حقایقی در مورد رابطه کسب دانش و کسب ثروت

بر مدار ثروت و کسب ثروت

بسیاری از مردم بیشتر به دنبال کسب ثروت هستند، در حالی که دیگران ترجیح می دهند دانش کسب کنند. باعث توجه است که بدانیم کدام یک از این موارد ارزشمندتر است. دیدگاه ها در این مورد متفاوت است. می توان گفت که کسب ثروت به خودی خود نوعی مهارت است که در حیطه علم قرار می گیرد، در حالی که کسب دانش نوعی ثروت است. اجازه دهید این دو مفهوم را به صورت خلاصه بررسی کنیم.

ثروت قابل اندازه گیری است، اما دانش قابل اندازه گیری نیست. موقعیت‌هایی وجود دارد که ممکن است ثروت شما را ناکام بگذارد، اما دانش باعث غرور شما می‌شود. به عنوان مثال، شما نمی توانید دانش را بخرید. برای به دست آوردن آن باید از طریق تحقیق و مطالعه سخت کار کنید. علاوه بر این، با پول، که معیاری برای سنجش ثروت است، می توانید چیزهایی بخرید. اما اگر می‌خواهید چیزهای مناسبی بخرید، باید در مورد آن دانش درستی داشته باشید.

ممکن است به دلیل سرمایه گذاری های بد یا سوء مدیریت ثروت، ورشکست شوید یا ثروت خود را از دست بدهید، اما باید بدانید یکی از دلایل مهم آن نداشتن دانش کافی است.

بنابراین می توان گفت که کسب دانش به دلیل نکات زیر نقش حیاتی تر در پولدار شدن دارد:

اگر ثروت بزرگی به شما ارث رسیده باشد، نداشتن دانش درست در مورد نحوه مدیریت ثروت و افزایش آن به زودی فقیرتان خواهد کرد. برعکس، یک مرد فقیر در صورتی می تواند ثروتمند شود که دانش لازم را در مورد چگونگی خلق ثروت کسب کرده باشد. شما می توانید از پول برای خرید چیزی استفاده کنید، اما نمی توانید از پول برای خرید مهارت های لازم برای اختراع شی استفاده کنید.

آیندگان از افرادی که از دانش خود برای بهبود جهان و تبدیل آن به مکانی پیشرفته تر، راحت تر و زیباتر استفاده کردند، یاد می کند و تجلیل می کند. مردم به سختی افراد ثروتمندی را به یاد می آورند که هیچ کمکی به توسعه جهان نکرده باشند. کسی که علم دارد می تواند ثروت به دست آورد، اما ثروت به خودی خود نمی تواند علم بخرد. فرد باید مشتاق و مشتاق کسب دانش باشد.

بیشتر شرارت هایی که مردم در جامعه مرتکب می شوند مانند آدم ربایی، شورش، تروریسم، راهزنی و غیره ناشی از فقدان نوع دانش صحیح یا جهل آشکار است. این امر اساساً ناشی از شکست خانواده به عنوان واحد اولیه جامعه پذیری، سیستم آموزشی بدون الهام و رهبری بدون چشم انداز است.

همانطور که در نقل قول منسوب به برنارد از کلروو آمده است، بهترین دلیل برای جستجوی دانش، خدمت به دیگران است و اینگونه است که می توانید بر انسانیت تأثیر بگذارید و میراثی شایسته برای آیندگان به جا بگذارید.

تعریف ثروت بر مدار ثروت چیست؟

بسیاری از ما هنگام ترسیم تصویری درباره ثروت و ثروتمند بودن فکر می کنیم که واقعا آن را می شناسیم. در حالی که ثروت فقط پول نیست و می تواند شامل بسیاری از دارایی های زندگی انسان باشد. با این حال، بسیاری از ما ثروت را به همان معنای رایج می شناسیم که مترادف با پول است. داشتن خانه، ویلا، ماشین های مدل بالا و حساب بانکی پر از پول از مصادیق ثروت است. به همین دلیل است که بسیاری از ما افراد ثروتمند را موفق می دانیم. زیرا هدف بیشتر ما از موفقیت رسیدن به ثروت و کسب ثروت است. اما واقعیت این است که ثروت تنها یک معنا ندارد. ثروت ابعاد و انواع مختلفی دارد. یکی از ابعاد ثروت، پول است در حالی که ابعاد دیگر آن دارا بودن مواردی چون سلامتی و خانواده و علم را نیز در بر می گیرند.

همچنین بخوانید:  راه های طلایی مدیریت پول و نقدینگی خود در دوران تورم شدید

چگونگی آموزش و تربیت ذهن برای کسب ثروت

چگونگی آموزش و تربیت ذهن برای کسب ثروت

راه های کسب ثروت از دیدگاه موفق ترین افراد دنیا

امروزه دست یابی به ثروت، به یکی از رویاها و هدف‌های افراد تبدیل شده است و همه افراد می‌توانند به پول و ثروت دست یابند به شرط آن که مهارت‌های لازم را در خودشان ایجاد کنند ولی باید نکات زیر را رعایت کنند.

اندیشیدن

اندیشه، تفکر درونی، کنجکاوی، تخیل و سایر مهارت های مهمی را که بیشتر بزرگسالان فراموش کرده اند، پرورش می دهد. شاید وقتی نوبت به یادگیری و مهارت‌های ثروتمند شدن می‌رسد، فکر می‌کنید که ما رفتن به مدرسه و دانشگاه را برای ثروتمند شدن توصیه می‌کنیم. اما یادگیری فقط به معنای رفتن به دانشگاه نیست. یادگیری و «جمع آوری دانش و اطلاعات» یکی نیستند. یادگیری به معنای پیاده سازی دانش آموخته شده و ایجاد ارتباط موثر در ذهن شماست. کسب دانش به سادگی جمع آوری اطلاعات در هیپوکامپ مغز شماست.

فراگیری و آموزش

وقتی تفکر درونی، کنجکاوی و تخیل خود را توسعه می دهید، خود را مجبور به یادگیری می کنید. با مطالعه کتاب شما در مورد خودتان، همسالانتان و دنیای اطرافتان یاد می گیرید. شما اصول و باورهای پذیرفته شده را زیر سوال می برید و به دنبال پاسخ خود هستید. به این ترتیب ارتباطات جدیدی در ذهن خود شکل می دهید. این یک یادگیری واقعی است و با جمع آوری اطلاعات در ذهن متفاوت است.

یادگیری بهتر از جمع آوری دانش است زیرا دانش اجرا نشده صرفاً فضای بیشتری را در ذهن شما اشغال می کند. سوال این است که جمع آوری دانشی که هرگز در زندگی استفاده نمی شود چه فایده ای دارد؟

رشد و توسعه فردی

عبارت انگلیسی Grow Rich معنای عمیقی دارد. رشد به معنای رشد کردن، افتخار کردن و توسعه فردی است. آیا فکر می کنید ثروتمند شدن یک شبه اتفاق می افتد؟ البته که نه! ثروتمندان واقعی رشد می کنند و شکوفا می شوند. به این معنا که از طریق مهارت هایی که به آن نیاز دارد و به سختی آموخته است، ثروت و فراوانی می آفریند. تفاوت بین افراد خاص و عوام در این است که فرد ثروتمند خاص واقعی تصمیم گرفته است هرگز در طول زندگی خود از یادگیری دست نکشد. البته موفقیت یک شبه وجود دارد، اما به ندرت اتفاق می افتد.

کسب ثروت

وقتی صحبت از ثروت به میان می آید، اولین چیزی که به ذهن می رسد پول زیاد یا طلاهای انباشته شده یا یک ماشین لوکس است. اینها تصورات غلطی است. رابرت کیوساکی در بسیاری از کتاب های خود به خوبی توضیح داده است که ثروتمندان ثروت اندوخته می کنند نه بدهی، اما اکثر ثروتمندان واقعی یک چیز مشترک دارند: آنها طیف گسترده ای از مهارت ها را به دست آورده اند.

همچنین بخوانید:  اشتباهات مالی

اگر رکود ایجاد شود، فرد ثروتمند با مشکل بزرگی مواجه نخواهد شد. او از مهارت های خود برای سازگاری با موقعیت های جدید و یافتن راه های بهتر برای بلند شدن استفاده می کند.

تعریف دیگری از ثروت معادل «فراوانی» یا «افزایش» است که می تواند هر چیزی غیر از پول باشد. شما می توانید عشق، شادی و سلامتی را تواما با پول داشته باشید.

هر تعریفی از که «ثروتمند شدن» در ذهن داشته باشید، یادگیری مهارت های جدید می تواند به شما در رسیدن به آن کمک کند.

چرا آموزش منجر به ثروت می شود؟

چند دلیل برای کسب مهارت های جدید و نقش آن در کسب ثروت:

  • مهارت های جدید برای شما مفید خواهد بود
  • یادگیری سرگرم کننده است
  • با یادگیری فرد جالب تری می شوید
  • هر چه بیشتر یاد بگیرید، سریعتر یاد می گیرید
  • با یادگیری انگیزه می گیرید
  • با یادگیری انرژی بیشتری کسب می کنید
  • با یادگیری زندگی پرشور و پرشوری خواهید داشت

هنگامی که از یادگیری لذت می برید، انرژی و انگیزه می گیرید و می توانید شبکه افرادی را که می شناسید رشد دهید و به روشی معناداری به مردم کمک کنید.

هنگامی که مانعی بر سر راه شما قرار می گیرد، تجهیزات لازم برای عبور از آن را خواهید داشت، زیرا می دانید که چگونه کارهای دیگر را انجام دهید یا با تفکر خلاق راهی جدید پیدا کنید. حتی اگر خودتان مهارت های لازم را نداشته باشید، افرادی را می شناسید که می توانند به شما کمک کنند. با یادگیری مداوم مهارت های جدید، شکست نمی تواند شما را متوقف کند. شما از جایی شروع می کنید که هیچ تجربه ای ندارید.

این یکی از قوی ترین عادت های زندگی است، زیرا همیشه اتفاقات غیرقابل پیش بینی در زندگی رخ می دهد. به جای وحشت، مهارت های خود را بهبود می بخشید و با موقعیت های جدید سازگار می شوید. کسی که در لاتاری برنده می شود و پول زیادی به دست می آورد، ثروتمند نیست، او فقط خوش شانس است.

به همین ترتیب، بسیاری از افرادی که یک شبه ثروتمند می شوند، معمولا نمی توانند آن را برای مدت طولانی حفظ کنند. ثروتمندان واقعی کسانی هستند که می توانند ثروت خود را به خوبی حفظ کنند. آنها حتی در شرایط سخت تصمیمات خود را تغییر نمی دهند.

رابطه کسب دانش و کسب ثروت از طریق موفقیت شغلی

رابطه کسب دانش و کسب ثروت از طریق موفقیت شغلی

تقاضا برای برخی مشاغل نسبت به برخی دیگر بسیار بیشتر هستند و کلا هر چه مهارت و آموزش مربوط به شغلی بیشتر لازم باشد انتظار درآمد بیشتر از آن شغل بالاتر می رود. مثلا یک پزشک برای درآمدزایی در کارش باید چندین سال در دانشگاه، آموزش علمی دیده و در بیمارستان ها آموزش عملی بیاموزد، لذا درآمد پزشکان هم از همین روی بالاست. یک فروشنده در یک مغازه، شاید فقط تحصیلات دبیرستان و کمی آموزش برای کار کردن نیاز داشته باشد، به همین دلیل یک فروشنده بسیار کمتر از یک پزشک دریافت می کند.

همچنین بخوانید:  چگونه پولدار شویم؟

اگر این فروشنده اگر به صورت حرفه ای کارش را دنبال کند و آموزش های تخصصی ببیند می تواند به درآمدهای بسیار بالاتری نسبت به حالت قبل برسد. در برخی شغل ها، شاید میزان دریافتی، ارتباطی به سطح تحصیلات و میزان آموزش رسمی نداشته باشد. مثلا، برخی مربیان بدن سازی خصوصی، مدل های لوازم آرایش یا لباس و قهرمانان حرفه ای درآمدهای بسیار بالایی دارند. این مشاغل بیشتر نیازمند استعدادهای ذاتی، زیبایی و یک سری توانایی هایی ها هستند که اغلب مردم آن را ندارند.

ممکن است برای رسیدن به یک شغل تلاش بسیاری لازم باشد و به ازای هر یک نفری که به آن درجه می رسد یقینا صدها نفر دیگر شکست می خورند. پس اگر می خواهید به استقلال و امنیت مالی برسید باید همیشه در بالاترین سطح کاریتان بمانید. برای عالی ماندن در کار هم می بایست یادگیری دانش و مهارت های جدید را به  یک کار دایمی در زندگی تان تبدیل کنید. زمانی که شغلی انتخاب می کنید و بابت آن حقوق می گیرید، پس حتما ویژگی ها و مهارت لازم برای انتخاب آن شغل را داشته اید.ذهمچنان که زمان می گذرد مهارت ها و آموزش شغلی لازم برای آن هم تغییر می کند و شما باید خود را با یادگیری مهارت و آموزش جدید به روز نمایید.

سخن پایانی

آموزش و پرورش نیاز اساسی انسان به دانش را برآورده می کند و وسیله ای برای کمک به رفع سایر نیازهای اساسی و کمک به حفظ و تسریع توسعه کلی جامعه فراهم می کند. دانش نیروی انسانی ماهر مورد نیاز برای تامین بخش‌های مدرن و سنتی را تامین می‌کند و با توسعه دانش، مهارت‌های نیروی کار و ظرفیت تولید را افزایش می‌دهد. آموزش نه تنها به بهبود درآمد نسل کنونی کمک می کند، بلکه به بهبود توزیع آینده درآمد، اشتغال و سایر فرصت ها نیز کمک می کند. نظریه منابع انسانی فرض می کند که درآمد شخصی افراد تابعی از تحصیلات و تجربه آنهاست، بنابراین نابرابری در توزیع درآمد را باید در نابرابری های آموزشی جستجو کرد. آموزش فرآیندی پویا است که باعث افزایش مهارت ها و توانمندی های نیروی انسانی، بهره وری آنها و به تبع آن درآمد فرد و جامعه می شود.

آنان که به دنبال کسب ثروت هستند آموخته اند که برای منافع عمومی خود خلاقیت داشته و آموزش ببینند. آنها برای ایجاد فرهنگ فراوانی و عرضه در میان خود روحیه همکاری داشته دارند که در نهایت نتیجه آن احترام و توسعه خواهد بود. مردم کسب ثروت را به عنوان راهی برای زندگی انتخاب کرده اند، و ناچارند بیاموزند تا بتوانند پیشرفت داشته باشند.

آیا می دانید در مغز ثروتمندان ایرانی چه می گذرد ؟ فرمول قرار گرفتن در مدار ثروت را از یک کارآفرین خودساخته یاد بگیرید.

تیم تحریریه خودساخته
تیم تحریریه خودساخته

ما در تیم خودساخته تمام تلاشمان را برای آماده سازی بهترین مطالب میکنیم تا شما عزیزان با محتواهای ما بتوانید سواد و دانش خود را بهبود دهید

دوره های دکتر کاویانی
دوره مستر کلاس راکت
دوره علمی مدار ثروت
دوره هک فروش
دوره کسب و کار اینستاگرامی
دوره جامع جهش ثروت

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود

آیا می‌خواهید درآمد بیزینس خود را ۳ برابر کنید؟

برای دریافت آموزش رایگان بیزینس پولساز دکتر کاویانی روی دکمه دریافت دوره بزنید