اگر در دنیای تجارت به دنبال موفقیت هستید باید این سوال را از خود بپرسید: ” چگونه می توانم برای کارم مخاطب ایجاد کنم و در لیست پرفروش ترین ها قرار بگیرم ؟ “
این چالشی است که بسیاری از کارآفرینان، چه در حال پیشرفت باشند یا نه، با آن مواجه هستند. همه این افراد می خواهند بدانند که چگونه بازخورد خود را از افراد مناسب دریافت کنند؟ چگونه یک جامعه وفادار از پیروانی بسازند که به آنچه برای ارائه دارند نیاز پیدا کنند؟ در پاسخ به این سوالات باید درک کرد که در این دنیای شلوغ توصیه های بازاریابی سنتی دیگر قابل اجرا نیستند.
قبل از هر چیز باید گفت که راه های مفیدی برای شنیده شدن صدای شما در این شلوغی وجود دارد. همه چیز به هدف شما و اینکه به چه کسی می خواهید تبدیل شوید بستگی دارد. اما چند ایده برای شروع وجود دارد که در این مقاله از خودساخته به آنها اشاره خواهد شد.
برنامه ریزی برای گام های جدید لازمه ورود به دنیای تجارت است
از جایی که به شما نیاز دارند شروع کنید
ما نیازی به دسترسی به همه نداریم بلکه فقط باید به افرادی برسیم که به آنچه ما ارائه می دهیم نیاز دارند. پس باید در نظر بگیرید که چه کسی از صنعتی که شما در آن در حال فعالیت هستید سود می برد.
فهرستی از افرادی که با روش و یا آموزه های شما همسو هستند تهیه کنید. تماس بگیرید و پیشنهاد دهید، کتاب یا محصول خود را به صورت رایگان برای آنها ارسال کنید. اگر آنها با کار شما همخوانی داشته باشند، احتمالاً برای به اشتراک گذاشتن پیام شما با افراد همکار خود، هیجان زده خواهند شد و به شما کمک می کنند تا در مقابل چشم های بیشتری قرار بگیرید.
با این حال، از کوچک شروع کنید. اغلب، بهعنوان کارآفرین، اشتیاق زیادی داریم و سعی میکنیم استراتژیمان را با اندازه چشماندازمان مطابقت دهیم و به دنبال هر فرد تأثیرگذار که تا کنون تحسین کردهایم و هر صنعتی می دویم. اما وقتی خیلی بزرگ شروع می کنیم، در نهایت به موفقیت های بسیار کمی دست می یابیم.
با صنعتی شروع کنید که بیشتر به کار شما نیاز دارد، صنعتی که بیشتر با آن هماهنگ هستید. در آن صنعت موج ایجاد کنید و شروع به ایجاد حرکت کنید. با گذشت زمان، این حرکت شما را به صنایع دیگر پیوند داده و نفوذ شما افزایش خواهد یافت.
افراد مناسب را پیدا کنید
علاوه بر این، بازاریابی ما نمی تواند به انتخاب یک صنعت کامل برای هدف گذاری راضی شود. تبلیغات آنلاین کم تاثیر شده است. بسیاری از افرادی که امیدواریم پیامهایمان را ببینیم، از هجوم تبلیغاتی که هر روز میبینند بیحس شدهاند. پس چگونه می توانیم آنها را وادار کنیم که متوقف شوند و پیام ما را در میان توده ها در نظر بگیرند؟
شما باید دقیق تر باشید و افراد مناسب برای شنیدن پیام خود را به صورت زنده در فضای کوچک بیابید. ثروت ها دیگر خیلی در دسترس نبوده و راهکارهای نسبتا سخت تری برای رسیدن به آنها هست. باید بدانید که زیر گروه شما کیست؟ و چگونه باید روی جامعه هدف خود متمرکز شوید.
برای یک فرد که در بیزنس خرید و فروش خانه فعال است، گروههای فرعی او ممکن است بنگاههای املاک و مستغلات با سالها تجربه باشند. استراتژی این افراد برای رسیدن به هر نوع موفقیت باید بسیار متفاوت باشد. پیامهای او اساساً یکسان خواهد ماند، اما روشی که او آن را به اشتراک میگذارد برای هر بخش به طور جداگانه تنظیم میشود.
در دنیای پر سر و صدا امروز، راه مناسب برای جذب مخاطب بزرگتر شدن نیست، بلکه کوچکتر شدن است. باید کنید روی زیر شاخه ها تمرکز کنید و نیازهای آنها را بدانید تا بتوانید آنها را برآورده کنید.
باورهای محدود کننده خود را رها کنید
ممکن است از خودتان پرسیده باشید که: “چرا کسی باید بخواهد که به من کمک کند در حالی که من فقط یک رقیب دیگر در صنعت وی هستم؟” با این حال، باید دانست که این صرفاً یک باور محدودکننده است، داستانی که ما در ذهن ساخته ایم تا ما را نگه دارد. کسانی که در همان صنعت هستند نیز مشکلات مشابهی دارند و بنابراین به دنبال همان راه حل ها هستند، راه حل هایی که ممکن است در دستان ما باشد.
ما باید باورهای محدود کننده ای را که به آن پایبند هستیم، بررسی کرده و تغییر دهیم تا به جلو برویم. اغلب اوقات باورهای محدود کننده ما فقط در ذهن ما وجود دارد و اغلب، این باورها ما را از برداشتن گامی که میتواند همه چیز را در حرفه ما بهتر کند، باز میدارد.
به این فکر کنید که به چه باورهای محدود کننده ای اجازه می دهید در ذهن و دنیای شما زندگی کنند؟ شما قربانی چه باورهایی می شوید؟ رو به روی آنها قرار بگیرید و آنها را رها کنید. خارج از محدودیت ها و خارج از منطقه راحتی خود فکر کنید. بدون آن باورهای محدود کننده، ممکن است به ارتفاعاتی برسید که هرگز فکرش را هم نمی کردید.
خاص بودن تفکر و ایده در عین داشتن ماهیت یکسان برای ساختن دنیای تجارت خود
10 گام برای شناخته شدن تجارت ما
چشم انداز ما برای کسب و کارمان باید بسیار شفاف باشد. این فکر که می توانید کسب و کار خود را در حالت کاملاً شکل گرفته اش ببینید مدت زیادی است که در ذهن شما قرار گرفته است. با این حال، وقتی ایده خود را از ذهن خود بیرون می آورید، ممکن است متوجه شوید که مخاطبان شما آن را به طور کامل دریافت نمی کنند. اما این لزوماً به این معنی نیست که ایده شما کار نخواهد کرد بلکه شما هنوز پیام مناسب را پیدا نکرده اید.
این روزها، دامنه توجه ما کمتر و کوتاهتر شده است. محتوای شما فقط حدود سه تا پنج ثانیه فرصت دارد تا مخاطب را قبل از اینکه به مطلب بعدی برود، جلب کند. پس باید به طور خلاصه و واضح چشم انداز کسب و کار خود را در دو جمله یا کمتر ارائه دهید.
اما چگونه؟ چگونه میتوانیم تمام امیدها، رویاها و ساعات طولانی را که در تجارت خود صرف کرده ایم فقط در دو جمله یا کمتر بیان کنیم؟
در اینجا به کتاب درخشان دن کندی، The Ultimate Sales Letter اشاره می کنیم. در این کتاب، او مجموعهای از پرسشهای قدرتمند را ارائه میکند که هدف را شفافسازی می کنید. با این کار می فهمید به چه کسی خدمت کنید و مخاطب شما به دنبال چه چیزی است. اگر برای یافتن پیامی موثر برای کسب و کار خود تلاش کرده اید، 10 سؤال زیر را بخوانید که به شما کمک می کند پیامی را ایجاد کنید که تأثیرگذار باشد.
- چه چیزی مشتری مورد نظر شما را در شب بیدار نگه می دارد؟
- مشتری ها از چه می ترسند؟
- آنها از چه چیزی یا از چه کسی عصبانی هستند؟
- نگرانی های روزانه آنها چیست؟
- چه روندهایی در زندگی یا کسب و کار آنها رخ می دهد و رخ خواهد داد؟
- آنها چه چیزی را بیشتر آرزو می کنند؟
- آیا تعصبی در نحوه تصمیم گیری آنها وجود دارد؟
- زبان آنها چیست؟
- چه کسی محصولی مشابه آنچه شما می خواهید ارائه دهید، ارائه می دهد
- چه کسی دیگری سعی کرده است کاری مشابه انجام دهد و چگونه تلاش وی شکست خورده است؟
هنگامی که به پایان این سؤالات رسیدید، آنچه را که آموختهاید بررسی کنید و پاسخهای خود را در پیامهای خود بگنجانید. به عنوان مثال، سه ناامیدی روزانه آنها را در نظر بگیرید و یک سری محتوای کوتاه بسازید که به آن مشکلات رسیدگی کند. از کلمات کلیدی از اصطلاحاتی که توضیح دادید استفاده کنید تا محتوای خود را بسیار قابل جستجو کنید. مخاطبان خود را با عناوین جذاب جذب کنید که قول می دهند راز دستیابی به آنچه را که آنها “مخفیانه و شدیداً آرزو می کنند” را ارائه دهند.
آن گروه هایی را که اهداف مشابهی دارند شناسایی کنید و آنها را مطالعه کنید: چه کاری را به خوبی انجام می دهند؟ و چه چیزی را از دست داده اند؟ همه این مراحل به خوانایی پیام شما میافزایند.
بنابراین بسیاری از کارآفرینان در دنیای تجارت امروزی این اشتباه را مرتکب می شوند که سعی در ایجاد پیامی دارند که به همه برسد. اما پیامرسانی خوب در دنیای تجرات امروز از بزرگتر شدن به دست نمیآید، بلکه از عمیقتر رفتن به دست میآید. وقت بگذارید و چشم انداز کسب و کار خود را با وضوح بسیار بالا به دست آورید. وقتی این کار را انجام میدهید، پیامهای شما ممکن است برای افراد کمتری ارسال شود، اما بسیار مؤثرتر خواهد بود
ما در دنیای پر از اطلاعات گمراه کننده زندگی می کنیم و مصرف کنندگان نمی دانند به چه کسی اعتماد کنند. پیام رسانی اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و این حقیقتی است که فراتر از تلاش است. برای هر جنبش، سازمان یا کسبوکاری، ارسال پیامهای مختصر که با مخاطبان هدفشان طنینانداز شود، بسیار مهم است.
اجازه ندهید ایده شما به این دلیل که نمی توانید بفهمید چگونه آن را توضیح دهید پژمرده شود. افرادی هستند که به آنچه شما برای ارائه دارید نیاز دارند؛ فقط باید به آنجا بروید و آنها را پیدا کنید.
سخن آخر
استفاده از روش های سنتی دیگر کارایی گذشته را در دنیای تجارت نداشته و باید به دنبال راه های جدید، حرفه ای و ریز بینانه تر بود تا بتوان هرچه بیشتر و بهتر پیشرفت نمود.