راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی راه نجات کسب‌وکار شماست! (مخصوص کسبه ایرانی)

با پیوستن به تجارت الکترونیک کسب و کاراتان را نجات دهید! (مخصوص کسبه ایرانی)

با پیوستن به تجارت الکترونیک کسب و کارتان را نجات دهید!

یکی از سوالات رایجی که برای خیلی از افراد پیش می‌آید این است که چرا باید کسب و کار اینترنتی داشته باشیم؟ کسب و کار آنلاین  چه مزایایی دارد و لزوم داشتن کسب و کار آنلاین در جامعه امروز چیست؟

در ادامه دلایل و لزوم راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی و ورود به تجارت الکترونیک، در دنیای امروزی را برایتان شرح می‌دهم.

راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی راه نجات کسب‌وکار شماست! (مخصوص کسبه ایرانی)
راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی راه نجات کسب‌وکار شماست! (مخصوص کسبه ایرانی)

امروزه کسب و کارهای اینترنتی در حال افزایش هستند و مشاغل اینترنتی را می‌بینید که هرگز فکرش را نمی‌کردید روزی به‌وجود بیایند. اکثر کسب و کارهای سنتی به سمت کسب و کارهای اینترنتی کشیده شدند چرا که یک ایده نو در بازار کسب و کار اینترنتی می‌تواند ایده‌های کهنه کسب و کارهای سنتی را نابود کند، دقیقا مثل اسنپ، که با ورودش، بازار خیلی از تاکسی‌ها و آژانس‌‌ها کساد شد. چه کسی فکر می‌کرد که روزی تنها با داشتن یک تلفن همراه و با یک اپلیکشن ساده بتوان در هر نقطه شهر خود تاکسی خبر کرد و در کمترین زمان و با حداقل هزینه به مقصد خود رسید. بدون شک به زودی در تمام کشور از تاکسی آنلاین استفاده می‌شود و راننده‌های آژانس‌ها هم به اسنپ و تپسی وارد می‌شوند و باید به زودی با آژانس‌های سراسر کشور خداحافظی کنید.

همانطور که این روزها می‌بینید و می‌شنوید، هر از گاهی کارخانه بزرگی با سابقه طولانی ورشکسته می‌شود. کسب‌و‌کارهای سنتی دیگری هم که اکنون سرپا هستند، به‌شدت برای حفظ بقای خود در حال جنگیدن هستند. دلیل اصلی وقوع این مشکلات، همراه نبودن این کسب و کارها با دانش روز است. کسب و کارهایی که از افراد متخصص برای پیشبرد اهدافشان استفاده نمی‌کنند دیر یا زود با چنین مشکلاتی مواجه می‌شوند. لازم است بدانید که در مقاله‌ای که اخیرا توسط دانشجویان MBA، بین نمونه آماری 100 کسب و کار فعال و پردرآمد ایران صورت گرفته است، 87 درصد کسب و کارها نهایتا در 10 سال آینده کاملا به کسب و کار اینترنتی تبدیل خواهند شد و شکل سنتی خود را به طور کامل از دست خواهند داد.

همچنین بخوانید:  پاسخ به سوالی در مورد ثروتمند شدن یک کارگر

باید بدانید تحول بزرگی در راه است. تحولی اساسی که در نظام کسب و کار و درآمد، تغییرات چشمگیری ایجاد خواهد نمود. در صورتی که با این تحول همراه شوید و تلاش کنید حتما به نتیجه می‌رسید. در غیر این‌صورت ممکن است در روند کسب و کار فعلی خود دچار مشکلات زیادی شوید. این شواهد به خوبی لزوم راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی را توجیه می‌کند.

بنگاه‌های تبلیغاتی و آگهی

مثال دیگر بنگاه‌های تبلیغاتی و آگهی است. زمانی سایت‌های نیازمندی‌های کشور بسیار پردرآمد بودند. همین حالا هم سایت‌های زیادی در زمینه آگهی رایگان فعالیت می‌کنند، ولی هیچ کدام به خوبی به دیوار و شیپور نیستند. راه‌اندازی اپلیکیشن‌های موبایلی این دو سایت، باعث فلج‌شدن قسمت نیازمندی‌های روزنامه‌ها شد. همچنین دیوار، تهدید جدی برای بنگاه‌های معاملات ملکی شده است. تمام افرادی که قصد فروش زمین یا خانه‌شان را دارند، به دیوار یا شیپور مراجعه می‌کنند. این دو اپلیکیشن، تهدید جدی برای کسب و کارهای زیادی هستند. با مشاهده بسیاری از آگهی‌های این دو اپلیکیشن، می‌توانید به نابودی اکثر کسب و کارهای سنتی پی ببرید.

سوپرمارکت ها و مغازه های محلات

هایپرمارکت‌های آنلاین امروزه موقعیت خوبی را برای افرادی که وقت کافی ندارند، ایجاد کرده است. توسط سوپر مارکت‌های آنلاین می‌توانید در هزینه و وقت خود صرفه‌جویی کنید. هایپر‌مارکت‌های آنلاین هنوز کاملا فراگیر نشده‌اند و نمونه‌های مشاهده شده چندان قوی نیستند. اما احتمال می‌رود در آینده نزدیک تمام سوپرمارکت‌ها آنلاین شوند. این مورد نیز دلیلی بر لزوم راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی است.

 

مزایای کسب و کار اینترنتی

1- ارزان است

برای راه‌اندازی هر کسب و کاری باید روی آن کسب و کار سرمایه‌گذاری کنیم، این سرمایه شامل سه  عنصر زمان انرژی و پول است. مزیتی که در این نوع کسب و کار وجود دارد این است که حتی اگر پول زیادی نداشته باشید، می‌توانید از سرمایه زمان و انرژی خود برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی استفاده کنید.

همچنین بخوانید:  کسب درآمد با یوتیوب روشی جذاب و موثر در سال 2019

2-   انعطاف پذیر است

کسب و کار اینترنتی بسیار انعطاف پذیر است و شما می توانید به راحتی تغییرات خود را در آن اعمال کنید. برای مثال اگر شما یک فروشگاه اینترنتی فروش موبایل، داشته باشید، به راحتی می توانید لوازم جانبی آن را  هم به فروشگاه خود اضافه کنید.

3-    محدودیت زمانی ندارد

کسب و کار اینترنتی هیچ محدودیت زمانی ندارد. شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز مشتری خود را داشته باشید و خرید و فروش خود را انجام دهید.

 

4- کاربرانی هدفمند دارد

کاربران هدفمند بزرگ ترین مزیت کسب و کار های اینترنتی محسوب می شود .فرض کنید در یک کسب و کار سنتی، مغازه در جای نامناسبی باشد و دید خوبی نداشته باشد، در این صورت کسب و کار شکست می‌خورد. اما در کسب و کار اینترنتی این‌گونه نیست، وقتی کاربر کالا یا خدمات خود را جستجو می‌کند، گوگل بهترین سایت‌ها را به او پیشنهاد می‌دهد و کاربر را به آن صفحه هدایت می‌کند.

5- محدودیت مکانی ندارد

در کسب و کارهای اینترنتی هیچ محدودیت مکانی وجود ندارد فرقی نمی‌کند که یک کسب و کار در چه شهر یا منطقه ای راه‌اندازی شود، فقط باید بتواند کالا و خدمات خود را به بهترین شکل به مخاطب هدف خود ارائه دهد و رضایت آن‌ها را جلب کند .

6- درآمد غیر فعال دارد

در کسب و کار سنتی، داشتن درآمد فقط زمانی ممکن است که فرد در کسب و کار خود حضور داشت و آن جا کار کند ولی در کسب‌وکار اینترنتی صاحب کسب و کار، حتی در خواب یا مسافرت هم می‌تواند درآمد غیرفعال داشته باشد.

همچنین بخوانید:  برای پیجم وقت زیادی میذارم ولی در اینستاگرام رشد نمیکنم

7- رشد سریع کسب و کار

در کسب و کار اینترنتی سرعت رشد کسب و کار‌ها خیلی بالا رفته و صاحبان کسب و کار اینترنتی، خیلی سریع می‌توانند با استفاده از مزیت رقابتی و برطرف کردن نیاز کاربران، بیشترین سهم بازار هدف را از آن خود کنند.

هرکدام از دلایل بالا،  لزوم راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی را توضیح می‌دهد..

 

بهترین زمان راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی  

حال حاضر بهترین زمان برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی است چون مردم به آن اطمینان پیدا کرده‌اند و فرهنگ استفاده از کسب و کارهای اینترنتی در جامعه رواج پیدا کرده است. با پیشرفت و نفوذ اینترنت، تا چند سال دیگر یا کسب و کاری اصلا وجود ندارد یا همان کسب و کار، تبدیل به کسب و کار اینترنتی شده است. پس توصیه می‌شود حال که لزوم راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی را دانستید، به زودی کسب و کار خود را روی بستر اینترنت بیاورید. خودتان را وارد کسب درآمد از اینترنت بکنید، قبل از آن‌که مجبور به این کار شوید و یا کلا از بازار کسب و کار بیرون رانده شوید.

 

مقالات خواندنی:

پولار شدن به روش دکتر کاویانی

20 از بهترین‌های ایده راه اندازی کسب و کار در ایران (با سرمایه کم)

سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی در ایران

بهترین روش‌ها برای پول درآوردن آسان در ایران | آسان‌ترین روش‌ برای پول درآوردن

روشی آسان برای کسب درآمد از طریق آپارات + ویدئو آموزشی

۵ روش برتر برای کسب درآمد با سرمایه کم (در ایران)

 

تیم تحریریه خودساخته
تیم تحریریه خودساخته

ما در تیم خودساخته تمام تلاشمان را برای آماده سازی بهترین مطالب میکنیم تا شما عزیزان با محتواهای ما بتوانید سواد و دانش خود را بهبود دهید

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

دوره های دکتر کاویانی
دوره مستر کلاس راکت
دوره علمی مدار ثروت
دوره هک فروش
دوره کسب و کار اینستاگرامی
دوره جامع جهش ثروت

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود

آیا می‌خواهید درآمد بیزینس خود را ۳ برابر کنید؟

برای دریافت آموزش رایگان بیزینس پولساز دکتر کاویانی روی دکمه دریافت دوره بزنید