عادات غلط در مدیریت زمان که به شکست می‌انجامد

قانون مدیریت زمان

مدیریت زمان از آن جهت حیاتی است که می تواند به تعیین موفقیت ما کمک کند و مهم است که از رفتارهای خاصی که کل برنامه ریزی شما را نابود می کند اجتناب کنید. برای داشتن برنامه‌ریزی زمانی مناسب باید برخی از عادات و رفتارهای خود را ترک کنید، خصوصا آن‌ رفتاری که شما را از اهداف‌تان دور می‌کند.  برخی افراد ذاتا توانایی بالایی در مدیریت زمان دارند. شاید برخی این ترفندها را آموخته باشند اما تعداد معدودی از روی شانس و اقبال می‌توانند برای وقت خود برنامه‌ریزی کنند. برای این‌که در زندگی برنامه ریزی درستی داشته باشید، باید مسائل زیادی را یاد بگیرید. در این مقاله عادات اشتباه افراد ناموفق را گردآوری کرده‌ایم که باعث می‌شود این افراد نتوانند برنامه‌ریزی زمانی داشته باشند. با اطلاع از این موارد و اجتناب از آن‌ها می‌توانید در مسیر تحقق اهداف‌تان قرار بگیرید.

عادات غلط در استفاده از زمان و بهره وری از آن

عادات غلط در استفاده از زمان و بهره وری از آن

برای موفقیت در هر کاری باید مدیریت زمان را با پرهیز از موارد زیر انجام دهید:

عدم داشتن برنامه ریزی

به نظر شما برنامه ریزی فقط برای رفت و آمد اتوبوس، قطار یا هواپیما است یا فقط افراد سخت گیر دنبال برنامه ریزی هستند؟ نه؛ اشتباه می کنی. باید بدانید که داشتن برنامه و هدف در زندگی ضروری است. اگر به دنبال پیشرفت هستید و می خواهید موفق شوید، باید برای کارهای روزانه خود برنامه ریزی کنید، آنها را اولویت بندی کنید و به برنامه خود پایبند باشید. اگر برنامه ریزی نکنید، وقت خود را تلف می کنید و هرگز زمان کافی برای انجام کارهای مفید نخواهید داشت.

کارهای خود را یادداشت نمی‌کنند

یکی از عادات منفی افراد ناموفق این است که به دستاوردها و اتفاقات زندگی و کاری خود توجه نمی کنند. با نوشتن وقایع روز، برنامه ریزی، یادداشت برداری از کارهای انجام شده و کارهایی که هنوز کامل نشده اند، دید بهتری نسبت به کار خود خواهید داشت. از این طریق می توانید نقاط ضعف خود را تقویت کنید و بر موفقیت ها و نقاط قوت خود تمرکز کنید.

به جهت مدیریت زمان ، خیلی زود حواسشان پرت می شود

اگر انسان بتواند بدون برنامه ریزی و ذاتاً تصمیمات درست بگیرد، در مواقع بحرانی آرام خواهد بود. این ویژگی ممکن است بسیار جذاب باشد، اما می تواند بسیار حواس پرت کننده باشد. افراد ناموفق نمی توانند روی کاری که انجام می دهند تمرکز کنند و این می تواند منجر به برنامه ریزی زمانی ضعیف شود. آیا تا به حال تصویری از یک پنگوئن زیبا دیده اید و چندین ساعت را صرف تماشای تصاویر بچه حیوانات در پینترست کرده اید؟ اگر چنین است، راهی برای پرت کردن حواس خود پیدا کنید.

برای مدیریت زمان ، مدام اهمال کاری می کنند

تقریباً همه مردم اغلب کار خود را به تعویق می اندازند. این مشکلی ندارد و کاملا طبیعی است. اما اگر کسی همیشه کار آنها را قطع کند، هرگز نمی تواند طعم موفقیت را بچشد. این افراد هرگز کارهای مهم را در زمان مناسب انجام نمی دهند، بنابراین باید راهی برای برنامه ریزی درست پیدا کنند.

همچنین بخوانید:  هدف گذاری از دیدگاه ناپلئون هیل

هیچ قانون و مقررات خاصی در زندگی آنها وجود ندارد

هیچ قانون و مقررات خاصی در زندگی آنها وجود ندارد

منظورم قوانین پیچیده نیست. یعنی برنامه ریزی مشخصی برای روز داشته باشید و طبق قوانین خودتان زندگی کنید. به عنوان مثال، می توانید خود را مجبور کنید صبح زود یک فنجان قهوه بنوشید یا در غروب آفتاب ورزش های یوگا انجام دهید. هدف ایجاد عادات مثبتی است که باید هر روز در زمان مشخصی انجام دهید.

 هیچ برنامه ای برای شاد بودن ندارند

اگر زندگی شما تکراری است، آیا می توانید شاد و پرانرژی باشید؟ البته نه، اما چه باید کرد؟ بهتر است برای لحظات مفرح و شاد برنامه ریزی کنید. به برنامه های خود پایبند باشید و آنها را فراموش نکنید. زمانی که مشغول هستید و مدام مشغول هستید، اگر نتوانید زمانی را به تفریح ​​و آرامش خود اختصاص دهید، هیچ موفقیتی نخواهید داشت. گاهی اوقات افراد ناموفق در یک دوره زمانی پیشرفت می کنند، اما در دراز مدت انگیزه خود را از دست می دهند و در نهایت طعم خوشبختی و موفقیت را نمی چشند.

برای مدیریت زمان ، هیچ برنامه ای برای آخر هفته ندارند

برای روزهای جمعه و تعطیلات خود برنامه ریزی داشته باشید. برای استراحت، کنار خانواده و تفریح ​​برنامه ریزی کنید. هرگز آخر هفته را یک روز کسل کننده در نظر نگیرید، بلکه آن را فرصتی برای استراحت و تجدید قوا در نظر بگیرید.

برای مدیریت زمان ، هیچ هدفی برای خود ندارند

مهمترین مسئله زندگی شما چیست؟ آیا این هفته اولویت دارد یا این ماه؟ افراد ناموفق برای خود هدف تعیین نمی کنند. اما هدف گذاری کمک می کند زندگی شما در جهت درست حرکت کند. قصد ندارید برای تمام ساعات روز برنامه ریزی کنید، فقط باید هدف داشته باشید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

برای مدیریت زمان ، هیچ اولویتی در زندگی ندارند

خوب است که پول، زمان، کار و زندگی شخصی خود را در اولویت قرار دهید. البته اولویت بندی برای زمان اهمیت بیشتری دارد. این کار انجام کارهای مهم را تضمین می کند.

 خودشان را زیر سوال می برند

قطعاً وقتی فردی را می بینید که به مدیریت زمان توجهی نمی کند، فکر می کنید آن فرد تنبل است و تمام عمرش را بیهوده می گذراند.

اما باید بدانید که افراد نامنظم به چند دسته تقسیم می شوند. برخی افراد فقط کار را به تعویق می اندازند و در آخرین لحظه با استرس تصمیم می گیرند هر کاری را انجام دهند. برخی دیگر به برنامه خود پایبند نیستند و پس از چند روز می روند.

افراد ناموفق اگر نتوانند زمین مناسبی داشته باشند، ناامید می شوند، پس روی یک کاپو خوب سرمایه گذاری کنید. این احساس وضعیت را بدتر از آنچه هست می کند. پس باید چنین نقطه ضعفی را در خود از بین ببرید.

همچنین بخوانید:  راهکارهای موثر برای افزایش اعتبار در محیط کار

قانون ثانیه‌ها را در مدیریت زمان رعایت نمی‌کنند

یک استاد خردمند و دانا بنام یودا جمله معروفی دارد که می گوید: «سعی نکن… انجام بده». اگر به این جمله ایمان داشته باشید و در زندگی خود به آن عمل کنید مدام برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کنید. حتی اگر بارها شکست را تجربه کنید باز هم به خودتان فرصت عقب نشینی نمی دهید. در واقع فاصله‌ای اندک را بین شکست‌ها و ازسرگیری فعالیت‌هایتان قرار می دهید. همیشه آغاز یک کار که قبلاً با شکست همراه بوده است سخت‌ترین بخش است اما انجام دان همین بخش که به دشوار بودن آن واقف هستید برای شما که فردی هدفمند هستید بسیار ساده خواهد بود؛ چون شما به خوبی می دانید از زندگی چه می خواهید و برای آن که به خواسته خود برسید با تمام وجود تلاش می کنید. با یک طرز تفکر زیبا نقش پررنگی در موفقیت خود داشته باشید و قوانینی وجود دارد که تنها در عرض چند ثانیه روش زندگی شما را به آنچه می خواهید تغییر می دهد.

 

قانون پنج ثانیه در مدیریت زمان

قانون پنج ثانیه در مدیریت زمان

در قانون پنج ثانیه، مغز تمام تمایلات خود را به موقعیت فعلی خود حفظ می کند. در واقع این قانون بر اینرسی مغز غلبه کرده و وارد مسیر مثبت می شود. مل رابینز نویسنده و سخنران می گوید: «بین دانش و علم فاصله وجود دارد. با فکر کردن به ایده های جدید، مغز را از یک منطقه راحت خارج می کنید و باعث ترس و ناامنی می شوید و مغز در این شرایط فقط سعی می کند شما را از انجام آن منصرف کند. تفاوت بسیار کمی بین هر ایده و عمل در حدود پنج ثانیه وجود دارد. بنابراین صبر بیش از حد شما باعث می شود که راه قبلی خود را ادامه دهید و اگر سرعت عملتان کم است، باید منتظر اتفاقات جدید باشید.

پس از برخورد با ترس یا هر موضوع ترسناک، فقط از پنج تا یک بشمارید. از آنجایی که مغز انسان به شمردن اعداد به صورت افزایشی عادت دارد، می توانید با شمارش معکوس با این عادت مقابله کنید و مغز شما می تواند با انجام کارهای جدید کنار بیاید. با تمرین قانون پنج ثانیه، این قانون را به یک عادت جدید تبدیل می کنید و اعتماد به نفس و شجاعت یک فرد متفاوت را ایجاد می کنید. به عنوان مثال، وقتی به دنبال شغل جدیدی هستید یا به درخواست افزایش حقوق فکر می کنید، قانون پنج ثانیه قطعا به شما کمک خواهد کرد. زیرا عادت به این قانون در تصمیم گیری های مهم بسیار موثر است.

قانون بیست ثانیه در مدیریت زمان

قانون بیست ثانیه در مدیریت زمان

قانون بیست ثانیه قانون دیگری است که هر فردی می تواند با انجام ندادن بسیاری از عادات قدیمی به خود کمک کند تا کارهایی را انجام دهد که برای او مفیدتر است. بیشتر مردم به دنبال آینده ای بهتر هستند تا دقیقا بدانند چه کاری انجام دهند. تنبل نباشید و هر چه زودتر اقدام کنید. یکی از عادت های قدیمی و بدی که تقریباً همه دارند: همه ما به خوبی می دانیم که باید کمتر تلویزیون ببینیم و بیشتر ورزش کنیم، اما هر روز که از سر کار به خانه می آییم خسته هستیم. روی تلویزیون دراز می کشیم و تماشا می کنیم. پس برای رهایی از عادات بد، ابتدا عادات خوب را در خود ایجاد کنید. حتما این کار را انجام دهید تا انرژی لازم برای انجام آنها تغییر کند. به عنوان مثال، اگر به نواختن گیتار یا هر ساز دیگری علاقه دارید، گیتار خود را در جایی که همیشه می نشینید قرار دهید، یا اگر می خواهید عادت تماشای تلویزیون را برای همیشه کنار بگذارید، باتری کنترل را بردارید و آن را در یک دستگاه قرار دهید. محل. مطمئن شوید که حداقل زمان لازم برای حذف آن بیست ثانیه است. در این صورت پس از بازگشت از محل کار با برداشتن کنترلر تلویزیون متوجه خالی بودن باتری می شوید و دیگر نمی توانید برنامه های تلویزیونی را تماشا کنید. اما در عوض گیتار خود را در جایی قرار می دهید که همیشه در آن بنشینید و به راحتی آن را تمرین کنید.

همچنین بخوانید:  شغلمو دوس ندارم...!

قانون بیست ثانیه در مدیریت زمان

قانون سی ثانیه در مدیریت زمان

اما قانون دیگری وجود دارد که به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید و آن قانون ۳۰-۳۰-۳۰ نام دارد. این قانون ابتدا اهداف شما را به قطعات بسیار کوچک و در دسترس تقسیم می کند. زیرا گاهی اوقات ممکن است اهداف هر فرد آنقدر بزرگ باشد که حتی جرات نزدیک شدن به آنها را نداشته باشید. بنابراین قانون ۳۰-۳۰-۳۰ تمرینی است برای آزمایش افکار و ایده های جدید و خلاقانه ای که در ذهن دارید. اما نحوه انجام این کار به این صورت است: باید زمان بیشتری را برای انجام کارهایی که دوست دارید و زمان کمتری را برای انجام کارهایی که از آنها لذت می برید صرف کنید. اگر تصمیم جدی برای امتحان یا اجرای این روش در زندگی خود دارید، به این نکات بسیار توجه کنید. در روز اول سی ثانیه بیشتر، در مورد چیزهایی که دوست ندارید ۳۰ ثانیه کمتر و در روزهای بعد ۳۰ ثانیه بیشتر انجام دهید. هرچه بیشتر انجام دهید، بهتر متوجه خواهید شد که آیا ارزش انجام آن را دارد یا باید آن را رها کنید. بنابراین با گذشت زمان، مدت زمان انجام کار را به سی روز افزایش دهید و سپس از خود بپرسید که آیا در سی سال آینده باز هم می‌توانید همان کار را انجام دهید. پرسیدن این سوال به شما کمک می کند تا ارزیابی کنید و تشخیص دهید که چه کاری باید انجام شود و چه چیزی باید کنار گذاشته شود.

سخن پایانی

مدیریت زمان فرآیند سازماندهی و برنامه ریزی و نحوه تقسیم زمان بین فعالیت های مختلف است. این کار را درست انجام دهید تا در نهایت هوشمندانه‌تر کار می‌کنید و نه سخت‌تر. با زمان بندی مناسب کارهای بیشتری را در زمان کمتری انجام داده و با مدیریت دستاوردهای خود موفقیت را به چنگ آورید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با تیم خودساخته در میان بگذارید.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود