راه هایی برای افزایش اعتماد به نفس و جذابیت ظاهری افراد

اعتماد به نفس

محققان دائماً در حال یافتن شواهدی هستند که ارتباط بین اعتماد به نفس و موفقیت را نشان می دهد. افراد با عزت نفس بالا اغلب جذاب تر به نظر می رسند، به عنوان فروشنده عملکرد بهتری دارند و در فضاهای تعاملی بهتر به نظر می رسند. آنها همچنین معتقدند که توانایی رویارویی و کنترل هر چیزی که زندگی سر راهشان قرار می دهد را دارند، ریسک پذیر هستند که در واقع آنها را به سمت فرصت های بیشتر سوق می دهد. اگر می‌خواهید این ویژگی‌های شخصیتی را در خودتان ببینید، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید تا تعامل راحت‌تری با خودتان داشته باشید. با ما در این مقاله از خودساخته همراه باشید.

همیشه برای گفتن یک داستان خوب آماده باشید

حتی اگر زندگی آرامی دارید و هیچ ماجرایی یا داستانی در آن اتفاق نمی افتد، همیشه باید بتوانید به بهترین شکل به این سوال که «چه خبر» پاسخ دهید. افرادی که عزت نفس بالایی دارند در مکالمه مهارت دارند، اما برخی از افراد به تمرین بیشتری نیاز دارند. آیا برای تعطیلات برنامه ریزی می کنید؟ آیا دکوراسیون بخشی از خانه خود را تغییر داده اید؟ آیا فرزندان شما در مسابقات ورزشی شرکت کرده اند؟ آیا روی پروژه بزرگی سرمایه گذاری کرده اید که به توجه شما نیاز دارد؟ وقتی دیگران مکالمه ای را شروع می کنند، باید یک داستان جالب برای آنها تعریف کنید و چیزی برای گفتن داشته باشید.

کنجکاوی خود را ابراز کنید

کنجکاوی خود را ابراز کنید

این روش برای مکالمات جذاب تر نیز ارائه شده است، سعی کنید علاقه خود را به موضوع نشان دهید و با افراد دیگر صحبت کنید. در اینجا چند نمونه از سوالاتی وجود دارد که باعث می شود مردم درباره خودشان صحبت کنند: برای چه چیزی بیشتر هیجان زده هستید؟ در حال حاضر با چه چیزی دست و پنجه نرم می کنید؟ بعد از این چه خواهد شد؟ علاوه بر این، شما باید آماده باشید تا خودتان به این سوالات پاسخ دهید، که به شما کمک می کند داستان خوبی را بیان کنید.

برای داشتن حالت بدنی خوب ورزش کنید

برای داشتن حالت بدنی خوب ورزش کنید

چمباتمه نزنید، این نشان دهنده عدم اعتماد به نفس شما در هنگام صحبت با دیگران است. با یک ماژیک قرمز، علامت فلش رو به بالا را روی یک برچسب بکشید و آن را روی صفحه رایانه خود بچسبانید. این به شما یادآوری می کند که صاف بنشینید و شانه های خود را به عقب بکشید. وضعیت صحیح ستون فقرات و بالا نگه داشتن چانه، باعث می شود حالت صحیح صورت را نشان دهید.

همچنین بخوانید:  10 اقدام برای افزایش حقوق

در مورد اینکه مردم در مورد شما چه فکری می کنند نگران نباشید

در مورد اینکه مردم در مورد شما چه فکری می کنند نگران نباشید

افراد با عزت نفس پایین نمی توانند در حال حاضر حضور داشته باشند، اغلب از خود می پرسند “آیا من با اعتماد به نفس به نظر می رسم؟ آیا فکر می کنند من باهوش هستم؟ آیا فکر می کنند من باهوش هستم؟ “آیا من موفق هستم؟ آیا آنها فکر می کنند آنچه من گفتم احمقانه است؟” در واقع، شما هرگز نمی دانید ممکن است دیگران در مورد شما چه فکری کنند. بنابراین به جای نگرانی، روی موضوعی که می خواهید در مورد آن صحبت کنید تمرکز کنید، مانند پرسیدن سوالات خوب، عدم شرکت در کارهای وقت گیر. مکالمات، و نگاه کردن به چشمان افرادی که با آنها صحبت می کنید.

کلمات منفی که به خود می گویید را حذف کنید

کلمات منفی که به خود می گویید را حذف کنید

به آنچه در ذهن خود به خود می گویید توجه کنید. هر زمان که به “من نمی توانم این کار را انجام دهم” فکر می کنید، باید آن را با چیزی مثبت مانند “من تمام تلاشم را انجام خواهم داد” جایگزین کنید. برای این کار باید از خود بیرون بیایید و از بیرون به خود نگاه کنید. چه حسی دارد وقتی کسی کنار شما می نشیند و می گوید: “من خیلی چاق، احمق، زشت، کند و غیره هستم.” کاملا بی رحمانه است. خودتان را با کلمات خوب تغذیه کنید. آیا هنگام صحبت با دیگران از چنین کلماتی استفاده می کنید؟ نه، پس همانطور که با دیگران صحبت می کنید، با خودتان هم صحبت کنید.

همیشه لبخند بزنید

همیشه لبخند بزنید

لبخند زدن نشانه اعتماد به نفس است، مهم نیست شما چه فکر می کنید. علاوه بر این، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که لبخند زدن به دوست داشتنی بودن یک فرد بستگی دارد. با لبخند دوست داشتنی تر به نظر می رسید.

از اشتباهات خود درس بگیرید، اما روی آنها تمرکز نکنید

نحوه برخورد با فراز و نشیب های زندگی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. افراد با عزت نفس بالا به خوبی می دانند که هیچ کس کامل نیست. مهم نیست چقدر اشتباه می کنید، آخر دنیا نیست. از خود بپرسید که این اشتباه در سه ماه آینده چقدر مهم خواهد بود. اگر در محل کار اشتباه کردید، آن را بپذیرید و مراقب باشید که دیگر آن را تکرار نکنید.

صحبت کردن در جمع را تمرین کنید

صحبت کردن در جمع را تمرین کنید

اگر این یکی از نقاط قوت شما نیست، پس به دنبال فرصت هایی برای توسعه این مهارت مهم در خود باشید. قبل از سخنرانی عمومی برای دوستان و خانواده خود صحبت کنید و تمرین کنید. کمی دشوار به نظر می رسد، اما به شما کمک می کند کنترل بیشتری داشته باشید.

در کلاس های بداهه نوازی شرکت کنید

این روش کمی دلهره آور است، اما واقعا موثر خواهد بود. بسیاری از مدیران شرکت ها اعلام کرده اند که این کلاس ها نقش بسزایی در موفقیت آینده آنها داشته اند. این کلاس‌ها معمولاً یک مکان و زمینه را به شما می‌دهند، و شما باید یک داستان با محتوایی در مورد آن بسازید و با دو یا سه نفر دیگر تعامل داشته باشید. این نوع فعالیت ها به طور کلی به افراد کمک می کند تا در موقعیت های ناپایدار و غیرقابل پیش بینی احساس راحتی کنند.

همچنین بخوانید:  چطور تبلیغ موثر داشته باشیم؟

بدن خود را قوی تر کنید

تمرینات تقویتی زمان زیادی نمی برد و می تواند اعتماد به نفس شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد. در وهله اول شرایط را برای کاهش وزن شما فراهم می کند، زیرا با افزایش حجم عضلانی، سوخت و ساز بدن نیز افزایش می یابد. علاوه بر این به وضعیت بدن کمک می کند. تقویت عضلات میانی مانند عضلات شکم، پشت و لگن به تثبیت ستون فقرات کمک می کند.

روی ظاهر خود سرمایه گذاری کنید

در صورت لزوم باید لباس های بهتری بخرید، مدل موی خوبی برای خود در نظر بگیرید، مشکلات دندانی خود را برطرف کنید و هر کاری که لازم است انجام دهید تا زیباتر به نظر برسید. افرادی که ظاهر خوبی دارند، از درون نیز احساس بهتری خواهند داشت.

در واقع دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که افراد دارای جذابیت فیزیکی معتقدند که به طبقه اجتماعی بالاتری تعلق دارند و این احساس به جذابیت واقعی و موقعیت اجتماعی فعلی آنها ارتباطی ندارد.

راه کارهای افزایش اعتماد به نفس در خانم ها

امروزه زنان در همه عرصه ها حضور دارند و باید در موقعیت های اجتماعی، محیط کسب و کار، قرار ملاقات ها و غیره اعتماد به نفس خود را نشان دهند. از این روی زبان بدن ابزار خوبی برای قدرت نمایی و اقتدار است. خانم ها در استفاده از زبان بدن باید توصیه ها را رعایت کنند.

پاهای خود را در جهت مخالف قرار دهید

جهت پاها ارتباط مستقیمی با میل شما دارد. اشاره مستقیم به پای دیگر به این معنی است که شما واقعاً علاقه مند به برقراری ارتباط هستید. وقتی پاها به سمت دیگری مانند درب خروجی قرار می گیرند، به این معنی است که فرد قصد ترک محل را دارد و نمی خواهد با طرف مقابل صحبت کند. در مواجهه با افراد معتبر و قدرتمند، با پاهای خود در جهت مخالف بایستید یا بنشینید، زیرا نشان دهنده عشق و احترام شماست.

قلمرو خود را تعریف کنید

اگر می خواهید قاطع به نظر برسید، پاهای خود را کمی از هم باز کنید. زنان ناخودآگاه از این حرکت یعنی نشان دادن قلمرو در مقابل مردان برای نشان دادن اعتماد به نفس خود استفاده می کنند. خانم ها وقتی عجله دارند می خواهند کمترین فضای ممکن را اشغال کنند. مثلاً پاهایشان را روی هم می گذارند، دست ها را روی سینه می گذارند یا روی مبل یا صندلی می گذارند، اما این نشانه ضعف است. شما باید با اطمینان وارد شوید، پاهای خود را خم نکنید، سینه خود را لمس نکنید و شانه های خود را خم نکنید. او با این حرکات قوی و قدرتمند به نظر می رسید.

همچنین بخوانید:  ۱۰ نکته کسب‌وکار و تجارت از موسس آمازون، جف بزوس

وسایل اضافی را با خود حمل نکنید

تحقیقات نشان می دهد افرادی که وسایل زیادی مانند کیف، کیف دستی، کت، لپ تاپ و غیره را با خود حمل می کنند، آشفته و فراموشکار به نظر می رسند. پس قبل از ورود به جمع یا قرار، فقط وسایل ضروری را در کیف دستی خود قرار دهید و لباس های اضافی مانند مانتو را در جایی قرار دهید تا مجبور نباشید این جلسه و آن جلسه را با خود ببرید.

یک فلش با دستان خود درست کنید

دست های خود را رو به روی هم قرار دهید و نوک انگشتان خود را روی هم قرار دهید. این نشان دهنده اعتماد به نفس شماست. وقتی این کار را قبل از ملاقات یا شرکت در یک مهمانی انجام می دهید، اعتماد به نفس خود و دیگران را تقویت می کنید.

به موقعیت دست های خود توجه کنید

خانم‌ها معمولاً تمایل دارند مچ دست دیگر را شل کنند، انگار که دست‌هایشان را روی کمرشان ایستاده‌اند، مثل اینکه مچ‌هایشان هیچ مفصلی ندارد. این نشانه تسلط است. زنان اغلب ناخودآگاه این را در میان کسانی که می خواهند با آنها تعامل داشته باشند، تصور می کنند. اگر می خواهید قدرت خود را به دیگران نشان دهید، مچ دست خود را شل نکنید.

با انگشت اشاره نکنید

هرگز به اطرافیان خود اشاره نکنید یا انگشت خود را بی هدف در هوا نگیرید. این ژست نشان دهنده یک زن غرغر است. اگر به دنبال حرکات انگشت هستید، شیرجه اوکی (کف دست خود را باز کنید و انگشتان اشاره و میانی خود را روی هم قرار دهید) حرکتی مثبت است و شما را صمیمی تر و با اعتماد به نفس نشان می دهد.

توجه به راهکارهای پیشنهادی زیر:

  • پا روی پا انداختن و دست به سینه بودن، نشانه ی این است که حالت تدافعی به خود گرفته اید. حتی ممکن است فرد نچسبی به نظر برسید. شاید برخی ها فکر کنند می خواهید چیزی را پنهان کنید و تمایلی به برقراری ارتباط ندارید. پس در هنگام ارتباط با دیگران مراقب حالت بدن تان باشید و بهترین زبان بدن را به نمایش بکشید.
  • نباید همیشه و در تمام طول مکالمه به طرف مقابل بچسبید. اما در شرایط مناسب با جلوبردن سر و شانه کمی به او نزدیک شوید؛ طوری که طرف مقابل متوجه حرکت تان شود. راست نشستن یا ایستادن نشانه ی اعتماد به نفس است. در موقعیت های رسمی از خمودگی دست بکشید و تنها وقتی می خواهید روی چیزی تاکید کنید کمی سرتان را متمایل کنید.
  • برقراری ارتباط چشمی یکی از نشانه های مهم زبان بدن است. باید بدانید چه وقتی ارتباط چشمی برقرار کنید و چه زمانی دست از این کار بکشید. البته ارتباط چشمی به معنای خیره شدن به طرف مقابل نیست، تنها گاهی خیلی طبیعی به او نگاه کنید.
  • در جلسات گروهی باید به تمام افراد به یک اندازه توجه کنید. نباید این طور به نظر برسد که به برخی بیشتر توجه دارید و از برخی دیگر غافل شده اید.
  • گاهی بهتر است کمی با فاصله بنشینید یا هنگام ایستادن فاصله بگیرید. این کار نشان می دهد تمایل دارید حریم شخصی تان را حفظ کنید و نسبت به خودتان هم حس خوبی دارید.
  • لبخند با خنده متفاوت است. لبخند نشانه ای ملایم است؛ خنده رساتر، محکم تر و بلندتر است. باید با توجه به موقعیت تصمیم بگیرید لبخند بهتر است یا خنده.
  • هیچ وقت سرتان را پایین نیندازید، زیرا این کار بی احترامی یا کمبود اعتماد به نفس شما را نشان می دهد.
  • هنگام صحبت با دیگران کمی شانه هایتان را شل کنید. آرام باشید، تکیه دهید و رها باشید.
  • همیشه آرام و با صدای مناسب حرف بزنید، زیرا تند حرف زدن هیچ نتیجه ای ندارد.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود