سرمایه‌گذاری در بورس | آیا من هم وارد بورس بشم؟

سرمایه‌گذاری در بورس | آیا من هم وارد بورس بشم؟

سرمایه‌گذاری در بورس – آیا من هم وارد بورس بشم؟

شاید چندین‌بار این سوال‌ها برای شما پیش آمده باشد که آیا من هم وارد بورس بشوم؟ آیا بورس مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری هست؟

برای اینکه بتوانید پاسخ مناسبی برای این سوال‌ها پیدا کنید و راه درست را انتخاب کنید ابتدا باید خود را به خوبی بشناسید و شرایط خود را به لحاظ ریسک‌پذیری و ریسک‌گریزی بررسی کنید.

برای سرمایه‌گذاری در بورس باید روحیه ریسک‌پذیری بالایی داشته باشید، شما فکر می‌کنید اگر در بورس سرمایه‌گذاری کنید و بخشی از سرمایه خود را از دست دهید، چه تاثیری بر زندگی شخصی و خانوادگی شما دارد؟ آیا قدرت پذیرفتن آن را دارید؟ 

برخی از افراد تمایلی به ریسک کردن ندارند و ترجیح می‌دهند که سرمایه آنها حفظ شود و از نوسانات دور باشد و به بازدهی و سود هرچند کم ولی مطمئن اکتفا می‌کنند، این افراد بهتر است در اوراق مشارکت و یا بانک سرمایه‌گذاری کنند.

 سرمایه‌گذاری در بورس | آیا من هم وارد بورس بشم؟
سرمایه‌گذاری در بورس | آیا من هم وارد بورس بشم؟

سرمایه‌گذاران محتاط و ریسک گریز باید به این نکته توجه کنند که در کشورهایی که با ریسک افزایش قیمت دلار مواجه هستند، احتمالا ارزش دارایی‌هایشان با کاهش روبرو شده و برای جبران این کاهش ارزش بهتر است سرمایه‌گذاری کنند و یکی از این روش‌ها، سرمایه‌گذاری‌ در بورس و بازار سهام است.

سرمایه‌گذاری در بورس

در هنگام سرمایه‌گذاری در بورس سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که این بازار برای شما مناسب است یا نه؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا بررسی کنید که قرار است به چه شکلی در بازار سرمایه، معامله کنید.

دو گروه سرمایه‌گذار در بورس وجود دارد، گروه اول افرادی هستند که وارد بازار سرمایه و بورس می‌شوند و بدون داشتن اطلاعات و دانش کافی شروع به معامله در بازار سرمایه می‌کنند، این دسته از افراد چون آموزش لازم را ندیده‌اند بعد از انجام چند معامله و متضرر شدن از بورس خارج شده و ادامه نمی‌دهند.

همچنین بخوانید:  14 مورد از آسان‌ترین راه‌های افزایش فروش در اینستاگرام

گروه دوم، افرادی هستند که برای ورود به بورس و سرمایه‌گذاری در این بازار، آموزش‌های لازم را می‌بینند و اطلاعات و دانش خود را در این زمینه بالا می‌برند، این عده از افراد در معاملات خود موفق‌تر هستند و به فعالیت خود در بورس ادامه می‌دهند.

اگر قصد دارید که وارد بازار سرمایه شوید در مرحله اول آموزش‌های لازم را ببینید و با سرمایه کم فعالیت خود را آغاز کنید، هر سرمایه‌گذاری می‌تواند با سرمایه کم شروع کند و اگر قدرت پذیرش ریسک را داشت، فعالیت خود را گسترش دهد.

ورود به بازار بورس

برای سرمایه‌گذاری در بورس در مرحله اول باید یک کد بورسی را دریافت کنید، برای این‌کار به کارگزاری‌های بورس مراجعه کنید، این شرکت‌ها، در بازار سرمایه، فعال‌ هستند که به واسطه این شرکت‌ها خرید و فروش اوراق بهادار قابل معامله در بورس انجام می‌شود.

هر شخصی که متقاضی خرید و فروش سهام باشد، بدون واسطه قادر به معامله اوراق بهادار نخواهد بود و باید کد بورسی داشته باشد.

همانطوری که شما در بانک یک شماره حساب مخصوص به خود دارید و این شماره به عنوان شناسه شما به حساب می‌آید، در بورس هم کد بورسی به عنوان شناسه هر شخص در بازار سهام است.

کد سهامداری هر شخص یک شناسه ۸ کاراکتری است که شامل ۳ حرف اول نام‌خانوادگی و یک عدد تصادفی ۵ رقمی است، هر فردی با داشتن این کد می‌تواند در معاملات بازار سرمایه شرکت کند.

سود سرمایه‌گذاری در بورس چقدر است؟

هر سرمایه‌گذاری قبل از این‌که وارد بازار سرمایه شود می‌خواهد بداند که سود سرمایه‌گذاری در بورس به چه میزان است، مثلا اگر ۲۰ میلیون تومان سرمایه‌ وارد بازار بورس کند ماهانه چه میزان بازدهی خواهد داشت.

همچنین بخوانید:  پنج نکته مهم درمورد هوش مالی !

این موضوع نشان می‌دهد که هر شخصی قبل از ورود به بورس، میزان بازدهی سرمایه خود را در بازار سرمایه با بازدهی سود بانکی می‌سنجد و مقایسه می‌کند که کدامیک سود بیشتری دارند، آیا بازدهی بورس بیشتر از بانک است؟

برای شرکت در بورس و سرمایه‌گذاری نمی‌توان یک سود ثابت در نظر گرفت بلکه باید با آموزش و فعالیت در بازار سرمایه در میان مدت به یک بازدهی خوب رسید و این موضوع تنها از طریق داشتن دیدگاه میان‌مدت به بازار سرمایه و صبر کردن امکان‌پذیر است.

البته برخی از سرمایه‌گذاران در ابتدای ورود به بازار سرمایه با خرید صندوق سرمایه‌گذاری مشترک می‌توانند ریسک معاملات خود را کاهش دهند و پس از به ‌دست آوردن تجربه و توانایی‌های لازم در بورس به فعالیت‌های بیشتر و خرید و فروش سهام بپردازند.

قدم اول در بورس

اگر قصد سرمایه‌گذاری در بورس را دارید و بر سر دو راهی مانده‌اید، برای فعالیت در این بازار پر ریسک، ابتدا اطلاعات و دانش خود را از طریق آموزش‌های لازم در زمینه بورس و بازار سرمایه افزایش دهید تا بتوانید از طریق معامله کردن در بورس و کسب تجربه به یک شخص موفق در بورس تبدیل شوید.

در شرایط کنونی بسیاری از افرادی که وارد بورس می‌شوند، توجهی به آموزش ندارند با اندک اطلاعات درباره بازار شروع به خرید و فروش و سرمایه‌گذاری در بورس می‌کنند، این‌کار صحیح نیست و ممکن است در میان مدت، سرمایه‌گذار را دچار ضرر و زیان کند.

حقیقت بازار سرمایه

ممکن است که با وعده سودهای سرشار در بورس روبرو شوید اما حقیقت بازار سرمایه این نیست، قرار نیست که هر شخصی با ورود به بورس، سودهای زیادی را کسب کند، بلکه به مرور زمان و با انتخاب‌های درست و کسب تجربه و بهره بردن از افراد کارشناس در این حوزه و همچنین آموزش‌های لازم، می‌تواند در میان‌مدت سود‌های شیرین و فوق‌العاده‌ای را به‌دست بیاورد.

همچنین بخوانید:  ایده‌های خلاقانه پولساز برای خانم‌های خانه‌دار (بروزرسانی 2023)

 

آیا وارد بورس شویم؟

 

با توجه به مطالب بالا، خودتان را ارزیابی کنید و تصمیم بگیرید که می‌توانید وارد بورس شوید یا نه؟ 

اگر سرمایه کافی برای وارد شدن به بازار سرمایه و بورس را دارید…

اگر بهترین انتخاب برای سرمایه‌گذاری در شرایطی که در آن قرار دارید، بورس است…

اگر شما شخصی ریسک‌پذیر هستید و همان‌قدر که توقع کسب سودهای بالا را دارید، قدرت پذیرش شکست و زیان و ضرر را دارید…

اگر با اولین ضرر و زیان خود را نمی‌بازید و صحنه رقابت را ترک نمی‌کنید…

اگر اطلاعات و دانش کافی در زمینه بازارهای سرمایه‌گذاری مختلف دارید و آموزش‌های لازم برای وارد شدن به بورس را دیده‌اید…

در این صورت می‌توانید با سرمایه‌گذاری در بورس وارد بازار سرمایه شوید و برای به دست آوردن سود سرمایه فعالیت خود را آغاز کنید.

اگر با خواندن این مطلب هنوز نتوانستید تصمیم بگیرید مطلب : 9 دلیلی که در ایران با هجوم مردم به بورس شاهد هستیم را بخوانید. 

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود