افزایش فروش تا 270% در 3 ماه! بهترین روش های تست شده

What exactly does increase sales mean?

یکی از آرزوهای تمام فروشندگان در کسب و کارهای مختلف این است که به طور دائم افزایش فروش داشته باشند و روز به روز به تعداد مشتریان و خریداران آن ها اضافه شود. هرچند رخ دادن این اتفاق سخت است اما غیرممکن نیست؛ همیشه راهکارهایی هستند که شما از آن ها استفاده نکرده اید و می توانید با آموزش و بهره گیری از آن ها به این مهم دست پیدا کنید. در این مطلب قصد داریم دقیقاً درباره همین موضوع صحبت کنیم و راهکارهایی برای فروش بیشتر به صورت دائم مطرح کنیم که به بهترین شکل ممکن بتوانید از آن ها استفاده کنید. پس حتماً در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

منظور از افزایش فروش دقیقاً چیست؟

شما زمانی می‌توانید به فروش بیشتر در زمان کمتر دست پیدا کنید که مشتری به شما و کارتان اعتماد داشته باشد. بنابراین قبل از هر چیزی باید به هر طریقی که می‌توانید رابطه خوب و عمیقی با مشتریان خود برقرار کنید و هر روز این رابطه را تقویت کنید.

امروزه هر کسی که کسب و کار با سرمایه کم دارد و خدمات و محصولاتی به مشتریان خود ارائه می‌دهد، به دنبال راهی برای افزایش فروش و بازاریابی بهتر محصولات خود است. جذب مشتری و ترغیب او به خرید از شما در میان هزاران رقیبی که وجود دارد و ایده‌های کارآفرینی نو و خلاقانه‌ای که هر روز وارد بازار می‌شود، یقینا نیاز به تدبیر و برنامه ریزی درستی خواهد داشت.در ادامه این ویدیو به شما آموزش میدهد که چطور نابغه بازاریابی شویم ؟!

 

اگر شما یک شرکت یا فروشگاه حضوری باشید که از نزدیک و به طور مستقیم با مشتریان خود ارتباط دارید، نوع برخورد، ظاهر مناسب و رفتار حرفه‌ای شما در کنار ارائه محصول و خدماتی با کیفیت می‌تواند زمینه ارتباط موثر شما با مشتریان‌تان را رقم بزند

اگر کار شما به صورت غیر حضوری و یا اینترنتی با مشتری در ارتباط است ، باید بتوانید کانال‌های ارتباطی موثری را برای جلب رضایت مشتریان‌تان کشف کنید و آنها را به خرید از خود تشویق کنید.

از زمان ورود و اولین ارتباط مشتری باید همه چیز به درستی با استفاده از تکنیک‌های روانشناختی پیش برود و از دکور شرکت یا فروشگاه تا نوع صحبت کارمندان برا مشتری یک ترغیب و یک تبلیغ واقعی محسوب شود.

اینکه شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید و چه محصولات و یا خدماتی به مشتریان خود ارائه می‌دهید، در نوع فروش و بازاریابی شما تاثیر زیادی دارد؛ اما باید بدانید که معمولا راهکارهایی هستند که می‌توانند به شما برای فروش بیشتر در زمان کمتر کمک کند و نتیجه مطلوب‌تری را برایتان به ارمغان بیاورد که در ادامه با برخی از این روش‌ها آشنا می‌شوید.

 

مهمترین راهکارهای افزایش فروش

با مهم‌ترین راهکارهای فروش بیشتر آشنا شوید!

  • بازار خودتان را شناسایی کنید

قبل از هر کاری برای اینکه بتوانید فروش بیشتری را تجربه کنید باید بازار کارتان را شناسایی کنید و بدانید که اصلا قرار است محصولات و خدمات‌تان را به چه کسانی بفروشید و تکنیکهای پرزنت حرفه ای را بیاموزید.

منظور ما دانستن نام، عنوان، شرکت و آدرس خریداران شما نیست ، بلکه باید درک کنید که اصلا مخاطبین شما از چه قشری هستند؟ چه نیازهایی دارند؟ و چه نوع رفتار و گویشی را می‌پسندند؟ از چه طبقه‌ای از جامعه هستند؟  و چطور خوشحال می‌شوند.؟

به علاوه باید رقبای خودتان را شناسایی کنید و بدانید که چطور می‌توانید توجه مشتریان را از سمت رقبا به سمت خودتان جذب کنید و برای مشتریان‌تان منحصر به فرد باشید.

  • برای مشتریان قدیمی خود همیشه ارزش قائل شوید

شاید همه شرکت‌ها هر روز در فکر زیاد کردن مشتریان و استدلال در نوع برخورد برای جذب افراد جدید در شرکت یا فروشگاه خود باشند، اما بهتر است بدانید در کنار همه اینها مشتریان قدیمی شما باید حفظ شوند و اهمیت دادن به آنها باید به گونه‌ای باشد که همیشه احساس ارزش کنند و به عنوان مشتری شما باقی بمانند ، پس بهتر است از مشتریان قدیمی خودتان غافل نشوید!

 

Always value your old customers

  • اعتماد مشتری را جلب کنید

شما زمانی می‌توانید به فروش بیشتر در زمان کمتر دست پیدا کنید که مشتری به شما و کارتان اعتماد داشته باشد. بنابراین قبل از هر چیزی باید به هر طریقی که می‌توانید رابطه خوب و عمیقی با مشتریان خود برقرار کنید و هر روز این رابطه را تقویت کنید.

یک راه عالی برای اعتماد سازی مشتریان، آموزش دادن به آنهاست.هر آنچه که لازم است در مورد شما و کارتان بدانند به آنها آموزش دهید و به آنها ثابت کنید که خرید محصول و خدمات از شما موجب راحتی و تاثیرات مثبت در زندگی خودشان خواهد شد.

برای این کار بهتر است آموزش خود را به صورت شخصی انجام دهید و به صورت حضوری برای هر فرد یا در ایمیل شخصی آنها به طور جداگانه برای هر مشتری توضیحاتی دهید. هر چند که در بسیاری از موارد ایجاد پست‌های همگانی اینترنتی هم می‌تواند موثر باشد اما شخصی سازی این موضوع نشان می‌دهد که شما برای تک تک مشتریان خود اهمیت زیادی قائل هستید و برایشان وقت صرف می‌کنید.

 

اعتماد مشتری را جلب کنید

  • بازاریابی اینترنتی را فراموش نکنید

امروزه یکی از بهترین روش‌ها برای معرفی کارها و بازاریابی موثر، بازاریابی آنلاین است. اینکه از راه شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌ها برای کار خودتان تبلیغ کنید و مشتری جذب کنید. هزینه تبلیغ از راه شبکه‌های آنلاین یکی از پایین‌ترین و البته تاثیرگذارترین گزینه‌های بازاریابی محسوب می‌شود.

از این راه می‌توانید خودتان، محصولات و خدمات و مزیت‌های کارتان را برای مشتری بازگو کنید و ارتباطی دوستانه با مشتریان خود برقرار کنید؛ هم‌چنین می‌توانید از طریق ایجاد پست‌ اینستاگرام جذاب و آموزشی مشتری را به خرید از خودتان ترغیب کنید و از طرفی با داشتن یک وب سایت و تولید محتوای موثر یک پلتفرم برای فروش اینترنتی نیز راه اندازی کنید.

همچنین بخوانید:  مدل آیدا (AIDA) در بازاریابی چیست؟

اینگونه در کنار جذب مشتری و بازاریابی بهتر برخی از محصولات و خدمات خود را به صورت اینترنتی و آنلاین به فروش برسانید و از این ایده برای فروش بیشتر محصولات خود استفاده کنید. فراموش نکنید که باید برای کاربران آنلاین خود ارزش قائل شوید و سایت و شبکه‌های اجتماعی خود را زود به زود بروز رسانی کنید و در آنها از محتوای با کیفیت و عکس‌ها و ویدیوهای جذاب استفاده کنید.

 راهکارهای افزایش فروش

  • برای خرید مشتریان ایده‌های جذاب ارائه دهید

نحوه فروش بیشتر محصولات همیشه تنها به خود محصول و کیفیت آن مربوط نمی‌شود و گاهی تشویق کردن مشتری به خرید بیشتر از هر عامل دیگری منجر به فروش خواهد شد. به همین منظور برای فروش بیشتر در زمان کمتر می‌توانید برای شرایط مختلف فروش خود جوایز و کارت هدیه‌هایی را در نظر بگیرید و مشتریان را به خرید کردن تشویق کنید.

در هنگام مناسبت‌ها بر روی محصولات و خدمات خود کاهش قیمت اعمال کنید و محصولات را با حراج بفروشید.در برخی از روزهای هفته یا ماه و سال به هر دلیلی حراج بزنید و یا جوایزی برای مشتریان در نظر بگیرید، از میان خریداران خود قرعه کشی انجام دهید و به آنها جوایزی اهدا کنید.

اگر افزایش فروش اینترنتی دارید برخی از روزها ارسال رایگان داشته باشید و اینگونه از هر طریقی یک تشویق و جملات انگیزشی فروش خوب برای مشتریان‌تان داشته باشید. در واقع بهترین ایده برای فروش بیشتر محصولات این است که گاهی باب میل مشتری‌تان رفتار کنید و با کاهش قیمت و اهدای جوایز و قرعه کشی در آنها انگیزه خرید ایجاد کنید و از رقبای خود پیشی بگیرید.

  • به مشتری خدماتی منحصر به فرد ارائه دهید

باید فکر کنید که می‌توانید در کسب و کار خودتان چه چیز منحصر به فردی به مشتری ارائه دهید که با رقبای قبلی‌تان متفاوت باشید. مثلا اگر رستوران دارید ارائه موسیقی زنده با خواننده و گروه ارکستر خاص می‌تواند ایده خوبی باشد که البته هم منجر به فروش بیشتر و هم افزایش قیمت‌ها در آن شب خاص خواهد شد،

یا مثلا می‌توانید غذایی منحصر به فرد و ویژه ارائه دهید که کمتر کسی طعم آن را امتحان کرده است و یا در موازات ارائه غذا به مشتریان خدماتی همانند دسر و کیک و بستنی و… را نیز ارائه دهید و مشتری را برای مدت زمان بیشتری در رستوران خود نگه دارید.

 

Provide unique service to the customer

  • برای فروش عمده پاداش بدهید

باید بین مشتری که قصد خرید عمده محصولات شما را دارد با فردی که تنها یک عدد از محصولی را برمیدارد تمایز قائل شوید. برای اینکه مشتریان را به خرید بیشتر تشویق کنید، باید برای افرادی که، از یک مقداری بیشتر خرید می‌کنند پاداش در نظر بگیرید.

و برای این کار می‌توانید مقداری از مبلغ را دوباره به حساب آنها بازگردانید و تخفیف جداگانه‌ای برایشان در نظر بگیرید و یا کد تخفیفی به آنها بدهید که در خرید بعدی خود از آن استفاده کنند و یا حتی می‎توانید یک اشانتیون به آنها بدهید و کاری کنید که مشتری با حداکثر رضایت از شرکت و یا فروشگاه شما خارج شود و یقین داشته باشید دفعه بعد نیز حتما قبل از هر جای دیگری به سراغ شما خواهد آمد.

  • استفاده از روش‌های بازاریابی مختلف در کار

روش‌های بازاریابی از جمله مهم‌ترین روش‌هایی هستند که شرکت‌ها برای جذب مشتریان جدید و افزایش سریع فروش خود می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. این روش‌ها شامل تبلیغات در رسانه‌های مختلف، بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیل، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و… هستند. به طور کلی، با استفاده از این روش‌ها، شما می‌توانید به عنوان یک منبع معتبر در نظر گرفته شوید و به مخاطبان خود در زمان مناسب پیام برسانید. با این کار، می‌توانید مشتریان جدید را به خود جذب کنید و  فروش خود را افزایش دهید.

 

استفاده از روش‌های بازاریابی مختلف در کار

  • ایجاد یک سیستم تحقیق و توسعه در شرکت

تحقیق و توسعه به معنای بررسی و تحلیل بازار، محصولات و خدمات مشابه شرکت و بهبود آن‌ها است. این فعالیت‌ها به شما کمک می‌کنند تا محصولات و خدمات خود را بهبود داده و سپس به مشتریان خود ارائه دهید. برای انجام این فعالیت‌ها، شما می‌توانید با مشتریان خود صحبت کنید و نظرات، پیشنهادات و انتقادات آن‌ها را بررسی کنید. همچنین، می‌توانید با رقبا و شرکت‌های مشابه خود مقایسه کنید و به دنبال راه‌هایی برای بهبود محصولات و خدمات خود باشید. با این کار، شما می‌توانید محصولات و خدمات خود را بهبود داده و به مشتریان خود ارائه دهید.چطور با تحلیل رقبا درآمد خود را دو برابر کنیم؟ صوت زیر این مورد را به شما توضیح داده است.

  • همکاری با سایر شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف

همکاری با سایر شرکت‌ها به شما کمک می‌کند تا در بازار رقابتی قوی عمل کنید. این همکاری می‌تواند شامل تشکیل تیم‌های کاری موفق مشترک، افزایش همکاری با تامین‌کنندگان، پیمانکاران و… باشد. با همکاری با شرکت‌های دیگر، شما می‌توانید به منابع و تجربیات جدیدی دسترسی پیدا کنید و از این طریق به اهداف فروش خود دست یابید. همچنین، با ایجاد تیم‌های کاری مشترک، می‌توانید با بهره‌گیری از تخصص‌های مختلف به بهبود محصولات خود بپردازید و در نتیجه به فروش بیشتری دسترسی پیدا کنید.

  • همیشه مثبت باشید

درست همانند افراد مثبت کسب و کارهای انرژی مثبت همیشه در ذهن‌ها می‌مانند و برای انسان‌ها خاطراتی خوب رقم می‌زنند. زمانی که مشتری شما حس خوبی از برخورد با شما و یا خرید از وب سایت و فروشگاه شما کسب کند،

بار دیگر برای تجربه دوباره این حس مثبت به سراغتان خواهد آمد پس سعی کنید به هر طریقی چنین تجربه‌ای برای مشتریان‌تان رقم بزنید. به جای اینکه در مورد رقبای‌تان بدگویی کنید بهتر است از حرف‌های مثبت استفاده کنید. محیط را به گونه‌ای طراحی کنید که مشتری با ورود خود به شرکت و یا فروشگاه شما حس خوبی را تجربه کنید.

همچنین بخوانید:  25 تکنیک طلایی جذب مشتری

برخورد خوب و فرح بخشی با مشتریان داشته باشید. تنها روی چیزهای مثبت و خوب تمرکز کنید و با لبخند و مهربانی پاسخگوی مشتری باشید و احساس خوبی به مشتری القا کنید. زبان بدن را جدی بگیرید و سعی کنید که رفتار مناسبی با مشتریان از خود نشان دهید و پیام مثبتی به آنها بدهید و فراموش نکنید که مطالعات نشان داده است که زبان بدن تا ۵۶ درصد می‌تواند منجر به فروش بیشتر محصولات شود و فروش بیشتر در زمان کمتر را تضمین کند.

همیشه نیمه پر لیوان را ببینید و به جای اینکه با مشتری در مورد اوضاع نابسامان و خبرهای ناراحت کننده صحبت کنید، خوش بین باشید و انرژی مثبت بدهید. تحقیقاتی که بیش از ۳۰ سال روی حدود ۱ میلیون فروشنده انجام شد، نشان داد که خوش بینی و انرژی مثبت بهترین ایده برای فروش بیشتر محصولات است و منجر به فروش بیشتر در زمان کمتر می‌شود و این موضوع از ۲۰ تا ۴۰ درصد فروش را افزایش می‌دهد.

نکاتی در مورد افزایش فروش

نکاتی در مورد افزایش فروش

افزایش فروش یکی از اهداف اصلی هر کسب و کار است. در ادامه نکاتی را برای افزایش فروش که می‌تواند در هر کسب و کاری مفید باشد، بررسی می‌کنیم:

    1. شناسایی مشتریان: شناسایی مشتریان و نیازهای آن‌ها، یکی از مهمترین اصول در افزایش فروش است. برای این کار، باید با دقت به تحلیل بازار و رقبا پرداخته و به دنبال شناخت دقیق مشتریان و نیازهای آن‌ها باشید. با شناخت دقیق مشتریان، می‌توانید بهترین راهکارهایی را برای جذب و حفظ آن‌ها پیدا کنید. در این راستا، می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند مطالعه بازار، برگزاری نظرسنجی، تحلیل داده‌ها و… استفاده کنید.
    2. ارائه محتوای جذاب: ارائه محتوای جذاب و جذاب، یکی دیگر از راهکارهای افزایش فروش است. با ارائه محتوای مفید، جذاب و جملات انگیزشی، می‌توانید مشتریان را به خود جذب کنید و آن‌ها را به خرید ترغیب کنید. برای این کار، می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند ارائه محصولات رایگان، ارائه محتوای آموزشی و اطلاعاتی، استفاده از ویدیوها و تصاویر جذاب و… استفاده کنید.
    3. ایجاد تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه: ایجاد تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه نیز می‌تواند به افزایش فروش کمک کند. با ارائه تخفیف‌های جذاب، می‌توانید مشتریان را به خرید ترغیب کنید و بازار خود را گسترش دهید. اما در این راستا باید به این نکته توجه داشت که تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه باید درست و به موقع ارائه شود و نباید به شکلی که ارزش کسب و کار را کاهش دهد، باشد.
    4. بهبود تجربه مشتری: بهبود تجربه مشتری، یکی دیگر از راهکارهای افزایش فروش است. با ارائه خدمات بهتر و رفع مشکلات مشتریان، می‌توانید اعتماد آن‌ها را به خود جلب کنید و افزایش فروش خود را تضمین کنید. اما برای بهبود تجربه مشتری، باید به این نکته توجه داشت که باید از شناخت دقیق از نیازهای مشتریان برایگان، ارائه محتوای آموزشی و اطلاعاتی، استفاده از ویدیوها و تصاویر جذاب و… استفاده کنید.بهبود تجربه مشتری
    5. ایجاد تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه: ایجاد تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه نیز می‌تواند به افزایش فروش کمک کند. با ارائه تخفیف‌های جذاب، می‌توانید مشتریان را به خرید ترغیب کنید و بازار خود را گسترش دهید. اما در این راستا باید به این نکته توجه داشت که تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه باید درست و به موقع ارائه شود و نباید به شکلی که ارزش کسب و کار را کاهش دهد، باشد.
    6. بهبود تجربه مشتری: بهبود تجربه مشتری، یکی دیگر از راهکارهای افزایش فروش است. با ارائه خدمات بهتر و رفع مشکلات مشتریان، می‌توانید اعتماد آن‌ها را به خود جلب کنید و افزایش فروش خود را تضمین کنید. اما برای بهبود تجربه مشتری، باید به این نکته توجه داشت که باید از شناخت دقیق از نیازهای مشتریان برای بهبود خدمات استفاده کنید و راهکارهای مناسبی برای بهبود رضایت مشتریان پیاده سازی کنید.
    7. تبلیغات: کسب درآمد از تبلیغات می‌تواند به افزایش فروش کمک کند. با استفاده از روش‌های تبلیغاتی مختلف، می‌توانید محصولات خود را به مشتریان بیشتری معرفی کنید و بازار خود را گسترش دهید. در این راستا، می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند تبلیغات در رسانه‌های مختلف، تبلیغات اینترنتی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و… استفاده کنید.
    8. استفاده از فناوری: استفاده از فناوری می‌تواند به بهبود فرآیند فروش کمک کند. با استفاده از سیستم‌های مدیریت مشتریان، فرآیند پرداخت آنلاین و سایر روش‌های فناوری که در اختیار شماست، می‌توانید فرآیند فروش را بهبود بخشید و افزایش فروش خود را تضمین کنید. به طور مثال، می‌توانید از سیستم‌های CRM برای مدیریت روابط با مشتریان استفاده کنید و از سیستم‌های پرداخت. راهکار های تکنیک های فروش زیرکانه را در ویدیو زیر برای شما توضیح داده ایم.

 

لذا، برای افزایش فروش باید به شناسایی نیازهای مشتریان، ارائه محتوای جذاب، ایجاد تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه، بهبود تجربه مشتری، تبلیغات، و استفاده از فناوری توجه کرد. همچنین، باید به تحلیل دقیق بازار و رقبا، بهینه‌سازی فرآیند فروش، ارتقای کیفیت محصولات و خدمات، بهبود سیستم پشتیبانی و خدمات پس از فروش، و بهبود ارتباط با مشتریان توجه کرد. در کل، برای افزایش فروش باید به کارآمدی و کاربردی بودن روش‌های خود، توجه کرد و با توجه به شرایط بازار و نیازهای مشتریان، راهکارهایی برای جذب و حفظ آن‌ها ارائه داد.

راهکارهای عملی در زمینه افزایش فروش

راهکارهای عملی افزایش فروش به صورت زیر هستند:

  • به شیوه حرفه‌ای ها به مشتریان تخفیف بدهید.

شما می‌توانید در کسب و کار خود برای جلب مشتریان، هنگام خرید به آن‌ها تخفیف بدهید، البته نه هر نوع تخفیفی! بلکه به روش و شیوه حرفه‌ای‌ها . به این صورت که مثلا اگر شما فروشنده پوشاک هستید، هنگامی که مشتری از شما لباسی را خریداری نموده و درخواست تخفیف دارد؛ شما می‌توانید به جای اینکه مثلا ۲۰ درصد به او تخفیف بدهید، یک جفت جوراب به او هدیه بدهید. این کار شما باعث تاثیرگذاری در ذهن مشتری خواهد شد.

همچنین بخوانید:  برنامه روزانه یک فروشنده موفق
  • با مشتریان غیرفعال خود درتماس باشید.

در هر کسب و کاری مشتریانی هستند که حداقل یک‌بار محصولی را از فروشنده خریداری نموده و دیگر از آن‌ها خبری نیست. این احتمال وجود دارد که علت اصلی عدم خرید مجدد مشتری از فروشنده، قطع ارتباط او باشد.

شما در صورت ایجاد چنین مواردی می‌توانید برای حفظ ارتباط با مشتریانتان با آن‌ها در تماس باشید. بنابراین می‌توان گفت یکی از ایده های فروش می‌تواند این باشد که فروشنده، مشتریان خود را بشناسد و با آن‌ها در ارتباط باشد.

 

 

راهکارهای عملی در زمینه افزایش فروش

معرفی نمونه‌هایی برای فروش بیشتر

افراد بسیاری وجود دارند که کسب و کار آن‌ها فروشندگی در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها است و هدف آن‌ها این است که فروش محصولاتشان افزایش یابد. این افراد همیشه به دنبال روش‌ها و راه‌ های افزایش فروش مغازه خود هستند، پیشنهادی که برای این افراد می‌توان بیان نمود این است که اگر می‌خواهید مشتریان زیادی داشته باشند و فروشتان را بالا ببرید، باید نسبت به محصولاتی که می‌فروشید، اطلاعات کامل داشته باشد.

همچنین اگر شما صاحب یک فروشگاه هستید و به دنبال جذب مشتری می‌گرید، برگزاری مسابقه و نمایش پرفروش‌ترین محصولات شما به مشتریان می‌تواند از جمله راه های افزایش فروش فروشگاه برای شما محسوب شود.

افرادی هستند که کسب و کار آن‌ها به صورت آنلاین و از طریق اینترنت انجام می‌شود و به دنبال شیوه‌هایی برای فروش بیشتر محصولاتشان هستند. در این زمینه نیز می‌توان گفت که طراحی یک وب‌سایت فروشگاهی آنلاین و ارائه محصولات در آن می‌تواند یکی از روش های افزایش فروش اینترنتی برای کسب و کار این افراد باشد.

 

معرفی نمونه‌هایی برای افزایش فروش

نحوه فروش بیشتر به چه چیزی بستگی دارد؟

نحوه فروش بیشتر محصولات همیشه به نوع برخورد و نوع استراتژی که برای بازاریابی خود انتخاب می‌کنید، بستگی دارد؛ بهترین ایده برای فروش بیشتر محصولات این است که مشتری را به خرید از خودتان بیشتر و بیشتر ترغیب کنید و راهکار مناسبی برای جلب اعتماد او پیدا کنید.

با نحوه فروش بیشتر محصولات به خوبی آشنا باشید و قادر به ارتقای عملکرد خود در فروش و ایجاد فضای مثبت برای مشتری باشید با این نوع فعالیت برای او خاطره‌ای مثبت در ذهن رقم می‌زنید که او را هر بار به خرید مجدد از شما ترغیب می‌کند.

در هر کسب و کار و تجارتی برای اینکه بتوانیم به موفقیت و پیشرفت برسیم، نیاز به کسب مهارت‌هایی در زمینه توانایی فروش محصولات خود به مشتریان داریم که کسب این مهارت‌ها تنها با صحبت کردن با مشتریان حاصل نمی‌شود.

تکنیک‌ها و ترفندهای متنوع و گوناگونی برای افزایش فروش وجود دارد تا از طریق آن‌ها بتوانید مشتریان خود را راضی کنید. این مسئله را به خاطر بسپارید که اگر مشتریان از نحوه برخورد شما احساس رضایت نمایند و شما را دوست داشته باشند، تمایل آن‌ها برای خرید از محصولات شما بیشتر خواهد شد.

مهمترین راهکار برای افزایش فروش و جذب مشتری این است که شما به عنوان یک فروشنده بدانید که چگونه به مشتریان خود احساس آرامش خاطر بدهید و اطمینان آن‌ها را برای خرید از محصولاتتان جلب نمایید.

اگر شما به عنوان یک فروشنده در کسب و کار خود به مشتریانتان احترام گذاشته و به نیاز آن‌ها توجه نمایید، می‌توانید به بهترین شکل ممکن از این طریق محصولاتتان را به فروش برسانید.

پس در هنگام برخورد با مشتریان، به جای اینکه بخواهید به طور مداوم از محصولاتتان برای جلب توجه آن‌ها تعریف کنید، حوصله داشته باشید، بیشتر به آن‌ها گوش دهید و کمتر حرف بزنید.

اگر می‌خواهید به یک فروشنده ماهر و حرفه‌ای در زمینه کسب و کار و تجارت تبدیل شوید، باید بر روی ۳ حوزه محصول، بازار و استراتژی یا نحوه فروش شناخت و آگاهی کافی داشته باشید.

بنابراین باید با  نکات و راهکارهای این زمینه را فرا بگیرید. در زیر به مواردی می‌پردازیم که می‌توانید آن‌ها را به عنوان نکات و روش‌های افزاش فروش درنظر گرفته و با به‌کار بردن آن‌ها به موفقیت در کسب و کار برسید.

سخن پایانی

افزایش فروش تا ۲۷۰% در ۳ ماه، نشان می‌دهد که با استفاده از روش‌های صحیح بازاریابی و فروش، می‌توان به نتایج قابل توجهی دست یافت. برای رسیدن به این نتایج، نیاز است که به شناخت دقیق تر مشتریان و نیازهای آن‌ها، ارائه خدمات و محصولات با کیفیت بالا، و ایجاد تجربه خرید منحصر به فرد توجه کامل داشت.

سوالات متداول

  1. چه راهکارهایی برای افزایش فروش در کسب و کار وجود دارد؟

برای افزایش فروش در کسب و کار، می‌توان از راهکارهای مختلفی استفاده کرد. برخی از این راهکارها عبارتند از:

۱. تحلیل بازار و شناخت دقیق تر مشتریان و نیازهای آن‌ها

۲. بهبود کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده

۳. استفاده از روش‌های بازاریابی موثر و تخصصی

۴. ایجاد تجربه خرید منحصر به فرد و جذاب برای مشتریان

۵. ارائه تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه به مشتریان

۶. ایجاد بستری برای ارتباط مستمر با مشتریان و پاسخگویی به نیازهای آن‌ها

۷. ارائه خدمات پس از فروش بهتر و بهبود فرآیند پشتیبانی مشتری

  1. چطور می‌توان افزایش فروش را اندازه گیری کرد؟

برای اندازه‌گیری افزایش فروش در کسب و کار، می‌توان از شاخص‌های مختلفی استفاده کرد. یکی از شاخص‌های اصلی، درآمد کل فروش در بازه زمانی مشخص است. با اندازه‌گیری درآمد کل فروش در دوره‌ای خاص، می‌توان به راحتی میزان افزایش فروش را محاسبه کرد. همچنین، تعداد محصولات و خدماتی که در دوره مورد نظر فروش رفته‌اند نیز می‌تواند به عنوان شاخصی برای اندازه‌گیری افزایش فروش مورد استفاده قرار گیرد. به علاوه، میانگین قیمت فروش محصولات و خدمات و تعداد مشتریان جدید جذب شده در دوره مورد نظر نیز می‌توانند به عنوان شاخص‌های دیگری برای اندازه‌گیری افزایش فروش مورد استفاده قرار گیرند. هرچند که شاخص‌های مختلفی برای اندازه‌گیری افزایش فروش در دسترس هستند، انتخاب شاخص‌های مناسب و متناسب با هدف کسب و کار و محصولات و خدمات آن بسیار مهم است.

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

یک پاسخ

  1. وقت خوش
    درباره افزایش فروش من کتاب های خیلی زیادی خوندم و گه گاه از تکنیک هاشون هم استفاده کردم. ولی حس میکنم فروش و بازاریابی باید تو خون آدم باشه تا بتونه توش کامل موفق بشه. با این راهکارها میشه بهتر کرد ولی واقعا سخته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود