تعریف کارآفرینی: کارآفرین بودن یعنی چه؟
بیخوابیهای شبانه، طرحهایی که بدون نتیجه میماند، نداشتن بودجه و مشتریانی که هرگز وجود نخواهند داشت ازجملهی این سختیهای کارآفرینی است. راهاندازی یک تجارت میتواند چنان چالشبرانگیز باشد که باعث حیرت شما میشود. بااینوجود علیرغم تمام این سختیها هرساله هزاران کارآفرین مصمم میشوند این سفر پرخطر را بروند و نیازهای جامعه را به مرحله عمل برسانند.

عواملی که باعث انگیزه برای کارآفرین میشود شامل موارد زیر است:
-
استقلال داشتن
کارآفرین میخواهد رئیس خود باشد، اهداف خود را تعیین کند. پیشرفتش را خودش کنترل کند و مشاغل خود را آنطور که مناسب میبیند مدیریت کند. مسئولیت شکست یا موفقیت کارش به عهدهی خودش میباشد.
-
داشتن هدف
بسیاری از کارآفرینان چشمانداز روشنی برای موفقیت در کاری که در نظر میگیرند، خواهند داشت. اجبار به تلاش خستگیناپذیر برای انجام آن کار دارند. آنها حقیقتاً معتقدند محصول یا خدمت مورد نظرشان میتواند نیاز جامعه را تأمین کند.
-
انعطافپذیری
هیچکس خود را با فرهنگ و قوانین سخت و سنتی یک شرکت نمیتواند هماهنگ کند کارآفرینان اغلب به دنبال آزاد کردن خود از این محدودیتها میباشند. پیدا کردن کار بهتر، تعادل در زندگی، کار بهموقع کردن به روشهایی غیرمعمول از جمله آزادیهایی است که یک کارآفرین به دنبال آن است.
-
موفقیت مالی
بسیاری از کارآفرینان میدانند یکشبه میلیاردر نمیشوند؛ اما بدان معنی نیست با به دست آوردن حداقل کمی درآمد، اغوا نشوند. ممکن است بخواهند یک محل امنی از نظر مالی برای خود و خانوادههایشان ایجاد کنند. درحالیکه دیگران به دنبال کسب سود بیشتر از ایجاد یک کار بزرگ دیگر هستند.
-
میراث فرهنگی
اغلب کارآفرینان به سمت آن چیزی که تمایل به خلق آن دارند هدایت میشوند. یک گروه از آنان میل به شهرت رسیدن دارند، عده دیگری از آنان میخواهند برندی خلق کنند که ماندگار بماند و تبدیل به یک موسسه بزرگ شود و گروهی دیگر میخواهند مبلغی از درآمد و امنیت مالی خود را به وراث منتقل کنند. همچنین کارآفرینانی هستند که امیدوارند تأثیری جاودانی در جهان داشته باشند و به شیوهای ملموس باعث بهبود زندگی مردم شوند.
اگر میخواهید بهعنوان کارآفرین سرمایهگذاری کنید، باید در ابتدا مشخص کنید کدامیک از انگیزههای فوق نیروی هدایت شما است. بدین منظور ۲۵ نفر از کارآفرینان بزرگ درباره آنچه فکر میکنند باعث موفقیت آنان در کارآفرینی شده است در روزنامه Business News Daily اینگونه گفتهاند:
۱- درک هوستون،رئیس و مدیرعامل شرکت Datical
هستهی اصلی رؤیای یک آمریکایی کارآفرینی هست. این خود عامل روشن کردن مسیرهای جدید، اعتقاد به خود، متعهد بودن و الهام بخشیدن به دیگران برای رفتن به این سفر است. آنچه باعث تمایز کارآفرینان از یکدیگر میشود اراده، شجاعت و گاهی بیپروایی برای انجام کار است.
۲- بلیک هوچینسون،مدیرعامل و متخصص کسبوکار کوچک درFlippa
کارآفرینی یعنی پیگیری مداوم اوضاع تا بدینوسیله کسبوکارشان به سمت بهتر شدن حرکت کند. تمام عوامل را میسنجند و بهترین راهحل را بکار میگیرند.
۳- دبی رکسارزاده، بنیانگذار و مدیرعامل Rachel’s Kitchen
کارآفرینی شوق مداوم برای بهتر کردن کارهاست و این ایده که شما هرگز از اوضاع راضی نیستید.
۴- بروس باچنهمیر، استاد مدیریت و مدیر اجرایی Enterpreneurship Lab at Pace University
یک کارآفرین ابتدا مسائل و راههای جدید را برای حل مشکلات تصور میکند و ارزشیابی میکند.
۵- دبورا سویینی، مدیرعامل MyCorporation
موفقترین کارآفرینان کسانی هستند که از خودشان استقامت نشان میدهند. استقامت از پایداری، اشتیاق و انعطافپذیر بودن تشکیل یافته است.
۶- تیراث کامدار، بنیانگذار و مدیرعامل TrueFacet
لازمهی رسیدن به موفقیت توانایی گوش کردن به نظرات مشتریان یا کارمندان است درحالیکه شما باید اعتمادبهنفس کافی داشته باشید.
۷- آماندا اوستین، بنیانگذار و رئیس Little Shop of Miniatures
کارآفرین بودن مثل رفتن به یک قلمرو ناشناخته است. بهندرت مشخص میشود که در آینده چه میشود و زمانی که شما دچار مشکلات شدید میشوید باید به خودتان اعتماد کنید. روزهایی وجود خواهد داشت که احساس میکنید هرگز کارها عملی نخواهد شد و شما به مدت چندین ماه با ضرر کار می کنید.
۸- جیمزی بدال، رئیس و مدیرعامل Bare Metal Standard
برای اینکه کارآفرین موفق باشید، باید شور و اشتیاق زیاد برای یادگیری از مشتریان و کارمندان و حتی رقبا داشته باشید.
۹- لوگان الک، حسابدار خبره و صاحب Money Done Right
کارآفرینی اساساً هنر و علم ساختن سیستمهای سودآور جهت کمک به مردم به روشهایی است که سیستمهای دیگر این کار را نمیکنند. شایستگی اصلی کارآفرین مهارت کسبوکار یا توانایی بازاریابی نیست بلکه توانایی درک احساسات و نیازهای دیگران است.
۱۰- استیو شواب، بنیانگذار و مدیرعامل Casago
یک کارآفرین موفق به معنای رهبر خوب بودن است. رهبری یعنی توانایی رساندن افراد به مرحلهای که خودشان بخواهند از شما پیروی کنند نه اینکه مجبور به پیروی از شما باشند.
۱۱- کنراد بیلتز، بنیانگذار و مدیرعامل Offset Solar
کارآفرینی توانایی پیدا کردن جایی است که فرصت برای بهتر کردن زندگی وجود دارد. برای این فرصتها فرضیههایی طراحیشده و این فرضیات باید بهطور مداوم آزمایش شوند؛ زیرا بعضی از آنها شکست میخورند.
۱۲- کریستال نلسون، بنیانگذار I Impakt Consulting
کلید مهارت که یک کارآفرین باید داشته باشد خودآگاهی است. او باید مردم و نیاز آنها را بشناسد. خودآگاهی اولین گام برای یک کارآفرین است تا تیم خود را بسازد.
۱۳- جاناتان بارنت، رئیس و مدیرعامل Oxi Fresh Carpet Cleaning
کارآفرینان باید در تعامل با مردم مهارت داشته باشند. تجارت بدون یک تیم خوب بهمنظور پشتیبانی از شما به شکست میرسد. یک کارآفرین باید مراقب نحوه ایجاد تیم خود باشد.
۱۴- استیسی کوهن، بنیانگذار و مدیر ارتباطات Brandlective Communications
یک کارآفرین موفق باید پشتکار داشته باشد تا وقتی چالشها به وجود میآیند راههای جدیدی برای غلبه بر آنها پیدا کند و ایده خود را کنار نگذارد.
۱۵- پریتی سریاتانا، بنیانگذار و رئیس استراتژی اداره Sweeten
کارآفرینی نوعی تفکر است که به شما امکان دیدن فرصتها را میدهد و همواره قادر به مقابله با احتمالات پیشبینینشده خواهید بود.
۱۶- ماتیوی روس، بنیانگذار و مدیرعامل Slumber Yard
کارآفرینان و صاحبان کسبوکار قطعاً باید در بعضی شرایط ریسک کنند.
۱۷- آلن دیکر، بنیانگذار و مدیرعامل Potatopia
کارآفرین موفق به گذشته نظر میاندازد و اطمینان حاصل میکند که هر اقدام، او را به سمت هدف کلی کسبوکار میرساند.
۱۸- اریک لوپتن، رئیس LIFE Saver Pool Fence Systems
کارآفرین بودن یک سری ویژگیهایی مثل عزم، خلاقیت، ظرفیت ریسک کردن، رهبری و اشتیاق به کار است که در شخصیت آنان نهفته است.
۱۹- جوردن فلیگل، مدیرعامل Techstars
کارآفرینی زندگی غیرقابلاجتناب است که توسط کسانی که بهاندازه کافی خوششانس هستند، دنبال میشود. آنها بسیار خوشبین هستند و به خودشان ایمان دارند.
۲۰- آشار خانا، بنیانگذار CareClinic
یک کارآفرین کمی متفاوت از دیگران فکر میکند و احتمالات را به چالش میکشد.
۲۱- مایا هاگ، بنیانگذار و رئیس I See Me
کارآفرین فرصت را درمیابد و منابع را برای تبدیل امکان به واقعیت فراهم میکند که شامل ریسک کردن هم میشود.
۲۲- استیون بنسون، بنیانگذار و مدیر Badger Maps
یک کارآفرین باید قادر به پذیرش شکست باشد.
۲۳- مایکل ماهر، رئیس Matters of the Cart
کارآفرینان باید محور اصلی کار باشند.
۲۴- آدام شروین، بنیانگذار Viakix
کارآفرین همیشه به جلو حرکت میکند. هرگز توقف ندارد. شک و ترس به خود راه نمیدهد.
۲۵- سینتیا کرکبی، بنیانگذارSeasonally Fresh
کارآفرینان با داشتن رؤیاهای بزرگ در زندگی به ایدههای بزرگتری دستیافتهاند. بدون آنها دنیا از پیشرفت میایستد. جامعه به آنها نیاز دارد. همانطور که ما به هوا نیاز داریم.
مقالات خواندنی:
پولار شدن به روش دکتر کاویانی
نمونههایی از مهارتهای پردرآمد که میتواند شما را ثروتمند کند
چگونه مهارت فروش کسب کنم؟
آیا باید یک استراتژی فروش را طراحی کنید؟
۱۰ مورد از بهترین کتابهای آموزش فروش
افزایش سریع فروش با تکنیک های اعتمادسازی
مهمترین مهارت فروش کدامند؟ (بروزرسانی ۲۰۱۹)