راه های کارآمد برای جلب اعتماد دیگران

اعتماد

اعتماد احساس عجیبی در انسان است. در کمتر از یک ثانیه مغز ما تصمیم می گیرد که آیا طرف مقابل قابل اعتماد است یا خیر. این یک ثانیه تصمیم می تواند زندگی مشترک را خراب کند، دوستی را به هم بزند یا باعث خیانت شود. مردم نسبت به یکدیگر بدبین هستند و نمی توانند به کسی که به تازگی ملاقات کرده اند اعتماد کنند. در این رویارویی ترفندهایی را معرفی می کنیم تا به سرعت اعتماد طرف مقابل را جلب کرده و خود را در قلب او جای دهید.

اگر می خواهید دیگران را دوست داشته باشید و به آنها اعتماد کنید، باید بدانید که روانشناسان راه حل های اثبات شده ای برای این منظور دارند. اکنون این راه حل های علمی را معرفی می کنیم که به شما کمک می کند اعتماد افراد مختلف را جلب کنید.

مزایای اعتماد سازی

در این مطلب می‌خوانید

مزایای اعتماد سازی

قبل از اینکه به روش های مختلفی که از طریق آنها می توانید اعتماد دیگران را جلب کنید نگاه کنید، به مزایای اعتماد نگاهی بیندازید:

شما مؤثر خواهید بود و مردم از شما مشاوره می گیرند و بدون متقاعدسازی زیاد از توصیه های شما پیروی می کنند. شما اطلاعات ارزشمندی به دست می آورید و مشتریان شما زمانی که به شما اعتماد کنند بازخواهند گشت. آنها اطلاعات و بازخورد ارزشمندی به شما خواهند داد.

شما می توانید با دسترسی به اطلاعات داخلی به مشتریان خود خدمات ارائه دهید و به ریشه مشکل برسید و واقعاً برای مشتری خود تفاوت ایجاد کنید.

وقتی مردم به شما اعتماد می کنند، افراد بیشتری برمی گردند. این منجر به رهبری با کیفیت بالا می شود.

همچنین بخوانید:  آبدارچی که ثروتمند شد!

آیا کسی را معرفی می کنید که می خواهید به او اعتماد کنید؟ وقتی مشتریان به شما اعتماد کنند، استرس کمتری به شما وارد می شود. به عنوان مثال، در موضوع دیر رسیدن به یک جلسه، استرس کمتری دارید وقتی بدانید حاضرین شما را خواهند بخشید.

شما مذاکرات مؤثرتری خواهید داشت. تحقیقات نشان داده است افرادی که فکر می‌کنند همکار هستند، نسبت به افرادی که فکر می‌کنند رقیب هستند، معاملات بهتری دارند. اکنون که مزایای اعتماد را مشاهده کردید، راه های مختلفی برای ایجاد و اعتمادسازی را در این مقاله از خود ساخته معرفی خواهیم کرد.

راه های جلب اعتماد در روابط شخصی

راه های جلب اعتماد در روابط شخصی

در زیر نکاتی برای جلب اعتماد در روابط شخصی آمده است:

صادق باشید

اگر حقیقت را بگویید، مشتریانتان به شما اعتماد خواهند کرد. همیشه صادق باشید، حتی زمانی که هیچ کس حقیقت را نمی بیند و نمی داند. این به شما کمک می کند تا شهرتی بسازید که مردم بتوانند روی شما حساب کنند.

به مشتری خود احترام بگذارید

با مشتریان خود با همان احترامی که با والدین خود رفتار می کنید رفتار کنید. به وقت آنها نیز احترام بگذارید و هرگز دیر نکنید. اگر به زمان نیاز دارید، بررسی کنید که چگونه همیشه به موقع هستید.

به طرف مقابل توجه کنید

وقتی واقعاً به دیگران اهمیت می‌دهید، سخت است که به شما اعتماد نکنید.

اجازه دهید طرفتان سوالات بی پایان بپرسد

درباره مشتری خود بیشتر بدانید و به پاسخ های آنها علاقه مند شوید. سوالات باز به مشتری این فرصت را می دهد تا درباره خود به شما بگوید. بر اساس پاسخ هایی که می گیرید سوالات بیشتری بپرسید.

کامل نباشید

همیشه چیزی در مورد کسی وجود دارد که به نظر می رسد همه چیز دارد. انرژی خود را برای پنهان کردن اشتباهات یا ضعف های خود هدر ندهید. این پیامی است که شما چیزی را پنهان نمی کنید و می خواهید اعتماد ایجاد کنید.

به ساعت خود نگاه نکنید

همه ما برنامه سختی داریم، وقتی کسی در حال صحبت کردن است نگاه کردن به ساعتمان بی ادبانه است. اگر در مورد زمان محتاط هستید، اجازه دهید ساعت خود را نگاه کنند.

همیشه به دنبال یک نتیجه برد-برد باشید

نتایج بازنده فقط یک رویداد یکباره است. وقتی هر دو طرف برنده می شوند، رابطه خود را تقویت می کنید.

پاسخ های خود را پنهان نکنید

شما می توانید در هر زمان محکم و قوی باشید. هنگامی که پاسخ های خود را مسدود می کنید، به خود یک “نمره منفی” می دهید. وقتی شما از این مسئولیت فرار می کنید، چگونه کسی می تواند به شما اعتماد کند؟ سیاستمداران به دلیل سرپوش گذاشتن بر پاسخ های خود بدنام هستند.

بهترین منافع مشتریان خود را در نظر داشته باشید

مشتریان می دانند چه زمانی به دنبال آنها هستید و چه زمانی به دنبال منافع خود هستید. وقتی تضاد منافع وجود دارد به سختی می توانند به شما اعتماد کنند.

همچنین بخوانید:  عادت‌های‌ مفید برای داشتن حس خوشحالی و رضایت

از دیگران بخواهید که شما را تایید کنند

اگر بتوانید خود را قابل اعتماد ثابت کنید و محصولات و خدمات عالی ارائه دهید، باید از مشتریان خود بخواهید که شما را تایید کنند و بازخورد مثبتی ارائه دهند. اگر کسی از قبل به شما اعتماد داشته باشد، برای دیگران راحت تر است.

صادق و شفاف باشید

من با شرکت هایی که کاملا شفاف نیستند مشکل دارم. به عنوان مثال، شرکت هایی که عمداً قیمت محصولات و خدمات خود را پنهان می کنند.

تماس با مشتری

اگر آنها را نادیده بگیرید، رابطه ضعیف تر می شود. به طور منظم با مشتریان خود تماس بگیرید، نه فقط زمانی که نیاز دارید چیزی به آنها بفروشید.

وقتی مشکلی پیش می آید، مسئولیت آن را بپذیرید

مسئولیت پذیر باشید و روی مراحل بعدی تمرکز کنید. اعتماد به کسی که اشتباهش را می پذیرد راحت تر است.

هر چیزی که به طور جدی گفته می شود را در نظر بگیرید

یک مشکل بزرگ فردی را در مقایسه با مشکل خود کوچک کنار نگذارید. فقط گوش کن. هر کاری که آنها انجام می دهند برای آنها واقعی و جدی است و شما باید با آنها درست رفتار کنید.

اضافه کردن ارزش

ارزش چیزی است که مردم حاضرند برای آن هزینه بپردازند. کارهای بزرگی انجام دهید که به شما ارزش می بخشد و با اعتماد به شما پاداش می دهد.

ثابت قدم باشید

سخت است به کسی که به راحتی احساساتی می شود اعتماد کرد. تنفس در این مواقع کمک می کند.

حس همدردی داشته باشید

مهم است که از احساسات پشت آنچه گفته می شود آگاه باشید و همدردی کنید. مشتریان شما زمانی به شما اعتماد خواهند کرد که احساس کنند شما آنها را درک می کنید.

کاری کنید که مشتری خود احساس مهم بودن کند

این یک نیاز اساسی انسان است و اگر آن را برآورده کنید، مردم به شما اعتماد خواهند کرد. همیشه صادق باشید. آنها می توانند تشخیص دهند که آیا شما تظاهر می کنید یا نه.

در دسترس باشید

وقتی مردم بدانند که می توانند به شما دسترسی پیدا کنند، اعتماد ایجاد می کند زیرا می توانند شما را مسئول بدانند.

راه های جلب اعتماد مشتری

راه های جلب اعتماد مشتری

در زیر نکاتی برای جلب اعتماد مشتریان آمده است:

به چشمان مردم نگاه کنید

اگر مدام چشم هایتان را پلک بزنید، باعث می شود مردم به شما مشکوک شوند.

عوامل حواس پرتی را از بین ببرید

هنگام ملاقات با مشتریان خود، تمام عوامل حواس پرتی را حذف کنید (تلفن، صفحه کامپیوتر و غیره را خاموش کنید) و روی آنها تمرکز کنید.

همچنین بخوانید:  متخصص ورشکسته نباشید!

اعتماد به نفس بالایی داشته باشید

با آنچه که هستی، راحت باش. مراقب علائم هشدار دهنده عزت نفس پایین باشید.

تعهد خود را نشان دهید

وقتی تعهد خود را نشان می دهید مردم به شما اعتماد می کنند. به مردانی فکر کنید که خواستگاری می کنند (که در واقع ازدواج می کنند)، کارمندانی که قراردادهای کاری امضا می کنند و افرادی که همیشه وقتی می خواهند چیزی می گویند.

به قول خود عمل کنید

کاری را که می گویید انجام دهید. این یکی از بهترین راه ها برای ایجاد اعتماد است.

از یک عکس واقعی استفاده کنید

اگر آنلاین می فروشید، از خود واقعی خود استفاده کنید. یک تصویر معتبر به آنها اجازه می دهد بدانند که شما از نشان دادن خود نمی ترسید و مسئولیت کاری که انجام می دهید بر عهده شماست.

آسیب پذیر باشید

اعتماد زمانی ایجاد می شود که شما در را باز کنید. جنبه انسانی خود را پنهان نکنید. اینجاست که مردم می توانند ارتباط برقرار کنند.

مخاطبین خود را بشناسید

حتماً از زبانی استفاده کنید که مشتری شما آن را درک کند. اگر با یک فرد فنی صحبت نمی کنید، از زبان فنی استفاده نکنید.

برای توضیح دادن وقت بگذارید

وقتی مشتری گیج است، صبور باشید و برای کمک به درک او وقت بگذارید. آنها از شما برای این کار قدردانی خواهند کرد و دفعه بعد تلافی خواهند کرد.

 

اعتماد

روش های اعتماد سازی که رهبران موفق باید به کار ببرند

آیا شما فرد و رهبر صادقی هستید؟ آیا روراست و منصف هستید؟ آیا شنونده خوبی و فرد قابل اعتمادی هستید؟ آیا به وعده های خود عمل می کنید؟ آیا دیگران می توانند به شما اعتماد کنند؟

اعتماد همه چیز یک رهبر است، به خصوص اگر فرد، تیم یا شرکت را به سمت یک هدف یا ماموریت مشترک هدایت کند. بدون شهرت معتبر، دنبال کنندگان شما مردد و ناراحت هستند که واقعاً چه کسی را دنبال می کنند. و این ناامنی و عدم اعتماد به نفس، می تواند وفاداری و حمایت یکپارچه را که در موفقیت یک سازمان حیاتی است، از بین ببرد.

پس چگونه قابل اعتماد می شوید؟ به یاد داشته باشید، نیت خوب فقط شروع کار است. در اینجا ۱۵ راه برای ایجاد و تقویت اعتبار افراد به عنوان یک رهبر موفق آورده شده است:

  1. به مردم نشان دهید که به نیازهای آنها اهمیت می دهید.
  2. قول شما باید به اندازه قرارداد الزام آور باشد.
  3. هرگز یک رابطه طولانی مدت را فدای یک سود کوتاه مدت نکنید.
  4. از مردم انتظار نداشته باشید که به شما احترام بگذارند، اگر شما به آنها به چشم تحقیر نگاه کنید.
  5. در جایی که اعتبار وجود دارد اعتبار بدهید.
  6. داشتن یک نقطه ضعف از دیگران برای مواقع ضروری مثل شلیک به پای خود است.
  7. برای ارائه منطق پشت توصیه های خود وقت بگذارید.
  8. رو بازی کنید.
  9. برای چیزهایی که به آنها اعتقاد دارید بایستید.
  10. هرگز از کسی نخواهید کاری را انجام دهد که خودتان تمایلی به انجام آن ندارید.
  11. اعمال شما باید با گفتار شما مطابقت داشته باشد.
  12. قبل از اینکه دهان خود را باز کنید فکر کنید.
  13. شما با زیبا جلوه دادن دیگران چیزهای زیادی را بدست می آورید.
  14. امانت دار درد دل های اطرافیان باشید.
  15. اگر منصف باشید، تعداد کمی از مردم شما را به خاطر سرسختی سرزنش خواهند کرد.

سخن پایانی

اعتماد کردن و مورد اعتماد قرار گرفتن در شرایط مختلف، از خانه گرفته تا محل کار و اجتماع، موضوعی حیاتی برای پذیرش توسط دیگران است. اگر بتوانید در هر محیطی شرایطی را ایجاد کنید که دیگران به شما اعتماد کنند، بدون شک می توانید بگویید که شرایط موفقیت را در این محیط ایجاد کرده اید، بنابراین داشتن توانایی ها و مهارت ها بسیار مهم است. راه هایی را برای به دست آوردن این اعتماد پرورش دهید تا بتوانید به راحتی توسط افراد دیگر پذیرفته شوید.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود