مهم ترین رازهای موفقیت افراد ثروتمند که مردم عادی نمی دانند!

راز موفقیت افراد پولدار

تا به حال فکر کرده اید که ثروتمندان واقعی اسراری برای ثروت شدن دارند که ما نمی دانیم؟ فکر می کنید کلید و راز موفقیت ثروتمندان دنیا چیست؟ به نظر شما ثروتمند شدن ترفندهایی دارد که آنها این ترفندها را از مردم عادی پنهان می کنند؟ احتمالا همه ما به پیوستن به لیست افراد ثروتمند جهان در بخشی از زندگی خود فکر کرده ایم. همه ما گاهی فکر کرده ایم که می توانیم روزی مانند ایلان ماسک و جف بزوس برای کسب مقام اول جهان در ثروت به رقابت بپردازیم. واقعا برای یک فرد عادی که ثروت زیادی در زندگی خود ندارد یا حتی در یک خانواده متوسط زندگی کرده است، رسیدن به ثروت امکان پذیر است؟

با بررسی اجمالی زندگینامه برخی از ثروتمندترین افراد جهان در حال حاضر، خواهید فهمید که این افراد نه تنها در یک خانواده معمولی بزرگ شده اند، بلکه در برخی از قسمت های زندگی خود با مشکلات مالی و سختی های بسیار زیادی روبرو شده اند. ثروتمندان بزرگ دنیا مانند جف بزوس تا ثروتمندان ایرانی مانند بابک بختیاری در زندگی خود چندین بار سقوط کرده و ورشکسته شده اند، اما اکنون در حوزه خود یکی از موفق ترین افراد به شمار می آیند. در این مقاله به بررسی راز موفقت و پولدار شدن ثروتمندان می پردازیم تا بتوانیم زندگی آنها را سرلوحه زندگی خودمان قرار دهیم.

در این مطلب می‌خوانید

تفاوت‌های مهم بین افراد ثروتمند و افراد عادی

تفاوت افراد ثروتمند و عادی

تحقیقات و تجربه های مختلف نشان داده است که فرق بین افراد ثروتمند و عادی در ذهنیت و باورهای آنهاست. ذهنیت افراد ثروتمند با ذهنیت افراد معمولی متفاوت است و همین تفاوت ها باعث موفقیت یا عدم موفقیت یک فرد می شود. در اولین بخش از این مقاله نگاهی به تفاوت های افراد ثروتمند و عادی می اندازیم تا در ادامه راز موفقیت افراد ثروتمند آشکار شود.

  • مردم عادی فکر می کنند پول مشکلات زیادی به همراه دارد، اما ثروتمندان فکر می کنند فقر است که مشکلات ایجاد می کند.
  • مردم عادی فکر می کنند که ثروتمندان خوش شانس هستند یا ثروت به روش صحیح به دست نیامده است. اما ثروتمندان می دانند که درست است که پول تضمین خوشبختی نخواهد بود، اما زندگی با پول بیشتر راحت تر و جذاب تر است. همین تفکر راز پولدار شدن زندگی ثروتمندان به شمار می آید.
  • افراد عادی خود را خودخواه و منفی می دانند اگر به فکر خودشان باشند. اما ثروتمندان دیدگاه مثبتی نسبت به خود دارند و اولویت خودشان هستند.
  • برای ثروتمندان، خودشان همیشه در اولویت هستند در حالی که برای مردم عادی برعکس است. مردم عادی فکر می کنند که باید به همه کمک کنند. در حالی که اگر خودشان رشد نداشته باشند و پیشرفت نکنند، نمی توانند به افراد دیگر نیز کمک نمایند.
  • افراد عادی موفقیت را شانس می دانند اما ثروتمندان برای رسیدن به موفقیت تلاش می کنند. این زمانی است که مردم عادی منتظر شانس خود هستند و برای موفقیت دعا می کنند، در حالی که ثروتمندان مشغول حل مشکلات و اقدام در خصوص کسب و کار خودشان هستند. مردم عادی همه چیز را از دیگران مانند خدا، دولت، رئیس و خانواده شان طلب می کنند و خودشان کاری انجام نمی دهند.
  • مردم عادی در رویای روزهای خوب گذشته هستند. اما ثروتمندان جلو می روند و آینده روشنی را می بینند. افرادی که فکر می کنند بهترین روزهای زندگی خود در گذشته است و در رویای برگشت به آن روزها سپری می کنند، در این زمان به ندرت می توانند به ثروت دست پیدا کنند. همچنین اینطور افراد معمولا دچار افسردگی هستند یا مدام از زندگی شکایت دارند. اما افراد ثروتمند برای رسیدن به اهدافشان، خود را به چالش می کشند. همین طرز تفکر می تواند راز موفقیت ثروتمندان دنیا محسوب شود.
  • مردم عادی کارهایی را انجام می دهند که دوست ندارند، اما برای اینکه پول در بیاورند انجام می دهند. ولی ثروتمندان به دنبال علایق خود می روند.
  • مردم عادی فکر می کنند، افرادی که پول زیادی کسب کرده اند همیشه در حال کار کردن هستند. ولی افراد ثروتمند رویکرد هوشمندانه ای نسبت به این موضوع دارند و این همان کاری است که آنها از انجام دادنش لذت می برند. با این کار آنها در کنار لذتی که از کار کردن می برند، ثروت نیز کسب می کنند. اما مردم عادی کارهای مختلف را بدون اینکه نسبت به آن علاقه داشته باشند انجام می دهند، زیرا به درآمد حاصل از آن نیاز دارند.
  • مردم عادی به دنبال ایجاد چالش ها نیستند و طوری هدف خود را انتخاب می کنند که از چالش ها دوری کنند. ولی افراد ثروتمند از چالش ها استقبال می کنند و اهداف بالاتری را انتخاب می نمایند. حتی اگر دستیابی به اهداف برایشان دشوار باشد، این راز موفقیت ثروتمندان دنیا است.
  • افراد عادی به فرزندان خود می آموزند که چگونه از پس زندگی و مشکلات خود بر بیایند. ولی افراد ثروتمند به فرزندان خود یاد می دهند که چگونه ثروتمند شوند. والدین ثروتمند از کودکی به فرزندان خود فقر و ثروت را نشان می دهند و به آنها یاد میدهند که دنیا را با دیدگاهی باز و منطقی مشاهده کنند. همان طوری که در جامعه با آن روبرو می شویم. به این ترتیب ارزش ثروت را درک می کنند و بنابراین برای رسیدن به ثروت در آینده سخت تر تلاش خواهند کرد.
  • معمولا افراد عادی به دنبال سرگرمی می روند. در حالی که افراد ثروتمند بیشتر به یادگیری و آموش علاقه دارند تا سرگرمی. افراد ثروتمند ممکن است تمرکز زیادی روی تحصیل نداشته باشند اما قطعا به دنبال یادگیری و استفاده از تمام منابعی هستند که برای رسیدن به هدفشان کمک می کند.
  • افراد عادی به پس انداز فکر می کنند اما ثروتمندان بیشتر به زندگی و تمرکز بر ایجاد ثروت فکر می کنند. ثروتمندان به جای پس انداز پول به سرمایه گذاری فکر می کنند. حتی در اوج بحران نیز ثروتمندان مانند دیگران فکر نمی کنند و همیشه بیشتر روی پول متمرکز هستند.
همچنین بخوانید:  56 نقل قول ابراهام لینکلن در مورد زندگی و موفقیت

به راستی راز موفقیت ثروتمندان دنیا چیست؟

اگر زندگینامه بزرگان حوزه کسب و کار، کارآفرینان و ثروتمندان جهان را مورد مطالعه قرار دهید، به این نکته خواهید رسید که بسیاری از آن‌ها نقاط مشترکی در زندگی و عاداتشان با یکدیگر دارند. همین ویژگی‌های یکسان است که توانست آن‌ها را به افراد موفق و نمونه در زمینه کاری خود تبدیل نماید. برای دستیابی به این ویژگی ها باید برخی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین ویژگی‌های مشترک میان ثروتمندان را مورد بررسی قرار دهیم. در این بین به رازهایی دست پیدا خواهیم کرد که هرگز از زبان این افراد نشنیده باشید.

تفاوت بین افراد عادی و ثروتمندان نیز ارتباط کمتری با خود پول و پولدار بودن دارد. بیشترین تفاوت‌ها به طرز فکر این افراد برمی‌گردد. طرز فکر افراد عادی و افراد ثروتمند، از جهت‌های مختلفی با یکدیگر متفاوت است که همین دیدگاه و تفکر سبب ثروتمند شدن افراد می شود. از این رو در ادامه به بررسی تفاوت‌های مهم افراد ثروتمند و افراد عادی می پردازیم تا رمز موفقیت افراد پولدار را پیدا کنیم.

رمز موفقیت افراد پولدار در جهان

همانطور که پیش تر به آن اشاره کرده ایم، بررسی زندگی و دیدگاه های افراد ثروتمند دنیا می تواند به ما کمک کند تا برای رسیدن به موفقیت از آنها الگو بگیریم. به همین جهت در ادامه به بررسی راز پولدار شدن زندگی ثروتمندان می پردازیم.

رمز موفقیت بیل گیتس

رازهای موفقیت بیل گیتس

بیل گیتس در سال‌های اخیر موفقیت و ثروت زیادی کسب کرده است اما هرگز در زندگی خود از امور خیریه دور نشده و یکی از ثروتمندترین افراد جهان به شمار می آید. بیل گیتس به عنوان مدیر عامل مایکروسافت بازنشسته شده است و در عوض او تمام وقت خود را صرف کارهای بشردوستانه می کند. برخی از عواملی که سبب موفقیت او شده به شرح زیر است:

·         نگاهی رو به جلو

بیل گیتس در کنار تلاش های مداومی که در کار خود داشته است، همیشه نگاهی رو به جلو و آینده دارد. او به صورت مستمر به توسعه و رشد کارش فکر می کرد. یکی از دلایل شهرت مایکروسافت این بود که او می توانست سال‌های پیش رو را پیش بینی کند و از رقبای خود بهتر عمل نماید. به این ترتیب همیشه در کار و بین رقبایش یک قدم جلوتر بود. او حتی پس از بازنشستگی نیز به کار خود ادامه داد و به آینده فکر می کرد.

·         موفقیت سبب دور شدن از مسیر نمی شود

یکی از چیزهایی که باید از زندگی بیل گیتس یاد بگیرید توانایی او برای فراموش نکردن شکست هایی است که در زندگی و کار خود با آنها روبرو می شد. بیل گیتس می گوید موفقیت معلم بدی است زیرا افراد باهوش را فریب می دهد. اگرچه موفقیت بخش مهمی از زندگی است اما نباید اجازه دهید اعتماد به نفس کاذب ایجاد کند. زیرا ممکن است موفقیت در ذهن شما چنان بزرگ شود که فرصت انجام و روبرویی با چالش های پیش رو را از دست بدهید.

همچنین بخوانید:  برنامه روزانه افراد موفق و عادت هایی که انجامشان برای ما سخت است!

·         او برنامه هایی برای زمان خود دارد

بیل گیتس به زمان اهمیت زیادی می دهد و همیشه کارهایی که بیشترین اهمیت را دارند در اولویت قرار می دهد. اگر زمانی فکر کند که نیاز به حضور در جلسه یا ملاقات با جمعی را ندارد، از انجام دادن آن پرهیز می کند. او حتی برای برقراری ارتباط با اقوام و افراد نزدیک خود برنامه ریزی می کند.

·         با اعضای تیم مشورت می کند

به عنوان مثال گیتس سال‌ها پیش اینترنت را با اتصال dial-up برنامه ریزی کرده بود و برای شرکت خود با این مضمون نامه نوشته بود:  “اینترنت موج بزرگی است که قوانین را تغییر می دهد. این یک فرصت و چالش باورنکردنی خواهد بود. بنابراین من منتظر پاسخ شما در مورد چگونگی بهبود استراتژی هستم تا موفقیت ادامه یابد.

·         دائم در حال مطالعه است

این موضوع از موارد مهمی است که به عنوان راز موفقیت ثروتمندان دنیا محسوب می شود. اغلب ثروتمندان لیستی از مهم‌ترین کتاب‌های دنیا را دارند و همیشه به خواندن کتاب توصیه می کنند.

درس‌ های موفقیت از ثروتمندان دنیا

درس های موفقیت از ثروتمندان دنیا

ثروتمندان دنیا با طرز تفکر و شیوه ای که در زندگی پیش گرفته اند به موفقیت دست پیدا کرده اند. از این رو با بررسی این موضوعات می توانیم درس‌هایی از موفقیت آنان بگیریم که برخی از آنها به شرح زیر است:

پیگیر هستند و از شکست یا سقوط نمی ترسند

شاید یکی از ویژگی های اصلی افراد ثروتمند و افرادی که ما به عنوان کارآفرینان برتر می شناسیم، تلاش و پشتکار است. چنین افرادی به سادگی ناامید نخواهند شد و پس از هر سقوط تمام انرژی و قدرت خود را برای بلند شدن جمع می‌کنند.

سرمایه گذاری در برنامه خود دارند

افراد ثروتمند مکان های مناسبی را برای سرمایه گذاری شناسایی می کنند و بخش بزرگی از درآمدشان را برای این کار اختصاص می دهند. در حالی که بسیاری از ما و افرادی که در اطراف خود می شناسیم پول زیادی را صرف هزینه‌های غیر ضروری می‌کنیم. اما افراد ثروتمند از درآمدهایشان برای بالا بردن سرمایه خود استفاده می نمایند.

ریسک می کنند و بدون ترس تجارت بزرگی انجام می دهند

ریسک پذیری یکی از مهم‌ترین ویژگی های مشترک ثروتمندان به حساب می آید. شما نمی توانید از یک فرد ثروتمند نام ببرید که در طول زندگی خود ریسک نکرده یا تجارت بزرگی را تجربه نکرده است. بنابراین می توان این ویژگی را راز پولدار شدن زندگی ثروتمندان در زمینه تجارت دانست.

جدی گرفتن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت

افراد ثروتمند اهداف مشخصی در زندگی خود دارند. در ابتدای کار خود اهداف کوتاه مدت و بلند مدت مشخصی را برای خود تعیین می‌کنند و مسیرشان را برای رسیدن به اهداف خود ترسیم خواهند کرد. مصمم بودن و اجتناب از هرج و مرج و اتفاقات پیش بینی نشده شما را به موفقیت نزدیک می‌کند.

همیشه به عمل فکر می‌کنند و خیال پردازی کمتری دارند

اگر در زندگی افراد موفق و سبک بینش آنها توجه کنید، می بینید که آن‌ها بیشتر از آنکه زمان خود را به خیال پردازی و رؤیاپردازی در رابطه با آینده و کارشان هدر بدهند، به فکر عملی کردن افکارشان هستند. همچنین آنها بیشتر از اینکه حرف بزنند، عملگرا هستند. در نتیجه عملکردشان منجر به حقیقی شدن رؤیاهایشان می شود.

ثروتمندان از طریق علایقشان کسب درآمد می کنند

بسیاری از ما بدون اینکه از کار لذت ببریم فقط کار می کنیم تا به درآمد برسیم. احتمالا اغلب مردم واقعا علاقه ای به مشاغل و شرکت هایی که در آن مشغول به کار هستند، ندارند و تنها هدفشان کسب پول است. اما بهتر است بدانید که ثروتمندان واقعی معمولا به آن دسته افرادی تعلق دارند که از علاقه خود به درآمد می رسند.

ثروتمندان گاهی از پول دیگران برای ثروتمند شدن استفاده می‌کنند

مردم عادی فکر می کنند که برای کسب درآمد و دستیابی به ثروت، باید سرمایه بزرگی از خود داشته باشند. در حالی که ثروتمندان بزرگ گاهی اوقات از پول دیگران برای کسب ثروت استفاده می کنند. از سرمایه دیگران برای تخصص و تجارت خود استفاده می کنند و ثروت ایجاد می کنند. این یکی از رموز اصلی موفقیت افراد پولدار به شمار می آید.

یک برنامه ریزی دقیق برای اهداف خود دارند

برنامه ریزی می تواند راز موفقیت بسیاری از افراد در زمینه های مختلف باشد. رازی که در مورد افراد ثروتمند و افراد موفق در جهان نیز صدق می کند. این گروه از افراد برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی دقیقی دارند و با این کار از اتلاف وقت جلوگیری می شود. این برنامه ریزی نه فقط در خصوص اهداف، بلکه در زندگی روزمره آنها نیز نمود پیدا می کند. اگر می خواهید در خصوص برنامه زندگی این افراد بیشتر بدانید، مقاله برنامه روزانه افراد موفق را بخوانید.

همچنین بخوانید:  نکات مهم در فروش موفق از دیدگاه ریچارد دنی

افراد ثروتمند اهداف بزرگ و افکار بزرگی دارند

ثروتمندان واقعی بزرگ فکر می کنند و اهداف بزرگی نیز در سر دارند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که طرز فکر افراد موفق و ثروتمند با بسیاری از ما تفاوت دارد. این افراد به ایده های عالی و ایده های بی انتها فکر می کنند و این فکر می تواند در مسیر رسیدن به اهدافشان کمک کننده باشد.

افراد ثروتمند ایده‌های قوی دارند و ایده‌های جدید را به کار می‌گیرند

افراد موفق و ثروتمند از ایده های جدید حمایت می کنند و از اعمال طرح های جدید در مشاغل خود نمی ترسند. انها ایده پردازان قدرتمندی هستند که ذهنی پویا دارند و همیشه ایده های جدیدی برای ایجاد تغییرات اساسی در سر می پرورانند.

کمتر خرج می کنند

اگر به زندگی افراد مختلف نگاه کنید متوجه خواهید شد که افراد عادی بیشتر از درآمد و دارایی خود هزینه می کنند. اما ثروتمندان اهل شوآف نیستند و معمولاً کمتر از توانایی خود خرج خواهند کرد.

ثروتمندان مدیریت بحران موفق و توانایی کنترل شرایط دشوار را دارند

سعی کنید قدرت مدیریت بحران خود را تقویت کنید. افرادی که در کسب و کار خود موفق هستند و در دسته افراد ثروتمند به شمار می آیند، معمولا توانایی و مهارت برای رسیدگی به شرایط دشوار را دارند. در مشکلات و بحران ها خود را نمی بازند و به راحتی می توانند شرایط مختلف را اداره کنند.

اولویت های خود را به خوبی می‌شناسند

یکی از مهمترین رازهای زندگی ثروتمندان که شاید متوجه نشده باشید این است که افراد ثروتمند و موفق توانسته اند امور خود را به طور دقیق و صحیح در اولویت قرار دهند. اولویت های خود را می دانند. این اولویت ها در برنامه روزمره یا در راه دستیابی به اهداف بزرگ و کوچک خود رعایت می شود. علاوه بر این، تقویم و برنامه روزانه آنها با توجه به این اولویت ها تعیین می‌شود.

ثروتمندان فرصت ایجاد می کنند

افراد موفق از هر فرصتی که سر راهشان قرار می‌گیرد نهایت استفاده را می‌برند. هرگز فرصت ها را از دست نمی دهند. آنها می‌دانند که هر فرصتی برای موفقیت که پیش رویشان قرار می گیرد، امکان دارد برای بقیه عمرشان به دستشون نرسد. آنها معتقدند که شانس فقط یک بار به آنها روی می کند، بنابراین با به تعویق انداختن و ترس از خطر فرصت را از بین نمی برند.

هرگز ناامید و دلسرد نخواهند شد

اگرچه شاید بهتر باشد بگوییم، هرگز برای مدت طولانی ناامید نمی مانند. آنها در تلاش هستند تا در مسیر راه نور امید را در قلبشان روشن کنند. بسیاری از ما می توانیم پس از چند شکست یا سقوط در مناطق مختلف دیگر روحیه خود را از دست بدهیم و از ادامه دادن مسیرمان باز بمانیم. اما راز پولدار شدن زندگی ثروتمندان این است که هرگز به طور کامل دلسرد نمی شوند و همیشه راهی برای ادامه کار پیدا می کنند.

ثروتمندان وقت خود را تلف نمی‌کنند و از تعلل پرهیز می‌کنند

به تعویق انداختن یک عادت مخرب است که به دلایل مختلف رخ می دهد. به عنوان مثال برخی از افراد به دلیل کمال گرایی شدید که می تواند به شدت آسیب زننده باشد به اهمال کاری دچار می شوند. برخی نیز امکان دارد به دلیل نداشتن برنامه کاری منظم در این ورطه بیفتند. در هر صورت یکی از رازهای موفقیت پرهیز از تعلل و جلوگیری از اتلاف وقت است.

راز موفقیت ثروتمندان دنیا از زبان خودشان

رمز موفقیت افراد پولدار دنیا چیست

راز موفقیت وارن بافت: کاری را انجام دهید که دوستش دارید

لذت بردن از کار، برای موفقیت حیاتی است. بدون شادی، شما قطعا انگیزه خود را از دست خواهید داد و کمتر تلاش خواهید کرد. در نتیجه اگر می‌توانید، کاری که دوست دارید را انجام بدهید. اگر نه کاری که انجام می‌دهید را دوست بدارید.

راز موفقیت بیل گیتس: ثابت قدم باشید

شما باید در مورد چیزهای درست سازگار و ثابت قدم باشید نه در مورد هر کاری. وقتی می فهمید چه چیزی را دوست دارید و چگونه می توانید از آن به کسب درآمد برسید، باید تحمل کنید و به انجام آن مشغول بمانید. چیزهای خوب همیشه زمان می برد.

راز موفقیت ریچارد برانسون: با هدف و قصد زندگی کنید

شما باید یک هدف برای موفقیت داشته باشید! برانسون در مورد اهمیت قصد و هدف بسیار می داند که می گوید بدون آن روز شما از دست خواهد رفت. برای موفقیت باید اولویت ها را تعیین کنید و به محض اینکه صبح از خواب بیدار شدید، باید یکی یکی شروع کنید به اولویت های خود برسید تا احساس خوبی داشته باشید.

راز موفقیت مارک کوبان: انعطاف‌پذیر باشید

همه ما گاهی روزهای بدی هم ممکن است داشته باشیم، حتی میلیاردرها! اگر می خواهید موفق شوید باید حافظه کوتاهی داشته باشید تا از شکست ها درس بگیرید و دوباره ادامه دهید. انعطاف پذیری در برابر مشکلات راز موفقیت ثروتمندان دنیا است.

راز موفقیت مارک زاکربرگ: هدف و چشم‌انداز داشته باشید

اکثر افراد موفق دید روشن و مشخصی از کاری که می خواهند انجام دهند دارند. ابتدا باید مشکل را شناسایی کنید و سپس تلاش خود را بر روی حل مشکل و دستیابی به هدف خود با کار و تعهد عمیق تر متمرکز کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی رمز و راز موفقیت ثروتمندان دنیا مانند ایلان ماسک، بیل گیتس و … پرداختیم و اینکه چه نکاتی را در زندگی کاری و شخصی خود استفاده می کنند. درس های موفقیت ثروتمندان جهان برای همه جذاب است. زیرا این درس ها می توانند روند زندگی را تغییر دهند. اما فقط خواندن این نکات و رازها نمی تواند کمک کند. شما باید این درس ها را با تمام وجود باور داشته باشید و به کار ببندید. در این مقاله در مورد تفاوت افراد عادی و افراد ثروتمند و تفاوت هایی که در طرز فکر و نگرش خود دارند صحبت کردیم. بنابراین زمانی می توانید به موفقیت دست پیدا کنید که زندگی و رمز موفقیت افراد پولدار را برای خود الگو قرار دهید.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود