سرمایه گذاری راه نجات از نابودی مالی

سرمایه گذاری راه نجات از نابودی مالی

در زندگی به ما اطلاعات غلطی در مورد پول و نحوه کسب درآمد داده شده است و با این اطلاعات غلط و ناچیز به دنیای کار وارد شدیم و یاد گرفته ایم که کار را صرفا برای کسب درآمد انجام دهیم. اگر تمرکز شما تنها روی پول درآوردن بوده و هیچ ایده‌ای در مورد حفظ آن ندارید، باید بدانید که این طرز فکر درست نیست و حقیقت خیلی دردآورتر از اینهاست. شما باید این ذهنیت را که هر نوع پس اندازی خوب است را از خودتان دور کنید. در این مطلب از خودساخته که درباره سرمایه گذاری و گذر از بحران مالی و آینده نگری مالی است ،به شما می گوییم که یک روش بسیار ساده‌تر در مورد حفظ ارزش درآمد و پولی که به‌دست می‌آورید وجود دارد، که شما را از لحاظ مالی آماده‌تر می‌کند. این روش به شما این امکان را می‌دهد که در صورت انتخاب آن استرس کمتری داشته باشید و کمتر کار کنید.

 

سرمایه گذاری راه نجات از نابودی مالی

رشد سرمایه با برنامه ریزی صحیح برای پس انداز

 

میزان درآمد هیچ اهمیتی نخواهد داشت

اگر حقیقت را نپذیرید و نحوه کار کردن با پول را نیاموزید، ممکن است درآمد زیادی داشته باشید اما در عین حال مقدار زیادی پول از دست خواهید داد. این موضوع افراد مشهور و عادی هم نمیشناسد مثلا مایک تایسون، بکسور اسطوره ایی آمریکایی درآمد زیادی از ورزش بدست آورد اما در حال حاضر ورشکسته‌ است.

طی یک بررسی نشان داده شد که بیشتر برندگان لاتاری که میلیون‌ها دلار دریافت می‌کنند، طی سه تا پنج سال ورشکسته می‌شوند؛ این در حالی است که مردم عادی به این شکل نیستند. افرادی وجود دارند که 500 هزار دلار در سال پول می‌گیرند؛ اما وقتی رکود اقتصادی اخیر رخ داد، تمام پول خود را باختند. پس پول درآوردن، آسان‌ترین بخش این مفاهیم خواهد بود.

میزان پولی که پس‌ انداز می‌کنید هیچ اهمیتی ندارد

اگر از روش سنتیی پول درآوردن و پس از آن پس‌ انداز کردن استفاده می‌کنید باید بدانید که این کار اصلا پایان خوبی برای شما رقم نمی زند. در هر لحظه ای که پس انداز می‌کنید، به میزان تورمی که شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد اضافه می شود. و نتیجه این است که تمام کار و تلاش شما حیف خواهد شد. آیا واقعا این‌ کار درست است که نتیجه سخت کار کردن خود را با پس‌انداز کردن بی‌ارزش کیند؟ این کار از هر عقل سلیمی بعید است.

همچنین بخوانید:  6 مهارت اساسی درباره‌ی میلیونرهای خودساخته

 

خوب راه حل چیست؟ بله، راه حل این است‌که پول برای شما کار کند، نه شما برای پول!

 

راه حل مشکل افت ارزش پس‌ انداز پول ساده است و واقعا لازم نیست که یک سرمایه‌گذار کهنه کار مانند وارن بافت باشید تا آن را بدانید. بلکه این تغییر رویکرد شماست که می‌تواند از نابودی مالی شما جلوگیری کند.

این موضوع به این ربط ندارد که شما چقدر درآمدزایی دارید یا حتی چقدر پس‌ انداز می‌کنید. بلکه همگی‌ این‌ها به میزان پولی که سرمایه گذاری می‌کنید، بستگی خواهد داشت. به زبان ساده، سرمایه‌گذاری یعنی، پول‌تان را در جایی قرار می‌دهید که برای شما کار کند.

این درست است که پول شما می بایست خرج سرمایه‌گذاری شود اما راه حل کسب پول در واقع پس اندازی است که با هدف درست انجام گردیده است. گزینه‌های مختلفی پیش روی شماست که احتمالا خودتان از قبل می شناختید پس فقط کافی است به آن عمل کنید. طلا، املاک و مستغلات، اوراق قرضه، خودرو و ارزهای دیجیتال از جمله این موارد هستند تا دارایی شما را از افت ارزش ناشی از تورم حفظ کنند.

باید بدانید که حتی اگر پول خود را هم سرمایه‌گذاری کنید، باز هم به تنهایی به شما کمکی نخواهد شد. به این دلیل که باید اصل تنوع یا سبد سرمایه گذاری را هم در نظر داشته باشید.

سخت‌ترین بخش این کار آن‌جایی است که ما باید بدانیم که چه مقدار از پول را در چه دارایی‌هایی، باید سرمایه‌گذاری کنیم. شرکت Hedge Funds، که میلیاردها دلار را طی چندین دهه سرمایه‌گذاری کرده است، با استفاده از این مهارت به یک غول سرمایه گذاری تبدیل شده است.

همچنین بخوانید:  استرس در حال از بین بردن شماست؟ اگر این‌طور است،  مقابله با استرس را یاد بگیرید.

راه حل این مشکل برای هر فرد متفاوت است. میزان سرمایه‌گذاری در هر کلاس دارایی به وضعیت مالی و سن شما بستگی دارد.

اگر بدهی دارید و یا اصلا ورشکسته هستید، پس باید قبل از نگرانی در مورد شناخت زمینه های سرمایه‌گذاری، روی حل کردن این مشکل تمرکز کنید. اگر بدهی ندارید، اما فقط کمتر از 10 هزار دلار سرمایه دارید، باید محتاطانه رفتار کنید؛ چون احتمالا به آن پول نیاز دارید و باید در دسترس‌تان باشد. اگر 100هزار دلار یا بیشتر از آن برای سرمایه گذاری دارید شانس خوبی برای مطالعه زمینه های مختلف سرمایه گذاری دارید.

خلاصه این که راه نجات خود از لحاظ مالی این است که یاد بگیرید کجا پول خود را سرمایه‌گذاری کنید و چقدر از آن را در دارایی‌های مختلف اختصاص دهید. به زبان ساده اینکه شما باید یاد بگیرید که در کدام دارایی، چقدر پول سرمایه‌گذاری کنید و چند درصد بر ارزش آن دارایی و سرمایه شما افزوده خواهد شد. پس در مورد هر یک از کلاس‌های دارایی موجود مانند طلا، ملک و ارز اطلاعات جمع‌آوری کنید و پس از آن پول خود را به ترتیب به آن‌ها اختصاص دهید.

چالش پیش روی تلاش های ما برای نجات درآمدهایمان

چالش پیش روی تلاش های ما برای نجات درآمدهایمان

 

هر یک از این دارایی‌های فوق، دارای زیر شاخه هایی هستند. به طور مثال خرید ملک های  بی‌ارزش و مشکل دار؛ بعضی از سهام های مربوط به شرکت های کوچک و بی آینده یا خرید رمز ارزهای بدون امکان رشد قطعا پول شما را نابود خواهد کرد. این مرحله‌ی بعدی جزئیات است که باید آن‌ها را یاد بگیرید تا بتوانید بهتر سرمایه‌گذاری کنید و سود بیشتری داشته‌ باشید.

آسان ترین راه حل برای این مشکل این است که برای سرمایه‌گذاری در هر یک از موارد بالا، هریک از آنها را زیر نظر داشته باشید و بررسی کنید. مثلا در بحث رمز ارزها شاخص های زیادی وجود دارند که مشخص می کنند خرید کدام کوین سود بیشتری را به همراه دارد.

همچنین بخوانید:  راه کار های کارآفرین اینترنتی موفق شدن!

اگر که می خواهید تا فروش فوق العاده ای داشته باشید حتما این مطلب را همراه با ما باشید : دوره آنلاین ” فروش فوق العاده “ دکتر کاویانی

 

 

وضعیت اقتصادی حاکم در زمان سرمایه گذاری

آخرین موردی که وجود دارد و باید در هنگام سرمایه‌گذاری پول و متنوع کردن دارایی‌های مختلف بدانید، این است که جایگاه شما در چرخه اقتصادی کجاست؟ این یعنی باید بدانیم که آیا بازار بورس و سهام و همین‌طور اقتصاد ما در دوره رشد شدید، رشد بسیار اندک یا رکود اقتصادی است.

تغییرات آمار اقتصادی

تحقیق در مورد وضعیت بازارها بسیار مهم خواهد بود زیرا به شما این امکان را می‌دهد که ببینید الان باید کدام کالای سرمایه ای را بخرید. در حال حاضر، وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست. حجم صادرات نفت منفی شده، سرعت و حجم چاپ پول به حداکثر رسیده، اوراق بهادار پربازده‌مان به شدت منفی شده و تورمی که حالا سالهاست بیش‌ از حالت عادی خودش در حال افزایش است.

بنابراین شاید پیش خودتان فکر کنید که در دوران بحران و رکود اقتصادی، خرید کالا بهترین راه است، چون احتمالا تخفیف می‌گیرید. شاید بهتر باشد دیگر به فکر خرید سهام نباشید؛ چون برخی از آن‌ها هیچ سودی برای شما نخواهند داشت که هیچ ضرر هم دارند. ترجیحا باید دارایی‌هایی که ضدتورم هستند را شناخته و در نظر بگیرید زیرا این موارد در برابر تورم مقاومت می‌کنند. چون در حال حاضر اصلا نمی‌توان آینده را پیش‌بینی نمود.

سخن پایانی

پس‌انداز پول و سرمایه گذاری اشتباه زندگی مالی شما را تهدید به نابودی خواهد کرد. همان‌طور که می‌بینید، بر اثر افزایش نرخ تورم، ارزش پول هم روز به روز کمتر می‌شود. کار و کسب درآمد، در صورتی که در راه اشتباهی  هزینه شود، بی‌فایده است. پس تنها استراتژی منطقی در مورد بهتر شدن وضعیت مالی‌تان این است که یاد بگیرید پول‌تان را طوری سرمایه‌گذاری کنید تا پول‌تان برای شما کار کرده و در اثر افزایش نرخ تورم از بین نرود.

پس پول خود را در دارایی‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنید تا در مواقع بحران و رکود اقتصادی از شما محافظت کند. سپس وقتی در مورد سرمایه‌گذاری می‌اندیشید، سن خود، شرایط و وضعیت مالی‌تان و چگونگی پخش کردن سرمایه‌تان در دارایی‌های مختلف را در نظر بگیرید.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

یک پاسخ

  1. سلام … این مطلب رو خوندم. موافقم و یکی از نکاتی که واقعا برای من به شخصه در این برهه زمانی کشور که دچار رکود شدید اقتصادی هستیم صدق کرده تا الان همین بحث پس انداز پولی بوده که توی کارم دارم بدست میارم و از همه مهمتر سرمایه گذاری روی کارم بوده. بسیار ممنون از مقاله خوبتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود