اشتباهاتی که برای میلیاردر شدن باید از آنها پرهیز کرد ؟

ثروتمند شدن

ثروتمند شدن در عرض یک شب باوری غلط بوده و بدست آوردن ثروت فرایندی بلند مدت است. هر انسانی شرایط اجتماعی، خانوادگی، اقتصادی و محیطی خاص خود را تجربه می کند، با این همه این موارد تاثیری روی عدم دست‌یابی به پول نخواهد گذاشت. نکات زیر اشتباهاتی هستند که افراد موفق و ثروتمند از آنها اجتناب می کنند. برای درک آنها با این مقاله از وبسایت خودساخته همراه باشید.

کسب درآمد زیاد در هر ساعتی از روز

کسب درآمد زیاد در هر ساعتی از روز

 

  1. هوشمندانه کار نکردن

ریک ادلمن، یکی از مشاوران سرمایه گذاری وال استریت می گوید این توصیه که از زمان مدرسه به ما گفته شده که سخت‌کوش باشید، تنها راه پولدار شدن نیست. وی بر این باور است که اگر در طول زندگی خود تنها به سختی کار ‌کنید باید بدانید هرگز ثروتمند نخواهید شد. زیرا بسنده کردن به اینکه سخت کار کنید و پول پس انداز کنید نمی‌تواند شما را به هدف‌تان برساند.

توصیه مهم وی برای ثروتمند شدن کار هوشمندانه در کنار دو آیتم فوق الذکر است. از راهکارهای مهم در این باره این است که به دنبال خرید فلزات گران بها باشید یا در دیگر زمینه های پول ساز سرمایه گذاری کنید. این کار می‌تواند سود پول‌تان را افزایش داده و ثروتمند شدن‌تان در آینده را تضمین نماید. مضافا اینکه این کار ریسک بالایی نداشته و بدون زحمت فراوان و صرف زمان زیاد انجام می‌شود زیرا این پول شماست که برای شما کار می کند.

همچنین بخوانید:  عبارت های اشتباه تبلیغاتی که کسب و کار شما را از بین می برد

 

  1. تمرکز خود را به جای کسب درآمدبیشتر روی پس‌انداز کردن معطوف کرده اید

از مهم ترین گام ها برای ثروتمند شدن تمرکز بیشتر روی کسب درآمد بیشتر و سپس افزایش پس‌انداز است. افراد معمولی اغلب به جای افزایش درآمد فقط به پس انداز درآمد فعلی خود بسنده می کنند و عادت پس‌انداز کردن را در خود به‌وجود آورده‌اند.

اگر می‌خواهید همانند افراد موفق ثروت بدست آورید باید به دنبال درآمد بیشتر باشید و زیاد هم به بی‌پول ماندن فکر نکنید. اغلب افراد ثروتمند چند منبع مختلف برای کسب درآمد داشته و برای پس‌انداز پول به دنبال راهکارهای هوشمندانه هستند.

 

  1. در هنگام خرید به توان مالی خود توجه نمی کنید

اگر بیشتر از توان جیب خود خرج کنید باید بدانید هیچ وقت ثروتمند نخواهید شد. هرگز با کمی افزایش حقوق، به دنبال خرج‌های اضافه نباشید.

گرانت کاردون، میلیونر معروف می گوید که قبل از این‌که از طرق مختلف درآمدهای بالا داشته باشد، هیچ وقت یک خودروی لوکس یا ساعت گران‌قیمت نمی خرد. وی اکنون با این‌که فرد بسیار ثروتمندی است، یک خودروی تویوتای معمولی دارد. توصیه اکید وی بر این است که در زندگی به دنبال خرید خرده‌ریز هایی که به هیچ دردی نمی خورند، نباشید.

 

  1. به حقوق بخور و نمیر ماهیانه خود رضایت داده اید

بسیاری از مردم به یک درآمد ماهیانه معمولی برای خود رضایت می‌دهند در حالی که ثروتمندان به نتیجه حاصل از درآمدشان اهمیت می‌دهند و در اغلب مواقع خویش‌فرما هستند.

افراد ثروتمند خویش‌فرمایی را بهترین راه برای رسیدن به درآمد بالاتر می‌دانند. آنها بر این باورند که افراد ثروتمند برای خود کسب و کاری مستقل راه انداخته اند؛ ولی بسیاری از مردم عادی به همان حقوق ثابت ماهیانه راضی بوده و برای افزایش درآمد خود تلاش نمی‌کنند.

 

  1. عدم باور داشتن نسبت به پس‌انداز کردن

از مهم ترین راه‌هایی که باعث افزایش ثروت می‌شود، پس‌انداز کردن است. رامیت سثنی در کتاب خود می‌گوید: “خیلی از ثروتمندان 20 درصد درآمد خود را پس‌انداز می‌کنند. در حقیقت ثروت آن‌ها با درآمد سالانه‌شان سنجیده نمی‌شود بلکه برمبنای پس اندازها و سرمایه‌گذاری‌هایی است که انجام می‌دهند.”

همچنین بخوانید:  راه های افزایش خلاقیت ، حتی اگر فکر می کنید خلاق نیستید این نکات را جدی بگیرید

به منظور پس‌انداز نیازی به درآمد خیلی زیاد نبوده و تنها باید درصدی از درآمدتان را کنار بگذارید و اطمینان داشته باشید در طی زمان پس‌انداز زیادی خواهید داشت. البته این پس انداز در کشور ما که تورم بالایی را تجربه می کند، نباید به صورت پول نقد بلکه باید به شکل دارایی های ارزشمند مانند ملک، فلزات گران بها و دیگر زمینه های سرمایه گذاری کالا محور باشد.

جذب ثروت

جذب ثروت

 

  1. به رویاهای دیگران بیشتر اهمیت می‌دهید تا رویاهای خودتان

انجام کاری که به آن علاقه دارید راهی دیگر برای ثروتمند شدن است یعنی این که انگیزه کافی برای انجام آن را داشته باشید و به احساسات خود نیز توجه نمایید.

توماس کورلی، یکی از ثروتمندان بزرگ در کتاب خود به اسم «تغییر عادات؛ تغییر زندگی» می‌گوید: “لازم نیست به تعبیر رویاهای والدین خود مشغول باشید. وقتی به دنبال رویاهای دیگران می روید، احتمال دارد از کار خود رضایت کافی نداشته باشید. این نارضایتی روی نحوه ارائه آن تاثیر گذاشته و به همین خاطر در مسائل مالی خود دچار مشکلات بزرگی خواهید شد. به منظور دستیابی به موفقیت  احساس خشنودی کافی لازم است.”

اگر نمی دانید که چطور جذب فراوانی و ثروت کنید این مقاله را حتما مطالعه کنید : راه های جذب فراوانی و ثروت در زندگی

 

  1. در منطقه امن زندگی پنهان شده اید

برای رسیدن به موفقیت، ثروت و دیگر اهدافتان در زندگی‌ و قرار گرفتن در مسیر پیشرفت باید از منطقه امن و محدوده آسایش خود خارج شوید. معمولا افراد ثروتمند در منطقه ناامن و با ریسک‌هایی که در زندگی‌شان دارند به آرامش و امنیت دست پیدا کرده اند.

لذا امنیت جسمانی، روانی و احساسی اولین هدف افراد متوسط جامعه تلقی می‌شود اما افرادی که تفکر ثروتمند دارند، دیگر در مکان‌های امن زندگی‌شان نمی مانند. این افراد می‌دانند چگونه با ایجاد ناامنی و ریسک در زندگی خود، به آرامش دست پیدا کنند.

همچنین بخوانید:  استراتژی های خلاقانه‌ برای زمانی که پول زیادی ندارید!

 

  1. ثروتمند شدن را هدف خود قرار نداده اید

اگر ثروتمند شدن هدف‌تان باشد، رسیدن به آن برایتان آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد بود. در واقع با داشتن یک هدف مشخص، می‌توانید برنامه ریزی بهتری برای رسیدن به آن داشته باشید. نکته مهم این است که تمام این اهداف را روی کاغذ بنویسید. افراد موفق و پولدار هدف های خود را روی کاغذ نوشته و به آن پای‌بند هستند.

 

به قول یکی از ثروتمندان معروف به نام تی.هارو اِکر که می‌گوید :

 ” ثروتمندان روی هدف خود تمرکز کرده، برنامه‌ریزی مشخصی داشته و رسیدن به هدف‌شان را در دسترس می بینند. خیلی از افراد نمی‌دانند در زندگی‌شان به دنبال چه هستند در حالی که ثروتمندان به خوبی می‌دانند پولِ زیاد می‌خواهند . “

 

  1. اول خرج می‌کنید و بعد باقی‌مانده حساب خود را پس‌انداز می‌کنید

بیشتر مردم معمولی در ابتدا درآمد خود را خرج کرده و سپس به فکر پس‌انداز می‌افتند. نکته این است که قبل از این که درآمد خود را خرج کنید بخشی از آن را به پس‌انداز اختصاص دهید. مثلا درآمد یک ساعت از کار روزانه خود را پس‌انداز نموده یا بخشی از دریافتی ماهیانه خود را کنار بگذارید. این کار با گذشت زمان تبدیل به عادت شده و نتایج فوق‌العاده‌ای به همره دارد.

 

  1. فکر می‌کنید ثروتمند شدن ممکن نیست

بدترین طرز فکر ممکن این است که فکر کنید هرگز ثروتمند نخواهید شد و پولدار شدن تنها مختص افراد خوش شانس است. باید این طرز فکر را کنار گذاشته و از خودتان بپرسید چرا شما نتوانید یکی از این افراد باشید؟ تفکر خود را تغییر دهید و در قدم بعدی، رویاهای بزرگ در سر داشته باشید و توقعات خود را بالا ببرید.

سخن پایانی

ثروتمند شدن یک فرآیند پیچیده نیست و به این بستگی دارد که چطور برای کسب پول و ثروت برنامه ریزی کنید. اگر این عقیده را داشته باشید که به وسیله ی ثروت می توانید به هر آنچه که می خواهید برسید پس حتماً به این مهم دست پیدا خواهید کرد و دیگر هرگز به بدبختی و فقر و نداری نمی اندیشید. تنها راه این است که بخواهید و در مسیر خواسته های تان گام بگذارید.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود