زمانیکه به موفقیت مالی دست می‌یابید تعبیر شما از واژه “بیشتر” و “کمتر” چه می‌تواند باشد؟

 کمتر همان بیشتر و بیشتر همان کمتر است. موفقیت مالی در واقع هر آنچه از تعادل، چشم‌انداز، دانش، ارزش‌ها و از همه مهم‌تر تشخیص بهترین مسیر برای رسیدن  به خوشبختی و موفقیت مالی را مربوط می‌شود،

زمانی که به موفقیت مالی دست می‌یابید تعبیر شما از واژه “بیشتر” و “کمتر” چه می‌تواند باشد؟

 کمتر همان بیشتر و بیشتر همان کمتر است. موفقیت مالی در واقع هر آنچه از تعادل، چشم‌انداز، دانش، ارزش‌ها و از همه مهم‌تر تشخیص بهترین مسیر برای رسیدن  به خوشبختی و موفقیت مالی را مربوط می‌شود، دربرمی گیرد. برای عده‌ای این فکر”بیشتر” به‌صورت بسیار جذاب و وسوسه‌کننده‌ای آن‌ها را برای رسیدن به موفقیت مالی جذب می‌کند که این می‌تواند انگیزه‌ای قوی برای دستیابی به پول و در نهایت مال‌اندوزی و کسب موفقیت مالی در زندگی باشد. برای بعضی دیگر ایده موفقیت مالی معنی” کمتر” را می‌دهد. مثل بدهی کمتر، استرس کمتر، اموال کمتر، عوارض کمتر…

 کمتر همان بیشتر و بیشتر همان کمتر است. موفقیت مالی در واقع هر آنچه از تعادل، چشم‌انداز، دانش، ارزش‌ها و از همه مهم‌تر تشخیص بهترین مسیر برای رسیدن  به خوشبختی و موفقیت مالی را مربوط می‌شود،
کمتر همان بیشتر و بیشتر همان کمتر است. موفقیت مالی در واقع هر آنچه از تعادل، چشم‌انداز، دانش، ارزش‌ها و از همه مهم‌تر تشخیص بهترین مسیر برای رسیدن  به خوشبختی و موفقیت مالی را مربوط می‌شود،

اینکه شما خودتان را در کدام یکی از دسته “کمتر” یا “بیشتر” قرار دهید، همان چشم‌اندازها و درجه‌ای از انرژی برای زندگی کردن است که در راستای ارزش‌های خودتان برای رسیدن به موفقیت مالی، سرمایه‌گذاری می‌کنید؛ البته اگر می‌توانستید عوامل و تأثیرات خارجی را به‌سادگی حذف کنید! متأسفانه ما تحت تأثیر عواملی مثل وسوسه، اغوا، گناه و قضاوت‌هایی که به‌حق و ناحق از طرف خانواده، دوستان و همکاران انجام می‌شود و همچنین نمایش‌های بازاریابی و تبلیغاتی که باعث انحراف ما از مسیر درست رسیدن به اهدافمان در جهت موفقیت مالی می‌شود، قرار می‌گیریم. آخرین دفعه‌ای که یک کالایی را به‌صورت آنلاین سفارش دادید را به یاد بیاورید، همان کالا در آن لحظات در سایت در حال مشاهده بودید، علاقه و ترغیب شما را برای به دست آوردن آن شدت می‌بخشید و شما را در آن مسیر قرار می‌داد.

به نظم درآوردن اهداف می‌تواند پیچیده و گنگ باشد، حتی گاهی اوقات می‌تواند منجر به ایجاد سؤالات زیادی شود.
برای رسیدن به اهداف و در نهایت موفقیت مالی موارد زیر می‌تواند کارساز باشد:

1-  ابتدا مشخص کردن هدف نهایی – حل مشکلات مربوط به کار

از خودتان بپرسید چه می‌خواهید و چرا؟ ابتدا تصویرسازی ذهنی انجام دهید و بعد بنویسید، با وجود مبهم بودن از آن‌ها واقعیت بسازید. مثل رانندگی در مسیری ناشناخته بدون GPS  یا نقشه‌ی راه‌ها یا هر پیش‌زمینه‌ای که شما برای پیمودن آن مسیر بدان نیاز خواهید داشت. هرکس که می‌خواهد موفق شود باید آن‌قدر رسیدن به هدف برایش مهم باشد که برای رسیدن به آن از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نورزد و تمام خواسته و فعالیت‌هایش را به آن معطوف کند. در واقع هدف‌گذاری یکی از مهم‌ترین اصول برای رسیدن به موفقیت مالی است. بدین‌وسیله مسیر هدفتان را برای خود هموارتر کرده‌اید.

همچنین بخوانید:  چرا بیشتر مردم به سراغ سرمایه‌ گذاری در بورس می روند؟ آیا وارد بورس بشم؟

2- درک جزِییات آنچه را که شما به دنبال انجام آن هستید

به‌عبارت‌دیگر شامل تمام چیزهایی است که در نقشه راه شما می‌توان یافت. دیگر اینکه چه جنبه‌هایی از زندگی شما را در طی مسیر می‌تواند تحت تأثیر قرار دهد؟ چیزهایی هستند که شما باید “بیشتر” یا بعضی از آن‌ها را “کمتر” انجام دهید؛ اما تنها درک عمیق شما می‌تواند در پدید آوردن موفقیت مالی در مسیر درست کمک کند. از فرصت‌های پیش‌آمده در این مسیر غافل نشوید. زمانی که به جزئی‌ترین مسائل در مسیر رسیدن به هدفتان دقت می‌کنید، در واقع آن را از حالت رؤیایی به واقعیت تبدیل می‌کنید. با برنامه‌ریزی دقیق و از پیش تعیین‌شده برای انجام آن‌ها قدم برمی‌دارید، قطعاً به آن معنی می‌دهید و این خود تضمینی است برای رسیدن به موفقیت مالی.

3-عواقب غیرمنتظره را در نظر بگیرید

همیشه نتایج غیرمنتظره‌ای از تصمیماتی که ما می‌گیریم، به وجود می‌آید. درحالی‌که ما آینده را نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم، ولی از طریق آموزش‌هایی که قبلاً داشتیم و علت و تأثیرات علمی آن‌ها را می‌توان حدس زد و تا حدی در نظر گرفته شوند. در واقع نوعی سرمایه‌گذاری کردن در زمان است با در نظر گرفتن آنچه ممکن است رخ دهد قبل از اینکه اتفاق بیفتد.

اغلب ما مشکلات بالقوه را به علت تمایل خودمان برای شروع کردن و رسیدن سریع به موفقیت مالی در نظر نمی‌گیریم  و از آن‌ها با این دید که جزییات بدیهی بیش نیستند به‌راحتی می‌گذریم؛ اما در آخر تبدیل به یک فاجعه می‌شوند. در مواردی حتی باعث  شکست ما هم می‌شوند.از واژه”چه می‌شود” به‌صورت سؤالی زیاد استفاده کنید تا بهترین نتیجه‌ی ممکنه را به دست آورید. شرکت‌ها و جوامع هنوز هم با حوادث وحشتناکی غافلگیر می‌شوند که گاهی در اثر یک غفلت روی می‌دهند؛ بنابراین با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان از بروز این‌گونه حوادث فاجعه‌بار جلوگیری نمود. 

همچنین بخوانید:  رسیدن به موفقیت ؛ پنج تمرین که اسب ذهنتان را به مقصد پیروزی زین می‌کنند!

4- کارشناسان را به‌صف کنید

برای اجرای برنامه موردنظرتان و رسیدن به موفقیت مالی فهرستی از کسی یا کسانی که باید به شما کمک کنند و انتظارات خود را از آن‌ها باید مشخص کنید، تهیه کنید. اکثر مردم نیاز به راهنمایی و مشاوره‌ی کارشناسان و متخصصان دارند. در مورد آن فکر کنید. آیا در صورت بروز بیماری شما با توجه به آنچه در سایت‌ها می‌خوانید خود را درمان می‌کنید؟ یا از یک پزشک حاذق کمک می‌گیرید؟ آینده شما مهم‌تر از این است که به‌تنهایی پرواز کنید. در جستجوی کسانی باشید که زندگی شما را به بهتر شدن تغییر دهد و شما را در مسیر رسیدن به موفقیت مالی آماده کنند. باید تحت نظر کارشناسان و متخصصان برنامه‌ریزی، اهداف بلندمدت و مهم را به اهداف کوتاه‌مدت و کوچک‌تر تقسیم کرد تا راه رسیدن به آن‌ها آسان‌تر شود.

5- آماده – هدف – آتش

اغلب ما در وضعیت “انجام دادن” گرفتار می‌شویم. به همین منظور در ایجاد و یافتن مرحله‌ی صحیح رسیدن به آن هدف دچار مشکل می‌شویم. شما این مدت طولانی در انتظار بودید تا اطمینان حاصل کنید که اقدامات شما در مسیر صحیح انجام می‌شود. برای این منظور یک نقشه‌ی راه فکری طراحی کنید تا شما را از نقطه A به نقطه B با استفاده از بهترین و امن‌ترین مسیرهای ممکنه به هدف اصلی یا همان موفقیت مالی برساند. می‌توانید این طرح فکری را به روی کاغذ رسم کنید تا اهدافتان را مطابق با آن تعیین کنید و سریع‌تر و آسان‌تر به موفقیت مالی نزدیک و نزدیک‌تر شوید. در آخر کسانی شانس موفق شدن در این مسیر را دارند که می‌گویند همین‌الان می‌روم و طبق یک برنامه طرح‌ریزی‌شده آن را انجام می‌دهم.

همچنین بخوانید:  تو برای بردن آفریده شدی. فقط قبلش یسری کارا هست که باید انجام بدی

 

6- مانیتور- مانیتور- مانیتور ( صفحه‌نمایش آگاهی‌دهنده)

مانند هر چیز جدیدی جنبه حیاتی دارد تا پیشرفت شما را چک و بازبینی کند. در جستجوی مشکلات بالقوه باشد و اصلاحات را در صورت لزوم انجام دهد. این امر باید به‌طور مداوم در طول پیمودن مسیرتان به‌ سوی موفقیت مالی انجام شود تا از هرگونه خطرات و پیشامدهای غیرمنتظره در امان باشید. بدین منظور باید سیستمی ایجاد کنید و هر روز آن را اجرا کنید. مدام در حال ارزیابی آن باشید تا اگر متوجه دور شدن از هدفتان شدید، رویکرد‌تان را بازبینی و اصلاح کنید. این کار باید روزانه انجام شود، در غیر این صورت دچار اشتباهاتی که قبلاً نادیده گرفته‌ شده می‌شوید و در رسیدن به هدفتان شکست می‌خورید. به نظر آسان ولی در عمل مشکل است.

شما بسیار موفق‌تر خواهید بود اگر راهی را بیابید که اهدافتان را در یک خط با قدم‌هایی استوار و ضروری در راستای رسیدن به آن‌ها به‌ صف کنید و با رعایت اصول ذکر شده به‌سوی موفقیت مالی در حرکت باشید؛ سپس هر آنچه در توان دارید را بکار گیرید تا به آن برسید.

عوامل متعددی وجود دارد که شما نمی‌توانید آن‌ها را کنترل کنید، مثل نرخ بهره، چرخه‌های اقتصادی، واکنش بازار سهام، رویدادها، اخبارهای اقتصاد و سیاسی جهانی؛ اما عوامل بسیار دیگری هم وجود دارند که شما می‌توانید پیش‌بینی و کنترل کنید تا به نتایج بهتری از موفقیت مالی دست‌ یابید و این عوامل نباید باعث محدودیت شما شوند.

آنچه را که “بیشتر” و آنچه را “کمتر” نیاز دارید را مشخص کنید و یک‌ روندی برای حمایت از رؤیا‌هایتان ایجاد کنید تا کمترین مشکل و خطر را برای شما داشته باشد و در لحظه با استرس کمتری زندگی کنید. فرصت‌ها همیشه در اطراف ما هستند. 

مقالات خواندنی:

پولار شدن به روش دکتر کاویانی

نکاتی برای نوشتن طرح تجاری موفق

هنر پس‌انداز کردن پول را یاد بگیرید!

برای موفقیت مالی کسب و کار خود باید چه کار کرد؟

چگونه میلیونرهای خودساخته به موفقیت مالی دست پیدا می‌کنند؟

 

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود