بهترین شغل های اینترنتی که برای شروع هیچ سرمایه ای نمی خواهند!

معرفی بهترین شغل های اینترنتی

شاید اگر ده سال پیش در مورد کسب و کار اینترنتی صحبت می‌شد خیلی قابل باور نبود که بشود از منزل و بدون دردسر به درآمدزایی پرداخت اما با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی تمام مردم جهان به اینترنت این موضوع در جامعه رواج پیدا کرد. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی بهترین شغل‌های اینترنتی که می توانید برای خودتان دست و پا کنید بپردازیم تا شما هم بتوانید از هر جاییکه هستید از فضای اینترنت درآمدزایی کنید.

اما شکل گیری شغل‌ های اینترنتی وقتی به طور جدی مطرح شد که جهان مجبور شد به دلیل پاندمی کرونا قرنطینه شود و این موضوع فقط مربوط به برخی کشورها نمی‌شد؛ بلکه تمام جهان به طور پکپارچه و هماهنگ مجبور به خانه نشینی شد. اینجا بود که مفهوم کسب و کار اینترنتی به طور کامل و به معنای واقعی کلمه، شکل گرفت. اگر شما هم به دنبال پیدا کردن یک شغل اینترنتی برای خودتان هستید با مقاله دیگری از خودساخته همراه ما باشید.

آشنایی با انواع شغل‌های اینترنتی

اگر بخواهیم بهترین شغل‌های اینترنتی را به شما معرفی کنیم، باید لیستی بلند بالا تهیه کنیم که تقریبا شامل تمام فیلدهای کاری می‌شود. شما هر مهارتی که دارید را می‌توانید با کمی خلاقیت به صورت مجازی ارائه دهید و به کسب درآمد بپردازید. به همین دلیل محدودیتی در ارائه خدمات وجود ندارد. در ادامه به معرفی بعضی از بهترین شغل‌های آنلاین مناسب فضای کسب و کار ایران می پردازیم که بیشتر مورد توجه و علاقه افراد قرار دارند. در ضمن اگر می خواهید با روش های درآمدزایی از اینترنت هم آشنا شوید، می توانید مقاله کسب درآمد از اینترنت را هم بخوانید.

ادمین اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی 

یکی از شغل‌های محبوب با درآمد خوب که اتفاقا در گروه پردرآمدترین شغل‌های آنلاین هم قرار دارد، ادمین اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی است. پیج‌ها و شبکه‌های اجتماعی که دنبال کننده‌‌های زیادی دارند و محصولات زیادی هم برای فروش ارائه می‌کنند معمولا به یک فرد برای مدیریت پیج خود نیاز دارند. به این فرد ادمین می‌گویند که کار مدیریت پیج را به عهده دارد. ادمینی به عنوان یکی از شغل‌های اینترنتی پولساز و پردرآمد معروف است. 

ادمین به پست گذاشتن در پیج و تولید محتوا می‌پردازد و وقتی کاربران سوال می‌پرسند به سوالات جواب می‌دهند. همچنین درمورد ثبت سفارش‌ها به مشتریان کمک می‌کند. این شغل معمولا درآمد خوبی دارد و فقط کافی است که یک گوشی موبایل و اینترنت تهیه کنید. 

همچنین می‌توانید ادمینی دو یا چند پیج را به طور همزمان انجام دهید و درآمد بیشتری کسب کنید. البته مشروط به اینکه بتوانید هر دو پیج را به خوبی مدیریت کنید و وقت کافی برای هر دو پیج بگذارید. به طور کلی می‌توان گفت ادمینی یکی از پردرآمدترین شغل‌های اینترنتی در دنیا است. 

طراحی سایت برای فروشگاه‌های اینترنتی

یکی دیگر از شغل‌های اینترنتی محبوب در ایران و جهان طراحی سایت برای فروشگاه‌های اینترنتی است. این روزها زندگی مردم به اینترنت گره خورده است و نمی‌توان بدون اینترنت زندگی کرد. فرض کنید بعد از ۸ ساعت کار به منزل برگشته‌اید و می‌خواهید غذا درست کنید. یک ماده اولیه برای غذای خود ندارید، چکار می‌کنید؟ مجبورید دوباره لباس به تن کنید و برای خرید به سوپر مارکت بروید. 

راه ساده‌تری هم وجود دارد و آن این است که به صورت اینترنتی هر چه لازم دارید را سفارش دهید. برای سفر رفتن هم می‌توانید به صورت اینترنتی بلیط تهیه کنید و یا اتاق مورد نظرتان را در هتلی که می‌خواهید رزرو کنید. همان طور که مشاهده می‌کنید این روزها کسب و کارهای سنتی هم به نوعی نیاز به اینترنت پیدا کرده‌اند و می‌توانند با وجود سایت فروشگاهی مخصوص کسب و کارشان مشتریان بیشتری پیدا کنند.

همچنین بخوانید:  تنفر از شغل

شما به عنوان یک طراح و برنامه نویس برای سایت هم می‌توانید به طراحی سایت بپردازید و هم با آموزش این کار به کسب درآمد بیشتری برسید. لازم نیست حتما دفتر کار تهیه کنید، بلکه از منزل خود هم می‌توانید این کار را انجام دهید. طراحی سایت به عنوان یکی از شغل‌های اینترنتی بدون سرمایه اولیه می‌تواند به شما کمک کند تا یک کسب و کار اینترنتی برای خودتان دست و پا کنید. 

بیشتر بخوانید : روش های کسب درآمد بدون سرمایه

 

طراحی سایت برای فروشگاه های اینترنتی

تایپ و ترجمه یک شغل اینترنتی مناسب برای خانم های خانه دار

یکی دیگر از شغل‌های اینترنتی که می‌توانید به راحتی و در منزل انجام دهید تایپ و ترجمه است که به عنوان یک شغل پردرآمد در بین خانم ها مطرح می‌شود. اگر زبان شما خوب است می‌توانید به راحتی به ترجمه متون مختلف بپردازید و از این راه به کسب درآمد برسید. این روزها ترجمه برای افراد بسیاری یک ضرورت محسوب می‌شود. دانشجویان بیشترین قشری هستند که به ترجمه تخصصی متون خود نیاز دارند و به دنبال یک مترجم خوب هستند. 

همچنین می‌توانید با ترجمه کتاب نیز به کسب درآمد بپردازید. برای این کار هم باید متکی به دانش خود شوید و فقط به یک کامپیوتر و اینترنت نیاز دارید. به این شکل می‌توانید از هر جایی که هستید به کار خود و ترجمه بپردازید. چه در منزل هستید و یا چه در سفر برای شما مشکلی ایجاد نمی‌شود و این موضوع یکی از مزایای کسب و کارهای اینترنتی به شمار می‌رود. 

برای اینکه بتوانید مشتری پیدا کنید می‌توانید در بخش همکاری با ما در سایت‌های مختلف جهت ترجمه متون درخواست بدهید. همچنین می‌توانید پیج کاری برای خودتان در اینستاگرام ایجاد کنید و با فالو کردن پیج‌های دانشگاهی و فالو کردن دانشجویان پیج خودتان را هم به آن‌‌ها معرفی کنید تا سایر افراد بدانند که شما در کار ترجمه متون هستید. همچنین عضویت در سایت‌هایی مانند لینکدین نیز می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند.

اگر قلم خوبی دارید به تولید محتوا بپردازید

و اما تولید محتوا ! تولید محتوا یکی از آن دسته شغل‌هایی است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. اکثر کسب و کارها برای معرفی محصولات و خدماتشان به یک یا چند نویسنده تولید محتوا نیاز دارند.

همچنین برای ارائه مطلب در پیج‌های اینستاگرام یا سایر صفحات اجتماعی نیز تولید محتوا لازم است. اگر شما قلم خوبی دارید و به آئین نگارشی آشنایی دارید می‌توانید به راحتی به کار در این زمینه مشغول شوید. یکی از مزایای کار در این زمینه و تولید محتوا گستردگی و تنوع در کار است. همچنین کار شما دست خودتان است و می‌توانید در سفر یا هر جایی خارج از محل سکونتتان نیز کارتان را انجام دهید. به این شکل اختلالی در کسب درآمد شما ایجاد نمی‌شود. 

در کنار تولید محتوا آشنایی با سئو و قوانین آن نیز می‌تواند در پیشرفت کاری شما بسیار کمک کننده شود. شما می‌توانید به سئوی سایت بپردازید و در کنار اشنایی با مفاهیمی مانند وردپرس و تولید محتوا سایت‌ها را هم بهینه سازی کنید و رتبه گوگل سایت‌ها را ارتقا بخشید.

تولید محتوا یکی از شغل های اینترنتی پولساز

اینفلوئنسری از بهترین شغل‌های اینترنتی 

حتما با کلمه اینفلوئنسر و شغل اینفلوئنسری آشنایی دارید. این شغل یکی از آن دسته شغل‌هایی است که در گذشته وجود خارجی نداشت و با گسترش اینترنت در سال‌های اخیر این شغل هم ایجاد شده است. با توجه به عمر کمی که این شغل دارد در زمره شغل‌های بسیار پردرآمد قرار دارد. اگر بخواهیم ۱۰ تا از بهترین شغل‌های اینترنتی را مطرح کنیم حتما شغل اینفلوئنسری در بالای این لیست قرار می‌گیرد.

برای این کار فقط کافی است که یک پیج اینستاگرام ایجاد کنید و فیلد کاری خودتان را هم مشخص کنید. سپس باید به طور مرتب به تولید محتوا بپردازید و هر روز در ساعات مشخصی در صفحه خود پست بگذارید. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید باید به قوانین اینستاگرام نیز کاملا توجه کنید. ابزارهای زیادی هم برای تولید محتوا و پست وجود دارد که باید آن‌ها را هم یاد بگیرید. 

به این شکل هر روز به تعداد دنبال کنندگان شما اضافه می‌شود. هر چه تعداد دنبال کنندگان شما بیشتر شود به موفقیت نزدیک‌تر می‌شوید. شما می‌توانید از روزمرگی‌ها و فعالیت‌های خودتان هم پست بگذارید. وقتی تعداد فالوورهای شما زیاد شد کم کم سفارشات شما هم شروع می‌شود. شرکت‌های مختلف برای تبلیغ به شما پیام می‌دهند و شما با توجه به تعداد ویوی پست‌ها و یا استوری‌هایتان و همچنین تعداد لایک وکامنتی که از کاربران می‌گیرید برای هر تبلیغ قیمت تعیین می‌کنید.

همچنین بخوانید:  دلایل شکست استارتاپ ها

آموزش مجازی و برگزاری سمینار 

یکی دیگر از شغل‌هایی که می‌توانید به طور مجازی به انجام آن بپردازید، آموزش مجازی و برگزاری سمینار و وبینار است. شما می‌توانید با استفاده از پلتفرم‌های آموزش مجازی به برگزاری انواع دوره بپردازید و به آموزش مهارت‌های خود به سایر افراد در فضای مجازی ادامه دهید. 

یکی از مزایایی که آموزش مجازی دارد این است که دیگر درگیر زمان نیستید و می‌توانید از ساعات بیشتری در طول روز استفاده کنید. ارائه وبینارهای آموزشی نیاز به مکان مشخصی ندارد و کاربران شما می‌توانند از هر کجای دنیا در وبینارهای شما شرکت کنند. این شغل هم برای شرکت کنندگان مفید است و هم برای برگزار کنندگان بسیار پردرآمد. 

آموزش مجازی و برگزاری سمینار

ساخت دوره‌های آنلاین و کسب درآمد از فروش آن‌ها 

اگر شما در زمینه‌ای مهارت دارید به هر شکل می‌توانید از مهارتتان کسب درآمد کنید. فرض کنید شما به زبان فرانسه مسلط هستید. می‌توانید دوره‌های آموزشی زبان مخصوص گروه‌های سنی مختلف تهیه کنید و دوره‌های خود را به صورت آنلاین و آفلاین به فروش برسانید. 

این نوع از کسب و کار به ویژه برای آموزش زبان انگلیسی بسیار پرفروش و موفق بوده است و تجربه ثابت کرده است که برای تمام زبان‌ها مناسب است. البته می‌توان برای هر کسب و کاری دوره‌های آموزشی تهیه کرد و به ارائه آن‌‌ها پرداخت. دوره‌های پربازده دوره‌هایی هستند که محتوای جذابی دارند و به خوبی با کاربر ارتباط برقرار می‌کنند. 

بیشتر بخوانید : چگونه یک کسب و کار اینترنتی موفق داشته باشیم

فروش محصولات دست‌ ساز و آثار هنری 

یکی دیگر از بهترین شغل‌های اینترنتی که می‌توان به آن اشاره کرد فروش محصولات دست‌ساز و آثار هنری است. ارزش کارهای هنری و دست‌ساز همیشه بالا بوده است و مردم تمایل به خرید آثار دست‌ساز دارند. تنوع این محصولات بسیار زیاد است. این محصولات شامل انواع محصولاتی مانند کفش و صندل‌های دست دوز، زیور آلات و اکسسوری‌ها، تابلوهای دکوراتیو، مجسمه و آثار سفالی دست ساز، حتی محصولاتی مانند اسماج و شمع و … است. 

شما به راحتی می‌توانید در منزل انواع دست‌سازه‌های هنری خود را تهیه کنید و با نمایش این آثار در صفحه اینستاگرام خود آثار خود را به فروش برسانید و کسب درآمد کنید. شما همچنین می‌توانید با ایجاد گزینه‌هایی مانند ثبت سفارش و گذاشتن اطلاعات لازم برای چگونگی ثبت سفارش و راهنمای کاربران سفارشات خود را ثبت کنید. گذاشتن گزینه‌هایی مانند ارسال رایگان برای سفارشات به طور کلی یا مثلا بیش از یک سقف مشخص شده می‌تواند به تعداد مشتریان شما بیفزاید. 

همچنین می‌توانید جهت کسب اعتماد کاربران از گوشه‌هایی از کارهای خود در حال اجرا فیلم تهیه کنید و به آموزش‌های رایگان ابتدایی و پایه در پیج خود بپردازید. به این شکل مشتری با پیج شما ارتباط برقرار می‌کند و می‌تواند با اعتماد بیشتری ثبت سفارش کند.

تدریس خصوصی زبان به صورت مجازی

یکی دیگر از بهترین شغل‌های اینترنتی که می‌توانید به راحتی در آن به کسب درآمد بپردازید تدریس زبان به صورت خصوصی و مجازی است. تدریس خصوصی یکی از بهترین شغل‌های آنلاین است و فضای مجازی به شما این امکان را می‌دهد تا بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی به تدریس بپردازید. 

تدریس فقط به زبان مختص نمی‌شود. هر چند زبان مخصوصا زبان انگلیسی بسیار مورد نیاز افراد است اما شما می‌توانید تدریس خصوصی را در هر زمینه‌ای که در آن مهارت دارید انجام دهید و کسب درآمد پیدا کنید.

فعالیت در بورس

یکی دیگر از شغل هایی که می توانید به صورت اینترنتی دنبال کنید، فعالیت در بورس است که به شدت هم در ایران بازار داغی دارد. برای فعالیت در بورس نیاز به اینترنت و کامپیوتر دارید و می‌توانید در هر جاییکه هستید خرید و فروش سهم خود را انجام دهید. کار در بورس نیاز به آموزش و تخصص دارد و با کسب تجربه می‌توانید در آن به درآمد برسید.

همچنین نوع دیگری از کار در بورس به این شکل است که شما می‌توانید روی سرمایه افراد دیگر کار کنید و ۳۰ درصد از سود به عنوان دستمزد به شما تعلق می‌گیرد. البته این مورد نیاز به تخصص و آگاهی کامل از بازار بورس دارد که پس از چند سال فعالیت ایجاد می شود.

کسب و کار در فضای ارز مجازی و بازار کریپتوکارنسی 

کار در فضای ارز مجازی و بازار کریپتوکارنسی در تمام جهان در حال انجام است و در زمره پردرآمدترین شغل‌های اینترنتی قرار دارد و نیازی به دفتر کار هم ندارد. برای کار با رمزارزها و ارزهای دیجیتال باید ابتدا دوره‌های آموزشی را در این زمینه بگذرانید و با اصطلاحات و موارد مرتبط به آن آشنا شوید. با خرید و فروش به موقع در این بازار می‌توانید به سود سرشاری برسید و نیاز به سرمایه گذاری اولیه زیادی هم ندارید. 

همچنین بخوانید:  برند‌سازی شخصی یا پرسونال برند چیست؟راه‌های تقویت آن چیست؟

همچنین وقتی به این کار مسلط شوید می‌توانید دوره‌های آموزشی در این زمینه برگزار کنید و به افراد دیگر هم آموزش دهید و از این طریق هم درآمد کسب کنید. 

فعالیت در بازار رمزارز به عنوان یک شغل اینترنتی پردرآمد

ارائه برنامه غذایی و رژیم

این روزها افراد دوست دارند با داشتن اندامی زیبا و متناسب به زیبایی خود بیفزایند. یکی از راه‌های رسیدن به اندام زیبا استفاده از رژیم‌ها و برنامه‌های غذایی مناسب است. اما استفاده از یک برنامه غذایی خوب نیاز به دانش و آگاهی دارد. فرد باید با در نظر گرفتن انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی که برای بدن ضروری است و همچنین در نظر گرفتن میزان کالری لازم متناسب با قد، وزن و جنسیت فرد یک برنامه غذایی مناسب را رعایت کند.

در نظر گرفتن میزان فعالیت و همچنین متابولیسم فرد هم ضروری است. باید از نظر سلامتی هم فرد بررسی شود و مشکلات هورمونی و … در نظر گرفته شود. همانطور که مشاهده کردید نوشتن یک برنامه غذایی کاری نیست که خودتان بدون آگاهی بتوانید انجام دهید و نیاز به یک متخصص در این زمینه دارید. 

حالا اگر شما فردی هستید که در این زمینه تبحر و تخصص دارید می‌توانید با ارائه برنامه‌های رژیم متناسب با هر فرد به صورت مجازی به درآمد خوبی برسید. ارائه برنامه رژیم و حرکات ورزشی برای کاهش وزن یکی دیگر از شغل‌ های اینترنتی پولساز محسوب می‌شود که به راحتی می‌توانید در منزل هم انجام دهید. 

تهیه پادکست 

یکی از بهترین شغل‌های آنلاین و البته بسیار جذاب تهیه پادکست است و تجربه‌ای بسیار دلنشین خواهد بود. تهیه پادکست‌های مختلف می‌تواند برای شما درآمد ایجاد کند. اگر شما صدای خوبی دارید و توانایی خواندن بدون تپق زدن دارید می‌توانید به تهیه پادکست‌های مختلف بپردازید. مدل درآمدزایی از این روش، گرفتن تبلیغات یا اسپانسرهای محتوایی است.

برای ضبط پادکست نیاز است که در یک فضای ساکت مانند یک استودیو قرار بگیرید تا کار ضبط به خوبی انجام شود و کیفیت کار ضبط شده در حد قابل قبولی ارائه شود. 

تهیه و تولید پادکست

گرافیست آنلاین

یکی دیگر از شغل‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد گرافیست آنلاین است که این روزها بازار کار بسیار خوبی هم دارد. بسیاری از افراد برای طراحی سایت یا برند خود به یک گرافیست حرفه‌ای نیاز دارند. اگر شما به کار با نرم افزارهای مختلف در این حیطه آشنایی دارید می‌توانید در این زمینه کار کنید و به کسب درآمد برسید.

مزایای داشتن یک شغل اینترنتی خوب چیست؟

در این مقاله شغل‌های زیادی را به شما معرفی کردیم که هر کدام می‌تواند به تنهایی درآمد فوق العاده ای برای شما ایجاد کند. اما مزایای داشتن یک شغل اینترنتی چیست و اصولا چرا افراد تا به این اندازه به ایجاد کار در فضای اینترنت علاقه دارند؟ در ادامه به صورت تیتروار به این موضوع می پردازیم :

  • استقلال در شغل

یکی از مزایای داشتن یک شغل اینترنتی، استقلال در شغل است و شما صاحب کسب و کار خودتان هستید. مثلا فروش محصولات به طور مجازی یکی از کارهایی است که می‌توانید در این فضا انجام دهید.

  • ساعت کاری انعطاف پذیر

یکی دیگر از مزایای کارهای مجازی، ساعات کاری انعطاف پذیر است و شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز کار کنید. 

  • داشتن اوقات فراغت بیشتر

انجام کارهای مجازی به شما اوغات فراغت بیشتری می‌بخشد و به شما کمک می‌کند تا ساعات بیشتری را برای خودتان برنامه ریزی کنید و به خواسته‌ها و هدف‌های شخصی خودتان هم برسید. 

  • نبود اجبار در پوشیدن لباس فرم

افراد زیادی هستند که پوشیدن لباس فرم را دوست ندارند. داشتن شغلی به صورت دورکار نیازی به پوشیدن لباس فرم ندارد و می‌توانید هر لباسی که دوست دارید را بپوشید و در این مورد هیچ اجباری وجود ندارد.

  • بازده مالی مناسب

در بررسی این نوع شغل ها در ایران و جهان نقطه مشترکی وجود دارد و آن این است که بازده مالی مناسبی در این زمینه وجود دارد. در بسیاری از این مدل کسب و کارها نیازی به داشتن سرمایه اولیه زیاد نیست و همین موضوع باعث می‌شود تا افراد زیادی علاقه‌مند به ایجاد شغل و فعالیت در کسب و کارهای اینترنتی شوند.

کلام آخر 

اگر بخواهیم لیستی از بهترین شغل‌های اینترنتی تهیه کنیم آنقدر زیاد می‌شود که در این مقاله نمی‌گنجد. شما می‌توانید متناسب با هر مهارتی که دارید از طریق فضای مجازی به درآمد برسید. مزایای داشتن یک کسب و کار آنلاین شخصی آنقدر زیاد است که افراد با هر سن و سالی را به خودش جذب می‌کند. توصیه می کنیم مقاله راه اندازی کسب و کار شخصی را برای آشنایی با یک کسب و کار شخصی و نکاتی که برای راه اندازی آن باید بدانید، حتما بخوانید.

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید
به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود