پس‌انداز کردن | چقدر پول باید پس‌انداز کنید؟

پس‌انداز کردن | چقدر پول باید پس‌انداز کنید؟

چقدر پول باید پس‌انداز کنید؟

چقدر پول باید پس‌انداز کنم؟ این سوالی است که همیشه از خود می‌پرسیم. جواب ساده است، به همان اندازه که می‌توانید. پس‌انداز کردن یکی از دغدغه‌های اصلی بشر امروزی است. ما به چند دلیل پس‌انداز می‌کنیم، یک: حوادث غیرمترقبه، دو: بازنشستگی، سه: ثبات اقتصادی.

 همه دوست دارند بخشی از درآمد خود را پس‌انداز کنند، اما عده کمی در انجام آن موفق عمل می‌کنند. این کار برای بسیاری از افراد کار ساده‌ای نیست. خبر خوب این است که شما می‌توانید بیش‌تر از آن‌چه که فکرش را می‌کنید، پس‌انداز کنید. ممکن است اولین قدم‌ها سخت باشد، اما شدنی است. ما در مطلبی مفصلا درباره مدیریت درآمد صحبت کردیم که پیشنهاد می کنم آن را مطالعه کنید.

پس‌انداز پول یک فرصت است، نه فداکاری

پس انداز پول

مطمئناً پس‌انداز کردن سخت است اما فکر می‌کنم، بزرگترین دلیلی که مردم پس‌انداز نمی‌کنند این است که در فرهنگ عامه “پس‌انداز پول” به عنوان یک فداکاری به تصویر کشیده شده است. تا زمانی که شما یا هر کس دیگری، پس‌انداز را به عنوان یک فداکاری ببینید، رغبتی به پس‌انداز کردن ندارید.

 نباید پولی را که پس از خرج کردن باقی می‌ماند، پس‌انداز کنید. زیرا احتمالاً مبلغ زیادی نخواهد بود. شما همیشه باید در ابتدا پس‌انداز کنید (۵٪ ، ۱۰٪ ، ۲۰٪ از درآمد خود، بسته به امکان خودتان). سپس آنچه را که باقی مانده، هزینه کنید. این کار مزیت زیادی دارد. اول، شما بیشتر پس‌انداز می‌کنید. دوم، شما می‌توانید بقیه پول را بدون احساس  گناه، خرج کنید. پس از این‌که ۲۵٪ از درآمد خود را پس‌انداز کردید، احساس خوبی خواهید کرد و نگران صرف مابقی پول خود نیستید.

فقط این کار ساده، این همه تفاوت‌ را ایجاد می‌کند. وقتی پس‌انداز می‌کنید، تضمین می‌کنید که در آینده پول خواهید داشت. سپس اگر هوشمندانه سرمایه‌گذاری کنید، تضمین می‌کنید که در آینده پول بیشتری نیز خواهید داشت.

همچنین بخوانید:  چگونه ولخرجی نکنیم

پس‌انداز کردن پول با گذشت زمان آسانتر می شود.

پس از شروع به پس‌انداز بیشتر، به آن عادت می‌کنید و پول را از دست نمی‌دهید. اما نکته مهم صرفه‌جویی  در هزینه‌های بیشتر این است که به آرامی شروع به کار کرده و با گذشت زمان تقویت می‌کنید. به همین دلیل است که من پس‌انداز ۵۰۰۰۰ تومان در روز را استراتژی بازنشستگی اولیه برای خودم در نظر گرفتم. وقتی روزانه به مدت ۳ هفته، پس‌انداز کنید، این کار تبدیل به یک عادت می‌شود. هک کردن مغز انسان، بسیار آسان است  فقط کافی است کاری را هر روز تکرار کنید. بعد از ۳-۴ هفته به انجام این کار عادت می‌کنید.

هر کسی می تواند با شروع ۵۰۰۰ تومان در روز، پس‌انداز کند

مطمئناً، عده‌ای پول کافی برای پس‌انداز ندارند زیرا همه درآمد خود را فقط صرف هزینه‌های مربوط به غذا، مسکن، هزینه‌های مراقبت از کودکان، بیمه و … می‌کنند. این تعداد از افراد با اتومبیل‌های جدید که مبلغ بالایی وام دارد، رانندگی می‌کنند.

اگر درآمد پایینی داشته باشید، پیشرفت خیلی سخت است، اما قطعاً می‌توانید. فقط کافی است از مبالغ کوچک شروع کنید. صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌تواند بسیار طول بکشد، اما حتی ۵۰۰۰ تومان در روز، به ۱۸۳۰۰۰۰ تومان در سال تبدیل می‌شود. اگر واقعا بخواهید، می‌توانید ۵۰۰۰ تومان در روز پس‌انداز کنید. اگر فقط ۵۰۰۰ تومان در روز به مدت ۵ سال سرمایه گذاری کنید، ۹۱۵۰۰۰۰ تومان خواهید داشت!

۳  راه برای پس‌انداز بیشتر و ایجاد ثروت

پس‌انداز کردن | چقدر پول باید پس‌انداز کنید؟

در ادامه سه روش ساده ولی موثر در افزایش پس‌انداز را توضیح می‌دهیم.

 

۱- کم کردن هزینه‌ها

این که فقط با پس‌انداز پیش بروید، خیلی سخت است. از بین بردن هزینه‌های اضافی زندگی، راه‌کار بسیار مفیدی است. بیشتر ما لوازم و وسایل زیادی در خانه داریم، علاوه بر آن هر روز وسایل دیگری را خریداری می‌کنیم که شاید کمتر به درد ما بخورد. برخی هزینه‌های غیرضروری را برای رسیدن به تعادل مالی، به تعویق بیندازید و زمینه‌هایی از زندگی را پیدا کنید که می‌توانید پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کنید. یکی از بزرگترین راه‌هایی که من شخصاً از آن استفاده کردم، کوچک کردن خانه محل اقامتم بود. با این کار اجاره‌بهای آن از ماهی ۱۵۰۰۰۰۰ تومان به ۸۰۰۰۰۰ در هر ماه کاهش یافت، من تصمیم گرفتم که مبلغ ۷۰۰۰۰۰ تومان در هر ماه صرفه‌جویی می‌شود را، سرمایه‌گذاری کنم. این تصمیم خوبی بود که باعث شد استفاده بهتری از پول داشته باشم. من این تصمیم را در سال ۲۰۱۱ گرفتم و هر ۷۰۰۰۰۰ تومانی را که پس از آن سرمایه‌گذاری کردم، امروز نزدیک به چهار برابر ارزش دارد. از آنجایی که من برای یک سال کامل این کار را کردم، پولی که پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کردم، امروز ۳۸ برابر ارزش دارد. این مبلغ، تنها از راه انتقال به یک آپارتمان کوچکتر بدست آمده است.

همچنین بخوانید:  چگونه پولدار شویم؟

 ۲- درآمد بیشتری کسب کنید و افزایش را سرمایه گذاری کنید

کسب درآمد بیشتر، مهمتر از کاهش هزینه‌ها وصرفه‌جویی است و به شما کمک می‌کند خیلی سریعتر پیشرفت کنید، به خصوص اگر تمام آن پول جدید را سرمایه گذاری کنید. به معنای واقعی کلمه تعداد نامحدودی روش، برای کسب درآمد بیشتر وجود دارد، اما این دو ساده‌ترین راه برای شروع یک پیشرفت سریع و افزایش درآمد است.

 

هر افزایش حقوق تأثیر خود را بر پتانسیل درآمد آینده شما می‌گذارد، هر مبلغی می‌تواند تأثیر زیادی در زندگی حرفه شما داشته باشد. بهترین اقدام این است که تمام ۱۰۰٪ از کل افزایش حقوق و دستمزد ، پاداش یا درآمد اضافی را سرمایه‌گذاری کنید.

اگر بتوانید زندگی خود را تا حد ممکن بر حقوق فعلی خود ادامه دهید و بقیه را سرمایه گذاری کنید، راه‌کار خوبی خواهد بود. مطمئناً سرمایه گذاری ۱۰۰٪ ممکن است زیاده‌روی باشد، بنابراین ۵۰ ٪ یا ۷۵٪ را امتحان کنید.۱۰-۲۰٪  پاداش‌هایتان را به سرمایه‌گذاری اختصاص دهید.

 

 ۳ – هر دو را انجام دهید! کمتر خرج کنید و درآمد بیشتری کسب کنید

اینجاست که بزرگترین رشد را کسب می‌کنید و جادوی واقعی اتفاق می‌افتد و خیلی سریع ثروتمند می‌شوید. هرچه تفاوت بین درآمد و هزینه‌هایتان بیشتر شود، ثروتمندتر می‌شوید.

نکته اصلی پس‌انداز و سرمایه گذاری در تفاوت بین مخارج و درآمد است. به همین دلیل ثروتمندترین افرادی را می‌بینیم که قاطعانه این تفاوت را بالا می‌برند. وارن بافت، یکی از ثروتمندترین افراد جهان، هرگز بیش از ۳.۱۷ دلار برای صبحانه خرج نمی‌کند.
۴- به دنبال آموزش باشید
یکی دیگر از راه های پس انداز پول، دیدن آموزش برای انجام سرمایه گذاری درست و … است. در همین راستا توجه شما را به مطلبی از سایت کاریزما جلب می کنم.

کسانی که به دنبال آموزش خودشان نیستند و حاضر نیستند روی خودشان سرمایه‌گذاری کنند، محکوم به پرداخت بهای نادانی خود می‌باشند. مانند کسانی که بدون اطلاع وارد بورس می‌شود و ضرر می‌کنند.

سخن آخر

 به هر کسی که در دهه ۲۰ یا اوایل ۳۰ خود باشد، توصیه می‌کنم، حداقل ۲۵٪ از درآمد  خود را پس‌انداز کند. به طور جدی، هر ۱ درصد پس‌انداز در شما، تاثیر زیادی در ارزش خالص دارای شما در آینده خواهد داشت. در حقیقت، فقط افزایش پس‌انداز شما به میزان ۱٪ می‌تواند زمان بازنشستگی شما را حداکثر ۲ سال تسریع کند.

همچنین بخوانید:  ایده‌های پولساز در روستا

 

 

 

مقالات خواندنی:

پولار شدن به روش دکتر کاویانی

  پس‌انداز کردن: ۵ مرحله برای شروع پس‌انداز

بهبودی بعد از یک شکست: توصیه‌هایی برای سربلند کردن پس از فرو افتادن

دلایل شکست کسب و کار ها و راه حل های نوین برای موفقیت یک کسب و کار

پس از رسیدن به موفقیت مالی چه می شود؟

سرمایه‌ گذاری در بورس بهتر است یا سود بانکی؟ کدامیک مناسب من است؟

 

سوالات رایج

چرا باید پول پس انداز کنیم؟

هدف از پس انداز به‌صورت مستقیم به شرایط زندگی افراد بستگی دارد. اما واضح و مبرهن است که پس انداز لازمه‌ زندگی بشر امروزی است. بدون پس انداز، دست یافتن به شرایط بهتر زندگی ناممکن خواهد شد.

بهترین روش های پس انداز چیست؟

کم کردن هزینه ها، به دنبال آموزش رفتن، ، بخشی از درامد خود را پس انداز کنید و…

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

یک پاسخ

  1. من که یک سالیه پولی که میخوام پس انداز کنم رو تبدیل می کنم به ارز دیجیتال یا دلار . واقعا به ریال نگه داشتن پول تو این اوضاع اقتصادی خیلی ستمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود