از راه های بسیار موثر برای رسیدن به درآمد، آن هم درآمد بالا بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. یکی از این شبکه ها که اتفاقا کاربران فراوانی دارد، اینستاگرام می باشد. برای شروع فعالیت در این شبکه کافیست با استفاده از یک شماره همراه و یا حتی ایمیل اقدام به ثبت نام کنید. بازاریابی در اینستاگرام با توجه به اینکه کاربران با سرعت بیشتری در دسترس هستند، می تواند روش خوبی برای درآمدزایی باشد. اما رعایت نکاتی هر چند بی اهمیت سرعت فروش و به سود رسیدن را افزایش می دهد. دیده شده است که پیج هایی با فالوور های بسیار زیاد با رعایت نکردن همین چند نکته؛ که در ادامه خواهیم گفت، هم فالوور های خود را از دست می دهند و هم درآمد آن چنانی ندارند. و اما نکات …
۱) در اینستاگرام قسمتی برای قرار دادن آدرس وبسایت وجود دارد. اگر سایت ندارید می توانید آدرس پروفایل دیگر شبکه های خود را که در آن فعالیت بازاریابی می کنید؛ بدهید. اما اگر سایت دارید آدرس صفحه ای را قرار دهید تا بازدیدکننده بعد از ورود به صفحه احساس کند به صفحه ی درستی آمده است. مثلا این صفحه می تواند، صفحه ای باشد که به بازدیدکننده پیشنهاد می دهید که با وارد کردن ایمیل و یا شماره اش هدیه ای دریافت خواهد کرد. از ایمیل و شماره اش بعد ها می توانید بازاریابی خوبی کنید.
۲) قطعا حفظ کردن کاربر در پیج تاثیر مستقیمی در فروش دارد. از قابلیت های اصلی اینستاگرام قرار دادن تصویر است. شما باید با بارگذاری عکس در پیج خود حس کنجکاوی را در کاربران خود بیدار کنید. مثلا عکس انداختن از زاویه های نامتعارف می تواند حس کنجکاوی را در کاربران ایجاد کند که همین سبب پویا شدن پیج می شود. از این طریق و دیگر خلاقیت ها می توانید امیدوار باشید تا فالوور های بیشتری جذب کنید.

۳) یکی از مواردی که موجب افزایش فروش می شود، درست استفاده کردن از تخفیفات است. شما می توانید برای یکی از محصولات پرفروش خود، کوپن تخفیف برای فالوور های خود قرار دهید. لازم به ذکر است که این کوپن تخفیف را نباید در جای دیگر ارائه دهید تا تمایز خوبی برای کاربران این شبکه قائل شده باشید.
۴) بازاریابان باید بدانند که اگر دارای چندین صفحه در شبکه های اجتماعی مختلف هستند، به هیچ عنوان نباید پست های تکراری در آنها قرار دهند. فرضا یک محصول برای فروش دارید و به صورت همزمان در همه شبکه های اجتماعی خود قرار می دهید. کاربر وقتی مشاهده می کند که پست های همه شبکه های اجتماعیتان مشابه هماند دلیلی نمی بیند که همه شبکه ها را دنبال کند و این یعنی ریزش کاربر و در نتیجه کاهش فروش.
۵) موردی که شاید برایتان عجیب به نظر آید این است که تغییر ماهانه عکس پروفایل می تواند امتیاز مثبتی برایتان تلقی شود. از دید اینستاگرام آن هایی که عکس پروفایل را در بازه های کوتاه تغییر می دهند فعال تر به حساب می آیند و در نتیجه اینستاگرام به آنها بیشتر بها می دهد و عکس هایشان را در جایگاههای بهتری برای دیده شدن قرار می دهد. شما حتی می توانید عکس های تجاری پروفایلتان را با تغییرات جزئی و خلاقانه به صورت ماهانه تغییر دهید.