بهترین روش های کسب درآمد از اینترنت که به ذهنتان هم نمیرسد

کسب درآمد از اینترنت

روش‌ های کسب درآمد از اینترنت بسیار زیاد است و هر کسی می‌تواند با هر شرایطی، درآمد خوبی از این راه به دست آورد. اینترنت با امکاناتی که برای کاربران فراهم کرده، موجب شده تا افراد زیادی به درآمدزایی از اینترنت علاقه‌مند شوند. این روش یکی از روش های کسب درآمد بدون سرمایه محسوب می شود، شاید بدون حتی یک ریال سرمایه اولیه!

رشد سریع و رسیدن به درآمدهای بالا در زمان کم، از جمله دلایلی هستند که کاربران را به کسب درآمد از فضای اینترنت تشویق می‌کند. روش‌های سنتی و قدیمی، برای راه‌اندازی به امکانات گسترده نیاز دارد و هزینه زیادی صرف آن باید بشود. اما در روش‌های امروزی و اینترنتی، نیاز به هزینه‌های بالا برای راه‌اندازی نیست. اگرچه برای توسعه کار و بالا بردن درآمد، پیشنهاد می‌شود هزینه‌هایی برای تبلیغات انجام شود. در این مقاله از خودساخته به بررسی انواع روش های کسب درآمد از اینترنت می‌پردازیم.

از سال ۲۰۰۰ به بعد، بیشترین تحول در حوزه اینترنت و مشاغل اینترنتی رخ داد که می‌توان آن را نقطه شروعی برای کسب درآمد آنلاین به شمار آورد. بیشترین درآمد در آن سال‌ها در حوزه تبلیغات و وب‌سایت‌ها بود و رفته رفته با ظهور شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک، اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و غیره روند کسب درآمد از اینترنت تحول بیشتری پیدا کرد.

در این مطلب می‌خوانید

کسب درآمد از اینترنت به چه معناست؟

کسب درآمد از اینترنت یا پول درآوردن از اینترنت به طور خیلی خلاصه به روش یا روش هایی گفته می شود که در آن بتوان از فضای اینترنت به هر نحوی درآمدزایی کرد. همانطور که می دانید اغلب افراد دوست دارند تا با آسان‌ترین راه ممکن به درآمد ثابت ماهیانه برسند. پس می‌توان گفت که بیشتر افراد، انگیزه کافی برای استفاده از این روش کسب درآمدی را دارند.

با این همه، چیزی که ممکن است موجب دلسردی آن‌ها شود، رقابت بالا در این مسیر است و افراد باید صبر و حوصله کافی برای فعالیت در فضای اینترنت و مجازی را داشته باشند. همچنین برای رسیدن به موفقیت در این راه باید خلاقانه عمل کرد تا بتوان در این بازار رقابتی، کاربران را به خود جلب نمود. از این رو باید تخصص و مهارت‌های لازم را کسب کرد تا بتوان در فضای اینترنت از آن بهره‌برداری نمود.

چرا کسب درآمد از اینترنت جذاب است؟

این سؤال قابل توجهی است که چرا بیشتر افراد جامعه به کسب درآمد از اینترنت علاقه دارند؟ نکات زیادی باعث این جذابیت شده است که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

۱.  دسترسی همه افراد جامعه به آن

اگر در پی کسب پول از اینترنت هستید، ابزارهایی مانند یک کامپیوتر خانگی معمولی، گوشی هوشمند، تبلت یا یک لپ‌تاپ می‌تواند به شما در راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی تان کمک کند. از این رو اغلب افراد جامعه به راحتی می‌توانند با داشتن اطلاعات اولیه در این زمینه، به بخش‌های مختلف آن دسترسی پیدا کنند و از امکانات آن بهره‌مند شوند. امکان دارد فردی بخواهد به تولید عروسک‌های دستی و فرد دیگری در زمینه تهیه و ارائه مقاله‌های علمی فعالیت کند.

۲.  امکان استفاده از آن در حوزه‌های مختلف

از بزرگ‌ترین مزایای فعالیت در اینترنت می‌توان گفت که فعالیت افراد مختلف در آن هیچ محدودیتی ندارد. تعدد حوزه‌های کاری بسیار زیاد است، مثلاً یک فرد در زمینه انتشار مطالب دینی و مذهبی کار می‌کند، فردی دیگر در زمینه مشاوره خانواده و امور روانشناسی فعالیت دارد و شخص دیگری کالا و خدمات تولیدی خاص خود را به فروش می‌رساند. اما چیزی که مشخص است راه‌های کسب درآمد اینترنتی بسیار زیاد و ساده است و هر کسی به راحتی می‌تواند کالا و خدمات مورد نظر خود را در دسترس مشتریان مختلف خود قرار دهد.

۳.  کمترین سرمایه‌گذاری اولیه

همانطور که گفته شد استفاده از بستر اینترنت یکی از بهترین راهکارهای درآمدزایی است که به سرمایه‌گذاری و پول اولیه نیاز ندارد. اگرچه داشتن ابزارهای اولیه مانند گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر، امروزه جزوی از زندگی معمول جوامع به شمار می‌آید که حتی اگر فردی هم این ابزارها را نداشته باشد، می‌تواند با یک سرمایه اندک، آن‌ها را خریداری کند و کسب درآمد از اینترنت را در حتی در منزل خود شروع کند.

 

۴.  امکان کار با تجهیزات معمولی

روند شروع درآمدزایی از اینترنت به صورتی است که می‌توان با یک کامپیوتر یا یک گوشی هوشمند کار کرد. کافی است اینترنت لازم برای فعالیت را فراهم ‌کنید و در منزل وقت کافی برای فعالیت در موضوع و حوزه مورد نظر خود داشته باشید. حتی نیازی نیست که تجهیزات خیلی پیشرفته‌ای در دست داشته باشید. به همین راحتی می‌توانید کار خود را شروع کنید.

 

بهترین روش‌ های کسب درآمد از اینترنت

بهترین روش‌ های کسب درآمد از اینترنت

پس از آشنایی با اصول اولیه و تجهیزات مورد نیاز برای شروع کسب درآمد از اینترنت، بهتر است برخی از راه‌های اجرائی آن را نیز بشناسیم تا بتوانیم عملکرد موفق و قابل اطمینانی در این حوزه کسب نماییم. از آنجایی که ابزارهای استفاده شده برای درآمدزایی از طریق اینترنت با یکدیگر تفاوت دارند، به همین دلیل لازم است تا از روش‌های مختلفی نیز استفاده کنیم.

کسب درآمد از طریق اینستاگرام

اینستاگرام در سال ۲۰۱۲ توسط شرکت فیسبوک خریداری شد و بسیاری از برنامه‌های بازاریابی و تبلیغات فیسبوک به این برنامه منتقل شد. هنرمندان، ورزشکاران معروف، فوتبالیست‌ها و افرادی با توانایی‌های منحصر به فرد خود، می‌توانند در اپلیکیشن اینستاگرام فیلم، عکس، لایو یا پخش زنده و استوری قرار دهند تا بدین وسیله فالوور یا دنبال‌کننده بیشتری به خود جذب کنند. در اپلیکیشن اینستاگرام هرچه تعداد دنبال‌کننده های یک پیج‌ بیشتر باشد، یعنی نرخ تعامل پیج مورد نظر بالا است و با افراد زیادی ارتباط دارد.

همچنین بخوانید:  باور فراوانی ثروت : دروغ یا واقعیت؟ + راهکارهای تقویت باور فراوانی

همین موضوع سبب می‌شود تا صفحه مورد نظر به دلیل وجود مخاطب بالا، برای تبلیغات بستر بسیار خوبی باشد و فرد می‌تواند از گرفتن تبلیغات متعدد به عنوان یک روش کسب درآمد استفاده کند. حتی می‌توان در این پیج، محصولات مختلفی را برای فروش قرار داد. به همین منظور کافی است برای درآمدزایی از اینستاگرام، یک پیج کاری بسازید و با سایر کاربران موجود در اینستاگرام ارتباط بگیرید. هرچه تعداد فالوورها و نرخ تعامل پیج شما بیشتر شود، احتمال کسب درآمدتان نیز بیشتر خواهد شد.

آقای دکتر علی کاویانی (موسس مجموعه خودساخته) یکی از افرادیست که سال های سال پیج اینستاگرامی خود را به نشانی https://www.instagram.com/khodsakhte.ir داشته و ازین طریق کسب درآمد می کند. برای آشنایی بیشتر با ایشان می توانید ازین لینک با وی آشنا شوید.

کسب درآمد از طریق تلگرام

همان‌طور که می‌دانید تلگرام هم از دیگر شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های قابل نصب بر روی گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که قابلیت تعامل با سایر کاربران را دارد. از طریق ابزارهایی مانند کانال‌های تلگرامی و گروه‌های تلگرامی می‌توان به طور آنلاین کسب درآمد کرد. بوسیله تلگرام نیز می‌توانید با ایجاد یک کانال یک موضوع را انتخاب کنید و به تولید محتوا در آن خصوص به صورت عکس و فیلم بپردازید و یا محصولاتی که مد نظر دارید را در کانال خود قرار دهید و به فروش برسانید. در کانال‌های تلگرامی نیز باید برای جذب اعضا فعالیت کنید و خواهید دید که به مرور زمان جذب کاربر برای کانال شما به راحتی صورت خواهد گرفت. در این حالت شما نیز می‌توانید در کانال خود علاوه بر درآمدزایی از فروش محصولات خود، با گرفتن تبلیغات نیز کسب درآمد کنید.

فعالیت به عنوان فریلنسر

فریلنسری یکی از راه های درآمدزایی از فضای اینترنت

یکی از روش‌های کسب درآمد از اینترنت در منزل فعالیت به عنوان فریلنسر برای افرادی است که در زمینه خاصی تخصص دارند، است. به افرادی که پروژه‌های دیگران را به صورت دورکاری انجام می‌دهند و مبلغی را در ازای انجام آن می‌گیرند، فریلنسر می‌گویند. فریلنسرها می‌توانند در منزل، پروژه‌هایی مانند ترجمه، تایپ، طراحی سازه و معماری، طراحی سایت، کارهای گرافیکی را در ازای دریافت پول به صورت توافقی انجام دهند. حتی اگر کار به صورت پیشرفته‌تر نیز دربیاید، شما می‌توانید شرکتی را ثبت کنید و برای هر یک از این کارها از یک نفر کمک بگیرید و استخدام کنید.

وبلاگ نویسی

این روش در مقایسه با برخی از روش‌های کسب درآمد از اینترنت کمی قدیمی‌تر محسوب می‌شود. اما هنوز هم اهمیت ویژه‌ای در این زمینه دارد زیرا مرتباً الگوریتم‌های جدیدی در موتورهای جستجو به روز رسانی می‌شود که می‌توان از آن درآمدزایی کرد. در این مسیر باید ابتدا یک موضوع خاص را انتخاب کرد که طرفداران زیادی دارد و روزانه به تولید محتوا پرداخت.

به یک وبلاگ معمولی نیاز دارید که بستر مطالب شما باشد. همچنین باید از طریق سئو و بهینه سازی مطالب، وبلاگ مورد نظر را به صفحه اول گوگل رسانید. زمانی که مخاطبان از وبلاگ یا سایت شما زیاد شوند، می‌توانید با قرار دادن بنرهای تبلیغاتی، فروش بک لینک و مواردی از این دست، درآمدزایی داشته باشید.

راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی

داشتن فروشگاه اینترنتی کمی سخت به نظر می‌رسد و چه بسا که نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری نسبت به روش‌های دیگر دارد. اما اگر در این راه موفق شوید، مطمئناً می‌توانید یک منبع درآمد پایدار و پردرآمد برای خود فراهم نمایید.

فروشگاه اینترنتی شامل فروش محصولات الکترونیکی، محصولات غذایی، محصولات تزئینی یا حتی محصولات قابل دانلود نیز می‌تواند باشد. برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی ابتدا به یک سایت نیاز دارید که قالب فروشگاهی داشته باشد. پس از آنکه دامنه خود را به ثبت رساندید و هاست خریداری کردید، می‌توانید محصولات و خدمات خود را برای فروش در فروشگاه قرار دهید.

هر اندازه فروشگاه شما در رتبه بندی موتورهای جستجو سطح بالاتری را به خود اختصاص دهد، مخاطبان بیشتری خواهید داشت که در نتیجه می‌تواند به مشتری بیشتر منجر شود. بهتر است قبل از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود، به خوبی تحقیق کنید تا محصولاتی که بیشتر خریداری می‌شود را شناسایی کنید. این امکان سنجی در مراحل مختلف به شما نشان می‌دهد که عموم افراد به سراغ چه محصولاتی در اینترنت می‌روند.

بیشتر بخوانید : چگونه یک کسب و کار اینترنتی موفق داشته باشیم

فعالیت در سایت‌های کلیکی

اگر می‌خواهید ساده ترین روش کسب درآمد اینترنتی با کمترین دردسر ممکن را بدانید که نیازی هم به مهارت و تخصص خاصی نداشته باشد، فعالیت در سایت‌های کلیکی را انتخاب کنید. سایت‌های کلیکی به عنوان واسطه برای شرکت‌های مختلف عمل می‌کنند. وظیفه این سایت‌ها ایجاد ترافیک برای وب سایت‌های مختلف است.

از جهتی هم شما نیازی به آشنایی و دانستن مهارت‌های سایت سازی و کامپیوتری نخواهید داشت. تنها کافی است یک دستگاه کامپیوتر و یک خط اینترنت داشته باشید تا کار خود را آغاز نمایید تا به درآمد ثابتی در طول روز برسید. نحوه کار این سایت‌ها به صورتی است که شما باید در ابتدا برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید و در ازای کلیک بر روی برخی سایت‌ها و دیدن تبلیغات آن‌ها، مبلغی بابت این کار دریافت خواهید کرد.

در این روش میزان درآمدتان به میزان کلیک بر روی تبلیغات مختلف و دیدن آگهی‌های تبلیغاتی آن‌ها بستگی خواهد داشت. فعالیت در سایت‌های کلیکی را می‌توان به عنوان یکی از ساده‌ترین روش‌های کسب درآمد از اینترنت نام برد.

طراحی ربات برای تلگرام یا اینستاگرام

افرادی که خلاقیت داشته باشند، فضای اینترنت می‌تواند بستر بسیار خوبی باشد که از آن پول در بیاورند. البته اگر فردی تخصص هم در زمینه خاصی داشته باشد، مطمئناً پول بیشتری به دست می‌آورد. پیش‌تر به کسب درآمد از تلگرام و اینستاگرام اشاره کردیم که در این فضاها هرچه مخاطب بیشتری داشته باشید، موفق به درآمدزایی بیشتری نیز خواهید شد.

در همین راستا، برخی افراد، ربات‌هایی را طراحی می‌کنند که به افزایش اعضای کانال‌های تلگرام و فالوور‌های اینستاگرام کمک می‌کند. اگر در این زمینه تخصص و مهارت داشته باشید، به آسانی می‌توانید با طراحی چنین ربات‌هایی به کسب درآمد از آنها برسید. یک ربات اینستاگرام می‌تواند همانند یک کاربر عمل کند و در جذب فالوور، لایک کردن مطالب و فالو کردن افراد مختلف مؤثر واقع شود.

همچنین بخوانید:  شغل‌های پردرآمد خانگی

ارائه خدمات مشاوره به صورت اینترنتی

خدمات مشاوره برای افرادی که در زمینه خاصی، متخصص هستند، بسیار گزینه ایده آلی خواهد بود. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که در رشته‌هایی مانند روانشناسی، مشاوره‌های دینی، مشاوره‌های ازدواج و خانواده، مشاوره در زمینه رژیم‌های غذایی و مشاوره در حوزه ورزش و غیره تخصص دارید، به راحتی می‌توانید کسب درآمد آنلاین داشته باشید.

نکته قابل ذکر این است که حتی اگر در این رشته‌ها تخصص هم نداشته باشید، با طراحی یک سایت و بالا رفتن ترافیک آن در موتورهای جستجو، از افراد متخصص کمک بگیرید و آن‌ها را به استخدام خود در بیاورید تا بتوانید جلسه‌های مشاوره را با کیفیت بسیار بالا برگزار نمایید.

آموزش آشپزی از نوع مجازی

رسیدگی به امور خرد و خوراک همیشه یکی از موضوعات داغ در بین مردم است به همین جهت همواره مورد استقبال عموم افراد قرار می‌گیرد. اگرچه به دلیل همین استقبال زیاد، رقابت هم بسیار زیاد است. اما هر فردی می‌تواند روش کاری منحصر به فرد خود را داشته باشد و از آن به درآمد بالا برسد. طراحی یک سایت آشپزی می‌تواند بین ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان هزینه داشته باشد و برای افرادی که به آشپزی علاقه دارند، نوشتن مطالب مربوط به آشپزی نیز کار سختی نخواهد بود.

اگرچه داشتن عکس و فیلم‌های با کیفیت مرتبط با آشپزی نیز می‌تواند به جذب مخاطب بسیار مؤثر واقع شود. همچنین سئو نیز می‌تواند ترافیک سایت شما را بالا ببرد و مخاطبان بیشتری را جذب خود کنید. به همین راحتی می‌توانید یا با استفاده از تبلیغات یا فروش آموزش‌های آشچزی خود به کسب درآمد از اینترنت در منزل برسید.

تشکیل یک پایگاه داده

ممکن است عنوان پایگاه داده کمی سنگین به نظر برسد، اما تشکیل یک پایگاه داده یکی از روش‌های خلاقانه کسب درآمد از اینترنت است. در واقع شما می‌توانید مطالب و مقاله‌هایی که تولید کرده‌اید را به فروش برسانید. این مطالب می‌تواند با هر موضوعی تولید شده باشند. می‌توانید خودتان آن‌ها را نوشته یا ترجمه کرده باشید یا داده‌های علمی را گردآوری کرده باشید. در همین راستا حتی می‌توانید با کلیه دوستان خود در تمام شهرهای ایران ارتباط بگیرید و از آن‌ها برای تولید مطالب و مقاله‌ها استفاده کنید.

پس از جمع‌آوری مطالب خود، یک سایت با طراحی ساده بزنید و یک قالب آماده بسیار ساده داشته باشید تا محتوا و مطالب بیشتر خودنمایی کنند. از این طریق به راحتی می‌توانید مطالب و مقاله‌های آماده خود را به فروش برسانید. زیرا اغلب افرادی که سایت دارند، توانایی تولید محتوا در زمینه کاری خود را ندارند و برای به روز رسانی سایت خود به دنبال مقاله‌هایی می‌گردند که سئو در آن‌ها رعایت شده باشد و مطالب کاملاً جدید باشد.

همکاری در فروش اینترنتی

مشارکت در فروش در واقع به عنوان واسطه بین فروشنده و خریدار عمل می‌کند. به طور مثال برخی از شرکت‌های بزرگ مانند آمازون به صورت بین‌المللی کار می‌کند و دیجی کالا که در ایران فعالیت دارد، از همین روش درآمدزایی می‌کنند. معمولاً این شرکت‌ها با بالا بردن آمار فروش خود، می‌توانند به سود بیشتری دست پیدا کنند. این روش برای افرادی که در زمینه بازاریابی تخصص دارند، بسیار مناسب خواهد بود.

همچنین این روش برای افرادی که می‌خواهند شغل دوم داشته باشند نیز مناسب است. به طوری که شما به عنوان یک فروشنده واسط از تولید کننده درصدی از میزان فروش را به عنوان سود و یا پورسانت برمی‌دارید. برای توسعه دادن کار خود می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک و حتی توییتر به جذب مشتری بپردازید. برای انجام دادن این کار نیازی به تخصص خاصی ندارید، کافی است بتوانید افراد بیشتری را به صفحات اجتماعی خود جلب کنید تا آن‌ها را تبدیل به مشتری نمایید و با ساده‌ترین روش به کسب درآمد از اینترنت بپردازید.

کارمند خانگی شوید

امروزه دورکاری و کار در منزل بسیار رونق گرفته است و برای شرکت‌ها نیز جا افتاده است. زیرا استخدام افراد به صورت دورکاری می‌تواند هزینه‌های جاری آن‌ها را کاهش دهد و حتی دیگر نیازی نباشد تا فضایی را برای کار اجاره کنند تا کارمندانشان در آنجا حضور فیزیکی داشته باشند.

معمولاً مشاغل مختلفی به صورت دورکاری و در حوزه‌های متعدد وجود دارد که برخی نیاز به تخصص دارند و برخی نیاز به هیچ دانش خاصی ندارند. به طور مثال می‌توانید با عنوان منشی تلفنی یک شرکت یا مسئول دفتر یک مدیر شرکت مشغول به کار شد. اگر چنین شغل‌هایی داشته باشید، هم می‌توانید در منزل یا هر محیط دیگری که دوست داشته باشید فعالیت خود را انجام دهید و هم می‌توانید از دیگر روش‌های کسب درآمد از اینترنت مانند تایپ، ترجمه و غیره نیز درآمدزایی کنید.

تهیه و فروش فیلم‌های آموزشی 

فروش فیلم های آموزشی

اگر شما در زمینه‌ای خاص تخصص دارید و مهارت لازم را کسب نموده‌اید، می‌توانید با آموزش آن‌ها به صورت اینترنتی و به کمک فیلم‌های آموزشی به افرادی که مشتاق یادگیری هستند، کسب درآمد آنلاین داشته باشید. همچنین در این روش به تخصص و مهارت‌هایی در زمینه‌های گوناگون برای ضبط فیلم‌های آموزشی نیاز دارد. همچنین ابزار و نرم افزارهای مختلفی را باید تهیه نمایید و کار کردن با آن‌ها را بلد باشید.

اگر تهیه این ابزارها برای شما گران است می‌توانید از فرد متخصصی در این زمینه استفاده کنید تا به هدف مورد نظرتان نزدیک شوید. شما می‌توانید آموزش‌هایتان در هر زمینه‌ای را به صورت کلیپ‌هایی در شبکه‌های اجتماعی یا در سایت‌هایی مانند یوتیوب و آپارات بگذارید و یا به صورت پکیج اقدام به فروش آن‌ها کنید. حتی می‌توانید سایتی طراحی کنید و فیلم‌های آموزشی خود را در سایت خود به فروش برسانید. کافی است از هر طریقی که اقدام می‌کنید، جذب مخاطب بالایی داشته باشید.

برخی از اشتباهات بزرگ در راه کسب درآمد از اینترنت

راه‌های کسب درآمد اینترنتی بسیار متعدد است و شما می‌توانید با دسترسی به ابعاد مختلف تکنولوژی روز، از این طریق به درآمد برسید. اما نکته مهمی که در این مسیر اهمیت دارد این است که شما راه و روش خود را به درستی انتخاب کنید و برای تجربه پیروزی و شکست‌های مختلف آماده باشید تا به فردی باتجربه در این راه تبدیل شوید. اما در این بین برخی افراد در مسیر درآمدزایی خود با اشتباهات بزرگی مواجه می‌شوند که برخی از آن‌ها را در زیر بررسی می‌کنیم:

همچنین بخوانید:  چگونگی پول درآوردن در خواب تا زمان مرگ از کار کردن راحت شویم

یک شبه ره صد ساله را پیمودن

اگر فکر می‌کنید می‌توانید ره صد ساله را یک شبه طی کنید، سخت در اشتباهید. تنها آن دسته از افراد تنبل که فکر می‌کنند با استفاده از روش های کسب درآمد اینترنتی می‌توانند یک شبه ثروتمند شوند ، به این موضوع باور دارند. چنین اتفاقی هرگز نمی‌افتد، زیرا فضای کسب و کار آنلاین، به مشاغل و مهارت‌های متناسب با آن نیاز دارد تا بتوانید به موفقیت دست پیدا کنید. این کار نیاز به تلاش مستمر و زیرساختی درست دارد تا شما را به هدفتان نزدیک کند.

کسب درآمد از اینترنت کار هر کسی نیست

کسب درآمد اینترنتی خیلی هم ساده نیست

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که چند روز یا حتی چند ماه در تلگرام، اینستاگرام یا در وبلاگ خود فعالیت کرده باشید، اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیده باشید و به این فکر کنید که کسب درآمد از اینترنت کار هر کسی نیست. اما ن امید نشوید زیرا برای رسیدن به موفقیت باید زمان کافی برای کار خود صرف کنید و روش‌های مختلف را نیز امتحان نمایید تا بتوانید در مسیر رسیدن به موفقیت خود قرار بگیرید. شاید در زمینه‌ای تخصص داشته باشید اما هنوز راه‌های کسب درآمد اینترنتی را امتحان نکرده باشید. اما نگران نباشید نهایتاً می‌توانید یک یا چند هفته را به آموزش اصول اولیه در زمینه کاری خود اختصاص دهید تا مهارت لازم را کسب کنید.

باید از شغل قبلی خود استعفا بدم

این اشتباه به افرادی برمی‌گردد که شاغل هستند اما ظرفیت بالقوه کسب پول از اینترنت را می‌دانند و می‌خواهند کسب و کار شخصی خود را آغاز کنند. اغلب این افراد هیجان زیادی برای شروع کار دارند و به همین جهت می‌خواهند از شغل قبلی خود استعفا بدهند. آن‌ها فکر می‌کنند با این کار می‌توانند تمام تمرکز خود را بر روی کسب درآمد آنلاین خود قرار دهند. اما پیشنهاد می‌شود که این کار را انجام ندهید، زیرا بسیار کار پر ریسکی است و امکان دارد کار اینترنتی که آغاز می‌کنید به موفقیتی که مد نظرتان بود، نرسد.

از این رو علاوه بر داشتن شغل قبلی خود، زمانی را نیز به فعالیت به کسب و کار جدید خود اختصاص دهید. پس از گذشت مدت زمانی که در این کار جا افتادید و به این نتیجه رسیدید که با اختصاص زمان بیشتر، درآمد بالاتری هم کسب می‌کنید، می‌توانید از شغل قبلی خود استعفا بدهید.

 

بیشتر بخوانید : راه اندازی کسب و کار شخصی

 

کسب درآمد اینترنتی کار افراد تنبل است

از این جهت می‌گوییم افراد تنبل زیرا این افراد ترجیح می‌دهند که از فضا یا از محیط خود تکان نخورند و به راحتی پول زیادی به دست بیاورند. اما به یاد داشته باشید که کسب پول از اینترنت آن‌قدرها هم راحت نیست و باید زمان زیادی را برایش صرف کنید. اما افراد تنبل نمی‌توانند بنشینند و پول دربیاورند، زیرا برای رسیدن به موفقیت باید تمام تمرکز خود را در این بگذارند و مباحث جدیدی را یاد بگیرند.

نکاتی برای موفقیت در کسب درآمد اینترنتی

با توجه به بررسی اشتباهات رایج در کسب‌و‌کارهای اینترنتی و راه‌های کسب درآمد اینترنتی، به این امر واقف شده‌اید که کارهایی باید انجام دهید تا در مسیر موفقیت قرار گیرید. کسب درآمد اینترنتی تا حد زیادی به تجربه و دانش کافی شما وابسته است. از این رو برای رسیدن به موفقیت بهتر است نکات مهم زیر را نیز مد نظر داشته باشید تا راهتان هموارتر شود.

۱.  قبل از هر کاری برنامه ریزی کنید

برای هر کاری، چه به صورت واقعی و چه به صورت آنلاین، نیاز به برنامه ریزی و هدف‌گذاری دارید. وقتی هدف و حوزه فعالیت خود را انتخاب می‌کنید باید یک نقشه راه طراحی کنید که گام‌های بعدی مسیرتان را گم نکنید. دفترچه‌ای داشته باشید و با بررسی و تحقیق، تمام گام‌های مسیر را یادداشت کنید.

۲.  دانش کافی و به روز کسب کنید

در زندگی هر هدفی که داشته باشید، نیاز به شناخت و دانش کافی در آن زمینه دارید تا به موفقیت برسید. از طرفی نیز فضای مجازی و دنیای آنلاین، به سرعت در حال پیشرفت و توسعه تکنولوژی است و برای قرار گرفتن در مسیر درست نباید از آن‌ها غافل شوید. حتی اگر راهتان را پیدا کردید و موفق به کسب پول از اینترنت شدید، باز هم فرآیند کسب دانش خود را مختل نکنید و همیشه به دنبال راهکارهای جدید و منحصر به فرد باشید.

۳.  با فضای رقابتی در دیجیتال مارکتینگ آشنا باشید

فضای رقابتی در دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال بسیار شدید است. زیرا همان‌طور که مخاطبان در این فضا بسیار زیاد هستند، رقبای شما نیز برای جلب نظر مخاطبان تمام تلاششان را می‌کنند تا آن‌ها به سمت آنان بروند. رقبای شما بسیار قوی هستند. به همین جهت باید در موضوعاتی چون سئو و بهینه سازی وب سایت، تبلیغات کلیکی، تبلیغات اینترنتی، بنر تبلیغاتی و مواردی از این قبیل آشنا شوید. از این روی می توانید در هر کدام از آن‌ها مقدار لازم قوی شوید و در کارتان از آن‌ها کمک بگیرید.

۴.  دسته‌بندی داشته باشید

دسته بندی محصولات، یکی از ویژگی‌های فروشگاه‌های بزرگ در دنیای واقعی است. به همین دلیل این موضوع را می‌توان به عنوان یک استراتژی خوب به شمار آورد. شما باید مخاطب کار خود را بشناسید و همه را در یک دسته کلی قرار ندهید. مطالب و خدمات خود را برای طیف‌های خاصی از مشتریان آماده کنید. همیشه مشتریان و مخاطبان خود را نسبت به محصولات جدید تشنه نگه دارید.

۵.  خلاق باشید

خلاقیت در درآمدزایی از اینترنت را جدی بگیرید

به یاد داشته باشید که رقبای شما بسیار زیاد هستند. آنها هر راهی که شما انجام می‌دهید برای بهینه سازی و رشد کارتان، رقبایتان نیز از آن‌ها غافل نیستند و همه را به خوبی انجام می‌دهند تا مخاطبان را جذب خود کنند. بنابراین اگر بخواهید روال عادی و تکراری را در کسب‌و‌کار آنلاین خود دنبال کنید، مطمئن باشید که مشکلات شما بسیار زیاد خواهد شد. اما اگر شما سبک و روش خود را در کسب و کار اینترنتی داشته باشید رسیدن به درآمد کار ساده‌تری خواهد شد. برای این منظور می‌توانید راهکارهای زیر را بکار گیرید:

  •         به سراغ راهکارهای جدید بروید
  •         برای مخاطبان خود خلاقیت به خرج دهید
  •         بحث‌های چالشی راه بی اندازید
  •         مخاطبان را در بحث و در محصولات خود درگیر کنید
  •         جایزه بدهید
  •         مسابقه برگزار کنید
  •         حتی خود و کسب و کار خود را به چالش بکشید

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم تا ساده‌ترین و بهترین انواع روش‌های کسب درآمد از اینترنت را معرفی کنیم و ابزارهای لازم را در هر حوزه بیان نماییم. به یاد داشته باشید که کسب درآمد اینترنتی نیاز به مهارت و تخصص کافی دارد که با صرف زمان مناسب می‌تواند به موفقیت برسد. در کار خود خلاقیت داشته باشید و روش خود را به کار گیرید تا بتوانید در این بازار و با وجود این همه رقیب دوام بیاورید. دانش خود را به روز رسانی کنید و تمام تکنیک‌ها را به کار بگیرید تا موفقیت در مسیرتان قرار گیرد. امیدواریم روش های معرفی شده برای کسب درآمد اینترنتی به شما در این راه یاری رساند.

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود