منابع مالی کسب و کار خود را چگونه تأمین کنید؟

منابع مالی کسب و کار

منابع مالی چیست؟ آیا صاحب کسب و کاری که سرمایه اولیه برای شروع کارش را ندارد می‌تواند منابع مالی کسب و کار خود را از طریق دیگری تأمین کند؟ با چه روش‌هایی می‌توان سرمایه اولیه دست و پا کرد؟ این‌ها همگی سؤالاتی هستند که در ذهن شما نقش می‌بندند مخصوصاً زمانی که می‌خواهید کسب و کار جدیدی را راه‌اندازی کنید و سرمایه مالی کافی برای انجام آن را در اختیار ندارید.

تامین منابع مالی کسب و کار چگونه؟

این مبحث هم ارتباط مستقیم با هوش مالی دارد. به افرادی که بیکار هستند و جزو ناهوشیاران مالی هستند هیچ موقع توصیه نمی‌شود که در گام اول برای خود کسب و کار راه‌اندازی کنند. آنها در مرحله اول باید همه موارد مربوط به اشتغال را آموزش ببینند و بعد وارد دنیای کسب و کار شوند

تأمین منابع مالی کسب و کار:

برای راه‌اندازی یک کسب و کار موفق تنها به پول احتیاج نیست، خیلی از افراد سرمایه داشتند اما اطلاعات و تجربه نداشتند و وارد کاری شده و شکست خوردند. اگر فردی ارزش پولش، بیشتر از خودش بود این را بدان که مهارت لازم برای موفقیت ندارد. خیلی از افراد هم کسب و کار با سرمایه کم راه اندازی کردند.

در ادامه به تکنیک‌ها و روش‌هایی برای تأمین منابع مالی راه‌اندازی کسب و کار اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

استفاده از پس انداز و سرمایه خود:
اولین و بهترین روش برای تأمین منابع مالی استفاده از پس انداز و سرمایه خودتان است. این سرمایه یا پس انداز می‌تواند هر چیزی باشد حتی یک گوشی موبایل. آمارها نشان می دهد که ۷۵% کسب و کارها که راه اندازی می‌شود، صاحبان بیزینس از سرمایه و پس انداز خود استفاده کرده‌اند.

همچنین بخوانید:  بازاریابی در آینده چگونه است؟

حتی اگر به موفقیت خود ایمان دارید و اطلاعات کامل دارید، می توانید منزل خود را بفروشید و از پول آن سرمایه کسب و کار خود را تأمین کنید. آن هم تنها در شرایطی که از آینده کسب و کار خود مطمئن هستید. یکی دیگر از راه‌های تأمین سرمایه است که محصول و خدمات خود را پیش فروش کنید.

 

قرض گرفتن برای تامین منابع مالی کسب و کار

قرض گرفتن از نزدیکان:
اگر این روش را برای تأمین منابع مالی کسب و کار خود انتخاب کردید، این نکته را در ذهن داشته باشید که می‌توانید به جای قرض گرفتن پول دوستان، نزدیکان و اقوام خود را در کارتان شریک کنید و از سرمایه آنها بهره‌مند شوید.

خیلی از اوقات این‌کار برای خیلی از افراد قابل قبول‌تر از قرض گرفتن مستقیم است. اگر تصمیم بر این شد که دوستان و نزدیکان خود را به عنوان شریک در کنار خود داشته باشید حتماً قراردادی تنظیم کنید و بین خود به امضا برسانید.

تکنیک قرض گرفتن به این صورت است که شما یک لیست ۱۰۰ نفره از اسامی دوستان و نزدیکان خود را می‌نویسید و براساس نسبت نزدیکی و صمیمیت به آنها از یک تا ده رتبه می دهید و به نوبت ارتباط مؤثر برقرار می‌کنید در جهت قرض مبلغی معین برای این‌که کسب و کار خود را شروع کنید. به افرادی که نزد آنها اعتبار دارید تماس بگیرید و از آنها درخواست کنید. این مهارت را در خود تقویت کنید تا هیچ‌گاه از کمبود سرمایه سرگردان نباشید.

 

همکاری با کسب و کارهای مشابه:

کسب و کارهای مشابه
یکی دیگر از روش‌های تأمین منابع مالی کسب و کار شما این است که با افراد، سازمان‌ها و شرکت‌هایی که بیزینس مشابه شما دارند، همکاری کنید. فواید این کار این است که مواد اولیه شما در بیزینس به راحتی تأمین می‌شود، امکان پیش فروش محصول و خدمات شما بوجود می‌آید، می‌توانید رقبای خود را دست به سر کنید و از همه مهم‌تر سرمایه خود را تأمین کنید.

همچنین بخوانید:  از مشکلات خودتان بزرگتر باشید

با رقبای کوچک خود مشارکت کنید. تا حد امکان در برقراری ارتباط و مذاکره با آنها قوی عمل کنید. بعضی اوقات می‌توانید یک ایده خوب را به رقیب خود ارائه داده و با او در کسب و کار همراه شوید. البته برای این کار حتماً بین خود قراردادی را امضا کنید.

وام برای منابع مالی کسب و کار
وام بانکی:
این نکته را هرگز فراموش نکنید که در ایران بانک‌ها دلال ملک هستند. از پول شما به خودتان با بهره یا سود معین وام می دهند.

تقاضای وام بانکی در چه مواردی ضروری است؟ آیا برای راه اندازی هر کاری باید از وام استفاده کرد؟

خیر، گرفتن وام از بانک‌ها تنها زمانی منطقی است که شما در محل کسب خود مستأجر هستید و با هدف دریافت وام بانکی می توانید هزینه رهن آنجا را پرداخت کنید و به جای اجاره دادن قسط وام بانکی خود را بدهید. تنها در این صورت گرفتن وام را به شما توصیه می‌کنیم.

وام بانکی

برای دریافت وام بانکی یکی از مهم‌ترین فاکتورها گردش و معدل حساب شماست. مورد مهم دوم مدارکی است که اهلیت، ظرفیت و شخصیت شما را نمایان کند. یعنی بانک توسط آنها به شخصیت شما پی ببرد. سومین مورد هم ضامن است. ضامن شما می‌تواند ملک یا فرد باشد که شما را ضمانت می‌کند.

 

انواع و اقسام وام‌ها:

وام مضاربه ای: این نوع وام برای افرادی مناسب است که خرید و فروش می‌کنند و امور بازرگانی را مدیریت می‌کنند. وام را به شما داده و آن را می‌توانید تمدید کنید؛ برای مثال ۶ ماهه را می‌توانید تا ۶ ماه آینده تمدید کنید. این وام بیشتر به تجار تعلق می‌گیرد.
تسهیلات مشارکت مدنی: نوع دیگری از وام که برای هر کاری این وام به شما داده می‌شود که یکی از بهترین تسهیلات بانکی است به شما معرفی می کند.
مشارکت حقوقی: در اینجا بانک با شما شریک می شود. بانک به شما پول می‌دهد اما خودش هم در کار شما شریک می‌شود و سهمی از شما می‌طلبد.
وام جعاله: این وام اکثراً در خصوص تعمیرات به متقاضی سپرده می شود. تمامی این روش‌ها به ضامن احتیاج است.

همچنین بخوانید:  با این رفتار ها انسانی خلاق شوید !!!

شرکت های بیمه:
شاید خیلی از شما این موضوع را ندانید اما اگر تحت پوشش بیمه عمر قرار دارید و مدتی است که اقساط ان را به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت می کنید، می‌توانید از شرکت‌های بیمه وام دریافت کنید. به این صورت که همان مبلغی که تا به حال سرمایه‌گذاری کرده‌اید را با بهره کم به شما وام می‌دهند که می‌تواند به هدف تأمین منابع مالی مورد استفاده قرار گیرد.

نتیجه گیری:

در کل بسیاری از گزینه‌ها وجود دارند که می‌توانند برای شما سرمایه مهیا کنند تا از راه‌اندازی کسب و کار خود عقب نمانید. از قدرت برقراری ارتباط بسیار استفاده کنید. با دیگران مخصوصاً افراد با نفوذ ارتباط موثر خود را حفظ کنید.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

یک پاسخ

  1. یه مورد دیگه هم که برای تامین مالی کسب و کار تو چند سال گذشته زیاد شده ، شتاب دهنده ها هستند که کمک مالی میکنند ، برای کسب و کار هایی که دنبال سرمایه اند ایده خوبیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود