روش‌های شگفت‌انگیز افراد موفق برای مدیریت افراد سمی

افراد سمی جدای از اینکه همیشه یک مشکل به شمار می روند همیشه می توانند به روح و ذهن ما آسیب فیزیکی هم وارد کنند. دکتر تراویس برادبری روش هایی را یافته که به ما نشان می دهد چگونه از ماده خاکستری مغز خود در مقابل آسیب این افراد محافظت کنیم. افراد سمی از منطق دوری کرده و از تأثیرات منفی که بر اطرافیان خود می گذارند آگاه نیستند و به نظر می رسد برخی دیگر از ایجاد هرج و مرج و آزار ذهنی دیگران لذت می برند. در هر صورت، این افراد درگیری، نزاع و بدتر از همه استرس ایجاد می کنند. مطالعات طولانی مدت نشان داده اند که استرس می تواند تأثیر منفی پایدار و منفی بر مغز داشته باشد. قرار گرفتن در معرض حتی چند روز استرس، اثربخشی نورون‌های هیپوکامپ را به خطر می‌اندازد. این ناحیه از مغز یک ناحیه مهم است که وظیفه استدلال و کنترل حافظه را داراست. هفته‌ها استرس باعث آسیب برگشت‌پذیر به دندریت‌های عصبی می‌شود (“بازوهای” کوچکی که سلول‌های مغز برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند) و ماه‌ها استرس می‌تواند به طور دائمی نورون‌های مغز را از بین ببرد. استرس یک تهدید بزرگ برای موفقیت شما است. وقتی استرس از کنترل خارج شود، مغز و عملکرد شما آسیب می بیند.

شناسایی منابع استرس در محل کار آسانتر است. اگر سازمان شغلی شما در حال تلاش برای پایان پروژه ای در زمان مقرر است یا پرداخت حقوق‌ها به تاخیر می افتد، مطمئناً احساس استرس خواهید کرد و باید بدانید که چگونه آن را مدیریت کنید. این منابع غیرمنتظره استرس هستند که شما را غافلگیر می کنند و بیشترین آسیب را به شما می زنند.

تحقیقات اخیر دانشگاه فردریش شیلر در آلمان نشان داد که قرار گرفتن در معرض محرک‌هایی که باعث احساسات منفی قوی می‌شوند (همان نوع استرسی که قرار گرفتن در معرض افراد سمی به ما وارد می شود) باعث می‌شود مغز در پاسخ استرس زیاد مشکل داشته باشد. پس افراد سمی مغز شما را به حالتی از استرس‌ می‌برند که باید به هر قیمتی از آن اجتناب کرد.

توانایی مدیریت احساسات و آرام ماندن تحت فشار، ارتباط مستقیمی با عملکرد شما دارد. تحقیقاتی که روی بیش از یک میلیون نفر انجام شده نشان می دهد که 90 درصد از افراد موفق در مدیریت احساسات خود در مواقع استرس مهارت دارند تا آرام و تحت کنترل باشند. یکی از بزرگترین موهبت های آنها توانایی خنثی کردن افراد سمی است. افراد موفق استراتژی‌های مقابله‌ای خوبی دارند که از آنها برای دور نگه داشتن افراد سمی استفاده می کنند. در این مقاله از خودساخته قصد داریم 12 مورد از روش هایی که برای کنترل افراد سمی آزموده شده را با شما به اشتراک بگذاریم. نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که شما خیلی بیشتر از آنچه تصور می کنید قدرت کنترل این افراد را دارید.

1.  برای خود حد و مرز را تعریف کنید

گروهی مدام غر می زنند و از زمین و زمان شاکی هستند و مردم را دیوانه می کنند. در این مواقع دیدگاه منفی آنها را قربانی نکنید. راهی پیدا کنید و این احساس منفی را خنثی کنید. مثلاً وقتی با صدای بلند ناله می کنند و ناله می کنند به آنها بگویید: «بعد از این همه صحبت، راه حلی که می خواهید چیست؟»، «حالا که اوضاع خیلی خراب است، می خواهید چه کار کنید؟» افراد سمی معمولا مشکل را بدتر و حادتر می کنند و دوست دارند شنونده را به گرداب بدبختی خود بکشانند و با ناله همدردی او را جلب کنند. به هیچ وجه زیر بار نروید. از او بپرسید که آیا او دیگر در ارتباط نیست. این به او نشان می دهد که یافتن راه حل مهم است و گلایه های او برای شما مهم نیست.

همچنین بخوانید:  بزرگترین راز فروش

1.  برای خود حد و مرز را تعریف کنید

۲. شنونده‌ای عاقل باشید

در بحث با افراد سمی، معمولاً قلب شما درد می‌کند و انرژی ناخودآگاه خود را به دلیل انبوه منفی‌ها و انرژی‌های بدی که به سمت شما می‌فرستند از دست می‌دهید. در مقابل این موقعیت ها مقاومت کنید. سعی کنید روحیات و احساسات خود را به خوبی بشناسید و به موقع آنها را کنترل کنید. اجازه ندهید حرفه افراد سمی شما را گیج و ضعیف کند. شنونده ای عاقل باشید، لازم نیست همه حرف های او را بپذیرند.

۲. شنونده‌ای عاقل باشید

3. منطقی باشید

برخورد عاطفی با افراد سمی یکی از بدترین راه ها برای مقابله با آنهاست. این افراد غیر منطقی هستند و بی منطق حرف می زنند و بحث می کنند. به همین دلیل نباید در دام آنها بیفتید. اگر از نظر احساسی و نه منطقی با آنها وارد گفتگو شوید، قلمی می سازید که همه در آن غرق می شوند، منطقی باشید و از وارد شدن به حوزه احساسات بپرهیزید. گاهی همدلی یا حمایت از این افراد باعث خنده شما می شود.

3. منطقی باشید

4. احساسات خود را بشناسید

برای اینکه احساساتی نشوید باید بر احساسات خود مسلط باشید. سعی کنید احساسات خود را کنترل کنید و اجازه ندهید حرفه و رفتار افراد سمی احساسات متفاوتی را در شما برانگیزد. منظور ما از احساسات مختلف، همدلی بدون درد، غم، ناامیدی یا حتی خشم و عصبانیت از رفتار آنهاست. در هر صورت سعی کنید فقط یک شنونده خنثی باشید و از انرژی سمی آنها دوری کنید.

4. احساسات خود را بشناسید

5. محدودیت‌های خاصی را تعیین کنید

گاهی اوقات باید با افراد سمی معاشرت کرد. به عنوان مثال، شاید هم اتاقی یا همکار شما یکی از این افراد باشد. در این مواقع باید سعی کنید واکنش مناسب نشان دهید. طبیعتاً باید با این افراد ارتباط برقرار کنید. خوب. سعی کنید این رابطه را فقط در مواقع ضروری و در حد معینی تعریف کنید. حالا که زمان این افراد زهرآگین شما را سر راه انداخته است، لازم نیست در این رابطه غرق شوید و بیش از وظیفه خود عمل کنید. فقط به اندازه کافی با آنها صحبت کنید، صحبت کنید و تعامل داشته باشید، نه بیشتر و نه کمتر.

همچنین بخوانید:  معجزه زندگی خودت باش

محدودیت های فردی

6. اجازه ندهید هیچ چیز شما را از شاد بودن باز دارد

اگر خوشبختی زندگی خود را در گرو عوامل محیطی و رفتاری دیگران بدانید تا حد زیادی کنترل اوضاع را از دست خواهید داد. آیا کسی می تواند کلید موفقیت و خوشبختی خود را به دیگران بدهد؟ اگر این کار را بکنید، مانند اسیری می شوید که فقط با اجازه اسیر خود می تواند لبخند بزند و خوشحال باشد. افراد موفق تقریباً هر موقعیتی را کنترل می کنند. نظر دیگران باعث نمی شود که رفاه این افراد زیر سوال برود. واقعیت این است که قضاوت دیگران درباره ما هرگز کاملاً صحیح نیست. ما آنقدرها هم که دیگران می گویند بد نیستیم. پس به آنها اهمیت ندهید، مخصوصاً وقتی این افراد سمی و منفی باف هستند و در انزوا یا نه مثل یک پرخور روح را می خورند!

شادی و نشاط کلید دستیابی به ثروت

7. فقط به راه حل فکر کنید

وقتی مشکلی دارید، روی مشکل تمرکز کنید و به جای آن به فکر راه حل باشید. هنگامی که به دنبال راه حل هستید، احساس مفید بودن خواهید کرد، عملکرد شما بهبود می یابد و استرس شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. افراد سمی معمولا با انرژی منفی خود افراد دیگر را می کشند. ناامید کردن دیگران باعث می شود آنها احساس قدرت و برتری کنند. اجازه ندهید این احساس آنها را لمس کند. وقتی با افراد سمی روبرو می شوید، به آنها به عنوان مشکلی نگاه کنید که باید حل کنید. بنابراین در مقابل آنها احساس قدرت خواهید کرد و از نیش های سمی آنها در امان خواهید بود.

 

راه حل های خروج از بی حوصلگی
راه حل های خروج از بی حوصلگی

8. ببخش اما فراموش نکن

افراد موفق تقریباً هر موقعیتی را کنترل می کنند. به خاطر بزرگواری خود دیگران را سریع می بخشند اما هوش و ذکاوتشان اجازه فراموشی نمی دهد. زیرا برای یادگیری در آینده باید آنچه را که برایشان اتفاق افتاده به خاطر بسپارند. پس ببخش، اما فراموش نکن. شاید بهتر باشد بگوییم ببخش و عبرت بگیریم. بخشش فشاری را که حرفه این افراد به روحیه شما وارد می کند کاهش می دهد و در عین حال با فراموش نکردن رویکردهای این افراد می توانید در موارد مشابه بهتر از خود محافظت کنید.

همچنین بخوانید:  ۵ عادت روزانه برای موفقیت

8. ببخش اما فراموش نکن

9. با خود مهربان باشید

گاهی اوقات در مواجهه با افراد سمی، احساس انزجار و نفرت شدید می کنید. برخی از این افراد از شکل گیری این احساسات در خود خجالت می کشند و خود را مقصر می دانند. با خودت مهربان باش. اینکه کسی از دست شما ناراحت و عصبانی است فقط ریشه در رفتار او دارد. او کسی است که با منفی گرایی و افکار مسموم خود شما را ناراحت می کند. مطمئن باشید دوست نداشتن چنین فردی تقصیر شما نیست.

9. با خود مهربان باشید

10. شجاع باشید

آدرنالین هورمونی است که باعث افزایش ضربان قلب و گشاد شدن راه های هوایی می شود و در واکنش های بدن در زمان جنگ و موقعیت های هیجان انگیز بسیار موثر است. سعی کنید همیشه مقداری از این هورمون حیاتی و حیاتی را در درون خود نگه دارید. مثلا قهوه و مواد کافئین دار مصرف کنید و در مسابقات ورزشی شرکت کنید. شجاعت به شما کمک می کند تا در مقابل انرژی های منفی افراد سمی به اندازه کافی قوی و سرزنده باشید.

شجاع بودن

۱۱. به اندازه کافی خوابیدن

خواب و استراحت کافی نقش مهمی در افزایش هوش هیجانی و مدیریت احساسات دارد. با خواب کافی استرس از بدن خارج می شود، مغز جوان می شود و وقتی از خواب بیدار می شوید هوشیارتر و هوشیارتر می شوید و خودکنترلی، توجه و حافظه شما افزایش می یابد. خواب کافی شما را خلاق تر و مثبت تر می کند. افراد سمی از این خصلت ها فراری هستند و با دیدن چنین ویژگی هایی در شما ناخودآگاه از زندگی شما حذف می شوند.

۱۱. به اندازه کافی خوابیدن

12. از سیستم پشتیبانی خود استفاده کنید

تلاش برای مقابله با همه چیز به تنهایی وسوسه انگیز و در عین حال کاملاً بی اثر است. برای برخورد با افراد سمی، باید نقاط ضعف را در رویکرد خود با آنها تشخیص دهید. این به معنای استفاده از سیستم پشتیبانی خود برای به دست آوردن دیدگاه در مورد یک فرد چالش برانگیز است. هرکسی در محل کار و/یا کار بیرونی فردی دارد که در تیم آنها حضور دارد و از آنها حمایت می کند و آماده است تا به آنها کمک کند تا بهترین ها را از یک موقعیت دشوار دریافت کنند. این افراد را در زندگی خود شناسایی کنید و در صورت نیاز به کمک آنها بپردازید. چیزی به سادگی توضیح وضعیت می تواند به دیدگاه جدیدی منجر شود. اغلب اوقات، افراد دیگر می توانند راه حلی را ببینند که شما نمی توانید آن را ببینید، زیرا آنها از نظر احساسی روی این موقعیت سرمایه گذاری نمی کنند.

قبل از اینکه این سیستم را به خوبی کار کند، باید چند تست را پشت سر بگذارید. در بیشتر مواقع، با تعاملات حساس با افراد مشکل مواجه خواهید شد. خوشبختانه، انعطاف پذیری مغز به آن اجازه می دهد تا با تمرین رفتارهای جدید، حتی زمانی که شکست می خورید، شکل بگیرد و تغییر کند. اجرای این تکنیک های سالم و کاهش دهنده استرس برای برخورد با افراد مشکل، مغز شما را آموزش می دهد تا به طور موثرتری با استرس مقابله کند و احتمال عوارض بد را کاهش دهد.

سخن پایانی

در این مقاله از خودساخته با روش‌های شگفت‌انگیز افراد موفق برای مدیریت افراد سمی اطرافشان آشنا شدیم. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود