آیا کسب و کار من نیاز به اینستاگرام دارد؟

در شروع هر کسب و کاری اهمیت داشتن شبکه های اجتماعی مخصوصا نیاز به اینستاگرام در کنار سایر نگرانی های شروع کسب و کار اهمیت فراوانی دارد.

ایجاد یک پیج اینستاگرام علاوه بر اینکه اعتبار شرکتی شما را افزایش می دهد ، موجب شناخته شدن کسب و کار شده و حضور آنلاین شما باعث افزایش مخاطبان بسیاری به سمت کسب و کار شما می شود.

دلایل بسیاری برای داشتن اینستاگرام در هر کسب و کاری وجود دارد که در این مقاله با اشاره به مهمترین دلایل آن شما را برای ایجاد یک پیج کسب و کار اینستاگرامی راهنمایی می کنیم.

نیاز به اینستاگرام

افزایش اعتبار کسب و کار

یک پیج اینستاگرامی معمولا اولین نقطه تماس مشتریان و آشنایی با برند شما می باشد که موجب می شود آگاهی مشتریان نسبت به برند تجاری افزایش یابد و داشتن آن سبب می شود که اطمینان مشتریان افزایش پیدا کند

البته در این بخش باید ذکر کرد که یک پیج اینستاگرامی باید به درستی طراحی شده باشد و کاربر پسند باشد و به درستی نمایش داده شود.

 رشد سریع کسب وکار

باید بدانید کسب و کار در دنیای واقعی محدودیت هایی دارد. در واقع موقعیت جغرافیایی و محدودیت ارتباط با مشتریان، تعطیلی کسب و کار در شب ها و …می تواند سبب شود رشد کسب و کارتان در یک مقطع متوقف شود اما اینستاگرام برای شما شرایطی متفاوت ایجاد می کند.

همچنین بخوانید:  ( اموزش تصویری igtv ) + تاثیر igtv بر روی کسب و کار ها

در واقع شما می توانید محدودیت های یاد شده را با همراهی اینستاگرام پشت سر بگذارید به این نحو که هم در تمامی ساعات شبانه روز مشتریان را کنار خود داشته باشید و هم بدون توجه به موقعیت مکانی و جغرافیایی از سراسر دنیا افرادی را به سوی کسب و کارتان جلب نمایید.این امر اهمیت اینستاگرام برای کسب و کار شما را دو چندان می کند.

کسب تجربه در جهت توسعه کسب و کار

در محیط اینستاگرام شما ممکن است با افراد زیادی روبه رو شوید. ایده های جدید بیابید و استعدادهای زیادی را کشف کنید و با ایجاد ارتباط با این افراد و نقد بررسی برخی فعالیت ها تجربه خوبی کسب کنید و در نتیجه می توانید کسب و کار خود را توسعه دهید.

قطعا می دانید که ۹۰ درصد مردم در اینستاگرام قصد دارند استعداد و ایده های خود را به نمایش بگذارند واین یک فرصت استثنائی برای شما است تا به سوی موفقیت گام بردارید.

نیاز به اینستاگرام

تبلیغات رایگان

اگر شما دارای یک کسب وکار کوچک هستید و نیازمند این هستید که خدمات و یا کالای خود بر سر زبان بیاندازید، راهی بهتر از فرستادن پیامتان از طریق شبکه های اجتماعی به میلیون ها انسان ندارید.

مزیت اصلی این نوع تبلیغ رایگان بودن آن است که شما می توانید یک کالا، سرویس یا یک ایده را ترویج دهید زیرا شما در این کار هیچ محدودیتی به جز زمان ندارید.

صرفه جویی در زمان

یک پیج خوب سبب می شود مشتریان بدون برقراری تماس تلفنی و یا ارتباط حضوری مستقیما با شما ارتباط برقرار کنند و بتوانند از نمونه کارها, تصاویر و خدمات کسب و کار  شما آگاه شوند.

همچنین بخوانید:  0 تا 100 تغییر تم اینستاگرام + تصویر

به عنوان مثال در لایو اینستاگرام خود می توانید بخشی به نام پرسش های متداول تهیه کنید تا کاربران به راحتی پاسخ سوالات خود را در آن بخش بیابند.

تعامل بیشتر با مشتری

بازاریابی شبکه ‌های اجتماعی از هر جهت سودمند است ، از قابل توجه‌ترین منفعت‌ها می‌توان به بهتر و بیشتر کردن روابط بین کسب‌وکار و مشتریان‌اش اشاره کرد.

شبکه‌های اجتماعی از جمله فضاهایی است که این امکان را به حرفه‌های مختلف می‌دهد تا شخصیت حقیقی خود را به مصرف‌کنندگان نشان بدهند و با بالا رفتن میزان تعاملات، پایه‌های اعتماد و اعتبار پی‌ریزی می‌شوند.

این نکته بسیار مهم است زیرا مردم دوست دارند تا با همنوعان خود معامله کنند نه شرکت‌هایی که شخصیتی حقوقی دارند.

نیاز به اینستاگرام

وجود رقبا در اینستاگرام

از فایده های اینستاگرام داشتن رقابتی تگاتنگ با رقیبان برای پیشرفت و فروش بیشتر است.

رقابت در این دنیای بزرگ مجازی را دست کم نگیرید و هر چه زودتر دست به کار شوید تا از رقبای خود عقب نمانید.

دسترسی در تمامی زمان ها

مزیتی که در داشتن یک پیج اینستاگرام برای کسب و کار شما وجود دارد این است که در هر زمانی می تواند در دسترس باشد.

به عبارتی مشتریان شما می توانند در تمامی اوقات شبانه روز و در همه زمان ها از خدمات و کالاهای شما آگاه شوند و در دسترس بودن در تمامی زمان موجب می شود مشتریان شما رضایت بیشتری داشته باشند و فروش شما بیشتر شود.

نیاز به اینستاگرام

ایجاد تجربه کاربری مناسب

در یک پیج اینستاگرامی تجاری تجربه کاربری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تجربه کاربری عبارت است ازهر گونه تعامل کاربر با محصولات ، شرکت ، و نام تجاری کسب و کار شما.

همچنین بخوانید:  آموزش قدم به قدم تولید محتوا در اینستاگرام + 10 ایده جالب

به عبارتی تمام نکات پیج  شما باید به گونه ای باشد که به راحتی در دسترس کاربران قرار گیرد و اصول سادگی به همراه جذابیت درپیج  شما ایجاد شده باشد

رعایت بازاریابی محتوایی

امروزه بازاریابی محتوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، اصول بازاریابی محتوایی را در اینستاگرام خود اجرا کنید و سعی کنید محتوایی غنی برای کاربران ایجاد کنید به طوری که پاسخ گوی سوالات آن ها باشد و کالا و خدمات لازم را در اختیار ان ها قرار دهد.

سازگاری با برند تجاری

پیج تجاری شما باید با برند تجاری شما همگام باشد. به طور مثال تمامی نکات پیج اینستاگرام از جمله رنگ و تصاویر و دیگر المان های گرافیکی  باید با لگو و کسب و کار شما متناسب باشد.

 

عدم پاسخگویی با مشتریان

بسیار دیده شده است که مشتریان در صفحه اینستاگرام برند تجاری شما بازتابی از نظرات خود را منتشر می کنند ولی پاسخی از شما دریافت نمی کنند.

برای موفقیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام تعامل با کاربران بسیار اهمیت دارد تعامل سبب می شود تا مشتریان شما از کالا و خدمات شما آگاه شوند و اطمینان بیشتری از برند تجاری شما کسب کنند

 

سخن آخر

اگر بخواهیم نیاز به اینستاگرام و مزایای آن برایتان بگوییم شاید بتوانید تا ۱۰۰ مورد نیز پیش رفت اما بهتر است به همین تعداد بسنده کنیم زیرا حتما می دانید که اگر چیزی تنها ۱۰ مزیت داشته باشد تا ما را به خواست های کاریمان برساند، نباید آن را کنار گذاشت و باید تلاش کرد و از آن در مسیر رسیدن به اهداف تجاری استفاده نمود.

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود