روش های کسب درآمد بدون سرمایه مخصوص اقتصاد ایران

روش های کسب درآمد بدون سرمایه اولیه

کسب درآمد بدون سرمایه اولیه می‌تواند یکی از راه‌هایی باشد که هر فردی از جوانان تازه فارغ‌التحصیل شده تا افراد بازنشسته به دنبال آن باشند. فناوری‌های جدید در این راستا می‌توانند نقش اساسی را در کسب درآمد بدون سرمایه ایفا کنند.

این موضوع می‌تواند بزرگ‌ترین مشکل اشتغال در بین جوانان ایرانی را حل کند. مشکلی که با ریشه داشتن در فرهنگ ایران تمام فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را مجبور می‌کند تا به دنبال استخدام در ادارات دولتی باشند. در غیر این صورت هم مدام از نداشتن سرمایه اولیه برای راه‌اندازی کسب و کار خود گله و شکایت کنند.

با ما همراه باشید تا در این مقاله اولا به شما اطمینان دهیم که بدون داشتن سرمایه اولیه می توان درآمد کسب کرد و ثانیا بهترین روش های کسب درآمد بدون سرمایه اولیه را برای شما لیست کنیم.

کسب درآمد بدون سرمایه اولیه : رویا یا واقعیت؟

داشتن درآمد بدون سرمایه‌گذاری یا سرمایه بسیار کم اگرچه سخت است اما قطعاً غیرممکن نخواهد بود. دلیل این استدلال هم مشاهده تاریخچه اکثر کسب و کارهای موفق و معروف دنیاست. کسب و کارهایی که در ابتدا با سرمایه صفر یا اندک شروع شده و به کمک استراتژی‌های درست و منطقی میلیاردر شدند.

بر عکس این موضوع هم امکان‌پذیر است. تأکید همه بزرگان کسب و کار دنیا هم بر این واقعیت است که حتی اگر سرمایه و پس‌انداز مناسبی هم دارید بی‌گدار به آب نزنید و در ابتدا سرمایه‌گذاری زیادی نکنید. همیشه می‌بایست با میزان سرمایه اندک شروع کرده و سپس به تدریج پول بیشتری را به پروژه خود تزریق نمایید.

 

بهترین روش‌های کسب درآمد بدون سرمایه

کسب درآمد بدون سرمایه در ایران و در هر کشور دیگری روش‌های خاص خود را دارد. ممکن است راه‌اندازی کار بدون سرمایه اولیه در یک کشور آسان و در کشوری دیگر سخت باشد.

ایران از جمله کشورهایی است که شروع کسب و کار در آن بدون سرمایه سخت است زیرا حمایت مالی از سوی دولت تقریباً وجود ندارد. بنابراین کسانی که به دنبال ساده‌ترین روش‌های کسب درآمد بدون سرمایه هستند پیشنهاد می‌شود روش‌های زیر را امتحان کنند:

کسب درآمد از طریق خدمات

روش های کسب درآمد بدون سرمایه : کسب درآمد از طریق خدمات

 

برای کسانی که علاقه‌ای به فعالیت درآمدزا در اینترنت و فضای مجازی ندارند روش‌هایی وجود دارد که بتوانند راه‌اندازی کار بدون سرمایه را تجربه کنند:

  1.       خدمات نظافت، نگهداری و مراقب از منزل

مراقبت و خدمات منزل از نظافت گرفته تا مراقبت از آن می‌تواند راه خوبی برای کسب درآمد باشد و برای شروع این کار نیز به پول زیادی نیاز ندارید. شما می‌توانید خدمات مراقبت و نگهبانی از منزل را به افرادی که قرار است برای مدت طولانی مسافرت باشند ارائه داده و حقوق دریافت کنید.

شما با مراقبت از خانه و تمیز نگه داشتن آن در غیاب آن‌ها، می‌توانید به آن‌ها کمک کنید تا با خیال راحت به شهر یا کشور دیگری سفر کنند. این کار علاوه بر کسب درآمد برای شما می‌تواند این امکان را برای شما فراهم کند تا بر روی راه‌های دیگر درآمدزایی خود فکر و تمرکز کنید.

  1.       مراقبت از حیوانات خانگی

صاحبان حیوانات خانگی ممکن است به کسی نیاز داشته باشند که در غیاب آن‌ها و با خیال راحت حیوان خانگی خود را آن‌ها بسپارند. برآوردن این نیاز از سوی شما چه برای یک مدت طولانی و یا کوتاه می‌تواند منبع درآمد خوبی باشد.

تنها چیزی هم که برای این کار نیاز دارید علاقه به حیوانات خانگی و داشتن یک محیط آرام و دل‌نشین است. این راه می‌تواند یک راه سرگرم کننده و لذت‌بخش برای کسانی باشد که بخواهند با یک تیر دو نشان را بزنند. هم بدون سرمایه درآمد داشته باشند و هم با حیوانات سرگرم شوند.

  1.       تدریس خصوصی

اگر مهارت یا دانش کافی را در موضوعات مختلف مخصوصاً علمی دارید می‌توانید به تدریس خصوصی به عنوان یک راه کسب درآمد بدون سرمایه اولیه فکر کنید. تدریس خصوصی راه بسیار خوبی برای کمک به دیگران برای رسیدن به اهدافشان است و در عین حال به شما امکان می‌دهد درآمد خوبی بدست آورید.

همچنین بخوانید:  فرمول طلایی پولدار شدن که همین الان هم دارید!

یک معلم خصوصی معمولاً بر اساس زمان صرف شده برای تدریس خصوصی و نیز سطح تجربه خود درآمد دارد. اکثر دانش آموزان در درس‌هایی مانند ریاضی، فیزیک و زبان انگلیسی مشکل دارند. پس اگر در این زمینه‌ها مهارت دارید و از طرف دیگر می‌خواهید کسب درآمد خوبی داشته باشید این روش را امتحان کنید.

  1.       انجام ویزیتوری

بیشتر ثروتمندان دنیا از ویزیتوری شروع کرده‌اند. این کار به شما کمک می‌کند تا ارتباط با دیگران را بیاموزید و طعم پول درآوردن را بچشید. شرط موفقیت در این زمینه کاری این است که کالا و خدماتی که به عنوان ویزیتور ارائه می‌دهید منطبق بر دانش و مهارت شما باشد.

به علاوه باید بتوانید اطلاعات مفیدی کسب کنید و به مشتری ارائه دهید تا بتوانید به فروش بالایی داشته باشید.

  1.       خدمات نگهداری از کودکان یا سالمندان

بسیاری از والدین در دنیای امروز شاغل هستند و به دنبال افرادی مطمئن برای نگهداری از فرزندان خود هستند. این موضوع یک فرصت مناسب را برای افراد کارآزموده و متعهد فراهم می‌کند تا وظیفه مراقبت از کودکان را بر عهده بگیرند. به علاوه والدین هم می‌توانند با خیال راحت به انجام امور خارج از خانه بپردازند.

پرستار کودک یا Babysitter فردی است که دوره‌های مراقبت از کودکان را گذرانده، از روند رشد کودک آگاه و روش‌های تربیتی را به خوبی می‌داند.

از طرف دیگر میانگین سنی جمعیت کشور در حال افزایش است. این موضوع در کنار مشغله کاری افراد باعث می‌شود تا خدماتی از نوع مراقبت از سالمندان مورد نیاز باشد. شما می‌توانید با ارائه خدمات مراقبتی و حتی پرستاری (اگر علم آن را دارید) به سالمندان بدون نیاز به سرمایه، کسب درآمد کنید.

کسب درآمد از طریق اینترنت و فضای مجازی

روش های کسب درآمد بدون سرمایه : کسب درآمد از طریق اینترنت و فضای مجازی

چگونه بدون سرمایه می‌توان کسب درآمد داشت و در عین حال از مزایای کار در خانه بهره‌مند شد؟ پاسخ روشن است: استفاده از اینترنت.

اینترنت و فضای مجازی قطعاً یکی از بهترین بسترها برای کسب درآمد بوده و می‌توان با استفاده از آن در زمینه‌های زیر کسب درآمد نمود:

  1.       ضبط پادکست

امروزه می‌توان به‌وسیله گوشی‌های تلفن همراه به خوبی به ضبط صدا پرداخت. اگر صدای خوبی هم داشته باشید که چه بهتر. شما می‌توانید با نوشتن متن‌های مختلف شامل ویس‌های آموزشی، خبری و علمی و به اشتراک گذاشتن و فروش آن‌ها در اینترنت کسب کنید. حتی می‌توانید به کاربران این امکان را بدهید که با پرداخت مبلغی به صورت ماهانه حق اشتراک تهیه کنند.

در این راه هم قطعاً به چند نرم‌افزار نیاز دارید که اغلب هم رایگان هستند. با استفاده از این نرم‌افزارهای تقویت صدا می‌توانید ویس‌های بهتر و مورد علاقه مخاطبین خود را آماده کنید. شما می‌توانید با نصب چند نرم‌افزار این کار را از طریق موبایل نیز انجام دهید بدون اینکه نیازی به استودیوهای حرفه‌ای و هزینه‌های زیاد داشته باشید.

  1.       طراحی سایت

امروزه بسیاری از صاحبان مشاغل و کسب و کارها به اهمیت داشتن سایت و فعالیت در اینترنت به منظور شناخته شدن و فروش بیشتر پی برده‌اند.

این افراد ممکن است در کارهای مختلف سایت خود از جمله طراحی، مدیریت و سئوی سایت نیاز به خدمات داشته باشند. این نکته می‌تواند این فرصت را به افراد بدهد که با ارائه چنین خدماتی کسب درآمد کنند.

همچنین بخوانید:  مدیریت ثروت چیست ؟

می‌توان علاوه بر خدمات طراحی، مشاوره را نیز به لیست خدمات افزود. برای این کار داشتن علم طراحی سایت، شناخت نرم‌افزارهایی چون ورد پرس و سئوی محتوایی و فنی مهم است.

این موارد را می‌توان با شرکت در کلاس‌های مختلف آموخت.  البته مطالب رایگان و مفید زیادی در اینترنت وجود دارد که به‌وسیله آن‌ها می‌توان مهارت لازم را کسب نمود.

علاوه بر این، تدریس این موارد نیز می‌تواند راهی برای کسب درآمد باشد.

  1.       معاملات رمز ارزها

بازار رمز ارزها در دو سال اخیر خود را به عنوان یک زمینه مهم درآمدی معرفی کرده است. این بازار که اغلب با عنوان راهی مناسب برای کسب درآمد دلاری برای ایرانیان معرفی می‌شود بدون داشتن علم، نه تنها درآمدی حاصل نمی‌کند بلکه پول شما را به باد می‌دهد.

اما اگر علم و شناخت کافی را نسبت به آن کسب کنید می‌توانید با نوسان گیری و خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود کسب کنید. این کار می‌بایست از طریق صرافی‌های معتبر ایرانی و خارجی انجام شود.

شایان ذکر است که کسب درآمد از این بازار به خرید و فروش محدود نمی‌شود. شما می‌توانید از راه‌های بسیاری در این بازار کسب درآمد کنید.

  1.       اجاره فضای سکونت

برای اینکه بتوانید از صنعت توریسم و گردشگری کسب درآمد کنید نیاز نیست که حتماً هتل یا مهمان‌سرا داشته باشید. حتی نیاز ندارید که حتماً مالک یک خانه باشید.

امروزه این امکان وجود دارد که خانه یا سایر فضاهای اقامتی خود را اجاره دهید. به این صورت که از طریق اپلیکیشن‌های مختلف محل اقامت خود را تبلیغ کرده و با نرخ شبانه‌ای که تعیین می‌کنید اجاره دهید. این می‌تواند یک راه سرگرم کننده برای کسب درآمد و آشنایی با افراد جدید باشد.

 البته اگر محل سکونت شما اجاره است می‌بایست قبل از ارائه خدمات آنلاین، از صاحب‌خانه خود اجازه بگیرید.

  1.       فعالیت به عنوان راننده در تاکسی‌های اینترنتی

اگر وسیله نقلیه دارید و از سوی دیگر به دنبال درآمد می‌گردید، فعالیت در بخش تاکسی‌های اینترنتی راهکار مناسبی است. در حال حاضر چندین سرویس آنلاین وجود دارد که به شما امکان می‌دهد فعالیت خود را شروع کنید.

نکته‌ای باید بدانید این است که استهلاک خودروی خود را برآورد کنید تا به وسیله مقایسه با درآمد، صرفه اقتصادی این کار را محاسبه کنید.

  1.       فریلنسینگ  (خود اشتفالی)

روش های کسب درآمد بدون سرمایه : فریلنسینگ

اینترنت نقاط مختلف دنیا را به یکدیگر متصل کرده است. در نتیجه بسیاری از متخصصان به فریلنسینگ روی آورده‌اند و مستقیماً با مشتریان خود کار می‌کنند. پس اگر مهارتی دارید که فکر می‌کنید دیگران به آن احتیاج دارند، فریلنسینگ یکی انتخاب‌های پیش روی شماست.

 فریلنسینگ به معنای ارتباط مستقیم با مشتریان خود است.

اکثر این دسته از مشاغل به مهارت‌هایی مانند نوشتن، ویرایش، برنامه‌نویسی، طراحی یا سایر زمینه‌های خلاقانه نیاز دارند. پس اگر تصمیم دارید که یک فریلنسر شوید با این خلاء ها را با آموزش یا بهره‌گیری از خدمات افراد متخصص پر کنید.

  1.       فروش کالا به صورت آنلاین

 اگر طرز ساخت یک کالا را می‌دانید یا اینکه اصلاً کالای ارزشمندی دارید، می‌توانید آن‌ها را به صورت آنلاین بفروشید. وب‌سایت‌ها و صفحات متعددی در اینترنت و فضای مجازی وجود دارند که به شما امکان می‌دهند اقلامی را که می‌خواهید را بفروشید. این سایت‌ها به شما کمک می‌کنند تا کالای مورد نظر را در دسترس افراد دیگر قرار دهید.

  1.       وبلاگ نویسی

شما با راه‌اندازی وبلاگ خود می‌توانید درآمد کسب کنید. وبلاگ نویسان نویسندگانی هستند که موضوع و موضوعات خود را انتخاب کرده و مقالات جذاب و خوبی را در اینترنت برای خوانندگان خود ایجاد می‌کنند. بیشترین درآمد حاصل از این کار ناشی از گرفتن تبلیغات یا توصیه مستقیم برای خرید محصولات یا خدماتی خاص خواهد بود.

همچنین بخوانید:  ۱۰ روش برای کسب درآمد نوجوانان

 برای شروع بهتر است برخی از جنبه‌های کلیدی ایجاد یک وبلاگ را که در زیر آمده بشناسید:

  •         انتخاب موضوع جذاب و پر مخاطب
  •         انتخاب یک طرح جذاب برای وبلاگ خود
  •         تهیه یک محتوای عالی و کاربر پسند
  •         اشاره به امکان فعالیت به عنوان اسپانسر شرکت‌ها و برندهای مختلف

باید افزود که وبلاگ نویسی به شما کمک می‌کند تا مخاطبین خود در زمینه‌های مورد نظر را پیدا کنید. به کمک این کار شما می‌توانید با محصولات شخصی یا انجام مشاوره‌های تخصصی نیز کسب درآمد کنید.

برای تحقق این امر هم ارائه اطلاعات و تجربیات شخصی خود یا تحلیل‌های فنی و اقتصادی متخصصان به مخاطبین برای جلب اعتماد مخاطب، لازم است.

لازم است بدانید که بزرگ‌ترین سایت‌های تجاری داخل کشور کارشان را وبلاگ نویسی تحلیلی وسایل و تجهیزات الکترونیکی شروع کرده‌اند.

      ۹.  کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

حتماً اینفلوئنسرهای بسیاری را دیده‌اید که این روزها با تولید محتوا برای صفحات شخصی خود افراد زیادی را جذب کرده‌اند. اگر شما نیز چنین پتانسیلی را دارید و فکر می‌کنید می‌توانید آن را به عمل درآورید می‌توانید صفحه خود را در فضای مجازی بسازید. سپس تنها کار لازم این است که ایدۀ جذابی را در آن بپرورانید، فالوئر (دنبال کننده) جذب کنید و از طریق تبلیغات درآمد کسب کنید.

باید بدانید که اگر یک ایده خوب را به درستی پیاده سازی نکنید، درآمدی کسب نخواهید کرد.

اگر ایده خیلی خوبی ندارید هم اشکالی ندارد چون باز هم می‌توانید از طریق شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام درآمد کسب کنید. در عوض باید بتوانید سخت تلاش کنید تا در رقابت با سایرین برنده شوید.

 

بیشتر بخوانید : بهترین ایده های پولساز در شرایط فعلی

 

جهت‌دهی یک کسب کار با ترسیم مدل مناسب

آگاهی از طرح کلی و هدف یک کسب و کار احتمال اجرا و موفقیت آن را بیشتر می‌کند. مرحله بعد از تصمیم‌گیری در مورد خدمات یا محصول، فهرست کردن اهداف و مقاصد است که تهیه آن راه رو به جلو را برای کارآفرین روشن خواهد کرد.

تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات پیش نیاز شروع هر کار و فعالیت جدیدی است. لازم است تا هنگام تحقیق در مورد یک کسب و کار بالقوه یا پس از راه‌اندازی آن، اطلاعات زیادی در مورد موضوعات و زوایای مختلف جمع‌آوری شود.

این کار کلید موفقیت هر کسب کاری است زیرا تعیین می‌کند که کسب و کار شما برای رونق به چه چیزهایی نیاز دارد. از سوی دیگر، باید از نیاز جامعه هدف نیز آگاه بود. اگرچه این کار ممکن است سخت باشد اما تعیین آن تضمین موفقیت هر کسب و کاری با هدف درآمد داشتن بدون سرمایه اولیه است.

شناخت یک طرح تجاری، سرمایه مورد نیاز برای شروع آن را تعیین می‌کند. البته برآورد بودجه بیشتر بر اساس حدس و گمان است. با این حال در دست داشتن تخمینی از مقدار پول مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب و کار جدید به تصمیم‌گیری ما در مورد شروع آن کمک می‌کند.

 

سخن پایانی

ایده راه‌اندازی کار بدون سرمایه اولیه برای اکثر مردم غیر قابل هضم است، آن هم به این دلیل که فکر می‌کنند برای داشتن درآمد حتماً باید سرمایه داشت. البته که کسب درآمد بدون سرمایه‌گذاری کاری سخت است اما غیر ممکن نیست.

 در صورتیکه فردی بتواند از توانمندی‌ها و تخصص شخصی خودش استفاده کند قطعاً سرمایه مورد نیاز را در درونش دارد. تنها کافی است اشتیاق، انگیزه و توان ذهنی خود را بر روی موضوع دلخواه خود متمرکز کنید و اولین گام را بردارید. 

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود