آینده ماینینگ بیت کوین چگونه خواهد بود؟

آینده ماینینگ بیت کوین چگونه خواهد بود؟
 آینده ماینینگ بیت کوین چگونه خواهد بود؟
آینده ماینینگ بیت کوین چگونه خواهد بود؟

بیت کوین چیست؟  

بیت کوین نوعی پول و ارز مجازی که از سال ۲۰۰۸ پا به عرصه­ اقتصاد گذاشته است و به گفته برخی از کارشناسان آینده‌ی روشنی در جهان خواهد داشت. بیت کوین مانند پول‌های رایج سکه و اسکناس ماهیت فیزیکی ندارد و فقط یک نوع کد رایانه‌ای است که ارزش مادی دارد.

راه­ های خرید بیت کوین

همان‌طور که بیان شد، بیت کوین ماهیت فیزیکی ندارد و خرید وفروش و استفاده از آن فقط از طریق دنیای مجازی امکان‌پذیر است. خرید و فروش بیت کوین از طریق صرافی های رسمی فروش بیت کوین و به‌صورت مستقیم از سایر افراد انجام می‌گردد. برای این کار لازم است ابتدا یک کیف پول مجازی برای خود تهیه و آن ­را رمز­گذاری کنید. کلیه­ دادوستدها و معاملات شما با بیت کوین در این کیف ذخیره خواهد شد.

 

قیمت بیت کوین

نماد این پول مجازی BTC است. قیمت این پول براساس میزان عرضه و تقاضا مشخص می‌شود و مانند قیمت سایر ارزها دارای نوسان است و بنا به خواست خریدار به دلار و یا ریال محاسبه می­شود. سایت‌های مختلفی برای اطلاع از آخرین قیمت بیت کوین وجود دارد که می‌توانید قیمت واقعی معامله­ بیت کوین را در آن مشاهده نمایید و پس از خرید، آن را به فروشندگانی که با این ارز معامله می‌کنند بفروشید.

همچنین بخوانید:  بهترین مسیر برای دستیابی به استقلال مالی 

دسترسی به بیت کوین

همانطور که گفته شد، بیت کوین ها را در کیف پول ها نگه می دارند. اما روش دسترسی به کیف پول می تواند متفاوت باشد. برخی کیف پول ها از چند پلت فورم مختلف پشتیبانی می کنند. برای مثال یک کیف پول می تواند هم روی اپلیکیشن موبایلی باشد. هم به صورت یک وبسایت و همچنین یک نرم افزار کامپیوتری و حتی یک برگه کاغذ باشد. شما در انتخاب کیف پول باید بررسی کنید و هر یک از روش های دسترسی به بیت کوین مناسب بود، می توانید از آن استفاده کنید.

استخراج یا ماینینگ بیت کوین چیست؟

برای استفاده گسترده از بیت کوین و افزایش موجودی خود، شما نیاز به استخراج یا ماینینگ بیت کوین دارید. به شخصی که این کار را با استفاده از کامپیوترهای مخصوص انجام می­دهد ماینر گفته می‌­شود. ماینینگ بیت کوین در ابتدا به آسانی انجام می‌شد؛ امّا با گذشت زمان و افزایش تراکنش‌های بیت کوین انجام این کار چندان آسان نیست و فقط با کامپیوترهای مخصوص امکان‌پذیر است.

برای استخراج شما می­‌توانید به استخراج بیت کوین پیوسته و در آنجا به‌صورت گروهی پس از تایید درستی تراکنش‌های انجام‌شده و حل مسائل رمزگذاری شده، بیت کوین پاداش بگیرید. به دلیل اینکه ماینینگ بیت کوین  نیاز به یک دستگاه قوی با باتری فوق پیشرفته دارد، انجام آن با تلفن همراه و یا کامپیوتر معمولی تقریباً غیرممکن است.

مقدار استخراج بیت کوین

به‌طورکلی در سراسر دنیا فقط ۲۱ میلیون بیت کوین وجود دارد و این عدد در آینده تغییری نخواهد کرد. تاکنون حدود هشتاد درصد از کل آن استخراج‌شده و فقط بیست درصد باقی‌مانده است. پروژه استخراج بیت کوین به‌گونه‌ای است که با گذشت زمان و کم شدن تعداد بیت کوین‌ها اهدای پاداش و سرعت این استخراج  کمتر می‌­شود و استخراج ۲۰ درصد باقیمانده سالیان سال ادامه خواهد داشت.

همچنین بخوانید:  چطور در طی دو سال به یک میلیارد درآمد برسیم؟

درآمد ماینینگ بیت کوین

میزان درآمد و سود شما از استخراج به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مهم­ترین عوامل مؤثر در سود، میزان سرمایه‌گذاری اولیه­ شماست؛ به این صورت که هرچقدر برای میزان انرژی و نوع دستگاه استخراج هزینه کنید، سود نهایی شما بیشتر خواهد شد. سایت‌های مخصوصی با نام ماشین‌حساب استخراج وجود دارند که با وارد کردن نام دستگاه، محاسبه میزان انرژی مصرفی و برآورد هزینه‌های جاری سود خالص استخراج را برایتان محاسبه می‌کند.

تحریم و ماینینگ بیت کوین

با ادامه روند تحریم‌های علیه ایران و تحریم سیستم­های بانکی بسیاری از سرمایه‌داران و تولیدکنندگان بزرگ، پرداخت­های بین‌المللی خود را با بیت کوین انجام می‌دهند چراکه پیگیری این نوع پرداخت غیرممکن است و به‌نوعی تحریم را دور می‌زند.

ماینینگ بیت کوین در ایران

با گسترش معاملات بیت کوینی در سراسر دنیا و ورود آن به ایران در سال ۱۳۹۶ بانک مرکزی به‌طور رسمی به‌کارگیری بیت کوین و خرید و فروش آن را ممنوع اعلام کرد. البته همه­ مسائل مربوط به بیت کوین همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و خرید و فروش آن غیرقانونی نیست و جرمی ندارد. مدتی است که واردات دستگاه‌های مخصوص استخراج به ایران آزاد شده است.‌‌‌

استخراج بیت ­کوین در ایران به دلیل ارزان بودن انرژی‌هایی نظیر برق بسیار پرسود است.
آینده ماینینگ بیت کوین چگونه خواهد بود؟
آینده ماینینگ بیت کوین چگونه خواهد بود؟

مقالات خواندنی: 

کسب درآمد با بیت کوین

بهترین راه‌های کسب درآمد از تلگرام در سال 2019

5 ایده خلاقانه پولساز خوب به جای تاکسیرانی بعد از ظهر

کسب درآمد با وبلاگ نویسی

چگونه درآمد دلاری داشته باشیم؟

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود