معرفی ۹ شغل جالب آزمونگری محصول در دنیا

معرفی ۹ شغل جالب آزمونگری محصول در دنیا

در خیلی از شغل‌ها، فرد مجبور است که یک سری کارهایی پر مشقت و دوست نداشتنی را انجام بدهد تا بتواند پولی را به‌عنوان مزد کارش از آن ها بگیرد . اما همیشه وضع به همین منوال نیست و بعضی از شغل‌ها ، خیلی لذت‌بخش و جالب و دوست داشتنی هستند . شغل آزمونگری محصول هم یکی از همین شغل‌های بامزه است و در آن ، فرد در ازای استفاده کردن از یک سری محصولات ، دستمزد می‌گیرد . می دانم که الآن حسابی کنجکاویتان تحریک شده که از چند و چون این شغل سر در بیاورید!

آزمونگران محصول ، معمولا توسط شرکت‌های بازاریابی ، به استخدام شرکت‌هایی در می آیند که محصولات جدیدی را برای بار اول تولید کرده‌اند. آزمونگران ، قبل از این که این محصولات وارد بازار شوند ، آن ها را امتحان می کنند و نظر خودشان را در این باره می گویند . بهترین مزیت این شغل، این است که محصولات جدید را قبل از هر کس دیگری امتحان می کنید و بعد از پایان ارزشیابی هم آن کالا یا محصول ، برای خودتان باقی می ماند.

شغل جالب آزمونگری

اغلب شرکت‌ها ، دستمزدی به آزمونگران محصول نمی دهند و فقط محصولی را که آزمایش‌ کرده اند را به‌ عنوان دستمزدشان به آنها می‌دهند، اما بعضی از شرکت‌های بازاریابی علاوه ‌بر کالای آزمایش‌شده، مبلغی را هم به‌عنوان دستمزد به آزمونگران می‌دهند.

بسته به نوع محصولات ، آزمایش محصول را گاهی می توان در خانه انجام داد و گاهی هم شرکت بازاریابی از آزمونگر می‌خواهد که به محلی که مد نظرش است برود و در آن جا این تست را انجام دهد . آزمونگر معمولا محصولاتی را امتحان می کند که برای او مناسب و جذاب باشد . اگر آزمونگر ، پدر یا مادر باشد می‌تواند محصولات مربوط به کودکان و یا مثلا اسباب‌بازی ها را امتحان کند .

اگر آرایش کردن را دوست داشته باشد، می تواند اشانتیون محصولات آرایشی را به صورت رایگان برای امتحان کردن دریافت کند. آزمونگر ، بعد از این که محصولات را تست کرد ، باید فرم نظرسنجی مربوطه را پر بکند و یا اگر جزء چهره‌ای محبوب و معروف است، نتایج بررسی های خودش در مورد آن محصول را به‌صورت آنلاین منتشر کند.

۱. آزمونگر بازی‌های ویدئویی

آزمونگران بازی‌های ویدئویی ، می‌توانند در خانه خودشان و یا در محلی که برایشان در نظر گرفته اند ، بازی‌ها را امتحان کنند. بعضی از شرکت‌ها ، این آزمونگران را استخدام می‌کنند و به آنها حقوق می دهند ، ولی بعضی دیگر مثل شرکت مایکروسافت ، به‌طورمنظم از همه مردم می‌خواهد که برای آزمایش محصولات این شرکت ، به دفاتر آن در ایالت واشنگتن بروند و در آنجا ثبت‌نام کنند.

همچنین بخوانید:  کار در منزل چی خوبه؟ (22 ایده) جامع ترین لیست کار در منزل!

فردی که از میان بقیه برای یکی از این بررسی‌ها انتخاب می‌شود، به یک سری سوالات جواب می‌دهد و چند بازی جدید را امتحان می کند و به‌جای گرفتن دستمزد ، نرم‌افزار آن بازی را به او می دهند .مهم‌ترین شرط پذیرفته‌شدن در این کار، این است که این فرد باید دوستدار پر و پا قرص بازی‌های ویدئویی باشد و بلد باشد این بازی ها را انجام بدهد .

آزمونگران باید افرادی وظیفه‌شناس و دقیق باشند و بتوانند بعد از این که یک بازی ویدئویی را چند بار انجام دادند ، به جزئیات آن پی ببرند. حتما برایتان جالب است که بدانید حتی کودکان زیر ۱۲ سال هم می‌توانند برای امتحان کردن بازی های جدید ، ثبت‌نام بکنند.

 

۲. آزمونگر محصولات آرایشی

برای کسانی که ساعت های زیادی را در پاساژها و مراکز خرید می گذرانند تا بتوانند لوازم آرایشی مورد نظرشان را پیدا کنند ، حتما تست کردن جدیدترین محصولات آرایشی ، برایشان جالب ترین شغل هاست . خیلی از شرکت‌های تولیدکننده‌ لوازم آرایشی ، به‌دنبال افرادی می گردند که محصولات جدیدشان را امتحان بکنند. به وب سایت این شرکت ها سر بزنید و در جریان فراخوان آن ها قرار بگیرید .

بعضی از مجلات مد و زیبایی هم فرم های نظر سنجی ای را در داخل خودشان قرارداده اند که افراد با پر کردن این فرم ها ، یک جعبه لوازم آرایشی را به عنوان هدیه دریافت می کنند . سپس باید از این لوازم آرایشی استفاده کنند و نظر خودشان را درمورد آنها بگویند .

۳. آزمونگر محصولات نایک

شرکت نایک ، فرصتی را در اختیار همه ورزشکاران ایالات متحده‌ی آمریکا قرار می‌دهد تا بتوانند کفش‌های این شرکت را امتحان کنند. برای این کار، آزمونگران باید یک روز در محل شرکت ، کفش را بپوشند و آن را ارزیابی کنند و یا این که کفش را به خانه شان ببرند و برای چند هفته یا حتی چند ماه از آن ها استفاده بکنند.

افرادی که دوست دارند در این برنامه شرکت بکنند ، باید یک فرم درخواست را به صورت آنلاین پر کنند و محصولی را که مایل هستند امتحان بکنند را انتخاب نمایند . بعد از مدتی ازطرف شرکت نایک با آن ها تماس گرفته می شود و به آنها خبر می‌دهند که برای شرکت در برنامه ، انتخاب شده‌اند یا نه ؟شرکت نایک خیلی در زمینه برنامه‌های آزمایش محصولات خودش جدیت به خرج می دهد ، چون کفش‌های ورزشی که در این برنامه تست می‌شوند هنوز وارد بازار نشده اند و زمینه کاری شان هم خیلی رقابتی است .

اگر آزمونگران کارشان را دقیق انجام ندهند و اصول مربوط به محرمانه‌بودن این بررسی را هم زیر پا بگذارند، شرکت نایک آن ها را از برنامه‌ خودش حذف می کند. آزمونگران باید بلافاصله بعد از این که کفش را امتحان کردند ، آن را به آنها برگردانند تا طراحان شرکت نایک ، بتوانند کفش را ازنظر آسیب هایی که به آن رسیده است و ساییدگی و یا پارگی بررسی بکنند.

همچنین بخوانید:  12 مدلهای کسب و کار اینترنتی + مثال عملی ایرانی!

۴. آزمونگر مزه‌ محصولات غذایی

آزمونگران مزه‌ی محصولات غذایی ، در گروه‌های چند نفره در محلی حاضر می شوند و موادغذایی، نوشیدنی‌ها و میان‌وعده‌های مختلف را می چشند . آزمونگران مزه‌ مواد غذایی ، نظرات خودشان را در محل شرکت یا در خانه ارائه دهند. مثلا شرکت موادغذایی McCormick  لیستی از مصرف‌کنندگانی را که در برنامه‌ی آزمایش مزه‌ی موادغذایی آنها ثبت‌نام کرده‌اند، را دارند .

بنابراین آمادگی این را دارند که وقتی می‌خواهند موادغذایی تولیدی شان را بر روی جمعیت خاصی امتحان بکنند، با چه افرادی تماس بگیرند. آنها به افرادی که در این بررسی‌ها شرکت نی کنند ، دستمزد می دهند .آزمونگران مزه‌ی محصولات غذایی ، به شرکت‌ها کمک می‌کنند که اشکالات و نواقصی که در محصولاتشان وجود دارد را اصلاح کنند.

در این جا آزمونگر یک ماده غذایی را امتحان می‌کند و بعد از آن ، به چند پرسش ساده درمورد نکع تجربه‌ای که داشته است جواب می‌دهد. سوالاتی که می پرسند ، درمورد میزان شوری، شیرینی، تندی، طعم ملایم یا زیبایی ها ظاهری و … است . اگر کسی به بعضی از مواد غذایی مثل آجیل، سویا، گلوتن، تخم‌مرغ یا موادغذایی معمول دیگری آلرژی داشته باشد، شغل آزمونگری مزه‌ی محصولات غذایی، اصلا مناسب حال او نیست .

۵. فعالیت در شرکت NCP

شرکت National Consumer Panel (NCP) نوعی سرمایه‌گذاری اشتراکی است تا بتواند مصرف‌کننده اش را بشناسد . یکی از شرکت‌های فعال در این نوع سرمایه‌گذاری، شرکت نیلسن (Nielsen ) است که در زمینه‌ی نظرسنجی‌های تلویزیونی فعالیت دارد .

شرکت NCP  اطلاعاتی راجع به نحوه رفتار مصرف‌کننده ها را دراختیار شرکت‌های مختلف قرارمی‌دهد، شرکت‌ها هم براساس این اطلاعات دریافتی ، درمورد محصول هایشان ، قیمت‌ها و موجودی کالاهای خودشان تصمیم‌ گیری می کنند . به افرادی که عضو پنل NCP می‌شوند ، پول یا کالایی داده نمی‌شود، ولی در ازا به آن ها امتیازهایی می دهند و بعدا این امتیازها را در معاملات یا کارت‌های نقدی خودشان می توانند به پول نقد تبدیل کنند.

اعضای شرکت NCP از یک اسکنر دستی یا از یک برنامه‌ی تلفن همراه استفاده می‌کنند و هر زمانی که به خرید می‌روند، باید از این برنامه یا اسکنر استفاده کنند تا بارکد هر چیزی را که می‌خرند را اسکن بکنند و محل خریدشان ، تعداد اقلام خریداری‌شده و باقی اطلاعات مربوطه را ثبت بکنند. اعضای این پنل ، علاوه‌بر این که امتیاز به دست می آورند ، به‌طور خودکار در قرعه‌کشی‌ها و تخفیف‌های ماهیانه‌ بعضی از فروشگاه ها شرکت داده می‌شوند.

همچنین بخوانید:  تفکر سیستمی چیست؟

۶. آزمونگر محصولات مرتبط با کودکان

یکی از فرصت‌هایی که به عنوان آزمونگر محصولات مرتبط با کودکان در اختیار افراد داده می شود ، در شرکت کانادایی PTPA    )آزمایش و تأییدشده توسط والدین) ایجاد شده است. این شرکت، به بررسی محصولات کودکان می‌پردازد و محصولاتی که بیشترین امتیاز را به‌دست بیاورند، مهر تأیید این شرکت را می گیرند. ساکنین آمریکای شمالی می‌توانند در وب‌سایت این شرکت ثبت‌نام کنند و به‌عنوان آزمونگر محصول شروع به کار کنند و درازای آن محصولاتی رایگان را دریافت کنند .

 

۷. راننده‌ی آزمایش اتومبیل های لوکس

در این شغل آزمونگر باید با خودروی موردنظرش به رانندگی در یک مسیر خصوصی بپردازد . این رانندگان آزمونگر ، توسط شرکت‌هایی مانند BMW  ، پورشه و فِراری استخدام می‌شوند. اگر پول کافی برای خرید اتوموبیل مورد علاقه تان را ندارید ، حداقل اینجوری می توانید چند ساعتی با آن به صورت مجانی رانندگی کنید .
این افراد باید دانش فنی بالایی در زمینه‌ی مکانیک و مهندسی خودرو داشته باشند . در این آزمایش‌های رانندگی، شتاب، کارکرد ترمز و عملکرد خودرو در سرعت بالا و راحتی آن بررسی می شود .

۸. آزمونگر تختخواب

این تنها شغلی است که در آن برای خوابیدن به شما حقوق می دهند! بعضی از شرکت‌های مربوط به تولید تختخواب‌های لوکس، به بازخوردهای آزمونگران درمورد کیفیت محصولاتشان احتیاج دارند . مثلا یک شرکت در کشور انگلستان ، یک دانشجو را که مشکلات مالی داشت را استخدام کرد تا برای یک ماه روی تختخواب‌های این شرکت بخوابد و درمورد نتایج تجربیاتش، گزارش بنویسد. او ۸ ساعت تمام در روز را بر روی این تختخواب می‌گذراند و در این مدت ، تغییراتی در مقدار نور و دما در محیط اطرافش داده می شد تا خوابیدن در شرایط مختلف را تجربه کند.

 

۹. آزمونگر سرسره‌های آبی
آزمونگر سرسره‌های آبی ، باید به تفریحگاه‌های مختلف برود و وسایل جدید آبی آنجا را امتحان بکند تا مطمئن شود که این سرسره‌ها همگی بی‌خطر هستند و درست کار می‌کنند و مهم‌تر از همه اینکه افراد از آن لذت‌ می برند. آزمونگر باید مواردی از قبیل بلندی، جریان آب و سرعت آن را امتحان کند تا مطمئن شود که از کیفیت خوبی برخوردار هستند .

 

نتیجه گیری
شکی نیست که این شغل‌ها خیلی لذت‌بخش و سرگرم‌کننده هستند اما باید درنظر داشته باشید که افراد برای به‌دست آوردن این قبیل شغل‌ها باید تلاش کنند و به‌تدریج پیشرفت کنند تا بتواند شغل جالب موردنظر خودشان را به‌دست‌ بیاورند . در این شغل‌ها فرد باید دقت خیلی بالایی برای توجه به جزئیات داشته باشد و به‌خوبی بتواند از تجربیات خودش یادداشت‌برداری کند .

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود