جادوی مدیریت زمان در زندگی کاری

مدیریت زمان

چه کارآفرین باشید، چه کارمند یک شرکت کوچک یا پدر فرزندانی که باید همیشه از آنها مراقبت کنید، با محدودیت زمان روبرو هستید. ممکن است مسئولیت هایی در قبال دوستانتان وجود داشته باشد که باید آنها را انجام دهید، بنابراین برای موفقیت باید زمان خود را به نحو احسن مدیریت کنید. اکثر مردم طیف وسیعی از مسئولیت‌ها را برای انجام دارند، برای مثال همه ما با چالش‌های یکسانی روبرو هستیم و بنابراین باید زمان خود را مدیریت کنیم. در این مقاله از خودساخته می خواهیم شما را با جادوی مدیریت زمان در زندگی کاری آشنا کنیم.

بسیاری از مردم سخت تلاش می کنند تا مهارت های مدیریت زمان را به دست آورند زیرا دلیل مهمی در پشت تلاش آنها وجود دارد. ما معمولاً نمی‌توانیم بین زمان ساعتی و واقعی تمایز قائل شویم، اما حقیقت این است که زمان ساعتی مربوط به ساعت‌ها، دقیقه‌ها و ثانیه‌های هر روز است و زمان واقعی یک موضوع نسبی است و می‌تواند به کارهایی که باید انجام دهید و نحوه انجام آن بستگی دارد. فکر. نحوه انجام آن متفاوت است. درک این موضوع به مدیریت موثر زمان کمک می کند و در نتیجه می توانید بهره وری و بهره وری بیشتری داشته باشید.

مدیریت زمان” چیست؟

“مدیریت زمان” روشی است که شما زمان خود را برای فعالیت های خاص سازماندهی و برنامه ریزی می کنید.

مزایای مدیریت زمان عبارتند از:

  • بهره وری و کارایی بیشتر
  • شهرت بیشتر در حرفه شما
  • استرس کمتر
  • فرصت های بیشتر برای بهبود
  • فرصت های بیشتر برای دستیابی به اهداف مهم کاری و شخصی
  • پیامدهای نامطلوب شکست در مدیریت موثر زمان عبارتند از:
  • کار را در موعد مقرر تمام نکنید
  • گردش کار بی ثمر
  • کیفیت پایین کار
  • بدنامی حرفه ای و عدم پیشرفت کاری
  • استرس زیاد

نکات مربوط به جادوی مدیریت زمان 

نکات مربوط به جادوی مدیریت زمان

در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند از مهارت های مدیریت زمان خود بیشترین بهره را ببرید.

داشتن الگوی خواب مناسب

کلید بازگشت برای هر روز از شب قبل شروع می شود. الگوی خواب مناسب کیفیت روز شما را تعیین می کند. به گفته دکتر استفانی سیلبرمن، روانشناس بالینی، بهترین راه برای رسیدن به یک الگوی خواب مناسب این است که چرخه خواب را در یک فرآیند افزایشی مداوم ۱۵ دقیقه ای تغییر دهید تا در نهایت بتوانید به یک ساعت ایده آل برسید و راحت تر آن را حفظ کنید. بنابراین اگر می خواهید کمی زودتر از خواب بیدار شوید و احساس خستگی و خواب آلودگی نکنید، باید به مدت ۳ تا ۴ روز هر روز ۱۵ دقیقه زودتر از رختخواب بیرون بیایید تا بدنتان بدون هیچ مشکلی با الگوی خواب مورد نظرتان سازگار شود. می توانید این چرخه را بارها و بارها تکرار کنید تا به بهترین الگوی خواب برسید و هر روز در زمان مناسب از خواب بیدار شوید.

کارهایی که از نظر فیزیکی به هم نزدیک هستند را زودتر انجام دهید

وقتی از خواب بیدار می‌شوید و روز جدیدی را شروع می‌کنید، مسئولیت‌هایی را که از نظر فیزیکی نزدیک به هم هستند اولویت‌بندی کنید، بنابراین مقدار قابل توجهی در وقت شما صرفه‌جویی می‌شود. مثلاً اگر در آشپزخانه مشغول تهیه صبحانه هستید، کارهای دیگری را که در آشپزخانه دارید انجام دهید و سپس به سراغ کارهای دیگر بروید. اگر توانایی انجام تعداد زیادی کار را در یک مکان ثابت و در یک زمان خاص دارید، به جای اینکه از جایی به مکان دیگر بروید و به نقطه اول برگردید، برنامه ریزی بهتری برای رسیدن به اهداف داشته باشید. متمرکز باشید. اگرچه این نیاز به تغییر نگرش دارد، اما می توانید مطمئن باشید که بهره وری شما به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

در انتخاب وظایف خود دقت کنید

انجام چند کار به طور همزمان معیاری برای بهره وری بالا است، اما بیشتر اوقات شما بیش از حد جاه طلب هستید و می خواهید به جای کمیت، کیفیت کار خود را کاهش دهید. اگر چندین کار را همزمان انجام می دهید، در انتخاب وظایف خود دقت بیشتری داشته باشید تا بتوانید تعادل خوبی بین دستیابی به اهداف و استاندارد بالای خروجی کاری خود ایجاد کنید. اگر از وسایل حمل و نقل عمومی برای رسیدن به محل کار استفاده می کنید، می توانید زمان بیشتری را صرف انجام تکالیف خود کنید تا اینکه در پایان ساعات کاری قبل از سوار شدن به ماشین و رفتن به خانه، سریع به ایمیل ها نگاه کنید. حرفه ای ها می توانند ۱۰ درصد از کارهای روزانه خود را در رفت و آمد به محل کار و بازگشت به محل کار انجام دهند، بنابراین رفت و آمدهای مکرر زمان خوبی را برای بهره وری در این زمان اضافی فراهم می کند.

یک ناهار سالم بخورید

غذایی که در ساعات کاری می خورید، خواه یک میان وعده کوتاه باشد یا یک ناهار مقوی، برای بهره وری شما بسیار مهم است. وقتی کارهای زیادی برای انجام دادن داریم، عادت های غذایی به راحتی نادیده گرفته می شوند، زیرا بیشتر احتمال دارد که غذاهای شیرین بخوریم یا ناهار فست فود بخوریم تا به سرعت یک بمب انرژی در بدنمان ایجاد کنیم. شما باید مطمئن شوید که ناهار خود را به درستی می خورید. اگر می خواهید در طول روز کاری خود بهره وری داشته باشید، برای ناهار به ۴۰۰ تا ۶۰۰ کالری نیاز دارید و بهترین پیشنهاد، غذاهای کم کربوهیدرات و فیبر بالا مانند نان، میوه ها و سبزیجات است. اگر بعد از ظهر به یک میان وعده نیاز دارید، به سراغ غذاهایی بروید که به آرامی انرژی آزاد می کنند، مانند موز یا آووکادو.

بعد از ناهار ۲۰ دقیقه چرت بزنید

گفته می شود مارگارت تاچر، نخست وزیر مشهور بریتانیا، در ساعات کاری چرت می زند تا در ساعات کاری بر دولت کنترل داشته باشد. تاچر به جای ۶ تا ۸ ساعت خواب بدون وقفه، ۲۰ دقیقه چرت می‌زند تا کمبود خواب خود را جبران کند و مغزش را شارژ کند. یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش هوشیاری و بهبود عملکرد، چرت زدن انرژی ۲۰ دقیقه‌ای بعد از ناهار است. با استفاده از این تکنیک می توانید بدون نیاز به مصرف محرک های مصنوعی مانند کافئین، بهره وری خود را در طول روز افزایش دهید.

هنگام کار با کامپیوتر یا هنگام تمرکز، استراحت های کوتاهی داشته باشید

همانطور که روز می گذرد، ممکن است احساس خستگی کنید یا تمرکزی روی ادامه کار نداشته باشید. این به دلیل خواندن، رانندگی یا خیره شدن به صفحه کامپیوتر است که می تواند باعث فشار شدید چشم شود و در نهایت هیچ اثری جز حساسیت به نور، گردن درد، شانه درد و کمردرد طولانی مدت نداشته باشد. این تکنیک ممکن است شما را از انجام وظایف خود به طور موثر در کوتاه مدت باز دارد، بنابراین هر زمان که می توانید به طور منظم استراحت کنید. کارمندانی که ساعت های طولانی به صفحه کامپیوتر خیره می شوند، در ۵۰ تا ۹۰ درصد موارد دچار خستگی چشم می شوند، بنابراین باید محیط کار خود را طوری تنظیم کنید که صفحه نمایش حداقل ۵۰ سانتی متر از چشمان شما فاصله داشته باشد.

نتیجه کار را در ذهن خود مجسم کنید و روی دستیابی به اهداف متمرکز بمانید

هر چه به پایان روز نزدیک تر می شویم، انجام کارها و پروژه ها سخت تر می شود. عدم تمرکز همیشه به دلیل خستگی ذهنی نیست، بلکه حواس پرتی زیادی در اطراف ما وجود دارد که ما را ملزم می کند توجه خود را به چیزهای دیگر معطوف کنیم. به گفته دیوید راک، بنیانگذار انجمن رهبری عصبی، مغز انسان به حواس پرتی پاسخ می دهد و بدون وقفه به حواس پرتی پاسخ می دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، می توانید تا حد امکان بر روی دستیابی به یک هدف خاص تمرکز کنید، همانطور که تجسم نتیجه کار و رضایت حاصل از آن به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند.

از فناوری برای افزایش بهره وری در شب استفاده کنید

پیشرفت های فناوری همچنین به نفع کارمندان بوده و منجر به ابتکاراتی شده است که به افزایش بهره وری شما و تسهیل مدیریت زمان کمک می کند. اگر صاحب کسب و کاری هستید که همیشه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر باز است و باید پس از رسیدن به خانه به عنوان مدیر وبلاگ عمل کنید، می توانید از بین طیف گسترده ای از سایت های میزبان وردپرس انتخاب کنید تا هم محتوای خود و هم محتوای خود را حفظ کنید. پلاگین امن از تم ها و مضامین جدید بهره مند شوید. با جستجوی برترین پیشرفت های فناوری و گنجاندن آنها در روال روزانه خود، می توانید چندین کار را همزمان انجام دهید و مقدار قابل توجهی در زمان صرفه جویی کنید.

در شب فعال باشید و ورزش کنید

با وجود مشغله زیاد، باید مدتی را به استراحت و انجام کارهای روزانه اختصاص دهید. زمان مناسبی برای ورزش است، زیرا گفته می شود اگر شب ها ورزش های قلبی و عروقی انجام دهید، عملکرد بدنی شما را بهبود می بخشد و از نظر ذهنی هوشیارتر می شود و از خوردن وعده های غذایی کوتاه و از دست دادن تمرکز برای کارهای دیگر جلوگیری می کنید. قبل از رفتن به رختخواب باید انجام دهید، از آن اجتناب کنید. ورزش بعد از ظهر نسبت به ورزش صبحگاهی با عجله کمتری همراه است، که به شما این امکان را می دهد که بیشترین بهره را از برنامه خود ببرید و رژیم غذایی بهتری را در طی یک دوره زمانی دریافت کنید.

آهنگ Wake Up Slowly را برای خود انتخاب کنید

کسانی که نمی توانند به موقع از رختخواب بلند شوند، معمولاً بلندترین و ناخوشایندترین زنگ بیداری را انتخاب می کنند. این لازم نیست. باید بدانید که بیدار شدن ناگهانی تاثیر کمی در بهبود سطح هوشیاری ذهنی یا اشتیاق شما برای شروع یک روز جدید دارد. درعوض، می‌توانید برای بیداری بهتر و آرام‌تر به ریتم ساعت طبیعی بدن یا نشانه‌های طبیعی خود تکیه کنید، مانند صدای آرام‌بخش باران در جنگل یا زنگ بیداری که به تدریج اتاق را روشن‌تر می‌کند.

سخن پایانی

زمان بروز جادوی مدیریت زمان با فرآیند سازماندهی و برنامه ریزی برای تعیین چگونگی تقسیم زمان برای انجام فعالیت های خاص پیوند خورده است. مدیریت صحیح زمان به شما امکان می دهد هوشمندانه تر کار کنید نه سخت تر! بنابراین می توانید کارهای بیشتری را در زمان کمتر انجام دهید. حتی زمانی که وقت شما تنگ است و فشار کار زیاد است. اگر نتوانید زمان خود را به خوبی مدیریت کنید، کارایی شما کاهش می یابد و استرس خواهید داشت.

به نظر می رسد هرگز زمان کافی برای انجام همه کارها در یک روز وجود ندارد. اما از آنجایی که همه ما ۲۴ ساعت شبانه روز داریم، چرا برخی افراد بسیار کارآمدتر از دیگران هستند؟ پاسخ این سوال در مدیریت صحیح زمان نهفته است. موفق ترین افراد زمان خود را به خوبی مدیریت می کنند. با استفاده از تکنیک های مدیریت زمان در این قسمت می توانید عملکرد خود را افزایش دهید.

مدیریت صحیح زمان مستلزم یک تغییر مهم است: تمرکز بر نتایج به جای تمرکز بر فعالیت ها. به عبارت دیگر، مشغله بودن همیشه با موثر بودن یکسان نیست. اگر در طول روز دیوانه کننده فعالیت های مختلفی انجام دهید، نتیجه چندانی نخواهید گرفت، زیرا توجه شما برای انجام چندین کار متفاوت تقسیم می شود. با مدیریت زمان مناسب، هوشمندانه‌تر و آسان‌تر کار می‌کنید و در زمان کمتری می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید.

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت لینک دانلود