راه های پول درآوردن در شرایط سخت اقتصادی

راه های پول درآوردن در شرایط سخت اقتصادی

پول درآوردن در شرایط بد اقتصادی بسیار سخت و چالش برانگیز است زیرا زمانی که مراکز تامین اعتبار رو به رکود هستند، تأمین مالی و پولی می‌تواند یک موضوع چالش برانگیز محسوب شود. از این رو صاحبان مشاغل کوچک و کسب و کارها باید سیستم پول درآوردن خود را اصلاح کنند و شغلی را برای خود ایجاد کنند که پول‌سازی داشته باشد. نکته قابل توجه قبل از شروع کار این است که شرایط و موقعیت‌های اقتصادی که می‌توان همچنان روی آن‌ها کار کرد و به درآمد رسید را شناسایی کنید.

سپس باید بدانید چه مقدار پول برای راه‌اندازی کسب و کارتان نیاز خواهید داشت. همچنین باید هزینه‌های عملیاتی خود برآورد کنید تا به مرحله سوددهی برسید. زیرا پول درآوردن در دوران رکود می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد و اگر شما هزینه‌های خود را برآورد نکنید، ممکن است خیلی زود به ضرر برسید یا در کارتان شکست بخورید.

اگر شما هم در شرایط سخت اقتصادی به سر می برید و می‌خواهید در این شرایط پول در بیاورید و کسب و کار خود را سر و سامان دهید، با مقاله دیگری از خودساخته همراه باشید تا نکات و راه‌های پول درآوردن در شرایط رکود را باهم بررسی کنیم.

11 نکته طلایی در راه‌اندازی کسب و کار در شرایط بد اقتصادی

نکات راه‌ اندازی کسب و کار در شرایط رکود اقتصادی

  1. در زمان عدم اطمینان در شرایط بد اقتصادی، می‌توانید یک کسب و کار کوچک را با موفقیت راه‌اندازی کنید که نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی نداشته باشد. قبل از تأمین کردن سرمایه برای ایده خود، بهتر است از متخصصان و صاحبان کسب و کار دیگر مشاوره بگیرید و از آن‌ها بخواهید تا ایده کسب و کار شما را بررسی نمایند.
  2. با استفاده از بهینه‌سازی موتور جستجو و حضور در شبکه های اجتماعی می‌توانید استراتژی بازاریابی خود را تنظیم کنید و مشتریان بالقوه خود را بشناسید تا آن‌ها را به سمت کسب و کارتان هدایت کنید.
  3. به یاد داشته باشید که برخی از کسب و کارها زمانی رشد می‌کنند که شرایط اقتصادی در وضعیت عدم اطمینان قرار داشته باشد.
  4. حتماً قبل از سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب و کارتان تحقیق کنید.
  5. رکود اقتصادی می‌تواند یک دوره بسیار چالش برانگیز هم برای افراد و هم برای مشاغل محسوب شود، پس نا امید نشوید و دست از تلاش برندارید.
  6. در زمان رکود اقتصادی مردم شغل خود را از دست می‌دهند، به همین سبب تلاش می‌کنند تا هزینه‌های خود را کاهش دهند، در نتیجه ذخایر نقدی‌شان کاهش می‌یابد.
  7. بازارهای اعتباری نیز در شرایط بد اقتصادی محدودتر می‌شوند. بانک‌ها نیز ظرفیت‌های وام‌دهی خود را کاهش می‌دهند.
  8. قسمتی از موفقیت شما به نوع کسب و کاری که قصد دارید آن را راه‌اندازی کنید، بستگی خواهد داشت. از این رو مسیری را انتخاب کنید که در شرایط بد اقتصادی قابل پیشرفت باشد.
  9. مراحل و تمام اقدامات لازم در شروع کارتان را برنامه‌ریزی کنید و همواره قدم بعدی خود را بدانید. نکته قابل توجه در دوران پرتلاطم اقتصادی این است که حتی در سطوح میانی کار هم به موفقیت برسید.
  10. به طور معمول بیشتر افراد، در زمان رکود اقتصادی تمایلی به راه‌اندازی کسب و کار خود ندارند. از این رو امکان دارد رقبای بسیار کمتری داشته باشید.
  11. به احتمال زیاد مشتریانی که در این مدت به دست می‌آورید، وقتی که اقتصاد به سمت بهبود می‌رود، همراه شما خواهند ماند.
همچنین بخوانید:  ثروتمندان چگونه پول خرج می‌کنند؟

نیازهای آینده را پیش‌بینی کنید

پیش بینی نیازهای کسب و کار در شرایط سخت اقتصادی

برای پول درآوردن در شرایط بد اقتصادی بهتر است نیازهایی که بازار و جامعه ممکن است به آن وابسته باشد را شناسایی کنید. در این حالت مخاطبان هنوز به نیازها واقف نشده‌اند، اما اگر شما آن را عرضه کنید می‌تواند مورد استقبال قرار گیرد. برای این که بیشتر در مورد وضعیت و نیازهای بازار بدانید باید روش تأمین و پاسخگویی به نیازهای آن را شناسایی کنید. به همین جهت پیش‌بینی نیازهای آینده، می‌تواند مهم‌تر از تأمین نیازهای امروز به شمار رود.

منبع تأمین مالی داشته باشید

برای راه‌اندازی کسب و کار در شرایط بد اقتصادی نیاز به تأمین مالی دارید. به طوری که یک ذخیره نقدی برای زندگی 6 تا 12 ماه آینده خود فراهم کنید. می‌توانید برای تأمین سرمایه، از قبل پس‌انداز کرده باشید یا درخواست وام دهید. سعی کنید از صندوق‌های اعتباری که نرخ بهره و کارمزد کمتری دارند وام بگیرید. اگر به درستی نیازهای مالی خود را تخمین زده باشید، با توجه به مشکلات بد اقتصادی با مشکلات کمتری روبرو خواهید شد.

بازاریابی هوشمندانه‌ای داشته باشید

آغاز یک کار جدید و پول درآوردن در زمانی که اقتصاد در حال فروپاشی است به خلاقیت و نبوغ نیاز دارد. بازاریابی برای سبقت گرفتن از رقبا امری حیاتی به شمار می‌آید. برای این کار باید بیزینس پلن و نقشه اجرایی داشته باشید و اجزای بازاریابی خود را مشخص نمایید. فهرستی تهیه کنید که دقیقاً چه چیزی را می‌خواهید به فروش برسانید و مشتریان شما چه کسانی خواهند بود. قیمت محصولات یا خدمات خود را مشخص کنید. برای ترویج کسب و کارتان برنامه‌ای را مدون کنید. مشتریان اصلی خود را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید تا بتوانید به صورت استراتژیک برای آن‌ها بازاریابی انجام دهید. به طور مثال اگر خدمات حرفه‌ای برای زنان ارائه می‌دهید، محدوده سنی، نوع شغل یا موقعیت جغرافیایی خاص را مورد بررسی قرار دهید. همچنین می‌توانید روش‌هایی را در نظر بگیرید که محصولات یا خدمات خود را تغییر دهید تا کارتان جذابیت تجاری بیشتری پیدا کند و پایگاه مشتری خود را توسعه دهید.

برای پول درآوردن در دوران رکود باید همیشه در فکر توسعه و تغییر در کارتان باشید که مقابل رقبای خود کم نیاورید. مدام تحلیل‌های رقابتی انجام دهید و مراقب تکنیک‌های بازاریابی‌ای که رقبا در کارشان استفاده می‌کنند، باشید. گاهی ممکن است رقبای شما محصول خود را تغییر دهند یا قیمت را کاهش دهند. برای اینکه پول بیشتری به دست بیاورید و سهم بالاتری از بازار داشته باشید باید خود را نسبت به رقبایتان متمایز کنید. برای این کار از قدم‌های کوچک شروع کنید تا در مسیر توسعه قرار گیرید.

همچنین بخوانید:  با درآمد کم چگونه پولدار شویم؟

از فناوری برای رونق کارتان استفاده کنید

استفاده از فناوری در دوران سخت اقتصادی

از امکاناتی که فناوری در اختیارتان قرار می‌دهد غافل نشوید، زیرا فضای بسیار مناسبی است که می‌تواند کسب و کارتان را رونق دهد و مشتریان زیادی را به سمت شما جلب نماید. اغلب مشاغل کوچک باید از بازاریابی شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، تلگرام، توییتر، اینستاگرام، لینکدین و سایر رسانه‌های اجتماعی برای دستیابی به مخاطبان بیشتر در فضای مجازی بهره گیرند. همچنین نحوه استفاده از بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو SEO) برای دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق گوگل را یاد بگیرید. بازاریابی دیجیتالی در رسانه‌های اجتماعی سبب می‌شود که آگاهی در مورد برند شما افزایش پیدا کند و فروش بالاتر برود. همچنین این کار می‌تواند راهی مقرون به صرفه برای بازاریابی کسب و کار جدید شما به حساب بیاید.

برای این کار بازار خود را با فروش آنلاین از طریق کانال‌های متعدد پیدا کنید و گسترش دهید. از وب‌سایت‌ها برای دریافت ایده از کارآفرینان دیگر استفاده کنید. همچنین وب‌سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی نمایید تا سایت شما در صدر جستجوهای مشتریان شما قرار گیرد. امکانات بازاریابی مقرون به صرفه‌ای همچون پادکست یا وبینارها از طریق وب‌سایت خود تولید کنید. معجزه تخفیف‌ها، جوایز و کوپن‌ها را در کارتان نادیده نگیرید و برای توسعه کار خود حتماً به مشتریان خود ارائه دهید.

شبکه‌سازی کنید

جامعه مشتریان خود را بزرگ‌تر کنید و با افرادی دیگر ارتباط بگیرید که می‌توانند مشتریان بیشتری به شما معرفی کنند. این کار به صورت شبکه‌ای از مشتریان درمی‌آید که هر کدام می‌توانند تعداد زیادی از آشنایان خود را معرفی کنند. در این صورت کسب و کار شما رونق بیشتری خواهد گرفت. همچنین می‌توانید یک گروه شبکه کسب و کار محلی جستجو کنید و یا با اتاق بازرگانی مربوط به کسب و کار خود در ارتباط باشید. این کار شما را در شبکه‌سازی در کارتان کمک خواهد کرد.

چگونگی پول درآوردن در شرایط بد اقتصادی بدون سرمایه

در اولین قدم باید بررسی و تعیین کنید که در حال حاضر چه کارهایی را می‌توانید انجام دهید که نیازی به سرمایه زیادی نداشته باشد. در این راه بررسی کنید ببینید که محصول یا خدمات خود را چطور می‌توانید به مشتریان خود ارائه دهید بدون آنکه هزینه اضافی زیادی برای شما داشته باشد.

 

مثلا شما می‌توانید در رسانه‌های اجتماعی، کسب و کار خود را بازاریابی کنید و به فروش برسانید. به همین منظور باید در قدم اول درباره ایده خود، به خوبی تحقیق و بررسی کنید تا بازار کار محصول خود را دربیاورید. به خاطر داشته باشید که راه‌اندازی کسب و کار در شرایط بد اقتصادی مزایای منحصر به فردی هم دارد. اگر هزینه‌ها را به حداقل برسانید و در عین حال به مشتریان خود بیشترین ارزش را بدهید، شک نکنید که پایه‌های یک موفقیت طولانی مدت برای کسب و کارتان فراهم خواهید کرد.

بیشتر بخوانید : روش های پولدارشدن بدون سرمایه

چطور می‌توان از شرایط بد اقتصادی عبور کرد؟

به خاطر داشته باشید که شرایط بد اقتصادی و تورم، کاهش اعتماد مصرف کننده و کاهش فروش تمام مشاغل به ویژه کسب و کارهای کوچک را تهدید می‌کند. معمولاً مشاغل کوچک به اندازه کافی ذخایر مالی ندارند و آسیب پذیرترند، به همین سبب سخت‌تر می‌توانند از شرایط بد اقتصادی عبور کنند. برای این کار اقدامات زیادی باید انجام شود که جریان نقدینگی محافظت شود و برای مشتریان پایگاه ویژه‌ای تشکیل دهید. اجرای روش‌هایی از این قبیل می‌تواند کمک کند که در طول رکود اقتصادی سرپا بمانید و حتی در کارتان پیشرفت کنید.

همچنین بخوانید:  چرا پولدار نمیشم؟ 15 دلیل که شما را از پولدار شدن دور می کند!

محافظت از جریان نقدی

جریان نقدی شریان حیات کسب و کار شما محسوب می‌شود. جریان درآمد و نقدینگی کسب و کار شما باید بیشتر از هزینه‌هایتان باشد. با اجرای استراتژی‌هایی برای حفظ جریان نقدینگی مانند افزایش فروش یا ارائه خدمات بازپرداخت و کاهش هزینه‌های غیر ضروری، می‌توانید کسب و کار خود را در برابر رکود مقاوم نمایید. می‌توانید بدون اینکه کیفیت کالاهایتان پایین بیاید، هزینه‌های خود را کاهش دهید. برای تهیه محصولات خود، سعی کنید آن‌ها را به صورت عمده و با قیمت پایین‌تر تهیه نمایید تا در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

ارزش گذاری روی محصولات

در دوران رکود مراقب تنوع دادن به محصولات خود باشید. زیرا اگر خدمات یا محصولات خود را بدون تحقیق تنوع ببخشید، در بهترین حالت زمان و پول خود را تلف کرده‌اید. حتی در برخی موارد این کار می‌تواند به کسب و کار شما آسیب برساند. به همین جهت روی محصولات و خدمات اصلی تمرکز کنید و موارد اضافه را کنار بگذارید.

جذب مشتریان در رکود اقتصادی

جذب مشتری

زمانی می‌توانید در شرایط بد اقتصادی در کار خود پیشرفت کنید که پایگاه مشتریان خود را گسترش دهید و برنده جذب مشتری از رقبای خود باشید. برای این کار به جزئیات توجه کنید و متفاوت‌تر عمل نمایید. به همین سبب باید در مورد رقبای خود تحقیق کنید و ببینید چه کار بیشتری می‌توانید انجام دهید تا مشتریان آن‌ها به سمت شما جذب شوند.

از مشتریان فعلی خود استفاده کنید

مشتریانی که امروز دارید بهترین فرصت را به شما می‌دهند که بدون متحمل شدن هزینه‌های یافتن مشتریان جدید، فروش بیشتری داشته باشید. کافی است آن‌ها را از هر نظر راضی نگه دارید. برای پول درآوردن در دوران رکود نباید مشتریان فعلی خود را نادیده بگیرید. به همین جهت به مشتریان فعلی خود خدمات عالی ارائه دهید. مطمئن شوید که مشتریان شما از محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید، کاملاً راضی هستند. در این صورت نه تنها آن‌ها تبدیل به مشتریان ثابت می‌شوند، بلکه مشتریان دیگری نیز به شما معرفی خواهند کرد.

همیشه بازاریابی حرف اول را می‌دهد

اهمیت بازاریابی در کسب و کار

در زمان بحران و رکود اقتصادی اغلب افراد بودجه بازاریابی خود را کاهش می‌دهند یا حتی کاملاً آن را به طور کامل حذف می‌کنند. اما در این حالت زمانی کسب و کارهای کوچک رونق می‌گیرند که بازاریابی را کوچک نشمارند. شما می‌توانید مشتریان را کمک کنید تا محصولات و خدمات شما را بیشتر ببینند و در تصمیمات خریدشان تغییر ایجاد کنید. به همین جهت تلاش‌های بازاریابی خود را افزایش دهید و نام خود را بیشتر در معرض دید مخاطبان خود قرار دهید.

در ویدیو زیر دکتر کاویانی درباره اهمیت بازاریابی صحبت می کنند.

 

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی راه‌اندازی کسب و کار و درآمدزایی در شرایط بد اقتصادی پرداختیم. اما با این وجود به خاطر داشته باشید که هیچ چیز نمی‌تواند کسب و کارهای کوچک در برابر شرایط رکود و بحران سخت مقاوم کند. اما با انجام دادن مواردی که عنوان شد می‌توانید تا حدودی مطمئن شوید که در دوران رکود تاب بیاورید و حتی به سود قابل توجهی برسید. امید است با تحلیل و تحقیق در ابتدای کارتان به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

 

سوالات شما

بهترین راه پول درآوردن در شرایط بد اقتصادی چیست؟

پیش بینی نیاز آینده ، تامین منبع مالی ، شبکه سازی از پایه ترین راه های پول درآوردن هستند

چطور می‌توان از شرایط بد اقتصادی عبور کرد؟

محافظت از جریان نقدی، محافظت از جریان نقدی، جذب مشتریان در رکود اقتصادی، استفاده از مشتریان فعلی، داشتن بازاریابی فعال کمک کننده شما در این شرایط اقتصادی هستند.

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود