چگونه با نوشتن یک کتاب درآمد کسب کنیم؟

چگونه با نوشتن یک کتاب درآمد کسب کنیم؟ کسب درآمد با نوشتن یک کتاب ...

در این مطلب می‌خوانید

چگونه با نوشتن یک کتاب درآمد کسب کنیم؟

اگر از هر نویسنده و اهل قلم سؤال کنید  که مهم‌ترین اصل برای شروع داستان چیست؟ پاسخ می‌دهند انتخاب هدف اولین قدم برای نوشتن یک کتاب خوب و پردرآمد محسوب می‌شود. برای نوشتن کتاب باید تمام اصول نگارشی را رعایت کرد و کتابی با محتوا باشد که ارزش خواندن داشته باشد. شما با داشتن هدف مناسب و استفاده از خلاقیت و رعایت اصول نگارشی می‌توانید راهی برای کسب درآمد با نوشتن کتاب داشته باشید.

چگونه با نوشتن یک کتاب درآمد کسب کنیم؟ کسب درآمد با نوشتن یک کتاب ...
چگونه با نوشتن یک کتاب درآمد کسب کنیم؟ کسب درآمد با نوشتن یک کتاب …

کتاب نوشتن چه سختی‌هایی دارد؟

اگر به دنبال کسب درآمد از طریق تألیف یک کتاب هستید از همین ابتدا باید بدانید که نوشتن  کتاب سختی‌ها و مشقت‌هایی دارد. نوشتن داستان یا هر متنی نیاز به داشتن ایده دارد. بعد از داشتن ایده مهم است که شما تمرکز کافی برای سرهم کردن مطالب و دانسته‌های خود داشته باشید. سخت‌تر از نوشتن متن، ویرایش آن است، همان‌قدر که نوشتن سختی‌هایی دارد ویرایش نیز سختی‌های خود را دارد. در مدتی که کتاب می‌نویسید شاید دچار بی‌انگیزگی شوید؛ اما به یاد داشته باشید این ناامیدی در یک برهه زمانی سراغ هر نویسنده می‌آید؛ اما شما باید سخت تلاش و تمرکز کنید تا نویسنده‌ای ماهر شوید.

همچنین بخوانید:  ۱۰ روش برای کسب درآمد نوجوانان

چگونه کتاب نوشتن را شروع کنیم؟

برای شروع نگارش کتاب باید ابتدا هدف خود را مشخص کنید. به‌طور مثال اگر هدف شما کسب درآمد با نوشتن یک کتاب است شما باید موضوع و سبک‌تان متناسب با آن باشد که هرچه اطلاعات کامل‌تر و دقیق‌تر باشد و مطالب جدید و ناگفته‌هایی داشته باشید که در کتابتان بنویسید به نفعتان است. علاوه بر انتخاب هدف برای نوشتن، کتاب شما باید سرفصل‌های مرتبط با موضوع کتاب را بنویسید و در آخر اینکه مأیوس نشوید و با تمرین و پشتکار به نوشتن ادامه دهید تا مهارت شما روزبه‌روز بیشتر شود و کتاب‌های بهتری بنویسید.

مهارت یک نویسنده

یک نویسنده خوب، انسان شجاع و کتاب‌خوانی است. پشتکار قوی دارد. اگر کارش خطایی داشت آن را برطرف می‌کند و دوباره ادامه می‌دهد. تمرکز خوبی دارد و هنگام نوشتن کتاب تمام حواسش به کار خودش است. ریزبین است و به‌دقت نکات و جزئیات را تحلیل کرده و می‌نویسد. با محیط اطراف خود ارتباط برقرار می‌کند تا به دانسته‌های خود بیفزاید.

انواع کتاب

اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید با نوشتن، کسب درآمد کنید، بد نیست که تقسیم‌بندی‌ها و انواع کتاب‌ها را بشناسید که نمونه‌های آن به‌قرار زیر است:
چگونه با نوشتن یک کتاب درآمد کسب کنیم؟ کسب درآمد با نوشتن یک کتاب ...
چگونه با نوشتن یک کتاب درآمد کسب کنیم؟ کسب درآمد با نوشتن یک کتاب …
کتاب‌های آشپزی، کتاب‌های آموزشی، کتاب‌های پزشکی، کتاب‌های جغرافیایی، کتاب‌های اقتصادی، کتاب‌های جنایی، کتاب حسابداری، کتاب‌های جنسی، کتاب‌های دینی، کتاب‌های اجتماعی، زندگی‌نامه‌ها، شعر، داستان‌ها، کتاب‌های علمی، کتاب‌های فلسفی، کتاب‌های فیزیک، کتاب‌های مرجع، نمایشنامه‌ها، کتاب‌های هنری، کتاب‌های موسیقی، کتاب‌های کمونیستی، کتاب‌های فنی مهندسی، کتاب‌های معماری، کتاب‌های طنز، دانشنامه‌ها، کتاب‌های اخلاق، کتاب‌های ادبی، رمان‌ها، کتاب‌های عکاسی، فیلم‌نامه‌ها، کتاب‌های نقد، کتاب‌های غیرداستانی، کتاب‌های نظامی، کتاب‌های مردم‌شناسی، کتاب‌های کودکان، کتاب‌های ایران‌شناسی، کتاب‌های جامعه‌شناسی، کتاب‌های خیال‌پردازی، کتاب‌های خاطرات، کتاب‌های پرنده‌شناسی، کتاب‌های اختربینی.

یافتن ایده‌ای مناسب برای تألیف یک کتاب

اگر قصد کسب درآمد با نوشتن کتاب را دارید بهتر است ایده‌ی نو و جالبی برای آن پیدا کنید. پیدا کردن ایده برای نوشتن مهم ترین مرحله نگارش یک کتاب است. د دقت بیشتر به محیط اطرافتان کتاب‌ها اخبار و حتی  خواب‌هایتان توجه کنید. ایده جالبی برای کتابتان پیدا می شود. یا دقیقا به نیاز ها و مشکلات عامه مردم تمرکز کنید. در این صورت مخاطبان زیادی برای کتاب شما پیدا می شود.  

همچنین بخوانید:  موفقیت مالی

سهم نویسنده از فروش کتاب

چاپ کتاب پروسه طولانی دارد از نوشتن تا ویرایش و چاپ و پخش آن.

طبق تحقیقات، به‌طور میانگین ۵۰ درصد پول حاصل از فروش کتاب از آن ناشران است. ۲۰ درصد سهم پخش کتاب، ۲۰ درصد سهم کتاب‌فروش، ۱۰ درصد برای نویسنده و مترجم باقی می‌ماند، که این مقدار ناچیز برای نویسنده و مترجم است.

چاپ کتاب دارای چه مراحلی است؟

۱.کتاب را به‌صورت فایل آماده داشته باشید.

۲.عقد قرارداد با موسسه.

۳.گرفتن شابک از خانه کتاب.

۴.صدور فیپا از کتابخانه ملی

۵.دریافت مجوز چاپ از وزارت ارشاد.

۶.طراحی جلد، صحافی و چاپ کتاب.

انواع قراردادها با ناشران

۱.حق تألیف

۲.مشارکت

۳.واگذاری کتاب

۴.سرمایه‌گذاری مؤلف

 

روش‌های چاپ کتاب

بعدازاینکه مجوز و مراحل اداری را برای چاپ کتابتان طی کردید، باید بدانید که از سه روش می‌توانید کتابتان را به چاپ برسانید.

۱.چاپ دیجیتال

این نوع چاپ بیشتر برای کتاب‌های با شمار پایین مورد استفاده قرار می‌گیرد و نیاز به لیتوگرافی ندارد.

۲.ریسوگراف

در این روش چاپ کتاب با دستگاهی شبیه دستگاه کپی انجام می‌شود. چاپ از طریق این دستگاه کیفیت بالایی ندارد و به همین دلیل یک انتشاراتی از این روش برای چاپ کتاب استفاده نمی‌کند.

۳.چاپ افست

این روش برای چاپ کتاب با شمار بالا مورداستفاده قرار می‌گیرد. کیفیت آن خوب است و بهترین روش چاپ کتاب محسوب می‌شود.

چاپ کتاب چقدر طول می‌کشد؟

اگر کتابی مشکلات نگارشی داشته باشد قبل از چاپ، باید ویرایش شود تا اشکالات فنی و نگارشی آن رفع شود و این کار زمان‌بر است. سعی کنید در محتوای مطالب، محدودیت‌های سیاسی و اجتماعی را رعایت کنید. در غیر این صورت مجوز چاپ برای آن صادر نمی‌شود. صدور مجوز از وزارت ارشاد۱۰ روز تا ۶ ماه طول می‌کشد. به‌طور تقریبی دریافت مجوز برای کتاب‌های علمی ۱۰ روز، کتاب شعر سه ماه، کتاب‌های علوم انسانی ۱ تا ۴ ماه طول می‌کشد.

همچنین بخوانید:  روش های خلاقانه پول جمع کردن+76 روش‌ جالب

چرا باید کتاب بخوانیم؟

کتاب خواندن علاوه بر اینکه اطلاعاتتان را بیشتر می‌کند تأثیرات دیگری نیز دارد. تحقیقات روانشناسان ثابت کرده است که خواندن کتاب‌های تخیلی باعث می‌شود احساسات دیگران را بیشتر درک کنید. وقتی کتاب می‌خوانید غرق در مطالعه کتاب می‌شوید و دیگر مسائل و کارها را فراموش می‌کنید و به عبارتی وارد جهان دیگر می‌شوید که این امر باعث کاهش استرس خواننده می‌شود. کتاب خواندن باعث ‌می‌شود دایره واژگان شما بیشتر شود و بهتر صحبت کنید و از کلمات متفاوتی استفاده کنید. کتاب خواندن باعث فعال شدن مغز و سلامتی مغز می‌گردد.

 

مقالات خواندنی:

پولار شدن به روش دکتر کاویانی

چگونه میلیونرهای خودساخته به موفقیت مالی دست پیدا می‌کنند؟

هنر پس‌انداز کردن پول را یاد بگیرید!

۵ ایده خلاقانه پولساز خوب به جای تاکسیرانی بعد از ظهر

چه چیزهایی را برای ثروتمند شدن باید فدا کنیم؟

ایده‌ های خلاقانه پولساز / اقتصاد خلاق تحولی در کسب درآمد

بهترین راه‌های کسب درآمد از تلگرام در سال ۲۰۱۹ 

کسب درآمد با بیت کوین

۷ راهکار عالی برای کسب درآمد آنلاین

بهترین روش کسب درآمد غیر فعال 

پنج روش خلاقانه برای کسب درآمد در اینستاگرام

چند وب سایت برای کسب درآمد آنلاین

کسب درآمد با یوتیوب روشی جذاب و موثر در سال ۲۰۱۹

چگونه پولدار شویم؟

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود