چگونه یک شبه پولدار شویم؟ روش های یک شبه پولدار شدن

چطور یک شبه پولدار شویم

در این دوره زمانه صبر و تحمل افراد به خصوص جوانان جامعه کم شده و با دیدن افراد ثروتمند از خود سوال می کنند که چرا پولدار نمیشم؟! اکنون دیگر کمتر کسی می‌تواند به این فکر کند که 30 سال کار کند و بعد از آن با یک حقوق ماهانه بخور و نمیر بازنشسته شود. جالب اینجاست که همیشه هم فکر می‌کنیم چیزی بیشتر از این زندگی کنونی از دنیا طلب داریم. همین احساس و طرز فکر هم باعث می‌شود هر از گاهی به راه های سریع پولدار شدن یا یک شبه پولدار شدن بیندیشیم. منظورمان از “یک شبه پولدار شدن” الزاما این نیست که شب بخوابیم و فردا خود را در جزایر قناری همراه با ماشین لاکچری ببینیم. منظور این است که سریع ترین راه های رسیدن به پول را پیدا کنیم و هوشمندانه به سمت آنها حرکت کنیم.

 

این را هم درنظر بگیرید که راه های یک شبه پولدار شدن کم نیست اما بیشتر آن‌ها به شانس بستگی زیادی دارد. اگر بخواهیم تنها با تلاش و کوشش پولدار شویم قطعاً ماه‌ها و یا سال‌ها تلاش پشت آن خواهد بود.

چگونه یک شبه پولدار شویم

یک شبه پولدار شدن

میلیونر شدن یا میلیاردر شدن در یک روز خیلی هم دور از دسترس نیست. اتفاقاً راه‌های مختلف و بعضاً عجیب و غریب و یا حتی غیر انسانی دارد که در اینجا چند مورد را آورده‌ایم:

  1. اولین راه که پر ریسک و البته غیراخلاقی هم هست یک شبه ثروتمند شدن با کلاه‌برداری، خلافکاری و تقلب است که آخر و عاقبت آن دیر یا زود با قانون است. این آخر و عاقبت البته با فلسفه پولدار شدن که همانا به دست آوردن آزادی و استقلال مالی است قطعاً منافات دارد.
  2. دومین راه که نسبت به راه اول به مراتب سالم‌تر است، یک شبه پولدار شدن از طریق ارث و میراث خانوادگی است. البته اگر اصلاً ارث و میراثی در کار باشد.
  3. راه بعدی تبدیل شدن به یک ستاره در رشته‌های مختلف مثل ورزش، سینما است. البته بهتر است بدانید که ستاره شدن یا با پارتی امکان‌پذیر است یا تلاش بی وقفه که دومی قطعاً یک شبه ما را به یک ثروت عظیم نمی‌رساند.
  4. راه چهارم با خسیس بودن ثروتمند شدن است. گرچه همه از ثروتمندان خسیس متنفر هستند. داشتن پول و ثروت به معنای لذت بردن است که خساست مانع آن خواهد بود.
  5. بهره بردن از هوش مالی راه دیگری است که بسیاری از مردم را در زمینه‌هایی چون کارآفرینی و سرمایه‌گذاری ثروتمند می کند.
  6. راه یکی مانده به آخر یک شبه ثروتمند شدن ازدواج با یک فرد پولدار است که در فرهنگ ما کاری کاملاً کار غیراخلاقی به شمار می‌رود. البته اگر انجام هم شود بهایش زندگی با کسی است که دوستش نداریم.
  7. راه آخر بلاگر شدن یا وایرال شدن با یک محتوای وایرال است. شما می توانید با وایرال شدن در شبکه های اجتماعی (مثل اینستاگرام، توییتر یا یوتیوب) یک شبه پول خیلی خوبی از طریق تبلیغات یا روش های دیگر به جیب بزنید.
همچنین بخوانید:  چگونه با سرمایه‌گذاری روی فناوری‌های جدید پولدار شویم؟

نکاتی که در خصوص یک شبه پولدار شدن باید بدایند

نکاتی در خصوص یک شبه پولدار شدن

 

بدون دانستن نکات زیر یک شبه میلیاردر شدن تقریباً غیر ممکن است:

چشم انداز داشته باشید و هدف خود را بدانید

باید گفت که یک شبه پولدار شدن بدون پول، پارتی و چاشنی شانس، وجود خارجی ندارد. با این حال، شما می‌توانید کارهایی را انجام دهید که ظاهراً منجر به یک شبه پولدار شدن می‌شود. داشتن چشم انداز و تعیین اهداف یکی از اولین قدم‌های یک شبه ثروتمند شدن است که باید صورت گیرد. اگر چشم انداز شما این است که ثروت زیادی به دست آورید، باید بتوانید آن را به بازه زمانی و اهداف کوچک تقسیم‌بندی کنید.

در مسیر بمانید و ناامید نشوید

برقراری تعادل بین کار و زندگی و ایجاد عادت‌های خوب دو بال پرواز به سوی موفقیت و پولدار شدن هستند. در این راه پستی و بلندی‌های زیادی وجود دارد که باید جهت رفع آن‌ها تلاش کرد و ناامید نشد. پس قبل از هر کاری خود را برای موانع و مشکلات آن آماده کنید تا با هر مشکلی کوچکی از میدان به در نشوید.

کارآفرینی، مسیری برای سریع ثروتمندشدن

کارآفرینی راهی برای یک شبه ثروتمند شدن

سؤالی که باید از خود بپرسیم این نیست که چگونه در یک هفته پولدار شویم؛ بلکه این است که چگونه راهی پیدا کنیم تا از مهارت‌های خود کسب درآمد کنیم. اگر توانایی شما برای درآمدزایی بالاتر از آن است که برای شخصی کار کنید و حقوق بگیرد پس دست به کار شوید. کار کار کارمندی خود را پس از رسیدن به درآمد از توانایی‌های خود کنار بگذارید. بدانید که شما با سرمایه‌گذاری بر روی خود و کسب و کارتان، سریع‌تر رشد خواهید کرد و درآمد خوبی خواهید داشت.

این کار به شما کمک خواهد کرد تا فعالیت واقعی و سازنده داشته و چیزهای جدید را تجربه کنید. نباید به سمت زمینه‌هایی بروید که از آن‌ها چیزی نمی‌دانید. به آنچه می‌دانید یا علاقه دارید پایبند بوده، اطلاعات و دانش خود را تکمیل کرده و از این طریق آن پول به جیب بزنید. البته که این مسیر دردسرهای خودش را دارد اما یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین مسیرهای سریع ثروتمندشدن است.

 

مصرف گرایی را از سبک زندگی خود حذف کنید

برای پیشرفت حداکثری و صرف زمان حداقلی باید نگاهی به بخش‌هایی از برنامه مالی خود انداخته و آن را اصلاح کنید. چند روش ساده برای تغییر سبک زندگی مصرف گرایانه که اکنون اکثریت ما را درگیر خود کرده، وجود دارد:

  1. به منظور صرفه‌جویی در وقت و هزینه خرید مواد غذایی همیشه یک برنامه داشته باشید.
  2. برای کاهش مخارج خود راهی پیدا کنید.
  3. به جای بیرون غذا خوردن، در منزل آشپزی کنید.
  4. تجملات و لاکچری بازی را در ابتدای مسیر خود فراموش کنید.
همچنین بخوانید:  چگونه می‌توان از یوتیوب درآمد داشت + میانگین درآمد

این موارد تنها چند ایده برای شروع است. کارهای ساده دیگری وجود دارد که می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه انجام دهید.

از مزایای اینترنت بیشترین بهره را بگیرید

راه یک شبه پولدار شدن از اینترنت

فروش یک محصول به صورت آنلاین می‌تواند بازار مصرف یک تولید کننده را گسترش داده و درآمد وی را متحول کند. با اینترنت می‌توانید دست رنج خود را در نقاط مختلف دنیا بفروشید. این بدان دلیل است که میلیون‌ها نفر در اینترنت حضور دارند و به دنبال محصول، خدمات یا مشاوره می‌گردند.

ساختن یک وب‌سایت و یا هرگونه نقش آفرینی مبتنی بر درآمدزایی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند شما را به میلیاردر شدن در یک روز امیدوار کند. شما با استفاده از قدرت جستجوی اینترنت به راحتی بازدید کنندگان سایت یا صفحه خود را در تمام طول شبانه روز جذب خواهید کرد. پس این نه یک انتخاب، بلکه یک نیاز است.

بیشتر بخوانید : چگونه یک کسب و کار اینترنتی موفق داشته باشیم

روش‌های میلیاردر شدن در یک روز

میلیاردر شدن در یک روز

میلیاردر شدن در یک روز نتیجه تلاش و پشتکار چند ساله است. در واقعیت، بدون شک هیچ رازی برای ثروتمند شدن وجود ندارد. رویکردهای تست شده معمولاً بهترین گزینه هستند. در این قسمت برخی از بهترین راه‌های نسبتاً سریع ثروتمند شدن را بیان خواهیم کرد:

1. اجتناب از بدهی

بدهی لزوماً و در همه موارد بد نیست، اما چیزی است که بیشتر اوقات باید از آن اجتناب کرد. به عنوان مثال، گرفتن وام‌های کم بهره می‌توانند سودمند باشند و به شما کمک کنند تا کسب و کاری پردرآمد را دنبال کنید. در بحث گرفتن وام یا هر بدهی خوب دیگری (سود بازپرداخت کم و دوره بازپرداخت طولانی) باید آماده باشید تا حداقل 20٪ از حقوق خود را به آن اختصاص دهید.

2. تا جایی که ممکن است در زمینه‌های متنوع سرمایهگذاری کنید

این موضوع را کسانی خوب می‌فهمند که تمام سرمایه خود را وارد رمز ارزها یا بورس کرده و اکنون با کوهی از ضرر مواجه هستند. در حالی که می‌توانستند با خرید خودرو یا ملک و یا حتی طلا نه تنها ضرر بازار ارزهای دیجیتال را جبران کنند بلکه مقداری سود هم داشته باشند.

باید دانست که استراتژی‌های سرمایه‌گذاری متفاوتی وجود دارد، اما اکثر کارشناسان توصیه می‌کنند که بیشتر پول خود را در بازارهای مطمئن سرمایه‌گذاری کنید.

3.روی شغل خود تمرکز کنید

نکته این است که پولدار شدن یک بازی ساده است. فقط باید از هزینه‌ها تا می‌توانید کم کنید و درآمد خود را تا جای ممکن افزایش دهید. باید مطمئن شوید که برای پیشرفت در حرفه، کسب و کار یا شغل خود، همیشه بیشتر از هزینه‌ای که می‌کنید، پس انداز کنید و درآمد غیرمستقیم خود را در کنار آن افزایش دهید. افزایش هزینه‌های زندگی با ولخرجی قطعاً برنامه‌ شما برای ثروتمند شدن در سریع‌ترین زمان ممکن را از بین می‌برد.

همچنین بخوانید:  نکات مهم مدیریت مالی که هر زوجی باید از آنها آگاه باشد

برای این کار هم بهترین راه این است که روی شغل اصلی خود که انتخاب کرده‌اید بالاترین تمرکز را داشت باشید. آن را مانند یک درخت رشد دهید حتی اگر یک شغل کارمندی باشد. سپس سعی کنید از راه های غیر مستقیم مانند سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف درآمد غیر مستقیم خود را نیز افزایش دهید.

افراد مشهوری که یک شبه پولدار شده اند

لیست زیر حاوی نام افرادی است که توانسته‌اند در مدت بسیار کوتاهی پولدار شوند:

  1.       اداردو ساورین (یک سال)

اداردو ساورین ، از جمله افرادی که یک شبه پولدار شدند

اداردو ساورین یکی از بنیان‌گذاران شبکه اجتماعی فیس‌بوک (متا) به همراه مارک زاکربرگ در سال ۲۰۰۴ میلادی است. وی پس از حدود یک سال سهم کوچکی از این شرکت دریافت کرد که ارزش آن در سال ۲۰۱۰ میلادی معادل ۱ میلیارد دلار برآورد شد.

  1.       ایوان اشپیگل و بابی مورفی (۳ سال)

این دو نفر از بنیان‌گذاران اپلیکیشن اسنپ‌چت (Snap chat) در سال ۲۰۱۱ میلادی به شما می‌روند. ارزش سهام ایوان اشپیگل و بابی مورفی در سال ۲۰۱۴ میلادی باعث شد که دارایی‌شان به بالای یک میلیارد دلار برسد.

  1.       شان پارکر (۱٫۵ سال)

شان پارکر کارآفرین مشهور دوران دات‌کام بود که نپستر را راه‌اندازی کرد و بعدا به‌عنوان اولین مدیرکل فیسبوک مشغول به کار شد.

این فرد بنیان‌گذار سایت نپستر و اولین مدیر سایت فیس‌بوک (متا) است. همین دو مورد کافی است تا درآمد میلیون دلاری را برای هر فردی به ارمغان بیاورد. وی از سال ۲۰۰۴ تا سال ۲۰۰۶ میلادی در فیس‌بوک فعالیت کرده و صاحب حدود ۷۰ میلیون دلار سهام فیس‌بوک است. وی با فروش تنها ۳٫۵ درصد از سهمش در سال ۲۰۱۲ به میلیاردرهای جهان اضافه شد.

درباره ی شان پارکر، میتوانید به مطلب مفصلی که در سایت زومیت نوشته شده مراجعه کنید.

  1.       مارک زاکربرگ (۴ سال)

مارک زاکربرگ

این مورد برای میلیاردر شدن کمی بیش از سایرین صبر کرد اما سپس اکثر آن‌ها را پشت سر گذاشت. این فرد که به نوعی بنیان‌گذار فیس‌بوک است در سال ۲۰۰۸ میلادی به لیست میلیاردرهای جهان که از سوی مجله فوربس اعلام می‌شود، اضافه شد. سرمایه زاکربرگ در حال حاضر حدود ۶۰ میلیارد دلار است.

  1.       گری وینیک (۲٫۵ سال)

این فرد کمپانی مخابراتی گلوبال کراسینگ را در سال ۱۹۹۷ میلادی پایه‌گذاری کرد. شرکت وی به شرکت‌هایی همچون مایکروسافت و AT&T کمک کرد تا مشتری‌های آسیایی جذب کنند و از قبل این کار میلیاردر شد. ثروت وی تا سال 2020 که گلوبال کراسینگ ورشکسته شد 4.5 میلیارد دلار برآورد شده بود.

سخن پایانی

یک شبه پولدار شدن رویایی است که شاید اغلب ما آن را در سر داریم، اما بیایید روراست باشیم. احتمال میلیاردر شدن یک شبه نه صفر بلکه نزدیک به آن است. به علاوه لذت راه همراه با کار و تلاش برای بسیاری بالاتر از رسیدن به مقصد است. پس واقع بینانه‌اش این است که تلاش کنیم و زندگی که رویایش را داریم را با دستان خودمان در زمان بسازیم. در این مطلب راههای یک شبه پولدار شدن را با هم بررسی کردیم در پایان اگر سوالی داشتید آن را در کامنت ها با ما مطرح کنید .

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود