
این روزها که همه جا نام اینستاگرام را به گوش میرسد وقت آن رسیده که بفهمیم واقعاً اینستاگرام چیست؟ آشنایی با تعاریف و کاربردهای اینستاگرام به شما کمک میکند تا بهتر از مزایای آن بهرهمند شوید. اینکه بدانید هدف اینستاگرام چیست نیز میتواند تصویر درستی از کار با این برنامه در اختیارتان قرار دهد. کار کردن با اینستاگرام و عضویت در آن بسیار ساده است. بسیاری از افراد از آن به عنوان محلی برای معرفی تواناییها و محصولات خود استفاده میکنند. امروزه اینستاگرام تنها یک شبکه اجتماعی نیست. در آن میتوانید سرگرم شوید، آموزش ببینید یا حتی پول درآورید.
در این مطلب میخوانید
اینستاگرام چیست؟
در پاسخ به سؤال اینکه اینستاگرام چیست؟ باید بدانید که اینستاگرام یک برنامه به اشتراکگذاری رایگان عکس و فیلم در آیفون و اندروید است. افراد میتوانند عکسها یا فیلمهای خود را در این اپلیکیشن بارگذاری کنند و آنها را با پیروان خود (فالورها) یا با گروهی از دوستان انتخاب شده (Close friends) به اشتراک بگذارند. آنها همچنین میتوانند پستهای به اشتراک گذاشته شده توسط دوستانشان در اینستاگرام را مشاهده، نظر داده و لایک کنند. هر شخص ۱۳ ساله و بالاتر میتواند با ثبت آدرس ایمیل و انتخاب نام کاربری، یک حساب کاربری ایجاد کند.
در واقع اینستاگرام یک نرمافزار رایگان و به اشتراکگذاری آنلاین عکس و بستر شبکه اجتماعی است که در سال ۲۰۱۲ توسط فیس بوک خریداری شد. اینستاگرام به کاربران امکان ویرایش و بارگذاری عکسها و فیلمهای کوتاه را از طریق یک برنامه تلفن همراه میدهد. کاربران میتوانند به هر پست خود یک عنوان اضافه کنند و با استفاده از هشتگ و برچسبهای جغرافیایی مبتنی بر مکان این پستها را فهرست بندی کرده و از طریق سایر کاربران در برنامه قابل جستجو باشند.
هر پست توسط یک کاربر در فیدهای اینستاگرام پیروان خود نشان داده میشود و همچنین در صورت برچسبگذاری با استفاده از بهترین هشتگ های اینستاگرام یا برچسبهای جغرافیایی، توسط مردم قابل مشاهده است. همچنین کاربران این امکان را دارند که نمایه (پروفایل) خود را خصوصی کنند تا فقط دنبال کنندگان آنها بتوانند پستهای آنها را مشاهده کنند.
همانند سایر سیستمعاملهای شبکههای اجتماعی، کاربران اینستاگرام میتوانند پستهای دیگران را لایک کنند، نظر دهند و آنها را نشانهگذاری کنند و همچنین از طریق ویژگی Instagram Direct برای دوستان خود پیام خصوصی ارسال کنند. عکسها را میتوان با یک کلیک در یک یا چند سایت دیگر رسانههای اجتماعی – از جمله توییتر، فیس بوک و Tumblr – به اشتراک گذاشت.
اینستاگرام نه تنها برای افراد، بلکه برای مشاغل نیز ابزاری کارآمد است. برنامه اشتراک عکس این فرصت را به شرکتها میدهد تا برای تبلیغ برند و محصولات خود یک حساب کاربری رایگان راهاندازی کنند. شرکتهای دارای حساب تجاری به معیارهای اشتغال و برداشت رایگان دسترسی دارند. طبق وبسایت اینستاگرام، بیش از ۱ میلیون تبلیغ دهنده در سراسر جهان از اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن داستانهای خود و ایجاد نتایج تجاری استفاده میکنند. علاوه بر این، ۶۰٪ از مردم میگویند که محصولات جدید را از طریق برنامه کشف میکنند. با توجه به اطلاعات فوق حالا میدانید که اینستاگرام چیست؟
هدف اینستاگرام چیست؟
ما به طور روزمره از اینستاگرام استفاده میکنیم اما نمیدانیم به طور یقین هدف اینستاگرام چیست؟ از آنجا که اینستاگرام پیوند بیشتری با عکسها دارد، بستری است که برای ارتباطات تصویری ساخته شده است. فیس بوک یک پلت فرم متشکل از کلمات با چند عکس است و توییتر به سمت یک پلت فرم متشکل از کلمات (به طور معمول جملات کوتاه) گرایش پیدا کرده است.
در مورد چگونگی بهترین استفاده از اینستاگرام بحث وجود دارد. این پلت فرم با رشد خود تغییر کرده و بهترین روش برای نزدیک شدن به آن نیز تکامل یافته است. اینستاگرام از بدو تأسیس برای تصاویر با زیرنویسهای (کپشن) بسیار کوتاه طراحی شده است. با این حال، با گذشت زمان، اینفلوئنسرها دریافتند که میتوانند با ارسال زیرنویسهای طولانیتر در زیر عکسهای خود، الگوریتم پلت فرم را هک کنند. شما میتوانید مقاله ” روش های غلبه بر الگوریتم اینستاگرام” را مطالعه کنید.
اینستاگرام همچنین باعث ایجاد هشتگ شد. در ابتدا، مردم هیچ تصوری از هشتگها نداشتند، اما با گذشت زمان پیروی از فعالیتها و روندهای هشتگ به یک استراتژی مناسب بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است. در حقیقت، افزایش بازاریابی اینستاگرام باعث ایجاد «سایتهای هشتگ» شخص ثالث شده است. بازاریابان و تأثیرگذاران آنلاین میتوانند با تایپ کردن در صنعتی که میخواهند هدف قرار دهند، از این سایتها استفاده کنند، به عنوان مثال گلف. هنگامی که در صنعتی که هدف قرار دادهاید تایپ کنید، لیستی از ۳۰ هشتگ محبوب این صنعت به شما ارائه میشود.
ایده استفاده از برخی یا همه این هشتگها در بازاریابی شخصی شما است و افراد از مخاطبان شما میتوانند تجارت شما را پیدا کنند. بازاریابی اینستاگرام چنان هدفمند شده است که تأثیرگذاران میتوانند از طریق یک جستجوگر تعداد فالور مانند Followerwonk، تعداد دنبال کنندگان خود را نیز ردیابی کنند. در پاسخ به سؤال هدف اینستاگرام چیست؟ باید بدانید که هدف آن اشتراکگذاری عکسها با هدف سرگرمی بود که کم کم امکان ارائه محصولات و خدمات به مشتریان و جامعه هدف به آن اضافه شد.
کاربر اینستاگرام یعنی چه؟
برای دانستن اینکه کاربر اینستاگرام یعنی چه باید به دور و اطراف خود نگاهی بیندازید. هر شخص، شرکت، موسسه و در واقع هر اکانتی که در اینستاگرام ثبت میشود به عنوان یک کاربر در نظر گرفته میشود؛ یعنی شما با ثبت نام و دریافت رمز عبور و ایجاد یک پروفایل شخصی یا کاری به عنوان یک کاربر (user) در اینستاگرام شناخته میشوید. در اکتبر سال ۲۰۱۰ پس از انتشار، اینستاگرام توانست در ماه دسامبر یک میلیون کاربر را به عضویت خود درآورد. جالب است بدانید که امروزه اینستاگرام حدود ۱ میلیارد کاربر فعال دارد. از این تعداد ۵۱۰ میلیون کاربر اینستاگرام زن و ۴۹۰ میلیون نفر مرد هستند.
منظور از اکانت اینستاگرام چیست؟
اکانت اینستاگرام در واقع همان حساب کاربری است که شما هنگام ثبت نام در این اپلیکیشن آن را برای خود ثبت کردهاید. هر کاربر در اینستاگرام میتواند دارای یک یا چند اکانت مختلف باشد. به عنوان مثال شما یک اکانت شخصی و خصوصی برای خودتان ایجاد کردهاید. علاوه بر آن برای کسب و کار خود نیاز به یک اکانت تجاری با نام برند و مشخصات کسب و کارتان دارید. شما برای ساخت هر اکانت نیاز به یک آدرس ایمیل معتبر دارید. میتوانید با ثبت یک آدرس ایمیل جدید یک اکانت جدید نیز در اینستاگرام راهاندازی کنید. همچنین در صورت تمایل میتوانید اکانت یا حساب کاربری که در اینستاگرام ساختهاید را برای همیشه غیرفعال یا حذف کنید.
پیوند در اینستاگرام چیست؟
پیوندها یا لینکها به زبان ساده به شما این امکان را میدهند که به سرعت صفحه مورد نظری را در دنیای اینترنت مشاهده کنید. لینک حاوی یک آدرس یونیک از مکانی است که با کلیک روی آن به صفحه مورد نظر هدایت میشوید. پیوندها در صفحات اینترنت به سادگی این امکان را فراهم میکنند که کاربر بدون سردرگمی صفحه مورد نظر خود را به صورت مستقیم پیدا و مشاهده کند. با این حال سؤالی که پیش میآید این است که پیوند در اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟
شما میتوانید به طرق مختلف لینک یا لینکهایی را برای هدایت مستقیم کاربران خود در اینستاگرام به صفحه یا مکان خاصی در اینترنت قرار دهید. فرض کنید که شما یک حساب تجاری در اینستاگرام راهاندازی کردهاید. شما علاوه بر این حساب سایتی نیز برای فروش محصولات خود دارید. با قرار دادن لینک در حساب اینستاگرام میتوانید آدرس مستقیم فروشگاه (سایت) خود را در اختیار کاربران اینستاگرام قرار دهید. از طرفی کاربران اینستاگرام میتوانند با یک کلیک ساده در صفحهاینستاگرام به صفحه وبسایت فروشگاهی شما دسترسی داشته باشند.
اگر میپرسید که روشهای قرار دادن پیوند در اینستاگرام چیست؟ به مطالب زیر توجه کنید.
پیوند در بیوگرافی اینستاگرام
اولین و سادهترین روش قرار دادن پیوند در اینستاگرام محسوب میشود. بیوگرافی اینستاگرام تنها مکانی است که هر کسی، از جمله حسابهای شخصی خصوصی، میتواند پیوند قابل کلیک را در آن به اشتراک بگذارد. بدین طریق هر کس که از صفحه پروفایل شما دیدن میکند، با یک متن آبی رنگ مواجه میشود که با کلیک روی آن به صفحهای که شما از قبل تعریف کردهاید، مراجعه میکند.
لینک در استوری
کاربرانی که در اینستاگرام بیش از ۱۰ هزار نفر (۱۰k) فالور داشته باشند میتوانند از این قابلیت استفاده کنند. پیوندهای کشیدنی (Swipe-Up) یک قابلیت جدید در اینستاگرام است که تنها برای کاربرانی با تعداد بالای فالور قابل دسترسی است. شما میتوانید مطلب” بهترین روش برای نمایش استوری” را بخوانید و استفاده کنید.
اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی برای اشتراکگذاری عکس کار خود را آغاز کرد. امروزه اما این شبکه اجتماعی به محلی برای تبادل اطلاعات مختلف، ویترین فروشگاه، تجارت، سرگرمی و بسیاری دیگر از کارهایی که در دنیای مجازی محل خاصی برای بروز و ظهور نداشتند، تبدیل شده است.
برخی از سوالات رایج
۱.اینستاگرام چیست؟
اینستاگرام یک برنامه به اشتراکگذاری رایگان عکس و فیلم در آیفون و اندروید است. افراد میتوانند عکس ها یا فیلم های خود را در این اپلیکیشن بارگذاری کنند
۲.پیوند در اینستاگرام چیست؟
پیوندها یا لینک ها به زبان ساده به شما این امکان را می دهند که به سرعت صفحه مورد نظری را در دنیای اینترنت مشاهده کنید