همکاری در فروش (affiliate marketing) چیست ؟

امروزه یکی از منابع کسب درآمد، همکاری در فروش است. با وارد شدن به این شغل می‌توان در خانه ماند و کسب درآمد کرد. این روزها سیستم همکاری در فروش، در خواب هم برای افراد سود آور است.

در این سیستم نیازی نیست فرد از صبح تا شب در ترافیک قرار بگیرد و درگیر کارهای سنگین شود. کسی که کار همکاری در فروش را انجام می‌دهد، ویژگی‌ها و کاربردهای محصولات را معرفی می‌کند و مشتریان را برای خرید این محصولات ترغیب می‌کند.

این کار نیازی به تحصیلات بالا ندارد و فقط کافی است به این کار علاقه‌مند باشید و برای موفقیت در افزایش فروش تلاش کنید. شاید شما یکی از علاقه‌مندان به همکاری در فروش هستید یا جزو افرادی هستید که به دنبال کار می‌گردند. برای آشنایی بیشتر با این سیستم جذاب توضیحاتی ارائه می‌کنیم.

سیستم همکاری در فروش چه سیستمی است؟

حتماً این سؤال برایتان پیش آمده است که سیستم همکاری در فروش چیست؟ در این قسمت ما به پاسخ سؤال شما می‌پردازیم. این سیستم فرایندی است که از طریق بازاریابی محصولات به کسب درآمد دلاری می‌رسد. شاید نام این سیستم پیچیده به نظر برسد؛ ولی در واقع این طور نیست و بسیار ساده و راحت است.

در این سیستم، فرد یا افرادی که علاقه‌مند به یک سری محصولات خاص هستند (محصولات شرکت) شناسایی می‌شوند و تبلیغات برای این افراد انجام می‌شود. با این روش، مصرف کنندگان و مشتریان با محصولات آشنا می‌شوند و در صورت تمایل به خرید درصدی به بازاریاب یا همان فردی که همکاری در فروش را انجام می‌دهد می‌رسد.

شیوه کار در همکاری در فروش

شیوه کار سیستم همکاری در فروش چگونه است؟

فرایند بازاریابی در سیستم همکاری در فروش از سه رکن اصلی و مهم تشکیل شده است. این سه رکن عبارت‌اند از:

  •  تولیدکنندگان و فروشندگان محصول

فروشندگان می‌توانند یک دست‌فروش یا تشکل اقتصادی بزرگ باشند. محصولات هم می‌توانند یک محصول مثل لوازم خانگی یا یک خدمات مثل آموزش آشپزی یا کسب و کار پوشاک باشند. فروشندگان یا خود کار فروش را انجام می‌دهند یا این کار را به بازاریابان می‌سپارند.

البته تعدادی از فروشندگان محصولات برند و شناخته شده‌ای دارند و نیازی به استخدام بازاریاب نمی‌بینند و کار فروش را خود انجام داده و سود را به طور کامل به خود اختصاص می‌دهند.

  • همکاران فروش یا تبلیغ کنندگان

تبلیغ کننده، بازاریاب یا همکار فروش، با استفاده از تکنیک‌های خود محصول را به مصرف کنندگان معرفی می‌کند. ارزشمند بودن آن محصول با استفاده از تکنیک‌های بازاریاب، ثابت می‌شود و سپس مصرف کننده برای خرید آن محصول قانع می‌شود.

پس از انجام خرید توسط مصرف کننده، بخشی از سود محصول به بازاریاب یا همکار فروش تعلق می‌گیرد. همکاران فروش به سراغ هر مصرف‌کننده‌ای نمی‌روند بلکه به سراغ مصرف کنندگانی می‌روند که احتمال خرید آن‌ها وجود دارد.

  • مصرف کنندگان

مصرف کنندگان، رکن اصلی یا مهره اصلی سیستم همکاری در فروش محسوب می‌شوند. همکاران فروش، از طریق فضای اینترنت و رسانه‌ها محصولات را با مصرف کنندگان به اشتراک گذاشته و پس از خرید مصرف کننده، تولیدکننده و همکار فروش هر دو سود می‌برند.

در واقع می‌توان گفت زنجیره همکاری در فروش بدون مصرف کننده معنایی ندارد و با خرید توسط مصرف کننده این زنجیره کامل می‌شود. سودی که به بازاریاب می‌رسد، در سود کلی محصول نهفته است و مبلغی اضافی بر روی محصول کشیده نمی‌شود؛ زیرا اگر چنین اتفاقی بیفتد مصرف کنندگان از خرید و پرداخت مبلغ اضافی اجتناب می‌کنند.

بهترین سیستم در همکاری در فروش

بهترین سیستم همکاری در فروش

در حال حاضر می‌توان گفت بهترین سیستم همکاری در فروش، سیستم همکاری در فروش دیجی‌کالا است. این سیستم یکی از معروف‌ترین سیستم‌های موجود در ایران است. دیجی‌کالا یک سایت بسیار معروف است و تقریباً همه ایران با نام این فروشگاه اینترنتی آشنا هستند. بسیاری از افراد روزانه از این سایت خرید می‌کنند یا برای بررسی قیمت محصولات با مقایسه آن‌ها به این سایت می‌روند.

این فروشگاه که از سال ۸۳ وارد عرصه فروش اینترنتی شده، روزبه‌روز در حال گسترش دامنه خود است. پس از گذشت زمان و افزایش بیش از پیش مشتریان این فروشگاه، انبار دیجی‌کالا دیگر قادر به برآوردن نیازهای این حجم از مشتریان نبود. در همین زمان بود که سیستم همکاری در فروش دیجی‌کالا ظاهر شد.

از آن پس دیجی‌کالا به یک بستر معرفی محصولات کسب‌وکارهای مختلف تبدیل شد. فروشندگان محصولات خود را از طریق این فروشگاه به اشتراک می‌گذارند و دیجی‌کالا در واقع کار همکاری در فروش را انجام داده و درصدی از فروش را برمی دارد. همچنین شما می‌توانید در دیجی‌کالا به عنوان یک همکار فروش کار کنید.

برای این کار با استفاده از لینک مخصوص خود اقدام به تبلیغات و فروش کالاهای دیجی‌کالا می‌کنید و در هر خرید که از لینک شما استفاده شود، درصدی نیز به شما تعلق می‌گیرد. سیستم همکاری در فروش دیجی ‌کالا برای شما می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. از این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان قراردادن لینک وب سایت یا شبکه اجتماعی خود در پنل
  •  مشاهده بازدیدهایی که از طریق لینک شما وارد دیجی‌کالا شده‌اند
  •  مشاهده محصولات پر فروش همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ
  • امکان بررسی تخفیف‌های دوره‌ای
  •  مشاهده لیست کاملی از محصولات در نظر گرفته شده برای افیلیت مارکتینگ
  • مشاهده میزان درآمد خود

ویژگی‌های مثبت همکاری در فروش چیست؟

همکاری در فروش از جمله کارهایی است که نقاط منفی بسیار کم و ویژگی‌های مثبت زیادی دارد. این ویژگی‌های مثبت این شغل است که باعث جذاب و محبوب بودن آن شده است. ویژگی‌های مثبت همکاری در فروش عبارت‌اند از:

  • کسب سود و درآمد بدون نیاز به صرف زمان

در اکثر کارها، مرم باید در محل کار خود حضور یابند تا وظایف خود را انجام دهند؛ ولی همکاری در فروش به این شکل نیست. در این شغل، ممکن است شما در خواب باشید؛ ولی درآمد کسب کنید. اگر در ابتدا برای گسترش کار خود تلاش کنید و بستری مناسب برای کار خود فراهم کنید، دیگر نیازی به صرف زمان برای کسب درآمد نخواهید داشت و می‌توانید به کارهای دیگر خود مشغول شوید.

  •  عدم نیاز به پاسخگویی به مصرف کننده و مشتری

شرکت‌ها و تولید کنندگان ملزم به کسب رضایت مشتری، پس از خرید هستند. شرکت‌ها باید پاسخگوی مشتریان باشند و مسئولیت محصول فروخته شده را برعهده گیرند. نکته قابل توجه این است که یک همکار فروش نیازی به پاسخگویی به مشتری ندارد و فقط مسئول تبلیغ و فروش آن است.

  •  امکان انجام کار به صورت غیرحضوری

افرادی هستند که علاقه به حضور در محیط کار ندارند و محیط‌های کاری برای آن‌ها آزار دهنده هستند. همکاری در فروش یکی از بهترین گزینه‌ها برای چنین افرادی است؛ زیرا یک کار غیر حضوری است. شما می‌توانید در منزل خود بمانید و کارهای خود را انجام دهید.

ویژگی های سیستم در همکاری در فروش

  •  عدم نیاز به هزینه

در بعضی از کارهای مشابه، شما نیاز به داشتن سرمایه اولیه دارید. یکی از ویژگی‌های مثبت همکاری در فروش این است که بدون سرمایه می‌توانید وارد آن شوید و شروع به کار کنید.

  • آزادی عمل و سهولت کار

از دیگر ویژگی‌های مثبت همکاری در فروش این است که انتخاب مسیر کاری و تایم کاری توسط شما انجام می‌شود و در این کار به طور کامل آزادی عمل دارید. شما در حدی آزادی عمل دارید که می‌توانید محصولی را که به آن علاقه دارید را برای فروش انتخاب کنید.

  •  عدم محدودیت در درآمد

عدم محدودیت در درآمد یک ویژگی مثبت پررنگ در افیلیت مارکتینگ محسوب می‌شود. در اکثر کارها هرچه بیشتر هم کار کنید، پول بیشتری دریافت نمی‌کنید و یک حقوق مشخص دریافت می‌کنید. در شغل همکاری در فروش شما می‌توانید بیشتر تلاش کنید و بدون محدودیت، درآمد کسب کنید. در این کار و حرفه، شما بر اساس عملکرد خود درآمد کسب می‌کنید.

 

نکاتی برای موفقیت در حرفه همکاری در فروش

  • در همکاری در فروش یا بازاریابی، یک گروه مشخص را هدف قرار داده و محصولات مورد پسند آن‌ها را تبلیغ کنید.
  •  بعد از کسب درآمد در این حرفه، به فکر برند سازی باشید و برند تبلیغاتی خود را ایجاد کنید.
  •  اگر در تبلیغات یک سری از محصولات توانایی بالاتری دارید، به سراغ آن محصولات بروید.
  • محصولات مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و ویژگی‌های مثبت و منفی در این حرفه را برای مشتری شرح دهید.
  •  از به‌روزترین استراتژی‌های بازاریابی مطلع شوید و از آن‌ها استفاده کنید.
  •  از یک برنامه عملیاتی معین پیروی کنید و با برنامه پیش بروید.

1 دیدگاه برای “همکاری در فروش (affiliate marketing) چیست ؟

  1. محمدرضا گفته:

    سلام بسیار عالی و جامع توضیح دادید خیلی ممنونم از این لطف بی اندازه شما و مسؤلیت پذیری اجتماعی شما دکتر واقعا عرض خسته نباشید و آرزوی موفقیت های بسیار بالا و روز از افزون رو براتون دارم
    آرزو میکنم همیشه بدرخشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود