راه های جدید برای پس انداز پول بیشتر

پس انداز پول

پس انداز پول آنقدرها هم سخت نیست. چیزی که سخت است، سرمایه گذاری آن است. کاهش هزینه‌ها در یک حوزه برای خرج کردن در حوزه های دیگر زندگی بسیار آسان است ولی آنچه مهم است این است که نگذاریم پس اندزمان از چنگمان فرار کند. آنچه شما برای این کار نیاز دارید راه هایی برای فریب دادن خودتان برای پس انداز ماندگار است.

 

به صورت خودکار پس انداز کنید

قدرت اراده بیش از هر چیز دیگری است. تنظیمات خودکار را برای برخی از چیزها بردارید. با این کار می توانید پول کم تری از دست بدهید. در برخی از پیام های تلفن همراه یا نقل و انتقالات خودکار ممکن است از حسابتان پول کسر گردد. از این رو می توانید با لغو این طور پیامک ها و تنظیم آنها از حالت خودکار به حالت دیگر، می توانید پول خود را حفظ نمایید.

 

اگر پس اندازی دارید آن را پنهان کنید

بخش دوم رویکرد دور از چشم یا دور از ذهن این است که مطمئن شوید که به طور مرتب به شما یادآوری نمی شود که این پول را دارید. حساب‌های پس‌انداز خود را در حساب مجزا از حساب جاری‌تان در نظر بگیرید، به طوری که هر بار که وارد می‌شوید، موجودی پس‌انداز خود را مشاهده نکنید. حساب های پس انداز خود را طوری تنظیم کنید که پیام های بانکی از آن دریافت نکنید تا کمتر یاد آن بیوفتید.

 

 

این مقاله را حتما بخوانید :  پس‌انداز کردن: ۵ مرحله برای شروع پس‌انداز

 

دسترسی به حساب پس انداز خود را سخت کنید

می توانید حساب پس انداز خود را در یک بانک جداگانه یا در یک صندوق سرمایه گذاری بگذارید. به این ترتیب، وقتی برای پرداخت صورت ‌حساب یا مدیریت حساب جاری خود وارد بانکداری آنلاین خود می‌شوید، آن را نمی‌بیند. برای برداشت پول از حساب پس انداز خود، باید وارد حساب بانکی کاملاً متفاوتی شوید. دسترسی به این حساب را با داشتن آن در بانکی بدون شعبه نزدیک و تنظیم رمز عبور طولانی و غیرممکن برای به خاطر سپردن برای بانکداری آنلاین دشوار می کنید. این رمز عبور را در بخش رمز عبورهای موبایل خود ذخیره نکنید. بنابراین برای ورود به سیستم، باید تمام تلاش خود را برای ورود به سیستم انجام دهید.

اینها ممکن است مانند موانع کوچکی به نظر برسند، اما به طرز شگفت آوری موثر هستند. دسترسی به حساب پس انداز را بسیار سخت کنید و تا زمانی که یک موقعیت اضطراری واقعی وجود نداشته باشد به آن رجوع نکنید. هنگامی که این استراتژی با سپرده‌های مستقیم کارفرمای شما ترکیب می‌شود، پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری شما را بدون زحمت می‌سازد، اما برداشت از آن را دشوار می‌کند.

همچنین بخوانید:  ترفندهای طلایی برای برقراری تعادل بین کار و زندگی

 

موانعی برای دسترسی ایجاد کنید

شما باید یک حداقل پول نقدی را برای موارد اضطراری کوچک در دسترس داشته باشید. فراتر از آن، ایجاد موانعی برای دسترسی به پول در نظر بگیرید. خرید طلا می تواند گزینه خوبی برای تبدیل حساب های پس انداز باشد.

حساب های پس انداز خود را بر اساس اهداف خاص نام گذاری کنید

حساب های پس انداز خود را بر اساس اهداف خاص نام گذاری کنید

گذاشتن اسم”حساب پس انداز” به تنهایی جالب به نظر نمی رسد و ممکن است کسل کننده به نظر برسد و به شما انگیزه مشارکت در آن را نمی دهد. اما تصور کنید که برای خانه رویایی خود پیش پرداختی پس انداز می کنید و نام حساب پس انداز خود را «صندوق خانه رویایی» می گذارید. ناگهان، اهداف پس‌انداز شما ملموس‌تر، هیجان ‌انگیزتر و الهام‌ بخش‌تر می‌شوند. نام حساب می تواند به‌عنوان یادآوری دائمی این موضوع باشد که چرا شما به ‌جای بیرون رفتن با دوستان کاری خود برای صرف غذا، از خانه غذا تهیه کنید و به جایش پول پس انداز می کنید.

برای هر هدف پس‌انداز حساب‌های جداگانه باز کنید و نامی برای آن‌ها بگذارید که الهام‌بخش شما باشد تا پول را سریع‌تر به آن‌ها منتقل کنید. اگر «حساب بازنشستگی» الهام بخش شما نیست، نام آن را با چیزی که به شما انگیزه می دهد تغییر دهید. هر چه ارتباط بین رسیدن به هدف و صرفه جویی بیشتر باشد، پول بیشتری پس انداز خواهید کرد.

 

پول بادآورده خود را تبدیل به سرمایه کنید

به طور کلی درآمد بادآورده به هر پول اضافی که به حساب شما می آید گفته می شود. به طور مثال اگر پاداش دریافت می کنید یا تخفیفی می گیرید، یا سودی از حسابتان دریافت می کنید، می تواند به عنوان یک پول اضافه در نظر گرفت. از این پول هایی که به حساب شما می آید ۱۰ در صد آن را به هر نحوی که می خواهید خرج کنید و بقیه را پس انداز نمایید.

 

آن را به یک بازی تبدیل کنید

برخی از افراد هر اسکناس ۵ یا ۱۰ هزار تومانی را که در کیف پول آنها سرگردان است پس انداز می کنند. پول هایی که هر روز یا هر هفته به کیف پول شما اضافه می شود را در جایی از کیفتان مخفی کنید تا آن را نبینید. در آخر ماه می توانید تمام پول هایی که پنهان کرده بودید را به حساب پس انداز خود اضافه کنید.

 

با یک شریک مسئولیت پذیر کار کنید

مطالعات نشان می دهد افرادی که به شخص دیگری متعهد می شوند که به هدفی برسند، ۶۵ درصد بیشتر احتمال دارد به آن هدف برسند. اگر آنها به طور منظم  با شرکای متعهد خود برنامه ریزی کنند، شانس موفقیت آنها تا ۹۵٪ افزایش می یابد. رسیدن به اهداف بلند مدت به دلیل ماهیت آنها دشوار است. حفظ استقامت و قدرتمند ماندن به تنهایی دشوار است. پس سعی نکنید که به تنهایی پیش بروید. فردی را که دوست دارید و به آن اعتماد دارید پیدا کنید و با او یک شراکت متعهد تشکیل دهید. هر هفته به مدت ۱۵ دقیقه در یک روز مشخص با یکدیگر برنامه خود را چک کنید. با به اشتراک گذاشتن پیشرفت و نتایج خود، شانستان را برای رسیدن به اهداف مالی خود تقریباً دو برابر خواهید کرد.

همچنین بخوانید:  7 دلیل برای اینکه بدانیم کسب آموزش مالی بهترین سرمایه‌گذاریست

 

از یک قلک استفاده کنید

یک استراتژی برای پول هایی که هر روز از جیبتان در می آید بچینید. به این ترتیب می توانید پول خود را پس انداز کنید. روی قلکی که تهیه کردید، با حروف بزرگ هدف پس انداز خود را بنویسید و روی آن بچسبانید. به یاد داشته باشید، هر چه هدف شما خاص تر و الهام بخش تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که به سرمایه گذاری برای آن ادامه دهید. هر بار که وارد خانه می‌شوید، جیب‌های خود را از پول خرد خالی کنید و در این قلک بریزید. در انتهای هر ماه می توانید این پول ها را به حساب پس انداز خود اضافه کنید.

تأخیر خرید ۲۴ ساعته را اعمال کنید

راه دیگر برای به حداقل رساندن خریدهای فوری، ایجاد تاخیر ۲۴ ساعته در تمام خریدها است. دفعه بعد که چیزی را دیدید که می خواهید بخرید، خود را مجبور کنید کمی صبر کنید. بعد از ۲۴ ساعت، اگر هنوز هم به اندازه کافی آن را می خواهید و به آن نیاز دارید، پس به خرید خود ادامه دهید. با این کار از تعداد خریدهایی که مجدداً به آن فکر می کنید و از خریدشان پشیمان می شوید، شگفت زده خواهید شد. در بیشتر موارد، شما واقعاً به پیراهن، ژاکت یا جفت کفش دیگری نیاز ندارید. با اجرای یک تاخیر خرید ۲۴ ساعته، می توانید آنچه را که واقعا می خواهید یا نیاز دارید را از خریدهای بی فایده جدا کنید.

خرید آنلاین

 

برنامه های خرید را از گوشی خود حذف کنید

در همین راستا، خرده ‌فروشان آنلاین می‌خواهند خرید را برای شما سریع و آسان کنند و یکی از راه‌های انجام این کار، ارائه برنامه‌های تلفن همراه است. هر بار که گوشی خود را بیرون می آورید، این برنامه ها را می بینید. آنها با اعلان های مداوم به شما هشدار می دهند. هر بار که برنامه را باز می کنید، فروشگاه ها، آنچه را که به آن نگاه می کنید ردیابی می کند، بنابراین می تواند بعداً شما را با محصولات مشابه وسوسه کند. به علاوه، آنها شما را تشویق می کنند که داده های پرداخت خود را برای پرداخت سریع تر ذخیره کنید. با دانلود و نصب برنامه های فروشگاه ها بر روی گوشی خود، بازی آنها را طبق قوانین آنها انجام می دهید. پس وارد بازی آنها نشوید و پولی که به سختی درآورده اید را صرف خرید چیزی که به آن نیازی ندارید نکنید.

 

وام هایی که پرداخت کرده اید را ادامه دهید

پس از این که بدهی های کلی خود را برای وام پرداخت کردید، یک استراتژی جدید برای آن تعریف کنید و به پرداخت آن ادامه دهید. اما این بار همان مبلغ را به حساب پس انداز خود اضافه کنید. زیرا شما درآمدتان را برای پرداخت آن وام تنظیم کرده اید و زمانی که بدهی کلا پرداخت شده است می توانید هنوز روی درآمدتان حساب کنید. از این رو خود را متوقف نکنید.

 

ارزش خالص پس انداز خود را به صورت خودکار ردیابی کنید

ایجاد ثروت، پس انداز برای بازنشستگی و سایر اهداف مالی بلند مدت می تواند دور و مبهم باشد. شما باید به آنها احساس واقعی بودن بدهید تا به خودتان الهام دهید و به سرمایه گذاری برای آنها ادامه دهید. یکی از راه‌های انجام این کار این است که شروع به ردیابی ارزش خالص پس انداز خود و مشاهده رشد آن در هر ماه کنید. ابزارهای زیادی برای انجام این کار به شما کمک می کند. آنها را به حساب های مالی خود مانند حساب های بانکی، حساب کارگزاری، حساب های بازنشستگی و حساب وام مسکن خود متصل می کنید تا در زمان واقعی با هم همگام شوند. در هر لحظه، می‌توانید وارد شوید و به تجزیه و تحلیل کامل ارزش خالص پس انداز خود نگاه کنید که به‌طور خودکار برای شما به‌روزرسانی می‌شود. وقتی شاهد رشد ثروت خود در زمان واقعی باشید، پس انداز پول بسیار بهتر و راحت تر می شود.

همچنین بخوانید:  چطور کارآفرین موفقی شویم

 

از پاداش و جریمه استفاده کنید

از شرطی سازی کلاسیک برای آموزش پاسخ ها و رفتارها استفاده کنید. این مفهوم به اندازه کافی ساده و شهودی است. اگر به طور مداوم به رفتارهای خوب پاداش دهید و رفتارهای بد را مجازات کنید، رفتار خوب بیشتر و رفتار بد کمتری را مشاهده خواهید کرد. شما می توانید همین کار را در زندگی خود انجام دهید تا رفتار مالی خود را اصلاح کنید. برای پاداش دادن به خودتان برای رفتارهای مالی خوب راه هایی را بیابید که شامل صرف پول بیشتر نمی شود. به عنوان مثال، اگر خرید لباس جزو سرگرمی های شماست، برای خود یک قانون تعیین کنید که اگر یک هفته بدون خرید لباس بمانید، می توانید از وعده غذایی ناسالم مورد علاقه خود در روز شنبه لذت ببرید.

به همین ترتیب، با رفتارهای بد نیز همین کار را انجام دهید. اگر برای لباس خرج می کنید، تمام آخر هفته را به خوردن سالاد کلم پیچ سپری کنید. اقداماتی که انجام می دهید، عواقبی نیز برای پول شما خواهد داشت. مشکل این است که آن عواقب در حال حاضر به ندرت آشکار است. به عنوان مثال، اگر در این ماه به جای ۱میلیون تومان در حساب خود ۵۰۰ هزار تومان سرمایه گذاری کنید، مجبور نیستید حتما یک غذای گران بخورید. این کار را به آینده ای دور موکول می کنید. ترفند این است که عواقب فوری اعمال خود را عملی کنید تا اکنون تأثیر آن را احساس کنید. این کار را انجام دهید و تصمیمات مالی بهتری را به صورت روزانه شروع خواهید کرد.

 

وام هایتان را زودتر پرداخت کنید

یکی دیگر از ترفند هایی که می توانید برای خود در نظر بگیرید، پرداخت دو هفته یکبار وام های خود است. از این رو خود را فریب می دهید تا وام خود را سریع‌تر بپردازید. هزینه ماهانه وام خود را بگیرید و آن را به نصف تقسیم کنید. پرداخت‌های مکرر برای آن مبلغ را برنامه‌ریزی کنید تا هر دو هفته یکبار در همان روزی که همیشه قسط می دهید به‌طور خودکار از حساب بانکی شما کسر شود. در نهایت هر سال ۲۴ پرداخت نیم ماهه را پرداخت خواهید کرد که معادل یک پرداخت ماهانه اضافی در هر سال است.

 

سخن پایانی

ضرب المثلی وجود دارد که می گوید امور مالی شخصی یک مشکل ریاضی نیست، بلکه این یک مشکل رفتاری است. مردم پول خرج می کنند زیرا می توانند و شرکت های کارت اعتباری و خرده فروشان این کار را تا حد امکان آسان می کنند. ماموریت شما، اگر بخواهید آن را بپذیرید، این است که با آسان‌تر کردن پس‌انداز خود، با خرج کردن اضافه مقابله کنید. گاهی اوقات این بدان معناست که نحوه تفکر خود را در مورد هزینه کردن، خودکار کردن پس انداز و سرمایه گذاری خود، یا ایجاد موانع بین شما و خرج کردن پول، مجدداً تنظیم کنید. هر کاری که برای شما بهترین است را انجام دهید و تا جایی که می توانید تاکتیک های بالا را ترکیب کنید تا نرخ پس انداز خود را به حداکثر برسانید. اگر این کار را درست انجام دهید، حتی متوجه نخواهید شد که هر ماه کمتر هزینه می کنید و بیشتر پس انداز می کنید.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود