نگه‌داری پول در بانک : چرا و در چه شرایطی پولمان را از بانک خارج کنیم؟

از جمله این راه‌ها می‌توان به سرمایه گذاری در بانک، بورس، خرید مسکن، طلا، ارزهای خارجی مثل دلار و یورو، سهام، بیمه عمر و یا ایجاد یک کسب و کار اشاره کرد.

در این مطلب می‌خوانید

چرا و در چه شرایطی پولمان را از بانک خارج کنیم؟ نکاتی برای نگه‌داری پول در بانک

بسیاری از افراد همیشه مقداری پس‌انداز دارند تا در شرایط سخت و زمانی که به پول احتیاج دارند، بتوانند از آن استفاده کنند، اما این سوال در ذهن اکثر افراد وجود دارد که پس‌انداز خود را کجا قرار دهند و یا چگونه وارد تجارت کنند تا سود بیشتری به آن‌ها بدهد؟ آیا با نگه‌داری پول در بانک می‌توان سود بیشتری کسب کرد؟

چرا و در چه شرایطی پولمان را از بانک خارج کنیم؟ نکاتی برای نگه‌داری پول در بانک
چرا و در چه شرایطی پولمان را از بانک خارج کنیم؟ نکاتی برای نگه‌داری پول در بانک

طبیعتا کسی پول و سرمایه خود را داخل خانه نگهداری نمی‌کند و با توجه به شرایط اقتصادی و سبک زندگی، میزان تورم، میزان سرمایه، ریسک‌پذیری و… هرکس راه خاصی را برای کسب سود بیشتر انتخاب می‌کند.

از جمله این راه‌ها می‌توان به سرمایه گذاری در بانک، بورس، خرید مسکن، طلا، ارزهای خارجی مثل دلار و یورو، سهام، بیمه عمر و یا ایجاد یک کسب و کار اشاره کرد.

همچنین بخوانید:  نشانه‌های ثروتمند شدن چیست؟

 

اما باید دید کدام روش و در چه مواقعی مناسب‌تر است؟

سرمایه‌گذاری در بانک

اولین و راحت‌ترین روش برای نگه‌داری پول  سرمایه گذاری در بانک است، همانطور که می‌دانید اقتصاد در حوزه‌های مختلف بسیار پرتلاطم است و در چنین شرایطی قطعا مطمئن‌ترین و کم ‌ریسک‌‌ترین نوع سرمایه‌گذاری، بانک است.

بورس و بازار سهام در کشور ما نسبت به سایر کشورها، بسیار کمتر توسعه پیدا کرده است و هنوز خیلی شناخته شده نیست اما این موضوع، همه ماجرا نیست و شاید دلیل اصلی حضور کم در بورس به دلیل ریسک بالا در این تجارت است و هرچه نوسانات بیشتر باشد میزان ریسک هم بیشتر می‌شود.

سرمایه‌گذاری در بانک و دریافت سود

اگر بانک را برای سرمایه‌گذاری خود انتخاب کرده‌‌اید باید توجه کنید که مقدار سودی که بانک‌ها به سپرده‌های شما پرداخت می‌کنند معمولا کمتر از میزان تورم است و در طولانی مدت شما به جای سود سرمایه در واقع زیان می‌کنید، اما نکته مثبت سرمایه‌گذاری در بانک، پائین بودن میزان ریسک  نسبت به روش‌های دیگر است و همچنین سود سرمایه و پول شما نیز در پایان هر ماه قابل برداشت است.

این در حالی است که روش‌های دیگر ممکن است در پایان یک ماه نه تنها سودی به شما تعلق نگیرد بلکه دسترسی به سودهای حاصل از قبل نیز به آسانی بانک نیست.

اگر مقدار سرمایه شما کم است، می‌توانید از بانک برای پس‌انداز پول و سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت استفاده کنید.

نکاتی برای نگه‌داری پول در بانک

بانک‌ها به شکل‌های مختلفی به سپرده‌های شما سود پرداخت می‌کنند که این سود ممکن است به صورت روزشمار یا ماه شمار باشد، مقدار سودی که از هر کدام از این روش‌ها به دست می‌آورید متفاوت است و قبل از تصمیم‌گیری برای انتخاب نوع سپرده، بهتر است با این تفاوت آشنا باشید.

  • بانک‌ها ممکن است سود حاصل از پول شما را به حساب اصلی یا به حسابی فرعی با سود کمتر یا بدون سود واریز کنند، پس در هنگام انتخاب نوع حساب این موضوع را در نظر داشته باشید و سپس تصمیم بگیرید.
  • شما در بانک ممکن است یک حساب کوتاه مدت یا بلندمدت داشته باشید، در حساب‌های بلندمدت اگر مبلغی از حساب را زودتر از موعد از بانک خارج کنید، مقدار سود سرمایه شما کاهش پیدا می‌کند.
  • اگر مقدار پول‌تان برای سرمایه‌گذاری در بانک زیاد است، بهتر است برای رعایت جوانب احتیاط و بالا بردن سطح اطمینان آن را بین دو یا چند بانک تقسیم کنید.
همچنین بخوانید:  بهترین کتابها درباره ثروتمند شدن

سرمایه‌گذاری در بانک برای دریافت وام بانکی

یکی از مهمترین نکات مثبت و مفید که می‌توانید سرمایه‌گذاری در بانک را انتخاب کنید، دریافت وام بانکی است، شما می‌توانید با نگه‌داری پول در بانک و پس‌انداز مقدار کم سرمایه در مدت زمان مشخص، وام دریافت کنید و سپس برای سرمایه‌گذاری بیشتر از روش‌های دیگر استفاده کنید.

 در هنگام سرمایه‌گذاری برای دریافت وام، شما باید بیشتر احتیاط کنید و همه موارد را در نظر بگیرید تا از وام دریافتی بهترین استفاده را داشته باشید، چون اگر وام  را از دست بدهید، به ناچار باید اصل پول و سود آن را به بانک پرداخت کنید، پس حتما قبل از دریافت وام برای انجام کاری که می‌خواهید انجام دهید برنامه‌ریزی کنید.

یادداشت: با نرخ تورم موجود در کشور و نوسانات حاکم؛ سود ۱۸ درصد وامی که با بانک می دهید در برابر سودی که از طریق سرمایه گذاری یا خرید کالا به شما می رسد؛ خیلی ناچیز باشد. 

نقش مشاوره برای انتخاب انواع سرمایه‌گذاری

یکی از مهمترین اصول و فاکتورها در سرمایه‌گذاری تحلیل بازار است و یا این که شما برای انتخاب مناسب از یک شخص باتجربه در این زمینه مشاوره بگیرید که آگاهی کامل از شرایط بازار را داشته باشد و با توجه به آن بهترین پیشنهاد را برای سرمایه‌گذاری به شما بدهد.

با در نظر گرفتن تمام این موارد بهتر است که تمام تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد قرار ندهید و از چندین روش برای نگه‌داری پول و سرمایه‌گذاری استفاده کنید.

سود و زیان دو روی سکه

سرمایه‌گذاری همیشه با ریسک همراه است، حتی زمانی که شما سرمایه خود را در بانک قرار می‌دهید، همچنین دانستن این نکته بسیار مهم و ضروری است که معمولا هرچه انتظار سود سرمایه‌گذاری از یک روش بیشتر باشد، ریسک ضرر هم در آن بیشتر خواهد بود، به عبارت بهتر هرچه شما ریسک بیشتری کنید، احتمال این‌که سود بیشتری به‌دست بیاورید هم افزایش می‌یابد.

همچنین بخوانید:  کاهش هزینه‌ها در سازمان

چرا و در چه شرایطی پول‌مان را از بانک خارج کنیم؟

در شرایط تورمی و بحران رشد افسارگسیخته قیمت ارز و طلا، افراد مختلف برای سرمایه‌گذاری روش‌های متفاوتی را انتخاب می‌کنند و عده‌ای از افراد پول و سرمایه خود را از بانک خارج می‌کنند تا بتوانند میزان سوددهی سرمایه خود را افزایش دهند.

  • عده‌ای با رشد روزافزون طلا و سکه ترجیح می‌دهند که با خرید طلا، سرمایه‌ خود را افزایش دهند.
  • برخی از افراد با خرید دلار، پول و سرمایه خود را از آسیب تورم حفظ می‌کنند.
  • تعدادی از افراد هم در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند، هرچند در نظر عموم مردم بازار بورس پرریسک است اما با این حال بورس هم طرفداران خود را دارد.
  • عده‌ای دیگر هم خرید مسکن و یا ماشین را روشی مطمئن‌تر می‌دانند و پول خود را از بانک خارج می‌کنند تا با خرید مسکن یک سرمایه‌گذاری مطمئن را تجربه کنند.
  • در این میان برخی افراد، سرمایه‌شان را برای ایجاد یک کسب و کار جدید و پرسود به کار می‌گیرند و یا کسب و کار قبلی خود را گسترش می‌دهند.

یادداشت: اگر روزی با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، سرمایه‌گذاری در هریک از قسمت‌های دیگر برای شما قابل اطمینان‌تر است و می‌توانید از آن ‌راه سود بیشتری را به دست بیاورید، بهتر است پول‌تان را از بانک خارج کرده و با روش‌های دیگر سرمایه‌گذاری کنید.

مقالات خواندنی:

پولار شدن به روش دکتر کاویانی

سه روند اصلی که مدیریت ثروت در سال ۲۰۲۰ را متحول خواهند کرد!

۲۰ از بهترین‌های ایده راه اندازی کسب و کار در ایران (با سرمایه کم)

سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی در ایران

بهترین روش‌ها برای پول درآوردن آسان در ایران | آسان‌ترین روش‌ برای پول درآوردن

روشی آسان برای کسب درآمد از طریق آپارات + ویدئو آموزشی

۵ روش برتر برای کسب درآمد با سرمایه کم (در ایران)

زندگی بدون شغل در آینده ؛ مروری بر مدل درآمد پایه همگانی (Universal Basic Income)

 

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود