9 راهکار برای ارتقای سلامت جسمی و روحی کارمندان

9 راهکار برای ارتقای سلامت جسمی و روحی کارمندان

شاید دفتر کاری که شما برای کارکنانتان آماده کرده اید در سطح شرکت های بزرگی مانند گوگل نباشد، اما مزایایی وجود دارد که صاحبان مشاغل کوچک می توانند برای شادتر کردن و سالم تر نگه داشتن کارمندان خود به آنها ارائه دهند. مگی توریسون، مدیر مسئول بخش سلامتی کارکنان شرکت  TOPSکه یک شرکت ارائه دهنده مشاوره کاهش وزن و سلامت است می‌گوید: «علاوه بر چیزهایی مانند  سود و ضرر چیزهای دیگری هم در یک شرکت هستند که به همان اندازه مهم هستند. از آن دست می توان مواردی چون بهبود روحیه  و سلامت کارکنان را نام برد.

در اینجا هفت راه آسان وجود دارد که صاحبان مشاغل می توانند با استفاده از آنها عادات سالم زندگی کردن را در کارکنان خود بنیان گذارند.

  1. انگیزه را با تنفس در حین کار به کارکنان خود برگردانید. برنامه ریزی برای استراحت های کوتاه روزانه یا هفتگی می تواند به کارمندان کمک کند تا انگیزه و انرژی بیشتری پیدا کرده و رخوت ناشی از حضور در جلسات طولانی مدت را بشکند. در نتیجه اعلام یک تنفس در یک سوم اول جلسه بسیار موثر است. این کار باعث می شود کارمندان توانایی کافی را برای حضور در جلسه داشته باشند.
  2. ورزش را بخشی از فرهنگ شرکت خود قرار دهید. برای ترغیب کارمندان به دوچرخه سواری تا محل کار، پارکینگ دوچرخه فراهم کنید. با یک باشگاه بدنسازی قرار داد بسته یا مکانی را برای این کار راه اندازی کنید تا کارمندان در ساعت استراحت یا اواسط بعد از ظهر، زمانی که خواب آلودگی ساعت ۳ بعد از ظهر فرا می رسد، گرد هم آیند. در مورد پرداخت عضویت برای عضویت در یک باشگاه نزدیک محل کار هم می توانید فکر کنید.
  3. غذای سالم برای کارمندان خود تهیه کنید. از بوفه محل شرکت بخواهید قهوه یا نوشدنی های ناسالم را با نوشیدنی های سالم جایگزین کرده و به جای کیک و قند مواردی مانند میوه های خشک، آجیل و گرانولا را در اختیار کارکنان قرار دهید. آبخوری را در سرتاسر مناطق پرتردد شرکت اداره قرار دهید، جایی که کارمندان به احتمال زیاد برای شارژ ساعتی بطری آب از آنجا گذر می کنند.
  4. به کاهش استرس کارمندان و خودتان کمک کنید. پیشنهاد دهید تا بعد از سپری شدن زمان های با استرس بالا، یک ماساژدرمانگر به صورت هفتگی به شرکت بیاید، یا اگر دفتر شما برای پوشش هزینه ها ناتوان است، یک ویزیت ماهانه با نرخ های توافقی برای کارمندان برنامه ریزی کنید.
  5. جلسات را در حال حرکت برگزار کنید. در صورت امکان، جلسات طوفان فکری و غیره را در حین پیاده روی برنامه ریزی و اجرا کنید. از محدودیت های فیزیکی کارکنان خود آگاه باشید و در عین حال آنها را تشویق کنید تا این سبک جدید جلسه را امتحان کنند.
  6. تعدادی توپ ثابت به عنوان جایگزین صندلی میزهای شرکت بخرید. این به بهبود تعادل فرد کمک می کند و عضلات مرکزی را تقویت می کند، در حالی که یک جایگزین سرگرم کننده برای نشستن های طولانی را ارائه می دهد.
  7. دید افراد را نسبت به خلاقیت تغییر دهید. دو افسانه بزرگ در مورد خلاقیت که شما باید کارکنان خود را در حال حاضر از اعتقاد به آنها منصرف کنید:

 اول اینکه فکر کنیم فقط برخی افراد واقعا خلاق هستند!

مطمئناً، نام‌های بزرگ بحث نوآوری مانند استیو جابز، استیون اسپیلبرگ، آلبرت انیشتین، جی.کی. رولینگ، مایکل جکسون، کوکو شانل برای ما ترسناک هستند و می توانند شما را به این باور برسانند که خلاقیت تنها متعلق به نوابغ منحصر به فرد است. یا همان طور که تاد هنری توصیف می کند: “خلاقیت، نیروی عرفانی و گریزان است که در مقیاس های ابهام آوری تعریف می شود که این در واقعیت نادرست است.” او اصرار دارد: «همه ما ذاتاً قادر به تفکر خلاق هستیم. فقط اینکه باید به درستی این توانایی را بیدار کنیم.”

 

خلاقیت فقط در مورد چیزهای بزرگ باید انجام شود!

خلاقیت فقط در مورد چیزهای بزرگ باید انجام شود!

دوم اینکه خلاقیت فقط در مورد چیزهای بزرگ باید انجام شود!

خلاقیت چیزی بیش از یک ایده بزرگ است که در رویا به ذهن شما می رسد. این یک فرآیند است که کریس گریواس درباره آن می گوید: «ارائه دادن یک ایده سرگرم کننده و جذاب است و باعث می شود احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید، اما این تنها بخشی از فرآیند خلاقیت است. این ایده هنوز نیاز به اصلاح، توسعه و اجرا داشته و در هر یک از این مراحل به خلاقیت نیاز است. در پایان فرآیند، «ایده بزرگ» ممکن است کاملاً متفاوت از آنچه در ابتدا بود به نظر برسد.

 

  1. زمانی برای نیایش و راز و نیاز

سعی کنید حتما در فضای کار، مکان مناسبی را برای خواندن نماز و نیایش کارمندان‌تان فراهم کنید. اختصاص مکان و زمان مشخص این امکان را فراهم می‌کند که کارکنان در زمانی هرچند کوتاه از دغدغه‌های روزمره جدا شده و ذهن خود را رها و آرام کنند. نیایش و راز و نیاز با خدا علاوه بر ایجاد حس آرامش و افزایش انرژی مثبت در فضای کاری به وسعت‌بخشی ذهن و آزاد شدن ظرفیت‌های مغزی نیز کمک می‌کند.

زمان کافی برای ایجاد آرامش و برنامه‌ریزی مجدد مغز برای ادامه فعالیت‌های روز در ساعات میانی کار می‌تواند حس و حال خوب افراد را تقویت کند.

 

  1. برگزاری جشن پایان سال یا گردش‌های گروهی

یکی از راهکارهای موفق برای ایجاد حس خوب در میان کارکنان برگزاری جشن‌ها و مناسبت‌هایی مانند اعیاد مذهبی و پایان سال خواهد بود. گردهمایی همه کارکنان درون مجموعه و افرادی که از راه دور با مجموعه همکاری می‌کنند برای چند ساعت شاد و مفرح کمک می‌کند تا افراد حس و حال بهتری داشته باشند، اوقات خوشی را به دور از باید و نبایدهای کاری با همکارانشان سپری کنند و با روحیه بهتری در سال جدید وارد کار شوند. در بسیاری از مجموعه‌ها حتی این دور همی به گردش خارج شهر یک روزه یا مسافرت کوتاهی برای کارکنان و خانواده‌هایشان تبدیل می‌شود که قطعا موجب شکل‌گیری روحیه دوستی و همبستگی بیشتری در میان کارمندان خواهد شد.

 

سخن آخر

در این مقاله از خودساخته ۷ راهکار برای ارتقای سلامت جسمی و روحی کارمندان را که باعث ارتقای کارایی کارمندان یک شرکت می شود برایتان برشمردیم. پس برای کاهش استرس همگانی باید تا جایی که ممکن است در به‌روز‌رسانی شیوه‌ها و روش‌ها در واکنش به همه‌گیری و بحران‌ها‌، بخشنده و انعطاف‌پذیر بود.

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.