایت است که اقدام لازم را انجام می‌دهد و خرید صورت می گیرد. خواه پر کردن فرم، مشتری شدن و یا موارد دیگر باشد و امکان تحلیل و بررسی بازدیدهای وب‌سایت را فراهم می‌کند.

از مرسوم‌ترین دلایل برای این مشکلات به‌طورمعمول این دو مورد می‌باشد:

1- مردم نمی‌توانند آنچه را که می‌خواهند پیدا کنند.

همچنین بخوانید:  ۶ راه پرقدرت برای ساخت انضباط شخصی

آیا تابه‌حال از فروشگاهی دیدن کرده‌اید که احساس کنید یک نوع آشفتگی و سردرگمی دارد؟ مطمئناً برخورد کرده‌اید. دلیلش این است که معماری وب بسیار پیچیده است و یا اینکه طراحی به‌گونه‌ای است که قابلیت استفاده از آن را دشوار می‌سازد.

این نیاز به تغییرات عمیق در وب‌سایت دارد شاید انجام این تغییرات در تصورات شما سخت باشد.

راه‌حل چیست؟

یک موتور جستجو مثل Doofinder اضافه کنید تا کاربران بتوانند هرچه سریع‌تر آنچه را که به دنبالش هستند جستجو و پیدا کنند.

Doofinderd یک سرویس جستجوی عالی در سایت است که در هر وب سایتی کارایی دارد و بازدیدکنندگان شما بدون در نظر گرفتن محصولات موجود در سایت آنچه را که به دنبالش هستند می‌یابند.

2- فایل‌های محصولات اشتباهی

یک اشتباه خیلی معمولی و توجیه ناپذیر هنگام فروش آنلاین ایجاد فایل‌های محصول بسیار ضعیف می‌باشد.

فایل‌های خود را بازنویسی کنید و نکات زیر را رعایت کنید:

        آیا شما مزایای محصول را توضیح داده‌اید یا فقط ویژگی‌های آن را ؟

        آیا تمام اطلاعات مفیدی که یک خریدار ممکن است نیاز داشته باشد را شامل می‌شود؟

        اگر یک محصول پیچیده است، آیا به آن فکر کرده‌اید یک فیلم مربوط به آن تهیه کنید و به آن اضافه کنید؟

        آیا محصول شما از کیفیت خوب برخورداراست؟

 

فایل‌های محصول شما نه‌تنها باید هرگونه شکی را که خریدار ممکن است داشته باشد را برطرف  کند؛ بلکه باید آخرین فشار لازم برای خرید آن محصولی که مورد تقاضا می‌باشد را ایجاد کند.

بلند شوید و از همین لحظه  فروش آنلاین را در فروشگاه آنلاین خود شروع کنید.

با خواندن این پست کلید کار به شما داده‌ شده است و مشکلاتی که در تجارت الکترونیک شما ممکن است وجود داشته باشد راه‌حل‌های آن را دریافته‌اید.

با همه این مطالب گفته‌ شده اگر نتوانید بفروشید تنها دلیل این کار این می‌تواند باشد که شما خودتان نمی‌خواهید.

 

 

مقالات خواندنی: 

پولار شدن به روش دکتر کاویانی

قیف تبدیل در تجارت الکترونیک: چگونه آنرا جهت بهبود و افزایش فروش بهینه‌سازی کنیم؟

چگونه مهارت فروش کسب کنم؟

آیا باید یک استراتژی فروش را طراحی کنید؟

۱۰ مورد از بهترین کتاب‌های آموزش فروش

افزایش سریع فروش با تکنیک های اعتمادسازی

چگونه یک کسب‌وکار بین‌المللی بسازیم و محصولات خود را با استفاده از بازاریابی جهانی بفروشیم؟

واقعیتی ناخوشایند درباره برخی از فروشندگان !

۳ دلیل کاهش فروش کسب و کار و راه حل آن ها

مهم‌ترین مهارت فروش کدامند؟ (بروزرسانی 2019)

 

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود