چگونه آرنولد شوارتزنگر قبل از بازیگری به یک میلیونر تبدیل شد؟

چگونه آرنولد شوارتزنگر قبل از بازیگری به یک میلیونر تبدیل شد؟

چگونه آرنولد شوارتزنگر قبل از بازیگری به یک میلیونر تبدیل شد؟

آرنولد شوارتزنگر چگونه توانست قبل از ورود به دنیای بازیگری، حساب بانکی‌اش را پر کند؟ امروز می‌خواهیم بگوییم که چگونه یک بدنساز اتریشی قبل از اینکه بازیگر مشهوری شود، توانست یک میلیونر شود و بعد از آن فرماندار شود. آن‌هم در کشوری که از او استقبال نکردند و همه به او گفتند تو نمی‌توانی!

چگونه آرنولد شوارتزنگر قبل از بازیگری به یک میلیونر تبدیل شد؟
چگونه آرنولد شوارتزنگر قبل از بازیگری به یک میلیونر تبدیل شد؟

آرنولد شوارتزنگر کیست؟

ما در حال بررسی داستان باورنکردنی آرنولد شوارتزنگر هستیم. کسی که نامش یادآور مسابقات بدنسازی دهه 80 و 90 میلادی است. اما چیزهای زیادی درمورد این بازیگر مشهور وجود دارد که احتمالا نمی‌دانید. ارزش دارایی خالص او بیش از 400 میلیون دلار است. او در بیش از 50 فیلم از جمله نگهبان کودکستان، دوقلوها و فیلم فوق‌العاده محبوب ترمیناتور درخشیده است. او از نوامبر سال 2003 تا ژانویه 2011 به عنوان فرماندار جمهوری‌خواه در کالیفرنیا خدمت کرده است و در پایان دوره خدمت خود لقب ” فرماندار” را کسب کرد. علاوه بر نقش‌های مشهور، شوارتزنگر در تجارت و سرمایه‌گذاری نیز فوق‌العاده بوده است. در سرتاسر جهان، او را به عنوان یک فرد بزرگ و موفق می‌شناسند.

کودکی

او در 30 ژوئیه سال 1947 در شهر تال اتریش به دنیا آمد. پدر و مادرش ائورلیا و گوستاو شوارتزنگر بودند. خانواده او مانند دیگر خانواده های آن زمان، از امکانت رفاهی اولیه مثل حمام و … محروم بودند. رابطه آرنولد با پدرش چندان خوب نبود زیرا پدرش گمان می‌کرد آرنولد فرزند واقعی او نیست. او می‌گوید اتریشی‌ها در تربیت فرزندان خود، آن‌ها را وادار به سازش می‌کنند اما او خود را یک شورشی می‌دانست که نمی‌توان اراده او را شکست.

همچنین بخوانید:  5 سال مصاحبه یک کارآفرین با 21 میلیونر خودساخته درباره چگونه میلیاردر شدن آن‌ها

در سال 1967 در حالی که فقط 20 سال داشت، هدفش را، کسب عنوان جوان‌ترین قهرمان جهان، در کل تاریخ قرار داد. وقتی در سن 21 سالگی رویای خود برای انتقال به آمریکا را تحقق بخشید، به سختی انگلیسی صحبت می‌کرد . او تمرینات بدن‌سازی خود را در لس آنجلس و کالیفرنیا ادامه داد، با این امید که روزی بتواند بازیگر شود. چگونه کودکی که به‌سختی انگلیسی صحبت می‌کرد، لهجه غلیظی داشت و تقریبا در دنیای کسب و کار کسی را نمی شناخت، توانست به چنین جایگاهی برسد؟

چشم‌انداز

شوارتزنگر اغلب درباره اهمیت داشتن هدف و چشم‌انداز صحبت می‌کند و گفته است هر وقت با مشکل بزرگی روبه رو شده یا به او گفته شده نمی تواند رویاهای خود را تحقق بخشد، با خود گفته، این تنها موقتی است. او مصمم بود کسی شود. چشم‌اندازهای او به این ترتیب است: ابتدا مربی بدنسازی قهرمانی شود، سپس میلیونر، بعد یک ستاره در تلویزیون سپس فرماندار کالیفرنیا. برای هر هدف، او نتیجه نهایی را به وضوح تصور می‌کرد سپس به کار خود ادامه می‌داد. او چالش‌ها را مهیج می‌داند و آن‌ها را گامی برای رسیدن به چشم‌انداز می‌بیند. هدف او رقابت نبود او برای پیروزی آن‌جا بود و رویای خود را به واقعیت تبدیل کرد. البته همان‌طور که انتظار دارید، کار آسانی نبود.

مبارزه

وقتی آرنولد به آمریکا آمد، می‌دانست که برای بدنساز شدن پول کمی دارد. او نمی‌خواست مانند سایر بازیگران به خاطر پول، هر نقشی را برعهده بگیرند. هیچ‌کس حاضر نبود او را استخدام کند زیرا او خیلی درشت هیکل بود، اسم و لهجه خنده‌داری داشت و از طرفی تجربه بازیگری نداشت. او تصمیم گرفته بود به درآمد حاصل از بازیگری متکی نباشد تا تنها بتواند پروژه‌هایی را که واقعا به آن‌ها  علاقمند است، دنبال کند. اولین سرمایه‌گذاری او در آمریکا تجارت آجر بود که با مربی بدنسازی اش فرانکو کلومبو شروع کرد. پس از شروع کار، با وقوع زمین‌لرزه سان‌فرناندو، تجارت رونق گرفت. سود حاصل از این کار را در برنامه توسعه یک فرودگاه سرمایه‌گذاری کرد که با شکست مواجه شد و دوباره به نقطه شروع رسید. این‌که آرنولد شوارتزنگر چگونه ثروتمند شد، به جمله‌ای که می‌گوید برمی‌گردد ” تفاوت بین برنده‌ها و بازنده‌ها این است که پس از شکست، برنده‌ها دوباره تلاش می‌کنند اما بازنده‌ها دیگر حرکت نمی‌کنند”

همچنین بخوانید:  زندگینامه 14 انسان فقیری که ثروتمند شدند

پیروزی

او هدفش را خرید دارایی‌هایی که مولد درآمد هستند، قرار داد. او هر پولی که از تجارت آجر انگلیسی و مسابقات بدنسازی به‌دست می‌آورد، جمع‌آوری کرد و به 10000 دلار رساند، سپس یک آپارتمان 6 طبقه خرید. در یک طبقه زندگی کرد و 5 طبقه دیگر را اجاره داد. این اولین گام او در موفقیت در زمینه املاک و مستغلات بود.  بعد از مدتی با فروش آن، یک آپارتمان 12 طبقه و پس از فروش آن یک آپارتمان دیگر با 36 طبقه خرید. آرنولد با راهنمایی استاد بزرگ املاک و مستغلات، آلبرت ارینگر توانست به طور مداوم دارایی خود را با سود بالا بفروشد و سرمایه گذاری‌های بزرگتر انجام دهد.

وقتی دو هدف اول آرنولد عملی شد، وقت عملی کردن هدف سوم بود، یعنی تبدیل شدن به یک ستاره بین‌المللی فیلم. درحالی‌که بازیگران آن دوران برای امرار معاش تلاش می‌کردند یا برای گرفتن پروژه‌های کوچک در صف بودند، او دنبال فرصتی برای درخشش بود. یک کارگردان به نام جیمز کامرون تصمیم گرفت فیلمی درباره آینده یک ربات بسازد. آن‌ها به کسی نیاز داشتند که متفاوت از بقیه بود. بعدها کامرون گفت هیچ کسی غیر از آرنولد نمی‌توانست در ترمیناتور بازی کند.

او اخلاق حرفه‌ای ، شهرت و ثروت خود را به‌دست آورد تا بعدها فرماندار کالیفرنیا شود. او چندین بار اظهار داشت که می‌خواهد نامزد ریاست جمهوری آمریکا شود. این کار قانونی نبود چون با وجود این‌که بیش از 40 سال در آمریکا زندگی کرده بود، شهروند متولد آمریکا نبود.

درس

داستان آرنولد شوارتزنگر به ما می‌آموزد، چگونه با داشتن یک مزیت رقابتی می‌توان پیش‌روی کرد. سپس با سخت‌کوشی و برنامه و کار روی ذهن می‌توان موقعیت خود را تثبیت کرد. شما می‌توانید آرزوها و اهداف خود را دنبال کنید، حتی اگر همه می‌گویند شما نمی‌توانید. اگر تمرکز خود را حفظ کنید و خود را برای رویارویی با فرصت‌ها آماده کنید. خودتان می‌توانید به اهدافتان برسید. وقتی حرکت اول درست باشد، موفقیت مانند گلوله برف، بزرگ و بزرگ‌‌تر می‌شود و این چیزی نیست جز اثر مرکب

همچنین بخوانید:  تجربه های شکست افراد مشهور موفق شده

ما نباید در چرخه روزمرگی‌ها گیر کنیم بلکه باید یک چشم‌انداز داشته باشیم که به زندگی‌مان معنا دهد، مثل آرنولد شوارتزنگر

 

مقالات خواندنی:

پولار شدن به روش دکتر کاویانی

مصاحبه با میلیاردر جوان نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران

مصاحبه با پیر امیدیار صاحب سایت eBay

مصاحبه با Rand Fishkin بنیان‌گذار وبسایت Moz و متخصص سئو

مصاحبه با ثروتمندترین زن و هشتمین میلیاردر ایران

5 سال مصاحبه یک کارآفرین با 21 میلیونر خودساخته درباره چگونه میلیاردر شدن آن‌ها

 

 

 

 

 

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود