چگونه ذهن ثروتمند داشته باشیم و عوامل موثر برای داشتن آن

چگونه ذهنی ثروتمند داشته باشیم

در این مقاله می‌خواهیم در مورد ذهن ثروتمند و عوامل طلایی تاثیر گذار بر آن صحبت کنیم. تا حالا شده با خودتان فکر کنید که چطور یک سری از افراد به ثروت‌های کلان دست پیدا می‌کنند در حالی‌که سایرین از این نعمت بی‌بهره‌اند؟ نکته‌ای در این میان وجود دارد و آن این است که این افراد با قدرت ذهن و تلاش و پشتکاری که دارند توانسته‌اند موانع را از سر راه خود بردارند و به قدرت و ثروت برسند اما برای رسیدن به این موفقیت عوامل زیادی نقش دارد. اگر شما هم دوست دارید بدانید که ذهن ثروتمند چطور کار می کند و چطور می توانیم ذهنی ثروتمند داشته باشیم، با ما ازین مقاله از خودساخته همراه باشید.

عوامل طلایی تاثیرگذار برای داشتن ذهنی ثروتمند

چیزی که باعث تمایز ثروتمندان و افراد موفق با سایر افراد معمولی می‌شود فقط در پشتکار و میزان تلاش آن‌ها خلاصه نشده است. بلکه برای داشتن ذهن ثروتمند به چیزهایی بسیار بیشتر از این‌ها نیاز است. محققان زیادی روی زندگی افراد ثروتمند و موفق مطالعه کرده‌اند تا بفهمند چه چیزی در این افراد با سایرین فرق داشته است.

بیشتر بخوانید : افراد ثروتمند چگونه فکر می کنند؟

در حقیقت با دانستن این نکات هر فردی می‌تواند به یک فرد ثروتمند تبدیل شود و یک زندگی رویایی برای خودش بسازد. به همین دلیل ما هم سعی کردیم مواردی که حاصل تحقیق محققان زیادی در این مورد بوده است را به طور خلاصه برای شما بیان کنیم تا شما هم بتوانید با استفاده از همین قوانین ساده برای خود ذهنی ثروتمند بسازید :

تفکر ، عامل طلایی ثروتمند شدن 

اگر بخواهیم به عامل طلایی ثروتمند شدن بپردازیم باید بگوییم که مهمترین عامل تفکر است. تفکر می‌تواند ذهنی ثروتمند برای شما بسازد یا شما را در فقر غوطه ور کند.

تخیل داشتن انسان‌ها یک بحث است و واقع بینی بحثی دیگر. اما به نوعی می‌توان گفت واقع بینی هم نوعی تخیل است. بعضی انسان‌ها که همیشه می‌گویند واقع بین هستند و برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنند نیز در این دسته قرار دارند. در حقیقت  برنامه ریزی برای آینده هم نوعی تخیل کردن شرایط آینده است. 

یکی از موارد بسیار مهم دیگر که در مجموعه افکار انسان جای می‌گیرد تلقین است. تلقین باعث می‌شود تا شما به باور برسید و باور قدرت خلق کردن دارد. پولدارترین افراد جهان اغلب افرادی هستند که ذهنی بسیار باز و خلاق دارند و می‌توانند چیزهایی را که می‌خواهند در ذهنشان تصویرسازی کنند. 

نکته قابل تاملی که در اینجا مطرح می‌شود این است که همان‌قدر که افکار مثبت قدرت دارند و باعث سازندگی می‌شود افکار منفی هم قدرت تخریب دارند. یک ذهن ثروت‌ساز به افکار منفی پروبال نمی‌دهد و به قدرت ذهن باور دارد.  

انگیزه و نقش آن بر ثروت آفرینی

اگر بخواهیم به نقش انگیزه و تاثیر آن بر ذهن بپردازیم باید بگوییم که افراد هدفمند بسیار قدرتمند هستند و انگیزه بسیار زیادی برای رسیدن به اهدافشان دارند. زندگی امروز این فشار را بر افراد وارد می‌کند که برای برآورده کردن نیازهای اولیه‌شان سخت کار کنند. اما به جز نیازهای اولیه نیازهای دیگری هم هست که افراد مختلف با توجه به شرایط و سلایق زندگیشان خواهان آن هستند. انگیزه نقش بسیار مهمی در پرورش ذهن ثروتمند ایفا می‌کند.

آتش انگیزه آن‌قدر قدرتمند است که می‌تواند در فرد امید و انرژی زیادی ایجاد کند و تبدیل به موتور محرک قدرتمندی شود که باعث حرکت روبه جلوی فرد می‌شود. انگیزه داشتن باعث می‌شود تا آنقدر دقیق برنامه‌ریزی کنید تا هیچ زمانی را برای تلف کردن نداشته باشید. همین موضوع باعث تقویت ذهن می‌شود تا به طور مداوم بتوانید راه‌های جدیدی برای دستیابی به اهدافتان پیدا کنید. 

باور ، کلید موفقیت

به طور قطع می‌توان گفت باور کلید رسیدن به موفقیت است. باور می‌تواند دنیای شما را تغییر دهد و به شما کمک کند تا فرصت‌های جدیدی برای خود بسازید. نقش باور در داشتن ذهنی ثروتمند بر هیچ کسی پوشیده نیست.

همچنین بخوانید:  دوره جذب ثروت

نوشتن می‌تواند تاثیر بسیار زیادی برای رسیدن به خواسته‌ها ایفا کند. قدرت نوشتن بسیار زیاد است تا حدی که در کتب دینی هم به آن تاکید شده است. اگر اهدافتان را روی کاغذ بنویسید قدرت آن به مراتب بیشتر می‌شود. نوشتن به افزایش قدرت باور کمک می‌کند و تا حد زیادی باعث ایجاد ذهن ثروت‌ساز می‌شود. 

تصمیم گیری و نقش آن در موفقیت

تصمیم گیری و نقش آن در موفقیت

اگر به زندگی افراد ثروتمند توجه کنید خواهید دید که این افراد اکثرا جسور هستند و در موقعیت‌های مختلف توانسته‌اند تصمیم‌گیری‌های بسیار خوبی انجام دهند. تصمیم‌گیری نقش بسیار مهمی در زندگی افراد ایفا می‌کند. تصمیمات سریع و به موقع و البته عاقلانه می‌تواند نقش بسیار زیادی در موفقیت افراد ایفا کند. تصمیمات غلط می‌تواند باعث شکست افراد شود.

هر چند شکست پل پیروزی است اما می‌تواند باعث عقب افتادن شما از برنامه زندگی شود. همیشه در تصمیم گیری‌ها با خودتان روراست باشید. سعی کنید موقعیت‌ها را ببینید و از آن‌ها درست استفاده کنید. بسیاری از افراد مهمی که توانسته‌اند به موفقیت‌های بسیار زیادی دست پیدا کنند تصمیم‌گیری‌های درست در مواقع درست داشته‌اند. شما هم می‌توانید با بررسی زندگی ثروتمندان با طرز فکر آن‌ها آشنا شوید و مانند آن‌ها عمل کنید.

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌تواند به شما کمک کند این است که به نظرات دلسرد کننده دیگران اهمیت ندهید. به چیزی که به آن اعتقاد دارید عمل کنید. تصمیمی را بگیرید که معتقد هستید درست است. این کار به شما کمک می‌کند تا اعتماد به نفستان را بالا ببرید و اعتماد به نفس بالا نیز در ایجاد ذهن ثروتمند بسیار تاثیرگذار است.

آشنایی با مهم ترین عادات افراد ثروتمند

یکی از راه‌هایی که می‌تواند کمک بسیاری در تغییر تفکر و ذهنیت‌های غلط شما ایجاد کند آشنایی با عادات افراد ثروتمند است. افراد ثروتمند عادات رفتاری خاصی دارند که توجه به آن‌ها می‌تواند درس‌های زیادی برای شما داشته باشد. این عادات شامل موارد مختلفی است که در ادامه به بیان چند مورد از آنها می‌پردازیم :

پلی به سوی کسب ثروت

تغییر پلی به سمت کسب ثروت

افراد ثروتمند معتقد هستند که باید همیشه تغییر را در زندگی خود لحاظ کنند. به آب نگاه کنید، اگر آب راکد بماند می‌گندد اما اگر در حرکت بماند می‌تواند راه خودش را پیدا کند. تغییر می‌تواند باعث شود شما دائما در مسیر رشد حرکت کنید. اگر در مقابل تغییر مقاومت کنید نمی‌توانید رشد کنید. 

باورهای کهنه را برای داشتن ذهنی ثروتمند دور بریزید

بسیاری از باورهای کهنه می‌تواند ذهن شما را مسدود کند و شما را برای بهره‌مندی از ذهنی ثروتمند به مشکل بیندازد. باورهای غلط در مورد پول و ثروت باعث می‌شود تا دید شما به داشتن زندگی پر از ثروت تغییر کند. مثلا ممکن است از والدین خود شنیده باشید که پول کثیف است یا پول سخت به دست می‌آید. 

این باورهای غلط قدرت بسیار زیادی دارند که باعث می‌شود در ضمیر ناخودآگاهتان بنشیند و مانع از رسیدن شما به موفقیت و ثروت شوند. 

نقش دیدگاه مثبت و تاثیر آن بر ذهن

همیشه افراد خوش‌بین به موفقیت های بیشتری دست پیدا می‌کنند و این به قدرت انرژی برمی‌گردد. اینکه ما خوش بین هستیم یا بدبین، امیدوار یا ناامید، ثروتمند هستیم یا فقیر و… به تصمیم گیری‌ها و ریسک پذیری ما برمی‌گردد. ما مسئول خوشبختی یا بدبختی خودمان هستیم و برای اینکه ذهن ثروت سازی پیدا کنیم باید نگرشمان را به زندگی تغییر دهیم. 

اگر به زندگی و دنیا با بدبینی نگاه کنید کائنات تمام توانش را به اجرا می‌گذارد تا شما به خواسته خود برسید. آیا خواسته شما چیزی غیر از جذب مشکل و بدبختی بوده است؟ و اگر شما انسان خوش بینی باشید باز هم کائنات با تمام توانش به شما کمک می‌کند تا به چیزی که می‌خواهید برسید. پس برای دنیا فرقی ندارد ما چه می‌خواهیم. 

همچنین بخوانید:  ارزش پول چیست؟

کائنات به ما آن چیزی را می‌دهد که ما از او می‌خواهیم. پس باید با نگرشی مثبت به زندگی نگاه کنید و سعی کنید در مسیر رسیدن به اهدافتان از مشکلات و شکست‌هایی که پیش روی شما است هراسی به دل راه ندهید. ناامیدی بزرگترین دشمن شما است و به همان اندازه امید به زندگی به شما قدرت و جسارت می‌بخشد. وقتی شما نگرش خود را به زندگی تغییر می‌دهید و با دیدی باز و مثبت به شرایط و اتفاقات نگاه می‌کنید متوجه موقعیت‌هایی می‌شوید که قبلا نمی‌شدید. این موضوع از نشانه‌های ایجاد ذهن ثروتمند است.

استفاده از این موقعیت‌ها باعث می‌شود تا شرایطی برایتان ایجاد شود که قبلا از آن بی‌بهره بوده‌اید. پس نگرش مثبت می‌تواند راه رسیدن شما به موفقیت تلقی شود.

ذهن فقیر یا ذهن ثروتمند : در کدام دسته جای دارید؟

اکثر افراد به این موضوع عقیده دارند که فقر ریشه تمام گرفتاری‌ها است. اما اکثر آن‌ها از این حقیقت غافل‌ هستند که خودشان ذهنیتی فقیر دارند. اگر این موضوع را به آن‌ها بگویید در مقابل پذیرش آن مقاومت می‌کنند و اصرار دارند که شما اشتباه می‌کنید. اما اگر به حرف‌ها و صحبت‌هایشان توجه کنید و یا نظرشان را در مورد ثروت و فراوانی بپرسید خواهید دید که درباره وجود وفور نعمت دچار شک و دودلی هستند.

اینکه ما ذهنیتی فقیر داریم یا ثروتمند کاملا به شخصیت و طرز فکر ما بستگی دارد. البته تاثیر خانواده و آموزش‌هایی که در جامعه می‌بینیم هم در این مورد اثرگذار است. برای مثال اگر شما در خانواده‌ای متولد شوید که به باور فراوانی ثروت اعتقاد دارند، شما هم به این باور می‌رسید.

اما همه افراد آنقدر خوش‌شانس نیستند که در خانواده‌ای با این نگرش به دنیا بیایند. ما اغلب از والدینمان در مورد سختی‌های به دست آوردن پول مطالب زیادی شنیده‌ایم. اغلب آن‌ها را در شرایطی دیده‌ایم که با سختی و قناعت زندگی می‌کنند و برای گذراندن زندگی خود مجبور بوده‌اند از خواسته‌هایشان دست بکشند. 

این نوع از نگرش در عمق وجود ما می‌نشیند و تغییر تفکر و نگاه به زندگی کار بسیار سختی است. برای همین است که تعداد افراد ثروتمند در دنیا نسبت به افراد فقیر بسیار کمتر است. اما این حقیقت وجود دارد که شما خودتان تصمیم می‌گیرید که ذهنیتی فقیر برای خودتان بسازید و یا از ذهنیتی ثروتمند برخوردار شوید. این مسیری است که شما باید خودتان انتخاب کنید و تصمیم‌گیری شما در سرنوشتتان تاثیر مستقیم دارد. 

چطور ذهنیت ثروتمند بسازیم 

شاید شما هم با خودتان بگویید بسیار خب، من ذهنیتی فقیر داشتم اما از الان به بعد می‌خواهم مانند ثروتمندان فکر کنم و برای خودم ذهنیتی ثروتمند بسازم اما نمی‌دانید چطور و چگونه این کار را انجام دهید. در ابتدا باید به شما تبریک بگوییم که تصمیم گرفته‌اید ذهن خود را پرورش دهید و از آن استفاده کنید. برای اینکه ما هم در طی کردن این مسیر سهمی ایفا کنیم چند راه کار ارائه کرده‌ایم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ذهنی ثروت‌ساز پرورش دهید.

– سرمایه گذاری برای آینده

یکی از راه‌های رسیدن به ثروت این است که برای آینده سرمایه‌گذاری کنید. شما باید یک نقشه راه دقیق و درست برای خودتان تهیه کنید که با استفاده از آن بتوانید در مسیر رسیدن به موفقیت و ثروت قدرتمندانه قدم بردارید. 

سرمایه‌گذاری‌ها در ابتدا اکثرا مالی نیستند. شما باید مهارت کسب کنید. آموزش ببینید و در کاری خبره شوید. بعد از آن می‌توانید شروع به کسب ثروت و قدرت نمایید و به این شکل برای آینده نیز سرمایه‌گذاری مالی انجام دهید.

– ترسی از شکست به دل راه ندهید

ترس از شکست در وجود تک‌تک ما قرار دارد و انسان‌هایی موفق هستند که بتوانند بر این ترس غلبه کنند و از آن برای رسیدن به موفقیت بیشتر استفاده کنند. از قدیم گفته‌اند شکست پل پیروزی است. اما اغلب به این جمله بی‌توجهی می‌شود. اگر واقعا شکست پلی برای رسیدن به موفقیت است پس چرا ما از شکست می‌ترسیم؟ چرا برای تصمیم‌گیری‌هایی که نیاز به ریسک دارند آنقدر تردید داریم؟ مگر نه این است که شکست بخشی از راه رسیدن به موفقیت است؟ 

همچنین بخوانید:  چگونه پول خود را مدیریت کنیم؟

اگر با خودمان صادق باشیم اکثر ما به این جمله اعتقادی نداریم و صرفا فقط این جمله را تکرار می‌کنیم. اگر واقعا شکست در معامله را بخشی از معامله ببینید دیگر هر فرصتی را بخاطر ریسک از دست نمی‌دهید. اگر شکست را بخشی از زندگی ببینید بخاطر ترس از طلاق از ازدواج دوری نمی‌کنید. همان طور که می‌بینید ترس از شکست بیشتر از خود شکست مانع رسیدن ما به موفقیت است.

اما افرادی که ذهنیتی ثروت ساز دارند شکست را هم مانند پیروزی در زندگی می‌پذیرند و از مواجهه با آن ترسی به دل راه نمی‌دهند. این افراد می‌دانند که در هر شکستی تجربه‌های بسیاری برایشان وجود دارد که به آن‌ها کمک می‌کند تا در اتفاقات آینده عاقلانه‌تر و باتجربه‌تر از قبل رفتار کنند.

هدف گذاری و صبر کلید رسیدن به ثروت

هدف گذاری و صبر

اگر به دنبال کلید رسیدن به ثروت هستید باید بدانید که مهم‌ترین عامل برای رسیدن به ثروت، هدف گذاری و صبر است. وقتی شما هدفی برای خودتان تعیین می‌کنید باید تمام شرایط را در نظر بگیرید. 

بهتر است از هدف گذاری‌هایی که امکان رسیدن به آن هدف وجود ندارد خودداری کنید. هدفی معقول و البته کمی بلندپروازانه برای خودتان تعیین کنید. سپس تمام تلاشتان را بکنید تا به این هدفی که مشخص کرده‌اید برسید. یک ذهن ثروتمند دائما به دنبال کسب نتیجه نیست. سعی کنید هر انچه در توان دارید به کار ببندید تا به موفقیت برسید.

باید آگاه باشید که در این راه مشکلاتی پیش روی شما قرار خواهد گرفت. تا حد امکان سعی کنید این مشکلات را پیش‌بینی کنید و راه‌حل‌هایی برای مواجهه با آن‌ها برای خودتان مشخص کنید. اگر تلاش کنید و در عین حال صبور هم باشید بی‌شک موفقیت از آن شما خواهد بود.

زمان لازم برای ایجاد ذهن ثروتمند چقدر است

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چقدر زمان لازم است تا ذهنی ثروتمند برای خودمان ایجاد کنیم باید بگوییم که این کاملا به شخص شما بستگی دارد. این‌که شما چقدر در این مسیر جدی هستید چیزی است که به غیر از خودتان کسی آن ‌را نمی‌داند. گذشته شما و تربیت اجتماعی و فرهنگی نیز در این مورد اثرگذار است. اگر به زندگی پولدارترین افراد جهان نگاهی بیندازید و کمی با شخصیت آن‌ها آشنا شوید می‌بینید که این افراد به قانون‌های کائنات کاملا آگاهی دارند و به آن‌ها احترام می‌گذارند. 

ثروتمندترین افراد جهان لزوما افرادی نبودند که از خانواده‌ای ثروتمند زاده شده باشند. بلکه افرادی هستند که خودشان توانسته‌اند به این ثروت عظیم دست پیدا کنند. داشتن ذهن ثروت ساز چیزی است که هر انسانی قادر است آن را به دست بیاورد. اما باید بهای آن را نیز بپردازد.

اگر شما هم می‌خواهید ذهنیت خود را در مورد ثروت تغییر دهید باید بپذیرید که تغییر کنید. نوع نگاه شما به زندگی و باورهایتان باید تغییر کند. باور راه رسیدن ما به ایمان است و هیچ چیزی در این دنیا به اندازه ایمان ما قدرتمند نیست. 

اگر شما با تمام وجودتان ایمان دارید که ثروتمند هستید مطمئنا ثروتمند خواهید شد. راه‌های رسیدن به ثروت به گونه‌ای جلوی شما نمایان می‌شود که خودتان هم حیرت خواهید کرد. این‌گونه است که شما در مسیر طلایی ثروتمند شدن و بهره‌مندی از نعمت‌های بی‌اندازه‌ای که خداوند از سر لطف و عشق آفریده است قدم برمی‌دارید.

کلام آخر

شاید شما از زندگی‌ای که اکنون دارید احساس رضایت نکنید و یا به زندگی سرشار از نعمت ثروتمندان حسادت کنید. این چیزی نیست که شما بخواهید بابت آن خودتان را سرزنش کنید. باید بدانید که تمام ثروتمندان خود ساخته با استفاده از نیروی تفکر و بینش خود به ثروت رسیده‌اند و اگر آن‌ها توانسته‌اند شما هم می‌توانید. شما با تغییر نگرش و کسب مهارت‌های لازم می‌توانید با شجاعت در مسیر کسب ثروت حرکت کنید و با داشتن ذهن ثروتمند به کسب ثروت و قدرت بپردازید. فقط کافی است که باور کنید که می‌توانید و از تصمیم گیری در شرایط سخت نترسند. 

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود