آشنایی با پولسازی ؛ قوانین و گام های مربوط به آن

پول و پولسازی

پول و پولسازی چیزی است که بسیاری آن را عامل اصلی خوشبختی و برخی نیز آن را عامل دردسر می دانند. اما یک چیز را روشن کنیم، پول اگر خوشبختی نمی آورد لااقل بسیاری از بدبختی های فقر را از بین می برد! با این حال، مهم نیست که چقدر پول و به دست آوردن ثروت را دوست دارید، احتمالاً کسب درآمد یکی از اهداف اصلی زندگی شما برای رسیدن به آرزوهای مختلف است. چیزی که بسیاری معتقدند تنها با کسب علم کسب درآمد به دست می آید. اگر به زندگی افراد موفق و با نفوذ نگاه کنید، یک وجه مشترک به سرعت توجه شما را جلب می کند و آن چیزی جز مقدار دارایی آنها نیست! به عنوان مثال، همه ما مدت هاست که بیل گیتس را به عنوان ثروتمندترین مرد جهان می شناسیم. افکار شما می توانند شما را به زیبایی و سریع ترین شکل ممکن از یک حالت فلاکت بار به حالت آزادی عمل کامل هدایت کنند، فقط باید بدانید که چگونه از افکار خود استفاده کنید که ثروتمندان در آن استاد هستند. ما در این مطلب به شما درباره پولسازی و قوانین و گام های آن اطلاعاتی خواهیم داد.

قوانین پولسازی

در زیر به معرفی برخی قوانین پولسازی در دنیا می پردازیم :

قانون مبادله درعلم پولسازی

قانون مبادله درعلم پولسازی

این قانون به این واقعیت اشاره دارد که پول وسیله ای است که مردم به وسیله آن کالاها و خدمات خود را در ازای محصولات و خدمات دیگران عرضه می کنند. قبل از اختراع پول، مردم از سیستم مبادله کالا به کالا برای به دست آوردن آنچه مورد نیاز خود بودند استفاده می کردند. به عنوان مثال، اگر شیر داشتید و تخم مرغ نداشتید، در ازای کمی شیر از کسی که تخم مرغ داشت تخم مرغ می گرفتید. در حال حاضر قانون مبادلات مبلغی است که برای دریافت یا عرضه کالا و خدمات دریافت می شود. بنابراین هر چه ارزش خدمات و محصولات بالاتر باشد، در ازای آن پول بیشتری دریافت می شود.

قانون فراوانی

این قانون بیانگر این اصل است که جهان به هر کسی که بخواهد پول می دهد و اصول دستیابی به آن را رعایت می کند. نمونه کامل آن سیستم بانکی است. بانک می داند که مردم می خواهند برای مدتی پول پس انداز کنند، بنابراین بانک ها طرحی را ارائه می دهند که آن پول را سرمایه گذاری کنند و بیشتر دریافت کنند و در مقابل، تسهیلات بیشتری به مشتریان ارائه کنند. امروزه در عصر دیجیتال، روزانه بی نهایت پول وجود دارد.

قانون سرمایه

طبق این قانون، با ارزش ترین دارایی شما برای توانایی کسب درآمد، جریان نقدی شماست. مقدار پولی که امروز به دست می آورید نتیجه پیشرفت شما در تخصص است که تعیین می کند چقدر می توانید وظایف خود را انجام دهید. در زندگی باید روی چگونگی افزایش سرمایه خود تمرکز کنید.

قانون پس انداز

قانون پس انداز

این قانون می گوید: فردی که استقلال مالی دارد موظف است حداقل یک دهم درآمد خود را در طول عمر پس انداز کند. ساده ترین راه این است که مقداری پول برای پس انداز کنار بگذارید. برای پول درآوردن باید بیشتر از پولی که خرج می کنید پس انداز کنید. اگر بیشتر از پس انداز پول خرج کنید، ممکن است در نهایت شکست بخورید.

همچنین بخوانید:  کسب درآمد از یوتیوب

قانون حفظ و حراست از پول

این قانون می گوید: این درآمد شما نیست که آینده مالی شما را تعیین می کند، بلکه مقدار پولی است که پس انداز می کنید. برخی افراد در طول زندگی خود پول زیادی به دست می آورند، اما زمانی که بازنشسته می شوند، ورشکست می شوند و پولی ندارند. از سوی دیگر، عده ای نیز هستند که با وجود نداشتن درآمد چندانی، حتی پس از بازنشستگی، با پس انداز و استفاده منطقی از پول خود زندگی راحتی دارند. راه حل انباشت دارایی بیشتر، کاهش بدهی ها و تعهدات مالی و هزینه های غیر ضروری است.

قانون زمان گذاشتن بر روی تصمیمات

این قانون بیان می‌کند که موفق‌ترین افراد در هر جامعه کسانی هستند که بیشترین زمان را برای تصمیم‌گیری روزانه صرف می‌کنند. انتخاب فوری آسان است، اما آینده موفقی را تضمین نمی کند. اگر دقت کنید، می بینید که فقرا معمولاً روی کوتاه مدت تمرکز می کنند.

قانون ۳ اصل در علم پولسازی

این قانون بر سه اصل پس انداز، سرمایه گذاری و استفاده از طرح بیمه استوار است. برای اینکه از نظر مالی راحت باشید و دوران بازنشستگی شیرینی را تجربه کنید، باید سعی کنید این سه حوزه حساس را به درستی متعادل کنید. از سن ۲۲ تا ۶۰ سالگی، یعنی سال های درآمدزایی، شما ملزم به صرفه جویی در هزینه، سرمایه گذاری مناسب، محافظت از ریسک مالی خود و بهره مندی از طرح بیمه خود هستید.

قانون پارکینسون در علم پولسازی

می توان گفت این قانون معتبرترین قانونی است که برای دستیابی به آزادی مالی بلندمدت باید به رسمیت شناخته شود. بدون شک موقعیت هایی را تجربه کرده اید که درآمدتان افزایش می یابد، اما معمولاً پولی برای پس انداز وجود ندارد، زیرا به نظر می رسد نیازهایی وجود دارد که شما را مجبور می کند همه پول خود را خرج کنید. سعی کنید تا حد امکان قانون پارکینسون را از زندگی خود حذف کنید و بهترین راه برای خلاص شدن از شر آن این است که با افزایش درآمد و سپس سرمایه گذاری مابه التفاوت، هزینه های خود را کاهش دهید.

قانون سرمایه گذاری در رابطه با پولسازی

این قانون مختصر و صریح است. یکی از ساده ترین قوانین برای تضمین امنیت زندگی این است که هرگز پول را از دست ندهید، اگرچه از دست دادن پول اجتناب ناپذیر است. اگر در معرض خطر هستید، مطمئن شوید که ضرر شما به دلیل کمبود اطلاعات نیست. بنابراین، باید گزینه های سرمایه گذاری خود را به دقت بررسی کنید و هرگز در علم کسب درآمد عجله نکنید. اگر نمی خواهید بی پولی را تجربه کنید، فقط عاقلانه سرمایه گذاری کنید.

قانون انباشت و جمع آوری

قانون انباشت استدلال می کند که هر دستاورد مالی بزرگ نتیجه صدها تلاش و فداکاری کوچک است که هیچ کس نمی بیند یا قدردان آن نیست. موفقیت در هر زمینه ای نیاز به صبر و استقامت دارد. بسیاری از افراد این جنبه از زندگی را نمی پذیرند و تصمیم می گیرند کار را شروع نکنند. واقعیت زندگی این است که اگر از ترس از دست دادن شروع به کار نکنید، هر زمان که برای شروع آماده باشید، در نهایت با مسئله باخت مواجه خواهید شد.

بنابراین، برای دستیابی به آینده مالی مطمئن، باید خیلی زود پس انداز و سازگاری با آن را آغاز کنید. کسب درآمد زمان می برد، مگر اینکه در لاتاری برنده شوید و یک شبه پولدار شوید.

قانون شتاب

قانون می گوید که هر چه سریعتر به سمت آزادی مالی حرکت کنید، آزادی مالی سریعتر به سمت شما حرکت می کند. این قانون توضیح می دهد که چرا افراد موفق و ثروتمند هر روز موفق تر و ثروتمندتر می شوند. خوب، دلیل ورود پول به جیب افراد ثروتمند این است که می توانند کارهای بیشتری انجام دهند. این افراد توانایی بزرگ کردن سبد خود را دارند. به دلیل علاقه به سرمایه گذاری، افراد با تجربه تری را برای راه اندازی و توسعه کسب و کار استخدام می کنند. کسب درآمد هنگام شروع، فرآیندی طولانی است، اما با اهداف بلندمدت، سرعت درآمدزایی شما افزایش خواهد یافت.

همچنین بخوانید:  مدیریت مالی شخصی

قانون جذب در علم پولسازی

بر اساس این قانون، انسان یک آهنربای زنده است. ما همیشه افراد، موقعیت ها و شرایط را از طریق هماهنگی با افکار غالب خود وارد زندگی خود می کنیم. قانون می گوید که “زندگی امروز شما نتیجه افکار گذشته شماست.” بنابراین، اگر نظر خود را تغییر دهید، زندگی شما نیز تغییر خواهد کرد. فیلم و کتاب راز به طور کامل این پدیده را توضیح می دهد و بیان می کند که جهان تابع افکار ماست و غالب ترین احساس را برای ما به ارمغان می آورد. با اعمال این قانون قادر خواهید بود با ثروتمند اندیشی و تمرکز بر افکار و اهداف تجاری خود وضعیت مالی خود را تغییر دهید. این به خودی خود فرصت هایی را برای شما ایجاد می کند و شما را به سمت اهدافتان ترغیب می کند.

قانون بهره مرکب در علم پولسازی

اولین قدم در پس انداز پول، جمع آوری ثروت است. کار به اینجا ختم نمی شود. بهتر است برای پس انداز خود هدف داشته باشید. زیرا ممکن است بی دلیل آن را خرج کنید. طبق این قانون، سرمایه گذاری عاقلانه پول و تبدیل آن به سود مرکب در نهایت شما را پولدار می کند.

بسیاری از مردم متوجه نیستند که اگر نقدینگی خود را هر چقدر هم که کم باشد کنار بگذارید، می توانید آن را به مقدار قابل توجهی تبدیل کنید. مثلاً فردی که از ۲۰ سالگی ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان با سود ۱۰ درصد پس انداز می کند در ۶۰ سالگی پولدار است و قانون طلایی سود مرکب این است که به پولی که پس انداز می کنید دست نزنید.

برای اینکه بتوانید پول درآورید و با موفقیت ثروتمند شوید، باید بدانید پول چگونه کار می کند و قوانین آن را دنبال کنید. درآمد بالاتر به این معنا نیست که شما ثروتمند هستید. به طور کلی، مهم نیست که چقدر درآمد دارید، مهم این است که بدانید چگونه از پول خود (خرج، پس انداز، سرمایه گذاری) پس از کسب آن محافظت کنید.

قانون متافیزیک در پولسازی

قوانین متافیزیکی پول‌سازی یکی از مهم‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین قوانین جهان هستی است که برای جذب ثروت و پول استفاده می‌شود. البته قوانین ماوراءالطبیعه به عنوان قوانین ثابت در سراسر جهان، در همه جا و در هر مورد عمل می کنند. اگر به ماوراءالطبیعه اعتقاد دارید یا برعکس، همیشه از آن در همه جا استفاده می کنید، به طوری که این قوانین برای همه اعمال می شود. برخی از مردم به ماوراء طبیعی اعتقاد ندارند، اما از آن استفاده می کنند.

قانون اول مربوط به قانون ارتعاش است، به طوری که ذهن شما در همه جا و همیشه در حال ارسال ارتعاشات به جهان و کائنات است. به طوری که ذهن شما مانند ماشینی عمل می کند که ارتعاشات را دریافت و دریافت می کند. همچنین افکار شما چه مثبت و چه منفی دارای ارتعاشات و انرژی هستند که به کائنات ارسال می شود.

پس با ارسال افکار منفی به کائنات، شما را از هدف و آرزویتان دور می کنند. به عنوان مثال، اگر شغل یا پول مناسبی ندارید و مدام به آن فکر می کنید، افکار منفی را به کائنات می فرستید. در نتیجه، جهان شرایط موجود را در زندگی شما گنجانده است. اما با ارسال افکار مثبت به کائنات شما را به هدف و خواسته تان نزدیک می کنند. به عنوان مثال، اگر برای درآمد خود ارزش قائل هستید، یک ارتعاش مثبت به کائنات و کائنات ارسال می کنید که نتیجه آن جذب ثروت زیادی برای شماست.

همچنین بخوانید:  بهترین کشور برای پول درآوردن کدامند؟

 

مراحل و استراتژی های پولسازی
مراحل و استراتژی های پولسازی

مراحل و استراتژی های پولسازی

مرحله اول: کشف اینکه هیچ رازی وجود ندارد

شما باید سرنوشت خود را تعیین کنید و راهی برای ثروتمند شدن پیدا کنید. راه ها و رازهای قبلی کاملاً فاش شده است. بهتر است تازه شروع کنید و تنها اصل اساسی مدیریت پول را در ذهن داشته باشید که از قرن‌ها پیش در کتاب ثروتمندترین مرد بابل در سال ۱۹۲۶ منتشر شد: همیشه کمتر از درآمدتان خرج کنید. این اصل اساسی مدیریت پول است که در کتاب ثروتمندترین مرد بابل به عنوان استراتژی ثروتمند شدن از آن یاد شده است.

 مرحله دوم: خوشبختی از مدیریت درست انتظارات ما ناشی می شود

هیچ محصول نهایی در زندگی وجود ندارد که با خرید آن تمام نیازهای شما را برطرف کند. همیشه محصول بهتری وجود دارد یا تولید خواهد شد. پس برای رهایی از این دام، بهتر است توقعات و طرز فکر بلندمدت خود را پایین بیاورید. در عوض، اینها را به عنوان اقداماتی در نظر بگیرید که باید به طور منظم در دو هفته، سه ماه و دو سال انجام دهید.

 مرحله سوم: شما می توانید هر چیزی را که بخواهید داشته باشید، اما نه در همان زمان!

پول خود را فقط برای چیزهایی خرج نکنید که مهم نیستند. اما هر چقدر می خواهید پول خرج کنید تا به آنچه می خواهید برسید. شما عاشق ماشین نیستید؟ خوب، مقداری پول خرج کنید. اما آیا شما عاشق سفر هستید؟ پول خود را اینجا خرج کنید. با این کار ۲ چیز به دست خواهید آورد:

  • آنچه شما می خواستید
  • اعتماد به نفس در به دست آوردن آن (که مهمتر از پولی است که دارید)

 مرحله چهارم: عالی بودن دشمن شماره یک ماست، پس به حد کافی خوب بودن بهتر است

خیلی وقت ها احساس شکست می کنیم… چون دنبال کمال و کمال بودیم تا به آن برسیم. اما ما هیچ کاری نمی کنیم، کاری را که می خواستیم شروع نمی کنیم! چون فکر می کنیم اگر ایده آلی که در ذهن داریم نباشد، اصلا بهتر نیست. همیشه به یاد داشته باشید: هرکاری که ارزش انجام دادن داشته باشه, انجام حتی نصف هم بهتر از هیچ است.

مرحله پنجم: بهانه تراشی نکنید

رئیس جمهور، همسر، والدین، دوستان و … در وضعیت مالی شما مقصر نیستند. بله درست خواندید. این افراد مقصر نیستند، مقصر اصلی شما هستید!

این طرز فکری است که افراد ثروتمند به خوبی از آن استفاده می کنند… اگر به طبقه متوسط ​​رو به پایین توجه کنید، آنها در هر شرایطی از وضعیت ناراضی هستند و وضعیت مالی آنها یکی است!

اما افراد ثروتمند در هر شرایطی می توانند به پول خود برسند، برایشان مهم نیست که وضعیت چگونه است، آنها موقعیتی را که می خواهند ایجاد می کنند.

 مرحله ششم: هیچکس به اندازه شما به درآمد شما اهمیت نمی دهد

پس منتظر نباشید که فرشته ای وارد زندگی شما شود و راه درستی را به شما نشان دهد که عاری از خطا باشد و بتوانید بدون خطر و سلامت به ثروت برسید. شما یک عقل سلیم و یک غریزه دارید که تا به امروز شما را از موقعیت های مختلف نجات داده است، پس ادامه دهید و از آنها استفاده کنید.

سخن پایانی

با تمام این تفاسیر، چه باور کنید چه نه، کسب درآمد تنها از یک طریق انجام می شود. چیزی جز دانش کافی از علم پولسازی و دانستن بهترین راه برای کسب درآمد با کمترین ریسک ممکن نیست. مسیری که شاید غیرممکن به نظر برسد، اما در واقع برای همه ما بسیار قابل دسترسی است. فقط کمی عمیق تر فکر کنید.

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود